Köszin a rajzot ! Nem , nem szedtem szét előtte jó lenne tudni hogy mit és miért csinálok, azért is kérdezek. Azt hiszem már tudom mit csinálok szombaton :) Majd beszámolok mire jutottam.
Ahogy nézegetem annak a fejnek a keresztmetszeti rajzát, az nem baj, hogy a visszafolyó csatorna feljebb van, mivel így nem szárad ki az a csapágy ott alul, így nem tud szárazon indulni.
De mintha ott lenne alatta valami olajtömítés!!
Levetted már az orsó körül levő fedőlapot? Hogy néz az ott ki?
Köszönöm válaszod ! Böngészgettem a témát már, és más is panaszkodott erre csak a téma ellaposodott és megállt a "rakj zsírt bele" megoldásnál. - ezért is gondoltam felvetni ismét főleg hogy a sajátom is ereszti az olajat.
Sajna a visszafolyó csatorna alja az jóval magasabban van mint az alsó csapágy teteje így megáll az olaj ami kicsepeg ha áll és hát fröcsög is ha forog az orsó. Nem tudom van e elvi lehetőség jobbá tenni mert csak azért nem szedném szét hogy lássam azt amit nem szeretnék hogy " ez ilyen".
- amúgy is meglepett hogy a sebváltóból csak az olaj egy részét lehet leengedni mert a leeresztő csavar magasabban van mint ház alja és hát oldalra mégsem akartam dönteni gépet hogy kicsorgassam az olajat, így maradt a kitörölgetés pár szitokszó kíséretében :)))
Nem ismerem a me1000 gyári megoldását, de nyilván nem dőlt belőle gyárilag az olaj... Ezután mi lehet a gond? Eldugult a visszafolyó, eldugult a többi járat és túl sok olaj megy a fejbe. Nincs vízszintben a gép, nagyon más viszkozitás olaj van a gépben, valaki megbuherálta a labirint? tömítést mert elkezdett szivárogni az olaj. Esetleg volt valami filc tömítés ami már régen nincs meg. Nagyjából ennyi jut eszembe. Egy szimering beépítése megoldhatja a kérdést.
Az előbb még a karról regéltél, arra reflektáltam.
Egyébként nekem szerintem a szükséges munkákhoz éppen rosszabb elrendezés lenne, ha az asztal úgy állna, ahogy mondod. Ennél csak felrakok egy satut, abba befogom amit kell, és húzogatom a kart, vízszintesen, vagy függőlegesen, kinek hogy tetszik.
Sajnos ezek a képek amerikai gépekről készültek, szerintem errefelé vagy nem is voltak, vagy már mind a kohóban végezte.
De ha elém kerülne egy, hónom alá csapnám, és szaladnék is vele! :)
Itthon a marógépekkel leváltották már a nyolcvanas-kilencvenes években a gyalukat.
Pedig van, amire a gyalu jobb, csak ugye lassú, nem eléggé termelékeny. Otthonra jobb sok esetben, mert a szerszámot házilag lehet kialakítani, újraélezni és olcsó is. Marószerszám drága, és ha elkopott, még drágábban élezik.
Amíg meg a gyalugép dolgozik, addig lehet mással molyolni, nem kell ott állni mellette.
És most veszem észre, hogy van rajta előtolás is! A medve oldalán az a pillangószárny alakú alkatrész billeg a medvén levő csap által, és a billegő racsnizza az előtoló fogaskereket.
Volt egy ilyenem (vagy hasonlóm)... úgy emlékszem hogy a kar tekerésével a tokmány forogni kezdett,és rögtön az előtolás is elindult. Az előtolás sebessége irreális volt. Fémet fúrni lehetetlennek tartottam. Próbáltam függetleníteni a két funkciót de nem akkor nem tudtam. Alkatrészekre bontottam. Az asztal az oszloppal egyben van,arra egy külön fúrógép házat gondoltam készíteni.Csak eltelt közben huszonvalahány év.... vagy több.
Az lenne a kérdésem, hogy a képen szereplő kézi hajtású asztali fúrógépet ismeri-e valaki??
Próbáltam a világhálón rákeresni, eredménytelenül. A masina 2 sebességes auto előtolással, ami valahogyan kapcsolatban van a lendkerékkel. A belső szerkezetét nem ismerem.... viszont hibátlanul működik! Mivel háború előtti darab, német gyártásra tippelek... Akinek van infója kérem ne tartsa magába.
Kallódik nálam pár törött fúrószár (1..2 milliméteres), amiknek a hengeres szára azért még jól jön mindenféle pici tengelyek kiütögetéséhez. Ehhez jó lenne levági róluk a törött végüket, ezt hogyan lehet a legegyszerűbben véghezvinni? Előre is köszi!