Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FFU Creative Commons License 2005.01.23 0 0 143
Szia OldFox,

láttad ezt az oldalt? (Van online building manual is - igaz, nem valami info-dús, de van...)

Ha esetleg a Robin Hoog-nak keresel alternativát:

http://www.stuart-taylor.co.uk/locoprice.htm

Szia!
Előzmény: OldFox (126)
FFU Creative Commons License 2005.01.23 0 0 142
Szia xoyox,

minden megoldás érdekel - ha esetleg itthon nem sikerülne a dolog, a forgalomba helyezést.

Amúgy elgondolkodtam azon az átépitéses javaslatodon is. Csak azt nem tudom, mennyibe kerülne az nekem, hogy a KF-es illetékes csóka a heggesztett vázat Skoda alaplemeznek lássa. Csak az a bibi, hogy nagyon utálom a korrupciót, meg a korrupt embereket... és a lepénzelés csak nekem megoldás, a többieken nem segitene. (Plusz - már kezd nagyon sokba kerülni az autó, és qrvára sajnálnám a pénzt a kenéshez.)

Szóval, ha megirod, mi jutott eszedbe, köszi.

Szia!

Előzmény: Törölt nick (137)
FFU Creative Commons License 2005.01.23 0 0 141
Szia MaJor,

ne kapkodd el a rajzkészitést, szerintem várjál még néhány hetet.

Részint azért ne siess, mert a rajzok elkészittetése sokba kerül. Nekem a gyári Fury rajzait (mert az angol gyártónak nincsenek olyanok, ami a magyar hatóságnak esetleg kellene) több, mint 100 ezerért készitette el egy erre jogositott cég. (Bár még nem láttam a doksit, igaz az árát már elkérték.)

Ne siess azért se, mert a hatóság se tudja, mi kell neki pontosan. (Ugyebár eddig ilyenféle kérésekkel nem fordultak hozzá, hisz' senki sem épitett az elmúlt 8-9 évben autót, legalábbis itt a KF nem tud ilyenröl. Milyen rajz kell? Hááát... aztán hasraütés, és csörög a pénztárgép, te meg fizetsz. De miért is ne? Akinek van pénze ilyen hülye szórakozásra, az fizessen...)

És a harmadik indok - menet közben derül ki egy csomó müszaki megoldás, mert az alapterv nem volt oké, vagy az eredetileg tervezett megoldást alkatrészhiány, vagy más ok miatt nem lehet megvalósitani. És akkor jön a rajz módosítása újabb tizezrekért?

Ha minden összejön, két hét múlva lesz egy kis meeting egy 'illetékes elvtárssal', aki majd saját izlése szerint értelmezi ezt a meglehetösen pongyola jogszabályt talán müszaki doksi szempontjából is.

Üdv!
Előzmény: MaJoR (140)
MaJoR Creative Commons License 2005.01.22 0 0 140

NA mostmár kb egy fél napja böngészem a www.kff.hu -t, de szóta csak egyer tanácstalanabb vagyok...

 

ha jól értelmezem a dolgot ahhoz, hogy be lehessen adni egy egyedi építésű autó terveit engedélyeztetésre kell nekem ahhez egy olyan valaki aki tud róla olyan terveket csinálni amit elfogad a felügyelet és ráadásul benne kell lenie a felügyelőség névjegyzékében!!! NA egy ilyen embert keresek akkor most!!! hA ismer valaki egy ilyet, vagy tudja hol találok egy ilyen embert az írjon!!! 

