"Próbálj meg bármelyik autósboltba bemenni, és kiejteni az AIXAM szót.. néznek rád furcsán.."
Ez igaz, de nálam most nem az alkatrész ellátás a főbb probléma. A motor beállítását kellene megoldani, amit megfelelő szerszám és felkészültség hiányában csak kísérletezéssel tudtam megoldani. Ebben kértem segítséget.
Egyébként az alkatrész beszerzése sem lehetetlen, egy kis időt kell rá szánni és nem az autószerelőre bízni, aki persze borsósan megkéri a beszerzésre fordított ideje árát. Itt Mohácson szerencsére van egy segítőkész autósbolt, ahol a bevitt alkatrészminta alapján kis keresgélés után eddig még megtalálta a megfelelő darabot. Pl. a Ligier gömbfejei valamelyik Francia kisautóéval egyezik. Legalább is én olyant vettem és simán passzolt bele. Igaz hogy eléggé egy "öszvér" autó mert a típusa alapján egy autósboltban sem találsz alkatrészt (kivéve Érden horror áron), de úgy néz ki más autóhoz való alkatrésszel vígan megoldható az eredeti töredék árán.
Én anno aluminiumot a hengerfejes ismerőssel hegesztettem meg! Szóval ha akad a közeledben hengerfejfelújító, akkor nála próbálkozz!
Eddy!
"Mindennek utána kell néznem mi hogy működik és ez rengeteg időmet veszi el"
Én nem vagyok autószerelő, de nagyon én sem vállalnék be ilyen kisautót...(Pedig az enyémmel csináltam már ezt -azt.. aki ismer, tudja...)
Több okból, az egyiket, te magad is leírtad, lásd feljebb!
Egy fékjavítás, még csak-csak. de ha abból indulsz ki, hogy az alkatrészek beszerezhetetlenek, vagy utána kell járni, vagy ha van is, nagyon drága... S ha azt mondja a szerelő, hogy egy hátsó fékjavítás 30 ezer ft, mert igaz, hogy az alkatrész "csak" 5e ft volt, de 2 napig rohangált utána, mire kiderítette, megtalálta, beszerezte... s ha csak 1000ft -tal számolja az óradíját... akkor egy hátsófék javításra kifizetni 30e ft -ot .. Tuti szívnád a fogad.. :(
Így ő is, te is jobban jársz , ha inkább nem vállalja.. :( S a fék még az egyik legjavíthatóbb ezeken...
Nekem is évekbe telt, amíg kb kibogarásztam, hogy a fékbetét, a tárcsa, a gömbfej, a szilent, féltengely ... mivel helyettesíthető. vagy éppen honnan lehet beszerezni... ehhez sok segítséget kaptam innen, más forumokból, sok utánajárással, és némi alkatrész ismeret is kellett hozzá. (azaz szereltem már hasonló korabeli autókat, amiknek felismertem a darabjait s volt honnan kiindulni.)
Próbálj meg bármelyik autósboltba bemenni, és kiejteni az AIXAM szót.. néznek rád furcsán.. S akkor nem Chateneted van, mint nekem... Ha ezt mondom, akkor meg is kérnek, hogy ne káromkodjak ennyire csúnyán az üzletben!
"arról szegény mégsem tehet , hogy közel s távol nincs hozzá beállítóműszer ."
Ez teljesen igaz, de nem hogy műszer, még szaki sincs aki foglalkozna vele (már mint itt a környéken).
Már vagy negyedik ismerős autószerelőt megkértem, de mindegyik ahogy meghallotta hogy mit kellene javítani, a fejét rázta és volt aki ki is nevetett hogy ilyennel Ő ne foglalkozik. Hát kérdezem miért? Mennyivel másabb mint egy normál autó? Mert kisebb, tán egyszerűbb? Szerintem nem akarják lealacsonyítani magukat, hogy ilyen "autóval" foglalkozzanak.
