Tulajdon képen arra lettem volna kíváncsi hogy pl: egy 1.5kw-os motort ki lehet-e váltani egy hidrohajtással aminek a meghajtója 2.2kw. A max.70%-os hatásfok megkérdőjelezi a beruházást. Köszönöm eddigi válaszaidat. Üdv:Kapocska
Értem (tudom) hogy vannak veszteségek. Azt viszont nem tudom hogy milyen hatásfokúak ezek a hidr.berendezések.Ha tudtam volna(hatásfok) nem tettem volna fel ilyen kérdést. Kösz a választ. Üdv
Minden féle képpen kevesebre mint egy 2.2 es villanymotoral direktbe tehát átadó közeg nélkül meghajtott rendszernél.
Inkább a méretei miatt alkalmazzák a hirdohajtást.
Bármilyen hidromotorral vagy hengerrel kisebb a leadott teljesítmény mint a bevitt.
Meghajtasz egy szivattyút itt már van súrlódás és van résolaj,ezt eljuttatod a munkát végző egységnek miközben megint van súrlódás (minimális ugyan de van)
a munkát végző egységnél ugyancsak van surlódás és esetleg résolaj ami ugyancsak veszteség számba megy.
Tehát 2.2kw minusz az imént fölsorolt veszteségek.
Tegnap küldtem egy emailt mikor mentem melózni és délután agyaltam a dolgon egy kicsit.
Tehát: adott egy kétoldali vezérlésű alaphelyzetben zárt szelep ami működtetés közben értelem szerüen vagy az egyik vagy a másik ágra ad nyomást miközben a másik ágból a tartályra engedi a távozó olajat.
Ha a szelep alaphelyzetben van akkor a hidromotor mind két ágát zárja,és a szivattyú felőli oldalon fordít vissza tartályra.
Na most a hidromotor és a szelep közötti részen a két ágat összekötöd és ide iktatsz be egy vezérelt folytó szelepet ami alaphelyzetben szintén zárt.
Ha megtörtént a munka folyamat és zárja a kétoldali vez.szelep az olaj útját,ezen szelepen keresztül az olajat szabályzottan tudod engedni a hidromotor két ága között egy rövid körön,tehát amit az egyik ágáról távozik az közvetlen a másik ágára megy a hidromotornak azzal a sebességgel amire a folytást beállítod,így szabályozhatod a sebességét a leengedésnek
Ha külön külön építesz be szelepeket a hidromotor 2 ágába akkor ezt a két szelepet is öszhangba kell hozni mert máskülönben tényleg a motor tönkremehet.
A kétoldalról nyomást kapó rendszereknél föl léphet az hogy a tengelytömítés nem birja a kiképzést.Munkahengeres megoldásnál pedig a dugattyúszár felőli felület kissebb mérete miatt vannak eltérések a két oldal között.
Be kell zárni a nyomást mind a két oldalra, akkor stabil a rendszer.
Üdv mindenkinek.Én egy lelkes amatőr vagyok,tavaly száraz fúrással próbáltam kutatfúrni de ez nem jött össze,most pedig készíttetek egy vízöblítéses gépet.Az öblítőfej 25mm-es lyukon engedi a vizet a fúrószár 6/4-es,kb 30-40 méterre tervezem a fúrást,van két benzines szivattyúm,mind a kettő 500l/perc.Ha mind a kettőt használom az öblítésre,vajon elegendő nyomás és víz lesz ehhez a mélységhez?előre is köszi a jótanácsokat!
Parkváros az "Érdi fensik" déli részén terül el. Itt főldtanilag az uralkodó kőzet a Miocén korú Szarmata mészkő. Az M -7 -es autópálya és a város között ez a mészkő még a fel-
szinen van.