BX_thomas Creative Commons License 2005.01.22 0 0 139
beszkennelem őket, holnap és megmutatom. nagyon tuti :))
Előzmény: MaJoR (138)
MaJoR Creative Commons License 2005.01.22 0 0 138
Muti szat a leírást!!!
Előzmény: BX_thomas (136)
BX_thomas Creative Commons License 2005.01.22 0 0 136
mutatok nektek olyan leírásokat hogy bepisiltek! :))) anno mmikor divatba jött kértem árlistát és részletes választék leírást. nagyon szuper! :)))
Előzmény: MaJoR (135)
MaJoR Creative Commons License 2005.01.22 0 0 135

Nos elolvastam a doksit amit átküldtél:

 

egy javaslatom lenne: a célkötűzésekhez bele lehetne írni, hogy a szervezet zászlójára tűzi a magyar járművekre vonatkozó szabályozás EU szabályozásokhoz való közelítése, illetve az egyénieg épített járművekre vonatkozó szabályzások aktualizálása, objektívebb krittériumok és teljesíthetőbb mérések bevezetése. E célkitűzések mentén elő kívánjuk segíteni azt is, hogy ne épülhessen hazánkban olyan autó mely bármilyen kockázatot jelentene vezetőjére, utasára vagy a közlekedés egyéb résztvevőire.

 

Valami ilyesmi, azaz fogalmazzuk bele, hogy nem csak magunknak akarunk, jót hanem azt akarjuk mindenkinek jó legyen!!!

 

 

 

Lenne egy kérdésem is: ha jól olvasgattam mindenfele egy kiválasztott donorautóba (amire ráépíteném a magam kreációját) nem leheten az eredeti motornál 30%-al erősebb motort építeni akkor sem ha a felfőggesztést és a fékrendszert komolyabbra cserélem, akkor se... Ez valóban így van? Vagy ez csak egyéni elbírálás kérdése???

MaJoR Creative Commons License 2005.01.22 0 0 134

Köszönöm, magkaptam!

 

Amint lesz rá időm átolvasom és ha lesz értelmes javaslotom akkor átküldöm neked!!!

FFU Creative Commons License 2005.01.22 0 0 133
Szia MaJor,

elküldtem arra az emlicimre, amin regisztráltál a forumon az alapszabály tervezetét.

Az egyesület nem csak a kitcarokat épitöknek, hanem a replikásoknak, és az átépitöknek - söt jelen állás szerint minden szárazföldi 'hobbi-jármü" épitönek nyitva áll. (Azoknak is, akik csak tervezik az épitést, vagy csak 'élvezik' hogy mások ilyet épitenek, stb.)

Szia!
Előzmény: MaJoR (132)
MaJoR Creative Commons License 2005.01.21 0 0 132

Sziasztok!!!

 

Szeretnék én is csatlakozni a kubbhoz!

 

 

Bár én nem klasszikus kitcar-t szeretnék építeni, hanem egy replikát, de emléme azét nem tagadtok ki!

 

 

Az én tervem az, hogy egy Fiero alvázra, BMV V12-es motorral építek egy McLAren F1 replikát... tuti nem lesz könnyű és nem is holnap lesz kész, de egyzser talán elkészül!!!

FFU Creative Commons License 2005.01.21 0 0 131
Szia xoyox,

szerintem a Scorpiora felmegy a Type9 gond nékül - és nem kell adapterlemez se (bár a gyári megoldásnál is van ilyen lemez.) Majd meglátod, mekkorék a rések, le kell e fedni azokat, vagy sem.

Hát iden, a szaki azt mindta, hogy vagy tátulról csapták meg az autót, és a kardán nagyon megnyomta a váltót, vagy elölről, de úgy hogy a váltóharang eltörhetett és a motor csuszott hátrébb. Kézzel azért lehetett forgatni. Most már persze mindegy.

Az épités lassusága, vagy gyorsasága: kérdés, mennyi idöd van.
Nekem nagyon kevés, ezért haladok ilyen nagyon lassan. De pl. fenn volt egy builder oldala: egy fiatal angol kölök. Minden este dolgozott, majd minden éjjel feltette a webre, amit aznap csinált. Azt hiszem, három hónap alatt összerakta a kocsiját, és ráadásul még nagyon szépen is dolgozott.

Szia!
Előzmény: Törölt nick (130)
FFU Creative Commons License 2005.01.21 0 0 129
Szia xoyox,

elöször is kösz a német nyelvü szöveget, amit direkt küldtél.

