2012-es évjáratú 308 1.6 92 vagy 112le-nél mikor kell cserélni részecskeszűrőt? Ha jól tudom a Ford ezeket a motorokat használja, ott 120 ezernél, peugeotnál is van ilyen intervallum?
tisztázzunk valamit... a vezérműtengely nincs gumiágyas szíjtárcsával kapcsolatban. Csak a főtengely ékszíjtárcsa. Amit meg leírtál egyértelműen ez okozta, és ezért is nem volt töltésed ami miatt az aksid lemerült. cseréld ki új szíj és hajrá
A segítségeteket szeretném kérni a következőkben....
Másfél hete vettem egy Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi-t, 112 LE-st. Az autó 2011-es, elvlieg, illetve a Peugeoz Hungárai lekérdezése alapján is valós, 92.000 km van benne. Bár nem az első Peugeot (előző 207 HDi volt) vannak újdonságok rajta. És hát ahogy szokott lenni, már az elején jött a gond...
Tegnapi kirándulásunk során, Tatabányánál egyszer csak hibaüzenet... Engine fault... Hangja teljesen normális voilt, így még egy 1,5 kilómétert mentem vele, amikor is kezdtek hagok is jelentkezni. Olyan hangja volt, mint amikor csúszik az ékszíj. Félreállás, motor leállítás, motorháztető fel... Sok minden nem látszott, az ékszíj a helyén. Pöccre indult utána, de a hang 100 méter után ismét jelentkezett. Telefon ide, telefon oda....megnyugtató válasz sehonnan. Egy ismerősöm (Citroen-jei voltak) valószínűsítette, hogy a vezérműtengelyen lévő ékszíjtárcsa gumibetétje adta meg magát és ezt úgy tudom ellenőrizni, ha a klimát bekapcsolom. Így is tettem, a hang....hát nem volt kellemes, iszonyú sivításba kezdett. Motor leállítás, ismét telefon... Peugeot Assistance, Autóklub, szerelő, stb... A vitatott téma az volt, hogy a közeli tatabányia ismerősöm udvaráig el lehet-e menni, avagy sem... (budapesti vagyok, este 10 óra volt) Egyesek szerint nem, mert közös ékkel van a belső fogaskerék és a külső ékszíjtárcsak szerelve. Végül az a döntés született, hogy az 500 méter alatt nem lesz baja... Motor első fordulatra be is indult, majd lassan elindultunk az ismerősöm háza felé. Cca. 200 méter után már a computer kiírta, hogy "Power steering fault", azaz kormányszervó hiba, majd "Battery critical...akármi", majd újabb 100 méter után egy szép nagy vörös STOP felirat jelent meg. Volt még 50 méter, begurultam. Autó leállít, kapu kinyit... Na innentől az autó be se indult. Olyan volt, mint amikor az akkumlátor teljesen lemerült volna. Betoltuk, lezártam....tükröket még befordította. Hát ennyi a történet...
A kérdésem az lenne, hogy a vezérlés ezzel a "mutatvánnyal" károsodhatott-e, illetve hogy tettem-e valami kárt az autóba szerintetek....
Tudom, banális a kérdés, sokatok keni-vágja már a HDI motorok szerkezetét, de nekem ez még újdonság...
Szia én kérdeztem még kb. egy 1,5 hete, hogy van a 9HP 2011 308 1,6 HDI 90 Le autómba részecskeszűrő és kettőstömegűlendkerék? Légyszíves segíts, ha tudsz. Köszi Anita
bocsi,tudom még nem aktuális,de megpróbáltam tetőtől talpig végignézni a kocsit és nem tudom,h hol kell bekapcsolni a tükör fűtését... Úgy hirdették,h fűthető tükrök,szóval valahol ott kell lennie... Az ülés is fűthető,de azt se láttam,h hol kell bekapcsolni. Pedig nemsokára jönnek a fagyok...
Minden más stimmel,tökéletesen működő fény és eső szenzor,stb,stb,csak ezt a két dolgot nem tudom,h hol kell bekapcsolni. Segítesz? Köszi előre is,üdv,minden jót! :)))))
Valaki esetleg tudna a következőben segíteni? Hidegen gyorsításkor becsörren a motor vagy országúti menetben kb 2000 fordulat környéken előjön de már alig halhatóan a csörgés,ami kiesebb fordulatszám változásra megszűnik.
Autószerelő cserléte a hosszbordás szíjat feszítőt meg a generátor meglett csapágyazva de a hiba megmaradt.
Valakinek valami ötlete? Esetleg kopogásérzékelő lehet a probléma okozója??
Köszönöm, amúgy mennyire megbízhatóak ezek a 2010 második fele gyártott 308 -asok? Nincs velük sok zűr? pl elektronikai hibák stb. Talán motorikusan a HDi-k nem rosszak, de más téren nem ismerem a peugeot. Vagyis ismerősnek vagy 206 1.4 dízel, annál a kormány kapcoslók adták meg magukat már másodszor meg valami zűr van a hűtés érzékelővel mert mindig kigyullad neki pedig teljesen fel van töltve a tartály. Ennél ilyen idegesítő dolgok nincsenek, vagy mi az ami leginkább előszokott jönni?
Köszönöm előre is a segítséget. Esetleg a Millenium 200 felszereltségről tudtok valamit hogy ez miket tartalmazott nálunk, mert olyat néztem ki de szinte 0 infó van róla neten. Se árlistát se felszereltségi listát nem találtam hozzá, akkor katalógusról nem is beszélve.
Nekem azt mondták a szervizbe (enyém is ugyanilyen) h erőltetett használat mellett 10 év vagy 180000 km ,normál használat mellett 10 év vagy 240000 km a vezérléscsere periodusa.