Így hát rajtam marad az otthoni javítgatás. Csak célszerszámok és tapasztalatok nélkül kicsit nehéz. Mindennek utána kell néznem mi hogy működik és ez rengeteg időmet veszi el.
A porlasztócsúcs probléma szerencsére megoldódott. A motor szépen működik, a mostani reggeli kb 8-10 fokos hidegben is szépen indul. Csupán a befecskendezési idő aggaszt, mert rengeteg szelepfedél levétele-visszarakása hozta a mostani eredményt. Jó lenne pontosan beállítani és nem csak így találomra. Szerintem sok olyan motor szalad az országban, ami egy javítás után nem megfelelő porlasztási idővel dolgozik. Most azon vagyok, hogy készítek egy csatlakozó elemet a porlasztóra és megpróbálkozom a megfelelő értékre beállítani.
Esetleg van-e valaki a fórumtársak közt, aki már csinált ilyent? Mert a nettről származó idegen nyelvű leírásokat kicsit nehezen tudom értelmezni.
Úgy hozta az élet , hogy a kis találkozónkról ( Doromlás , 2015.09.05) a Piaggio Ape fórumon van hosszabb élménybeszámoló , meg most egy mopedautós vélemény is ott került kifejtésre -- úgyhogy nézzetek át oda .
Rajtam kívül Doromlásra csak egy kis dízel jött , az amelyiknek az előzményben ( lásd lenn ) a fékjavításáról tettem fel képet augusztus közepén . Most nem szorulnak hátul a dobok , a tulaj nagyon elégedett , mert megtáltosodott a verda .
Meglepődve vettem észre, hogy az egyiken a fúvóka tű meg van szorulva.
Valahol kicsit ellentmondásos : van egy kéthengeres dízelmotorod , ami össze-vissza találomra és fülre van állítgatva , próbálgatva tekergetve a beállítócsavarjait . Aztán kiderül , hogy az egyik porlasztócsúcs ( vagyis az összes henger fele ) fúvókatűje szorul .
Annyira rossz mégsem lehet az a szerencsétlen motor , ha ezek után valahogy mégis be tudott indulni ... arról szegény mégsem tehet , hogy közel s távol nincs hozzá beállítóműszer .
Én a magam részéről arra jutottam , hogy az a néhány csatlakozóelem némi munkával vagy kis költségből elkészíthető . Ha csak minden második betegeskedő LDW502-est vissza lehet hozni az életbe már akkor megéri azt pár idomot megcsinálni .
Én akkor néztem nagyot amikor a házilag csinált kis szerkentyűmmel megpumpáltam két Lombi porlasztócsúcsait -- mindkét szett bizonyítottan üzemképes motorból lett kiszerelve . A megpumpálás a porlasztási sugárkép ellenőrzését lett volna hivatott ellenőrizni -- hát nem porlasztócsúcs volt az , hanem vízipisztoly , több mint fél méterről meglátszottak Árpi cipőjén a gázolajfoltok . Ködpamacsról , rotyogásról szó sem volt : azon tűnődtem , hogy jó porlasztócsúcsokkal milyen lehet ez a motor .
Amikor a Csettegőt ( RS-09-es dízelmotor) bütykölgettük akkor az öreg Verbovszki szaki ( több mint fél évszázada szerel dízeleket ) megállapította -- nem volt nehéz -- hogy az egyik porlasztócsúcs rossz . Pontosabban nagyon rossz . Akkor az öreg felnyúlt a polcra , belemarkolt a levedlett porlasztóiba , találomra kivett egyet , gyorsan megpumpálta , amelyiket jónak találta azt szemrebbenés nélkül berakta fúvókatartóba és már tekerte is be a hengerfejbe . Ilyen-olyan SD 192-es meg efféle kódszákon nem izgatta magát különösebben .