A kérdéseidre a válaszok:

- az elsö Type9-es váltóval az volt a baj, kogy a kocsi, amiböl kiszedték, balesetes volt. Kivülröl nem látszott, de a felujitásnál kiderült, hogy a váltóban az a tengely, amin a fogaskerekek vannak, kaphatott egy hosszanti ütést, ami miatt a tengely kicsit elgörbült. (Ez akkor se derült ki, amikor az ember kézzel forgatta a tengely csonkját. Csak magasabb fordulatszámnál szétverte volna az egész váltót.) A bontós nem mondta meg, hogy törött autóból való a váltó. Ezért kellett egy másikat venni.

- a váltóharang (bellhousing) és a motor között a lemez vastagsága minimális, talán 0.9 mm (?) - ha pontos méret kell, megmérem este és megadom - mert csupán azért van ott, hogy a kosz ne menjen bele a váltóharangba.
Ha Zetec motorral és Sierra váltóval akarsz dolgozni, akkor a lemez pontos rajzát el tudom küldeni egy papirra rárajzolva...

- én a fék és üzemanyag-csoveket nem a vázra erösitettem, hanem a burkoló alu-panelekre. (A váz itt már ugyis eléggé meg van furkálva a panelek miatt.) Nem lemezcsavart használtam, mert az pár ki és becsavarás után szétnyirja a menetet, hanem egy poszegeszszerüen behúzható anyát. Az angolok ezt 'rivnut'-nak nevezik. A boltban, ahol vettem, ott popszegecs-anyának, vagy molli-anyának (de lehet, hogy nolli-anyának) hivták. Ez egy popszegecshuzóhoz hasonló szerszámmal behuzható anya, ami piszokul beszorul a fúrt lyukba, és akkor ott lesz egy rendes menetes foratod, amibe nyugodtan csavargathatsz.

Minden bilincset igy csináltam meg az esetleges javithatóság miatt.

Megjegyzem, ugyanigy rögzitettem a kardánalagut alu-paneljeit is, megint csak arra gondolva, ha esetleg olajat kell leereszteni a váltóból, vagy olajozni kell a kardáncsuklókat, van ne adj isten szerelni kell bármit is, akkor ne kelljen szétfurnom az egész cuccot.

Ha akarod, csinálok fényképeket erröl is, és elküldhetem.

Szia!
Előzmény: Törölt nick (128)
FFU Creative Commons License 2005.01.21 0 0 127
Szia OldFox,

most csak a Robin Hoodhoz való motorrol...

A Fury esetében a Zetecre (Mondeo vagy Escort e tekintetben mindegy, mert a vátóharang ugyanaz) minden gond nélkül felment a Sierra 5 sebességes váltó. Mindössze annyit kellett tenni, hogy egy lézervágó cégnél vágattam egy 'adapter plate'-et. Ez azért kell, mert nagy hézagok vannak a motorblokk alakja miatt a motor és a váltó között. Mivel ez pont a menetirányba nyitott, így ha nem takarja be az ember, telemegy mindenféle piszokkal, kaviccsal...
(Lásd itt: http://www.kitcar.hu/photogalery/engine_install/engine_ins1.htm )

A másik módosítás feltételes - ha könnyített lendkereket használsz, akkor az 'eredeti kinyomócsapágy' nem elég 'hoszú', helyette másikat kell feltenni - nekem pl. a Ford Capri kinyomócsapágya a jó. A héten erröl is teszek fel képeket a galériába.

Gond volt persze az önindító is - amit ugyancsak cserélni kellett. (Ez volt talán a legnagyobb gond, mivel olyan Ford motorhoz vlót kellett szerezni, ami nálunk hivatalosan soha nem volt forgalomban. Vlgül is egy felujitott darabot sikerült találni 50 ezerért.

Én azért választottam Zetec-et, mert:
- korszerübb, mint a Sierra motor, ezért talán kevesebb emissziós próbléma lesz vele,
- relatíve könnyü alkatrészekhez jutni - ha itthon nem, akkor külföldön. ÉS ha a postázás kérdését meg lehet oldani (pl. szabadsággal összekötve, egész biztosan minden olcsóbb, ami kell, mint itthon - csak az a qrva posta...)
- nagyon jól dokumentált az összeépítés a különbözö builderek oldalain.

