A vicc az, hogy az Amcsiknál elfogadják vgy legalább kivizsgálják az ezirányú reklamációt is, nálunk azt mondják erre : nem megfelelő a vezetési stílusod, nem jó helyen tankolsz, de ebbe nem mennék bele. Én mikor nézegettem aztot mondták (direkt nem írom melyik modell-nél) a fogyasztása hogy mennyi? Hát meg kell venni és ki kell próbálni.
Érdeklődnék, hogy a visszatekerődni nem akaró biztonsági övekkel mit lehet tenni? A szappanos vizes mosás tényleg segít, vagy szét kell szedni a visszacsévélő részt?
Igazából ezek miatt is kérdeztem a galvánozást. Mivel ha belemártják a teljes alvázat akkor az egy tökéletes felületelőkészítést jelent, illetve egy minimális védelmet, mivel nem horganyzásról beszélünk ezért ez egy nagyon vékony réteg. A horganyzás viszont kizárt az ára és a taróssága miatt :). Viszont ha csak a lemez, vagy az alkatrész van külön galvánozva, no az egy gyenge felületkezelést és nulla védelmet takar, mivel a technológiai furatokat, hegesztéseket a galvánozás sérülése nélkül ebben az esetben nem lehet elkészíteni.
Az biztos, hogy a galván illetve az alvázvédő tartósan nem védi meg a rozsdától az alvázat. Ahogy a kolléga írta sajnos mosés is kell. Hiszen folyamatos vegyi hatások érik az autó alját, illetve ha rajtamarad sár akkor az a korrózió melegágya.
Ha a szerelödnek jó tapasztalatai vannak velük, akkor had szóljon, ha kíméled, nem lesz vele baj.
Az olcsóbb fékekkel az szokott lenni a baj, hogy hullámsodhatnak, megvetemedhetnek, de ez mindig intenzív használat velejárója csak.
Meg nálam volt olyan, hogy a tárcsa és betét nem feküdtek szépen össze, sokáig a betét csak a tárcsa felét érte, majd szép lassan koptak össze. Ez pedig nem ideális állapot.
ATE-nél ilyen nincs, nem hiába a BMW és Porsche beszállítói :-)
A hátsót meg érdemes szétszedni, kipucolni és ha kell is, max csak a fékpofákat cserélni.
Ezt meg érdemes elolvasni, a kommentekkel eggyütt:
Üdv!
A szerelő a Brembo tarcsakat és Textar betéteket ajánl...
Azt mondta ez a legjobb kombó.... így előre 27000 ből kijön...
Az Ate 46000bol jönne ki.... a ezermester.hu-nál
Mit szóltok hozzá? Amúgy ez lesz az első fekcsere, eddig nem volt meg egyszer sem a 7 év alatt..... akkor azt mondod hogy a hátsó nincs elkopva? nem baj azért azt is megkezdték ;)
A gumis szólt h cserélni kell.... de nem kéne ennek valami hangot adnia ha elkopik....pl kopasjelzo????
Az alváz bentröl kifelé rohad az esetek 90%-ban. Volt a hat év alatt benn üregvédelmi spray? Mert ha nem, akkor sajnos ez normális. Amelyik autót keveset mossák (alvázat is) és nincsenek az üregek néha kimosva és kifújva, azok így járnak.
Azért az alvázvédelem az nem sikerült nekik tökéletesen. Az ősszel kellett vizsgára vinni a szekeret,és a vizsga után olajcsere miegymás,a szekér felemelve,és alákukkantottam.
Megdöbbentem. Az első,és hátsó villán található hegesztési varratoknál átüt a barnásvöröses rozsda színe. Kérdem a szerelőtől mit lehetne tenni,mondja lekaparni a festéket,kidrótkorongozni,majd alvázvédővel bevonni. 6 éves a szekér,90000km van benne. Siralmasnak találom. Mire vállalnak átrozsdásodási garanciát? Jó kis meló, mert gondolom a felső része is ollyan,mint az alsórésze. Ahhoz meg le kellene botani a villákat.
Nekem szerencsére csak Japánban volt részem belőle szűk fél évig. Itthon dolgoztam időre, de 90 %-ban nem szalag mellett. Az említett pályás tesztek is negyedórás ütemidőre mentek, de csak nem szalagmunka, ezért is volt jó helyem.
Nálunk is a 8 óra az minimum (inkább 10), de egy szerencsénk van nem szalagmeló. Ezért tisztelem azokat az embereket akik naponta a szalag mellett állva ugyanazon mozdulatokat hajtják végre ~ 600x. 15 éven keresztül 3 műszakban.
Mindenhol vannak olyanok, akinek nem jön be, nem mindenkinek való az ilyen meló. A mostani helyen is sokan már a gyártás elkezdése előtt leléptek. Van, aki nem tudja megcsinálni, hogy napi 8 óra munka az 8 óra munka, és szünet csak plusszban van. Ez ilyen, és máshol is vannak szemétségek, meg m9indenhol haver-koma-jóbarátnak jön be az élet többnyire, ritka a teljesítmény szerinti megbecsülés.
