Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66442

Aki tud németül, annak ezt is érdemes átnézni:

http://www.autozeitung.de/tests/verbrauchstest-downsizing-motoren

 

Mindjárt az elsö autó Fiat 500 0.9 8V TwinAir.

 

EU-Fogyasztás: 4,1 Liter/100 km
Teszt-átlag: 5,6 Liter/100 km
Minimal-fogyasztás: 4,7 Liter/100 km
Maximal-fogyasztás: 13,8 Liter/100 km

Előzmény: Törölt nick (66441)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66441

A német Autobild már tesztelte az autókat ezen a téren, volt ami 53%-al többet fogyasztott mint a gyári adat!!!!!!

 

http://www.autobild.de/artikel/verbrauchswerte-auf-dem-pruefstand-444828.html

 

Ez már akkora különbség, amit nem lehet vezetési stílusra fogni, föleg azért nem, mert a teszten minden autót azonos körülmények között használtak.

Előzmény: kajesz1 (66440)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66440

A vicc az, hogy az Amcsiknál elfogadják vgy legalább kivizsgálják az ezirányú reklamációt is, nálunk azt mondják erre : nem megfelelő a vezetési stílusod, nem jó helyen tankolsz, de ebbe nem mennék bele. Én mikor nézegettem aztot mondták (direkt nem írom melyik modell-nél) a fogyasztása hogy mennyi? Hát meg kell venni és ki kell próbálni. 

Előzmény: Törölt nick (66437)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66439

Én is reménykedem, hogy merítve van a galvánfürdőbe

Előzmény: kkn (66436)
joeyfiu Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66438

Sziasztok!

 

Érdeklődnék, hogy a visszatekerődni nem akaró biztonsági övekkel mit lehet tenni? A szappanos vizes mosás tényleg segít, vagy szét kell szedni a visszacsévélő részt?

 

Köszi!

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66437

Túlfogyasztási botrány koreai autókkal

A Hyundai csoport visszaadja a benzinpénzt a megtévesztett vevőknek. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Mikor érjük meg, hogy itt Európában is tilos legyen hazudni?

kkn Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66436

Nem. Én merítésre tippelnék, de nem tudom.

Előzmény: kajesz1 (66428)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66435

Igazából ezek miatt is kérdeztem a galvánozást. Mivel ha belemártják a teljes alvázat akkor az egy tökéletes felületelőkészítést jelent, illetve egy minimális védelmet, mivel nem horganyzásról beszélünk ezért ez egy nagyon vékony réteg. A horganyzás viszont kizárt az ára és a taróssága miatt :). Viszont ha csak a lemez, vagy az alkatrész van külön galvánozva, no az egy gyenge felületkezelést és nulla védelmet takar, mivel a technológiai furatokat, hegesztéseket a galvánozás sérülése nélkül ebben az esetben nem lehet elkészíteni.

Az biztos, hogy a galván illetve az alvázvédő tartósan nem védi meg a rozsdától az alvázat. Ahogy a kolléga írta sajnos mosés is kell. Hiszen folyamatos vegyi hatások érik az autó alját, illetve ha rajtamarad sár akkor az a korrózió melegágya.

Előzmény: süger (66429)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66434

Az ár mindent elmond:-)

Ha a szerelödnek jó tapasztalatai vannak velük, akkor had szóljon, ha kíméled, nem lesz vele baj.

Az olcsóbb fékekkel az szokott lenni a baj, hogy hullámsodhatnak, megvetemedhetnek, de ez mindig intenzív használat velejárója csak.

Meg nálam volt olyan, hogy a tárcsa és betét nem feküdtek szépen össze, sokáig a betét csak a tárcsa felét érte, majd szép lassan koptak össze. Ez pedig nem ideális állapot.

ATE-nél ilyen nincs, nem hiába a BMW és Porsche beszállítói :-)

 

A hátsót meg érdemes szétszedni, kipucolni és ha kell is, max csak a fékpofákat cserélni.

 

Ezt meg érdemes elolvasni, a kommentekkel eggyütt:

Előzmény: beimli (66431)
beimli Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66433
bocsi....
megkezdték=megnezetem
Előzmény: beimli (66431)
beimli Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66432
*fekmester.hu
Előzmény: beimli (66431)
beimli Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66431
Üdv!
A szerelő a Brembo tarcsakat és Textar betéteket ajánl...
Azt mondta ez a legjobb kombó.... így előre 27000 ből kijön...
Az Ate 46000bol jönne ki.... a ezermester.hu-nál
Mit szóltok hozzá? Amúgy ez lesz az első fekcsere, eddig nem volt meg egyszer sem a 7 év alatt..... akkor azt mondod hogy a hátsó nincs elkopva? nem baj azért azt is megkezdték ;)
A gumis szólt h cserélni kell.... de nem kéne ennek valami hangot adnia ha elkopik....pl kopasjelzo????