Ami a ZETEC-kel gond (és emiatt költöttem majd egy Suzuki árát a motoromra) az az üzemanyagellátás.

Ha meg lehetne itthon kockáztatni a porlasztós megoldást, akkor semmi probléma nem lenne. Csodálatos porlasztókat lehet venni, óriási a választék árban, márkában, minöségben. Nagyon sok ateljesen kifogástalan, de 'használt' és ezért relatíve olcsó darab. (Itthon szigoruan csak a milliomosok vásároljanak :(((

De mi van ha a porlasztós megoldástól kiakad az elöljáróság, az illetékes 'föhaljakend'?

A gyári Zetec befecskendezö a motor tetején is áthuzódik, emiatt a motor jó 20 centivel magasabb... és ez szinte sehova nem fér be. A 'lowline manifold'-ok pedig meglehetösen drágák. (Bár ott is csodálatos megoldások vannak.)
Itt is vannak olyan házilagos megoldások, amiket át lehet venni. (Erre például rá is mozdulhatnának a magyar kisiparosok, mert az alacsony ár miatt óriási piaca lehetne a dolognak).

Szerintem érdemes lenne egy emilt megereszteni a Robin Hood-nak, hogy mit értenek "wide range" alatt. A Fury is "wide range" autó - de ez talán három-négy autómotort jelent. (Rover, Pinto, Zetec és a Toyota AGE4 - meg persze a motorkerékpár-motorok.)

Bocs, kicisit hosszúra sikeredett a válasz.

'Szurkolok' neked a Robin Hood-hoz. Jó lenne, ha más is épitene, nem egyedül töketlenkednék. Legalább lenne kivel konzultálgatni erröl-arról. Aztán ha készen vannak az autók, megnézhetnénk egymás munkáját.
Majd meglátod, milyen élvezetes egy autót épiteni, és milyen jó érzés, amikor pl. elöször a kerekeire áll, vagy elöször beleülsz a csupasz vázba, stb.

Szia!

Előzmény: OldFox (126)
OldFox Creative Commons License 2005.01.21 0 0 126
Sziasztok!

Eloszor a kotelesseg: :)

Motorvezerlo elektronika:
Versatile Engine Management Systems

A srac azt mondat, hogy a cucc meg nem dobozos termek. Ertem ez alatt azt, hogy viszonylag keves a doksi hozza, es nincs egy olyan step-by-step leiras, hogy "ezt kosd ide, azt kosd oda, csavarozz kettot, kesz". Szoval sok szerencset mindenkinek! :) Azert ennyire nem rossz a helyzet, joparan hasznaljak mar, toluk lehet tanacsot kerni.

FFU:

Igen, megkaptam a doksikat, el is olvastam. Szerintem tok jo, es az a baj, hogy erdemben nem tudok mit hozzafuzni en sem :(. Annyi otletem van hirtelen, hogy meg lehetne nezni, hogy a repulosok mit es hogyan csinaltak:

Amatőr Repülőgépépítők és Üzemeltetők Egyesülete

RobinHood: igen, tudom, hogy a motorral kezdodik az egesz. En optimista vagyok, tobbek kozott azert, mert a legtobb autot a Sierra hajtaslanca kore epitik, es abbol a motorbol is ki szokas hozni 145 loerot, turbo nelkul. Masreszt meg a Lightweight azt allitja magarol, hogy tobbfele motor is illesztheto lesz bele. Gondolom, hogy amikor aktualis lesz, akkor majd meg lehet toluk kerdezni, hogy mi az, ami illesztheto. Ok ezt irjak: "we have designed the engine bay to accommodate a wider ranger of power trains" szoval nem csak egyfajta motor es hajtaslanc lesz hasznalhato.

Neked mik a tapasztalataid? A zetec motor gond nelkul illesztheto a sierra valtojahoz? Mert ha igen, akkor az szimpatikusabb megoldas lenne, mar csak a zajszint es az emisszio miatt is.