Igaz, nekem nagyjából végig jó helyeim voltak. De sokan kihúzták sokáig, akik belátták, hogy máshol sem jobb, és pláne többet nem kapnak.
Mert a környéken nem volt sok munkahely, és egy részünk reálisan nézte a dolgokat. Ott, ha nem csináltál hülyeséget, a válságig biztos volt a meló, bejelentve, rendesen levonva TB, miegymás. Mert lehetett vállalkozónál esetleg néha többe keresni, minimálbérért + kézbe, de ez fix volt.
A szalagmeló máshol is ilyen, csak mondjuk még kevesebbért, és még azt is sokan csinálják, ha nincsen más. ebben nem csak a Suzuki ilyen. Az egész attól függ, ki milyen, milyen helye volt, stb. A Suzuki is csak multi, mint annyi másik itthon.
Amikor felvettek a Suzukihoz, megkérdeztem, mik azok a javításra váró autók a csarnokban. Azt mondták, nem robotok rakják össze az autókat, az emberek pedig hibáznak. Igyekeznek ezt minél kisebbre szorítani, egymásra épülő ellenrőrzési szintekkel, de sajnos nem lehet nullára csökkenteni. Így előfordulnak időnként szerelési mulasztások. Valami nincsen rögzítve, és a rázón megszólal. Vagy beejtett alkatrész, ami elindul a forgolódásnál.
Nagy ritkán technológiai hiba is előfordul, pl. váltóban kimaradt megmunkálási szakasz, és kidobja a fokozatot.
Szerencsére nem sűrűn, de előfordul ilyan, amit a sima ellenőrzéseknél nem venni észre, csak mozgás közben. nincsen kapacitás minden autót kivinni, de megpróbálták azért ezt a z ellenőrzést is relatíve magas százalékban végrehajtatni, hogy már valamennyire prezentatív legyen a belőlük nyert hibastatisztika.
Szia kkn! Le a kalappal előtted, hogy ennyi időt húztál le Egonba. Nem semmi, pedig ahogy hallottam hullottak az emberek. Egy kérdésem lenne : elméletileg (ahogy olvasgattam) a suzukik "galvanizáltak" ezért van rajtuk 12 év gari. No most háát ezt én gondolom a galvanizálás az az alapanyagot jelenti, vagy teljes tehát az egész autót bemártják galvánfűrdőbe.
Ahogy saccolom max az alapanyag lehet, mivel a rozsdásodás a swiftII-be nem jött volna elő. Illetve +1 ahogy olvasgattam a hozzászólásaidat ezek szerint van bennnük vészfék aszisztens?
Bocsi nem jutottam el a végéig így nem derült ki még ott nyomad?
A tesztpályánál hamarabb ment egy menetet bent a görgős padon, aminek a kijelzője ott van az egyik fotón. Azon az összes autót meghajtják. Ott felnyomják 120-ra a jelleggörbét követve, ehhez a tesztpálya max. 80-ja kímélő járatás. De az a görbe csak amiatt van, meddig kell nyomni, azt nem szabja meg, milysen gyorsan, ha nyomják, hamarabb lefut. Márpedig ott a szalagon, ahol minden autót megnéznek, nem igazán van pihenésre idpő, főleg, ha egyébb elektronikai extrákat is ellenőriznek, és, hogy ne maradjanak le, nyomni kell. Szóval az, hogy nem ment a pályán, az nem jelenti azt, hogy a szalagról leguruva negyedórán belül nem nyomták ki a szemét némi túlzással.
Jópár évig nyomtam azt a teszpályát, nem egyszer találtunk ott érdekes dolgot, ami jó, hogy nem ment ki a kapun. Inkább örülnék, ha ott is ment egy kört az autó.
Az elsöt lehet szabályozni, de csak hozzáértö csinálja. Miután megvan, meg kell mérni, ha elég vastag maradt (legalább 18mm) akkor jó, ha nem akkor kuka.
A hátsó fékpofák elvileg tovább bírják, nem valószínü, hogy elkoptak, hacsak elöl nem volt már korábban egy csere.
A milyen fékbetét és tárcsa jó kérdés. Én az ATE-ra esküszöm, de az drága. Mit mond a szerelöd?
Fékcsere eltt állok, és a kvetkező kérdéseim lennének: -előre milyen betéteket ajánlotok és ha betétcsere van, akkor tárcsát is kell minden esetben cserélni, vagy nem lehet szabályoztatni mert hűtött ugye? -tárcsából milyet? -hátra milyen betétet ajánlotok? - és a dobot lehet szabályoztatni?
Vagy mindenből vegyek gyárit, azzal meg voltam elégedve......(bár egy kicsit drágább)
Ez egy 2005-ös 1.3 suzuki első fékcseréje lesz.... :D
És webáruházat tudnátok ajánlani ahol meg lehet venni a cuccosokat?? :D