A Szovátai út környékén, pedig már kb. -10,0 m. és -15,0 m. körül kezdődik, és kb. -40
- 50 m. vastagságú, a tengerszint feletti magasság fügvényében. Ez a mészkő általá -
ban tömör, de itt - ott vannak benne likacsok, üregek és repedéses zónák, amelyek viz -
et is tartalmaznak. Ez a szerencsésebb eset. Ha .....
Ha pedig tömör a mészkő, akkor azt teljesen átkell fúrni, és alatta bejön 1 kavicsos ho-
mokréteg, amely rengeteg vizet tartalmaz. Ez a bővizű réteg, kb. -55,0 m. és -65,0 m.
között található, valószinüleg. Mégegyszer hangsúlyozom, hogy a térszint figyelembe
vételével. Összességében tehát min. -45,0 m. max. pedig -65,0 mélységű kút lessz ott.
Helló kútdoki! 1 ötlet: -a hidr.motor egyik ágába kötni 1 3utu szelepet ami válthat a hidr.motorra vagy hidr.motorról tartályra -a hidr.motor másik ágába 2 vezérlő szelep párhuzamosan az egyik tartályra(süjjesztés) a másik olajnyomásról emelés funkció. - ha a hidr.motor elviseli az egyidejű kétoldali rendszernyomást jó lehet a kapcsolás
Helló Vizeslaci ! Gondolom ez attól is függ milyen típusú az a bizonyos hidromotor !
Gondolok itt a fogaskerekes , orbitális , dugattyús változatokra.
Nekem Danfoss -ok vannak , bolygódugattyús fajták. A fúrórudazat meghajtására tuti , meg a csörlőre is jó , csakhát az új 1,5-2 tonnás szerszámzathoz a mostani csörlő genya...
Ezért hezitálok , és valahogy leblokkolt az agyam. :)
A 30 as áttétel kissé lassú mivel a motor (hidr.) max 250 et forog. - ill. ekkora szivattyú max szállítása !
Tavaly szénrétegbe futottam bele, azt hittem hogy az előtte lévő kőpadtól nincs nagyobb szívás......
Elég nagy zagyszeparátorom van, de pillanatok alatt eldugult a kis lebegő széntörmeléktől. Üres építési telken voltunk, végül egy szomszédos garázsban található 28-as bicikli kerékre ráhúzott kidobott függönydarabbal mentettük meg a hazát, azzal halásztuk le 3 percenként. Másnapra mindenféle méretű keretes szitákkal voltam felszerelve, persze addigra javából túljutottunk a rétegen.
Február végén a Molnár szigeten dolgoztam, átfúrtam egy réteget ami tele volt apró fa törmeléknek látszó valamivel. A fúrás végéig azzal szívtam, mert a szivattyú állandóan ráhúzta a lábszelepre, folyamatosan mosódott a furatból, a víz mennyisége meg hát csökkent. :)) Kicsit kellemetlen volt a hideg vízben nyúlkálni, de mit tehettem volna, azért megoldódott. :)
Freddy4 -nek igaza van ezek nem PDC fejek.A pdc fejek szárnyai enyhén csavart fél spirál formájúak ,Jet fúvókásak maga a fúró egész teste ipari gyémánt ötvözetű ezért olyan kopásálóak.De az áruk a feltüntetett ár kb 5x öse a kinai változat,10x a minőségi amerikai változat.
Bármit is mondanak az ukránok, ezek a fúrófejek nem kútfúró szerszámok. Már szemre
is feltünik hozzáértőnek, a talpi furatok kiképzése által.
A talpi furatok nem függőlegesen, nem fúvókaszerűen vannak kiképezve, hogy pl. jet szerűen mossák közvetlenül a lyuktalpat. A PDC tipusú fúrófejeknek pedig teljesen más a vágóél kiképzése és az öblitőnyilása, stb. Meg persze azok nagyon sokba is kerülnének.
Ezek alapján csupán bányabeli robbantólyukak fúrására alkalmasak, sekély kb. 6 - 10 m.
mélységben, magasnyomású sűritett levegő használatával, tehát légöblitéssel ! Üdv.