O.
Előzmény: FFU (125)
FFU Creative Commons License 2005.01.20 0 0 125
Szia OldFox,

végül is megkaptad az emiljeimet? (Feltettem a kitcar.hu-ra is az anyagot, de csak a domain pontos beiréséval érhetö el.)
Kaptam a freeweb-töl egy mailt, hogy karbantartás van, egy másik freeweb-es emil meg visszajött.

Eddig érdemben senki nem reagált az alapszabály tervezetre.
Szia!
Előzmény: HGéT (124)
HGéT Creative Commons License 2005.01.18 0 0 124
Szia OldFox!

Éppen motorvezérlő elektronikák építésével foglakozó embert keresek! Ha nem lenne nagy kérés, meg tudnád az ismerősöd elérhetőségét adni!

Köszönettel:

HGéT
Előzmény: OldFox (118)
FFU Creative Commons License 2005.01.17 0 0 122
Szia OldFox,

bocs', hogy kéretlenül beledumálok a Robin Hood-ba...

Tapasztalatbol, meg az eddigi ismereteim alapján állíthatom, hogy elöször a motor-kérdést kell eldöntened. Ennek több oka is van:

- a vázat az egyes motorokhoz mutációban épitik. (Az eltérések nem nagyon, de épp' elég ahhoz, hogy oltári nagyot szivjál.) Pl. ha Pinto-t (a régi Sierra motor) használsz, az keskenyebb, mint a Zetec, és a motortartó bakok máshova esnek, mint a Zetec-nél. ami szélesebb.
- a motos súlya, mert összesen három feltámasztási pont van - a két bak, és a sebességváltó vége.
- a Pinto még hátsó kerekes autókhoz készült, a Zetec viszont már első kerekesekhez. Ez azonnal felveti a váltó kérdését. Milyen váltó megy fel a motorra - ami még elérhetö pl. bontóban. A váltó milyen széles, hogy fér be a vázba. Milyen hosszú, hova esik a váltókar, illetve milyen hosszú lesz a kardántengely.
- fontos a 'felbakolt motor' magassága is, befér e a héj alá? Én például most szivok, mert a Zetec egy helyen magasabb, mint kellene (és nem lehet rövidebbre venni a bakokat, mert akkor meg az olajteknö fog megsérülni a magyar ugaron.)
- ha a szivómotort turbosítani akarod, akkor hova megy (lesz e helye) a turbó-cuccnak.

- és végül a motorzaj - ami a forgalomba helyezésnél ugyanolyan emisszió, mint a kipufogógáz összetétele. (Még tavaly találtam egy hivatalos istát azokró a motorokról, amiket nálunk nem lehet használni, mert pl. a zajkibocsátása a megengedett felett van. Sajna nem mentettem el a linket - de arra emlékszem pl. hogy nálunk egyetlen Cosworth motor sem megengedett a zajossága miatt.

Ha csak versenyezni akarsz, akkor persze ez nem gond.

Szóval - összegezve - azt javasolom, elsöként a motor-váltó kérdését döntsed el, mert a rendelésnél meg fogják kérdezni, milyen motort akarsz, milyen váltóval, és annak megfelelö vázat készítenek.

Végül - elküldem 'maszekban' az alapszabály-tervezet letölthetöségének a helyét. Megkaptad?

Szia!

Előzmény: OldFox (118)
FFU Creative Commons License 2005.01.17 0 0 121
Bocs' xoyox,

angolon állt a klaviatura!
Előzmény: Törölt nick (112)
FFU Creative Commons License 2005.01.17 0 0 120
Syia xozox,

ne add fel... legfeljebb majd öszhajú 'öreg rocker'-ként széditet a 'volks'-ot. Neked legalább aiatt nem kell aggódnod, hogy nem fognak rendszámot adni.

Gyakran eszembe jut - ha a Csonka (porlasztó), vagy a Kandó (villanymozdony) pajtások ma élnének, biztos, hogy az életben nem kapnának szabadalmat a találmányaikra, mert ugyebár tipusvizsgálat, korrupció, stb. Talán ha egy politikust bevenne az 'üzletbe', akkor csendestársként...