Előre is thank... :)
Előzmény: Törölt nick (66418)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66430

Az alváz bentröl kifelé rohad az esetek 90%-ban. Volt a hat év alatt benn üregvédelmi spray? Mert ha nem, akkor sajnos ez normális. Amelyik autót keveset mossák (alvázat is) és nincsenek az üregek néha kimosva és kifújva, azok így járnak.

Előzmény: süger (66429)
süger Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66429

Azért az alvázvédelem az nem sikerült nekik tökéletesen. Az ősszel kellett vizsgára vinni a szekeret,és a vizsga után olajcsere miegymás,a szekér felemelve,és alákukkantottam.

Megdöbbentem. Az első,és hátsó villán található hegesztési varratoknál átüt a barnásvöröses rozsda színe. Kérdem a szerelőtől mit lehetne tenni,mondja lekaparni a festéket,kidrótkorongozni,majd alvázvédővel bevonni. 6 éves a szekér,90000km van benne. Siralmasnak találom. Mire vállalnak átrozsdásodási garanciát? Jó kis meló, mert gondolom a felső része is ollyan,mint az alsórésze. Ahhoz meg le kellene botani a villákat.

kajesz1 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 66428

Akkor mákos votál.A galvanizálási technológiáról te sem tudsz?

Előzmény: kkn (66427)
kkn Creative Commons License 2012.11.04 0 0 66427

Nekem szerencsére csak Japánban volt részem belőle szűk fél évig. Itthon dolgoztam időre, de 90 %-ban nem szalag mellett. Az említett pályás tesztek is negyedórás ütemidőre mentek, de csak nem szalagmunka, ezért is volt jó helyem.

Előzmény: kajesz1 (66426)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.04 0 0 66426

Nálunk is a 8 óra az minimum (inkább 10), de egy szerencsénk van nem szalagmeló. Ezért tisztelem azokat az embereket akik naponta a szalag mellett állva ugyanazon mozdulatokat hajtják végre ~ 600x. 15 éven keresztül 3 műszakban. 

Előzmény: kkn (66425)
kkn Creative Commons License 2012.11.04 0 0 66425

Mindenhol vannak olyanok, akinek nem jön be, nem mindenkinek való az ilyen meló. A mostani helyen is sokan már a gyártás elkezdése előtt leléptek. Van, aki nem tudja megcsinálni, hogy napi 8 óra munka az 8 óra munka, és szünet csak plusszban van. Ez ilyen, és máshol is vannak szemétségek, meg m9indenhol haver-koma-jóbarátnak jön be az élet többnyire, ritka a teljesítmény szerinti megbecsülés.

 

Igaz, nekem nagyjából végig jó helyeim voltak. De sokan kihúzták sokáig, akik belátták, hogy máshol sem jobb, és pláne többet nem kapnak.

Mert a környéken nem volt sok munkahely, és egy részünk reálisan nézte a dolgokat. Ott, ha nem csináltál hülyeséget, a válságig biztos volt a meló, bejelentve, rendesen levonva TB, miegymás. Mert lehetett vállalkozónál esetleg néha többe keresni, minimálbérért + kézbe, de ez fix volt.

 

A szalagmeló máshol is ilyen, csak mondjuk még kevesebbért, és még azt is sokan csinálják, ha nincsen más. ebben nem csak a Suzuki ilyen. Az egész attól függ, ki milyen, milyen helye volt, stb. A Suzuki is csak multi, mint annyi másik itthon.

Előzmény: kajesz1 (66424)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.04 0 0 66424

Köszönöm szépen! Még egyszer ez nem semmi, hiszen úgy hallottam hogy egy daráló a gyár.

Esetleg vki tud valamit a galvanizálásról?

Előzmény: kkn (66423)
kkn Creative Commons License 2012.11.04 0 0 66423

Az kizárt dolog, mert nem nem tudom. Azon a területen nem voltam.

Úgy rémlik, hogy leírás szerint van.

Amúgy már jó egy éve nem vagyok ott. Igaz, ez nem a Suzuki miatt volt, magánélet, ha az nem jön közbe, most is ott lennék még.

Előzmény: kajesz1 (66421)
kkn Creative Commons License 2012.11.04 0 0 66422

Amikor felvettek a Suzukihoz, megkérdeztem, mik azok a javításra váró autók a csarnokban. Azt mondták, nem robotok rakják össze az autókat, az emberek pedig hibáznak. Igyekeznek ezt minél kisebbre szorítani, egymásra épülő ellenrőrzési szintekkel, de sajnos nem lehet nullára csökkenteni. Így előfordulnak időnként szerelési mulasztások. Valami nincsen rögzítve, és a rázón megszólal. Vagy beejtett alkatrész, ami elindul a forgolódásnál.