Ennek kapcsán azon tűnődök : milyen következményekkel jár , ha más kódjelű porlasztócsúcsot teszek a Lombi motorba ? Merthogy annál a pisilős valaminél minden csak jobb lehet . Próbáltam utánanézni , hogy mi lesz a típusidegen csúcs használatának hatása , de nem derült ki . Ha más nincs felkeresem az öreg Verbót és megkérdezem .Mert a Volvohoz tarcsiba eltéve van néhány garnitúra kipróbált és még használható porlasztócsúcsom . Ha jól sejtem a mérete egyezik .
Ha lesz időm akkor a két üzemképes Ligier motorjából is kiveszem a csúcsokat és megnézem miféle porlasztási sugárképet produkálnak .
Ez már volt javítva, mert a zéger horony vissza lett csavarozva, ami gyárilag nem így van. Hát igen a hasznosítás a hulladék gyűjtő! Valószínűleg az ék horony kimaródás és az ék beakadása miatt robbant szét. Nekem is van egy ilyen darabom de annak még csak az ék pályája van kimaródva. Az is javításra szorul. Ebből a típusból nehéz jutányos áron vásárolni. Van bontott darabom ami még jó, de ezek nem olcsó darabok használtan sem.
A jobb oldali fotón ékpálya látható, de semmi nem volt meg belőle.
Siralmas a látvány, nem sok mindent lehet a rugón kívül hasznosítani sztem.
Most kérném a segítséget, vagy tippet, hogy hogyan tovább. Vagy hol lehetne jutányosan hozzá jutni egy használható variátorhoz. Vajon mi okozhatta ezt a drasztikus jelenséget?
Nincs valakinek egy elfekvő Aixam 400-hoz való váltó felőli variátora megfizethető pénzért?
Sajnos az enyém tönkrement.
A gyerek hajtja a gépet, és kezdett zajos lenni, és a sebessége is kezdett csökkenni elmondása szerint.
Hát nehéz elmondani mi a jelenség, valami vál szerű elment a motor felől a variátoron, és emiatt a két félből álló variátor el tudott távolodni egymástól a blokkot rögzítő 13-as csavar fejig. Ami persze végezte a forgácsoló munkát, ami fékezte a motort. Lehet célszerű lenne komplet cserélni, de mindenesetre szétszedem, és próbálok fotót csinálni.
Még egyszer nekilendültem a beteg lombinak. Piszkálta a csőrömet hogy induláskor az egyik henger "sántít".
Már régebben próbáltam a befecskendezési időn állítani, de úgy sem lett jobb, így vissza került az eredeti állásba.
Most rászántam magam, hogy kiszedjem a befecskendezőket. Meglepődve vettem észre, hogy az egyiken a fúvóka tű meg van szorulva. Nitróban alaposan megtisztítottam mindkettőt, a szorulós is elég szépen meglazult, de még így is húzósabban jár mint a másiké. Pechemre összerakás után még rosszabb lett mint volt. Most már az egyik henger egyáltalán nem akar működni :(
Egyszer nehezen egy hengerrel elindult, de a másik iszonyú kalapálással járt. A kipufogón meg iszonyú mennyiségű világos gázolaj szagú füst távozott. Szerintem nem zár az egyik fúvóka és belecsurgatja a gázolajat. De hogy melyik volt a szorulós, azt már nem tudom, mert addig rakosgattam ide-oda, míg össze kevertem őket. Kompresszió szerintem lehet a motorban, mert alig bírom áttekerni a főtengelyt a sűrítési ponton.
Szóval arra gondoltam, kellene egy pár működőképes befecskendező.
Ha volna valakinek egy tartalék eladó, vagy kölcsönbe kipróbálásra amiért hajlandó volnék fizetni is, akkor adnék még egy esélye ennek a fránya dízelnek.