Szóval, gondolj a kellemes nyáréjszakai csavargatásokra a garázsban.

Szia!
Előzmény: Törölt nick (112)
OldFox Creative Commons License 2005.01.14 0 0 118
Szia FFU!

Persze, tudom, hogy nem lehet ugy szamolni, hogy milla es kesz, mert csomo minden hozzajon meg. De azert az nem rossz, ha az 'alap' koltsegek mar ilyen alacsonyak. Egyebkent nezegettem, es nem igen talaltam olyan kit gyartot, amelyik 1000 font koruli aron ilyen sok mindent adott volna.

Amugy szerintem nagyjabol osz kornyeken lesz aktualis a dolog sokminden okbol (penz, paripa, fegyver). Ezenkivul szeretnem megvarni, amig bejaratodik a termeles a RobinHoodeknal is, meg egy par ember vegigszivja helyettem a vegigszivni valokat, meg a totalkitcar -on lelkes review-t ir rola az a faszi, aki mindenrol lelkes review-t ir. :)

A motorrol:

Van egy ismerosom, aki motorvezerlo elektronika epitessel foglalkozik. A tapasztalatai szerint eleg egyszeru (es fokent olcso) epiteni vagy epittetni olyan motort, ami egy normal szivo motor turbositott valtozata, es az o motorvezerlo cucca vezerli. Egy ilyen motorbol gond nelkul ki lehet hozni 100 LE-t literenkent, ami azert nem rossz. Legkozelebb postolok linket is, mert most nem talalom.

O.

PS: FFU, irtam neked magan mailt, mert a doksi meg mindig nem jott at :((
Előzmény: FFU (117)
FFU Creative Commons License 2005.01.14 0 0 117
Szia Oldfox,

ismét elküldtem az alapszabály tervezetet.
Ha most se megy át, felteszem egy csak általad elérhetö oldalra a kitcar.hu-n, és onnét letöltheted.

A Robin Hood-hoz... Talán kijön a 'millából', bár menet közben szoktak a költségek emelkedni. MErt nem csak a váz, a karosszéria meg a motor kell, hanem egy csomo kiegészitö cucc is - pl. müszerek, kormánykerék, ülések, stb.

De az a véleményem, ha nem rohanva akarod összerakni, hanem - mert magadnak csinálod, akkor legyen a lehetö legszebb munka - szép apránként, össze lehet szedni a net-röl (pl. eBay, chat list) nagyon sok dolgot használtam, ami teljesen jó.

Én pl. a Fury-hoz nem a gyártótól vettem meg a vászon cabrio-tetöt, mert igen drága. Arra gondoltam, mire készen leszek a kocsival, meglátom, hogy összejön e rá a pénz. AZ tán a chat list-en olvastan, hogy egy angol csávó egy új Fury-nak állt neki, a régit meg eladja, a tartozékokat külön is. Tőle aztán sikerült egy vadi új cabrio-tetöt venni ötödáron. (Annyira új, hogy ki se csomagolta.)

Nekem is van néhány cuccom, amit ingyen odaadok neked, ha kell, mert hülye fejemmel megvettem, pedig nem kellett volna - és most már csak utban van. (Vigye végre valaik el.)

Üdv!
Előzmény: OldFox (116)
OldFox Creative Commons License 2005.01.14 0 0 116
Szia FFU!

Sajna nem jott meg a level. :(
Egyebkent a RobinHood-ot azert postoltam be, mert en pl. nagyon szemezek vele. :) Eleve tok jo az ara, es raadasul azt a pluszt nyujtja, hogy fele olyan nehez a karosszeria, mint a tobbi hasonlo kitcar-e. Ugy szamolom, hogy ha nem rendelek hozza speci motort, akkor a puszta epitesi koltseg a kit ara plusz a donor auto ara, es ez joval milla alatt van.