Nagy ritkán technológiai hiba is előfordul, pl. váltóban kimaradt megmunkálási szakasz, és kidobja a fokozatot.

Szerencsére nem sűrűn, de előfordul ilyan, amit a sima ellenőrzéseknél nem venni észre, csak mozgás közben. nincsen kapacitás minden autót kivinni, de megpróbálták azért ezt a z ellenőrzést is relatíve magas százalékban végrehajtatni, hogy már valamennyire prezentatív legyen a belőlük nyert hibastatisztika.

Előzmény: Xanyi84 (66420)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.04 0 0 66421

Szia  kkn! Le a kalappal előtted, hogy ennyi időt húztál le Egonba. Nem semmi, pedig ahogy hallottam hullottak az emberek. Egy kérdésem lenne : elméletileg (ahogy olvasgattam) a suzukik "galvanizáltak" ezért van rajtuk 12 év gari. No most háát ezt én gondolom a galvanizálás az az alapanyagot jelenti, vagy teljes tehát az egész autót bemártják galvánfűrdőbe. 

Ahogy saccolom max az alapanyag lehet, mivel a rozsdásodás a swiftII-be nem jött volna elő. Illetve +1 ahogy olvasgattam a hozzászólásaidat ezek szerint van bennnük vészfék aszisztens?

Bocsi nem jutottam el a végéig így nem derült ki még ott nyomad?

Előzmény: kkn (66419)
Xanyi84 Creative Commons License 2012.11.04 0 0 66420

Mondanál egy-két példát, hogy mégis milyen hibák fordultak elő a gyártásnál, amire a próbaúton derült fény?

Előzmény: kkn (66419)
kkn Creative Commons License 2012.11.04 0 0 66419

A tesztpályánál hamarabb ment egy menetet bent a görgős padon, aminek a kijelzője ott van az egyik fotón. Azon az összes autót meghajtják. Ott felnyomják 120-ra a jelleggörbét követve, ehhez a tesztpálya max. 80-ja kímélő járatás. De az a görbe csak amiatt van, meddig kell nyomni, azt nem szabja meg, milysen gyorsan, ha nyomják, hamarabb lefut. Márpedig ott a szalagon, ahol minden autót megnéznek, nem igazán van pihenésre idpő, főleg, ha egyébb elektronikai extrákat is ellenőriznek, és, hogy ne maradjanak le, nyomni kell. Szóval az, hogy nem ment a pályán, az nem jelenti azt, hogy a szalagról leguruva negyedórán belül nem nyomták ki a szemét némi túlzással.

 

Jópár évig nyomtam azt a teszpályát, nem egyszer találtunk ott érdekes dolgot, ami jó, hogy nem ment ki a kapun. Inkább örülnék, ha ott is ment egy kört az autó.

Előzmény: SuzukiM13A (66397)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.04 0 0 66418

Az elsöt lehet szabályozni, de csak hozzáértö csinálja. Miután megvan, meg kell mérni, ha elég vastag maradt (legalább 18mm) akkor jó, ha nem akkor kuka.

A hátsó fékpofák elvileg tovább bírják, nem valószínü, hogy elkoptak, hacsak elöl nem volt már korábban egy csere.

A milyen fékbetét és tárcsa jó kérdés. Én az ATE-ra esküszöm, de az drága. Mit mond a szerelöd?

Előzmény: beimli (66417)
beimli Creative Commons License 2012.11.04 0 0 66417

Szaisztok!

Fékcsere eltt állok, és a kvetkező kérdéseim lennének:
-előre milyen betéteket ajánlotok és ha betétcsere van, akkor tárcsát is kell minden esetben cserélni, vagy nem lehet szabályoztatni
   mert hűtött ugye?
-tárcsából milyet?
-hátra milyen betétet ajánlotok?
- és a dobot lehet szabályoztatni?

Vagy mindenből vegyek gyárit, azzal meg voltam elégedve......(bár egy kicsit drágább)

Ez egy 2005-ös 1.3 suzuki első fékcseréje lesz.... :D

És webáruházat tudnátok ajánlani ahol meg  lehet venni a cuccosokat?? :D


A válaszokat előre is köszi! :D

Üdv Jocó

kajesz1 Creative Commons License 2012.11.03 0 0 66416

No de a clio fogyasztása

kajesz1 Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66415

bezony ám

Előzmény: SuzukiM13A (66414)
SuzukiM13A Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66414

Felcsap kutyakereskedőnek, abból meg megvan a benzinpénz is.
Duplán jól jár. xD

Előzmény: Törölt nick (66413)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66413

Viszont a 0,1 literért cserébe követ a környék összes kutyája. Megér annyit?

Inkább vegyél pár mágnest.

Előzmény: kajesz1 (66412)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!