Igen erre . Tartok tőle , hogy esetleg csak csalikocsi ( ja az már nincs meg csak még nem volt időnk levenni a hírdetést , de van hasonló picit drágábban ...) bár nem hírdet több járművet . Viszont a hely ( Pápa ) gyanúsan az a vidék , ahol előforudt már az ilyesmi .
Ha mégse adták el akkor inkább ebben gondolkodnék, mint a 250-es robogóblokk beletákolásán.
Végül is ha a motorja jó és 120 -ért el is jutna hozzám, lehet hogy még érdekelne. A többi használható kütyü vagy megmaradna tarcsiba, vagy el lehetne boltolni.
hol lehet kapni Erad mopedautóhoz km óra spirált, hátsó ajtó teleszkópot?
Ha ilyen gondom lenne és nem nagyon keresgélnék , mert ismereteim szerint nemcsak az Erad gyártása szűnt meg , hanem az alkatrészellátása is . Azért persze meg lehet próbálkozni a két alkatrészkereskedőnél ( internet >>> kereső >>> mopedautó alkatrész ) és rájuk kérdezni , mert a vebsopban nincs .
Spirált -- ha van minta , vagyis a régi foszlányai megvannak -- akkor talán lehet gyártatni , ajtóteleszkópot meg kell keresni hasonlót .
A motorért a 110 e-t sokallom. használt, kitudja mi baja, mennyire kopott ... Ránézésre sem bizalomgerjesztő.
Hozzám viszonylag közel van , és LDW502-es motor nekünk sem ártana pluszban ... Azonban én is sokallok egy bizonytalan állapotú motorért ennyit . Kipróbálhatónak írja , de nem tudom hogyan érti a lendkerekétől és önindítójától megfosztott és járműből kiszerelt erőmű esetében . Jó a lendkerék és önindító pár perc alatt feltehető rá , de kipróbálásnak kevés , ha valahogy beindul . Mert kipufogó és víz nélkül nem lehet sokat túráztatni .
Viszont a hahu-n hírdetnek 120-ért üzemképes Ambrát osztrák papírral , kicsit gyűrött orral , illetve a jófogáson Tasso-t ( Tesso sic!) , ez utóbbi régi hírdetés , de pár napja még megvolt , meg is néztem pénteken élőben . Ez a két olasz verda olyan másfélszázezerért van . Akkor már inkább ezek , és a maradadékot kiárulom , hogy a pénzemnél legyek .
Vettem már így motort a Volvohoz . Odamentünk a csonthideg autóhoz , raktunk bele aksit , elvittük ( vagyis ő minket) egy próbakörre , vezettem 10 km-t . Utána beálltunk egy műhelybe és az eladóval együtt kibányásztuk a járgányból a jó öreg 6 hengerest és tettük át az utánfutónkra. Némi gond még így is volt a motorral -- ezek után vegyél meg olyat , ami szárazon neki van döntve a garázsajtónak , és hidd el az eladónak , hogy ez még be sincs járatva ...
Egy lánccal hajtja a benzinmotor a villanymotort, a villanymotor meg a difit.
Ez a megoldás fagyit árulni éppen megfelel, az 1,5 kW-os agymotor 1:2-es áttétellel sík úton max. 25 km/h-val elviszi a Stellát, a benzinmotorral meg lehet haladni városon kívül.
De "normális" használathoz kellene egy sokkal erősebb villanymotor, kb. 4 kW, az meg már sokba kerülne, anyagilag annyira nem éri meg. Hobbinak persze nagyon jó a villanyautó..:)
Ha ragaszkodsz az automata váltóhoz, akkor keress egy 250-es robogó blokkot, bár annak a beépítése is sokkal macerásabb, mint felújítani egy Lombardini motort....
Megszűnt a többek által ismert mobiltelefonszámom , a vonalas és internetes elérhetőségem nem változott . Van ugyan egy tartalék mobilszámom , de mivel valószínűleg pár nap múlva kapok újabb céges telefont ezért ezt az átmenetit nem kürtölöm világgá .