O.
Előzmény: FFU (115)
FFU Creative Commons License 2005.01.13 0 0 115
Szia Öreg Róka (OldFox)!

Az alapszabály-tervezetet elküldtem.
A Robin Hood-nak ez a könnyitett gépe egész tökös, és szerintem az ára is igen jó.
Remélem, egyszer itthon is megépiti valaki.

Most elutazom, csak hétfön leszek. (Elöre fázom az uttól, mert nagyon nagy a köd, az ut meg tiszta 'takony'. Brrrr...

Üdv!
Előzmény: OldFox (114)
OldFox Creative Commons License 2005.01.12 0 0 114
Sziasztok!

Uj ev, uj modellek:

http://www.robinhoodengineering.co.uk/

bal oldalon klikk a New Lightweight-re! :)

O.
OldFox Creative Commons License 2005.01.12 0 0 113
Szia FFU!

Tudtommal ugy van a dolog, hogy a UL-esek mar joval korabban elkezdtek szervezni az egyesuletet, es ott tobb olyan emberke is van, aki eleg sokat foglalkozik ezzel. Meg szukebb kor joval a repulosok, mindenki mindenkit (szinte) ismer, ezert aztan konnyebb is elintezni olyan dolgokat, amihez hatosag szukseges. A masik nagy kulonbseg, hogy itt a listan igazan senki sem akar ebbol uzletet csinalni, ezert ilyen szintu a lobbitevekenyseg is (nem hibaztatok senkit, csak mondom, hogy en hogy latom); ott meg van pl Mo.-n mukodo UL gyarto ceg is. Harmadszorra meg a legikozlekedes sokkal kevesebb embert es jarmuvet erint, ezert aztan konnyebb a szabalyokat megvaltoztatni.

En igy latom.

PS: lecci kuldd el nekem is az alapszabaly tervezetet! Koszi!
Előzmény: FFU (110)
acid Creative Commons License 2005.01.12 0 0 111

En meg elobb irok aztan olvasok. Szoval akkor kuldom en is az anyagot :-)

Ja es itt a forumon is gratulalok a kezdemenyezesedert!

Előzmény: FFU (108)
FFU Creative Commons License 2005.01.12 0 0 110
Sziasztok mégegyszer!

Az elöbb elfelejtettem megirni a következö kis történetet (mert a guta mindjárt megüt).
Tegnap (január 11-én) eljött Pécsre egy úr az Alfölről, hogy megnézze a Fury-t, amit épitek. Ez az úr már épített a barátaival egy un. ultrakönnyü repülögépet, amin repülnek is. ÉS A GÉPET ENGEDÉLYEZTÉK!

Hát nem röhely? Ha repülöt épit magának az ember, azt engedélyezik - ha autót, azt nem.
Ö egyébként most állt neki egy Seven stilusu locost-nak.

Csak azért nem anyázok ezerrel, mert ugyebár azt a fórumon nem ildomos. Micsoda grhrbr egy országban élünk!
Sziasztok
Előzmény: FFU (108)
Lonni24 Creative Commons License 2005.01.12 0 0 109
Szia sorry, hogy későn válaszolok. Honlapot megnéztem. És még nézni is fogom.

Ferrari nem izgat annyira, mert a Magyar Cabrio Clubban már van Ferrari, de ha az embernek van kedve örömmel várjuk a www.cabrioclub.hu -n :)
Előzmény: FFU (92)
FFU Creative Commons License 2005.01.12 0 0 108
Tisztelt Urak!
(Nem emlékszem, hogy hölgy lett volna a fórumon...)

Elkészítettem a kit car egyesület alapitó okiratának béta verzióját. Azok számára, akik jelezték esetleges részvételi szándékukat az egyesület megalapításában, és megvan az emil-cimük is, elküldtem a doksit word-ben.

Elképzelhetö, hogy akad olyan is, akit a dolog érdekelne, de véletlenül kihagytam a cimzettek köréből - nos, ha nem kaptátok meg a tervezetet, kérlek jelezzétek, és elküldöm.

Amúgy meg jó évkezdést, és xoyox-ot idézve - csavargatást :)))

ÜÜdv!
Előzmény: Törölt nick (107)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!