Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.29 0 0 58334

A kínai lexia 3 klónjáról van-e tapasztalatotok !  Érdemes megvásárolni,már idegesítő a sok hiba, szükségem van egy diagnosztikai  interfészre!

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.29 0 0 58333

Sziasztok! Volt e-már valakinek gyújtótrafó problémája ?  milyen tüneteket produkál a gépjármű? 

 

Nekem speciál melegen megáll! dadog olyan mintha két henger menne! hibaüzenet nincs!

 

1,4 B

Fáradt Vándor Creative Commons License 2014.12.29 0 0 58332

Többnyire rövidebb utakon használom (10-15 km), és viszonylag alacsony fordulatszámon elváltok (max. 2200-2300-nál), de ennek ellenére nem volt eddig ekkora a fogyasztása, még hidegebb időkben sem, ilyen tavaszias időben meg végképp....

Előzmény: toji76 (58331)
toji76 Creative Commons License 2014.12.29 0 0 58331

Azt először tudni kellene hogyan használod városban, mennyit mész vele egyszerre, illetve mennyire tud felmelegedni a motor.

 

Ha nem melegszik fel akkor állandó dúsítással fog üzemelni, akkor biztos meglesz a 10 literes fogyasztás.

 

Én úgy szoktam csinálni hogy megindulok vele és addig kóricálok vele amíg el nem éri az üzemi hőfokot, ha ez megvan akkor állok neki a városi többszöri 1 km-es túráknak így megáll 7,5 - 8 liter körül.

Ha nem melegítem fel akkor a 10-11-et beveri mint az a bizonyos szél a budiajtót.

 

Ja amiről már korábban is parázs vita folyt én ha szigorú 50-van akkor 3.-ban hagyom a gépet 2000 forog és elég gyorsan be is melegszik, ja meg ugrik is ha esetleg kellene.

Előzmény: Fáradt Vándor (58330)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58330

A nagy abs csetepaté közepette van valakinek ötlete az 58300-ra?  :-)

Ztn74 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58328

Figyelj... nem működnek egyformán, nem egyforma a mintavételezési frekvencia , se a vezérlő ECU semmi sem. És nem beszéltem a 2 csatornás vagy 4 csatornás ABS ról. Ha jól tudom már 6. vagy 7. generációs ABS eket gyártanak. Vagyis folyamatos a fejlődés. Oldalirányú csúszást mérő G senzorokkal, stb. Sőt, szerintem még földrészenként is más programozást kapnak, akárcsak az elektromos szervókormányok. 

 

Az autót meg nem a kerék elé gyűrődött 32g hó állítja meg. A gumi alól "elkopik" a hó és lehet eléri az aszfaltot, lehet tükörjégen nagyobb a surlódás állő gumiabroncs és jég között, mint guruló kerék és jég között.

És nem arról beszélek, hogy 80 km/h nál be tudok ilyenkor fordulni vagy sem!

Ha kimennél egy behavazott parkolóba, és vinnél jelzőbójákat, akkor te is kipróbálhatod, hogy 30-40 km/h ról rövidebb időre fékezed állóra ABS nélkül. Próbáld már ki végre!

Amúgy meg tegyél fél kiló havat a kerekek elé, és lehet nem tudsz elindulni a 500g hótól! :)

 

Ja.. és az is ellent mond a fizikának, hogy két pohár víz közül miért a forró vízzel teli pohár fagy be először és nem a hideg vízzel teli! :D

Előzmény: toji76 (58321)
Ztn74 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58327

Én akarok venni vezető ülést X I. be, de csak mind a négyet akarja küldeni, azaz lesz egy hibátlan anyósülésem kallantyúval együtt..  már ha megegyezik a kettő. 

Előzmény: Tuzmester84 (58325)
Ztn74 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58326

Köszi a tippet!

 

Holnap ha nem ér térdig a hó, megnézem. Gondolom elég egy jóminőségű kapcsoló, nem kell relézni pluszban ?

 

Mail ben is küldtek egy tippet, nem akart itt a forumon beszállni a szájkaratéba, és lás csodát ez is működik.

 

Szóval havon-jégen szakaszosan kell fékezni, mint egy ABS nélküli autóval, ha elég gyorsan rugdossa az ember a fékpedált, és ráérez a ritmusra,  meg lehet pillanatokra blokkoltatni a kereket,  mert van késedelmi ideje az ABS nek.

 

És a lavinát megelőzendő, igaz ma csak 180km kellett mennem, de mire haza értem találtam pár letaposott-följegesedett utcát, kipróbáltam, működik, érezhetően rövidebb a fékút, akkor is rövidebb lesz ,ha valaki beül mellém és kontrollálni akarja, azaz nem elmélet.

 

 

 

Előzmény: zimurgy (58324)
Tuzmester84 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58325

Üdv!

 

3 ajtós II-es Xsara anyósülésének előredöntő fogantyúját sikerült letörnöm (tőből).... Nincs véletlenül valakinek ilyen? Esetleg valami tippetek, hogy mit kezdjek vele? :(

 

Köszi előre is!

zimurgy Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58324

Az utastéri biztosíktábla F3-as biztosítékán át kap tápfeszültséget az ABS-egység. A biztitábla hátulján lévő 13-kamrás piros csatlakozó A3-as kamrájába megy egy lila színű vezeték. Ha arra egy kapcsolót építesz be, akkor a tápfeszültségről választod le, de remélhetőleg a műszerfali kontroll-lámpa világítani fog, jelezve a hibát. (Xsara1-ről írtam, a 2-est nem ismerem.)

 

De erősen lebeszéllek én is az ABS-mókolásról, úgy tudom én is, hogy csakis frissen hullott többcentiméteres hóban lehetséges, hogy jobb legyen kikapcsolt blokkolásgátlóval a fékrendszere bármely autónak... Ahogy Bally is írta: ilyenkor erősen visszafogottan kell autózni...

 

Előzmény: Ztn74 (58315)
toji76 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58323

Miért ne lehetne megállni a kocsival?

 

Hagyjuk már a hülyeséget..az abs-t nem azért találták ki hogy az autó állandóan mozgásban legyen.

Előzmény: FeZ_ (58322)
FeZ_ Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58322

Azt azért nem kétled ugye, hogy mindegyik ABS-nél van egy sebességhatár, ami alatt nem működik ?

Ugyanis akkor (szinte) nem lehetne megállni a kocsival.

 

FeZ

 

Előzmény: toji76 (58321)
toji76 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58321

Értsünk meg végre két dolgot, az ABS-ek egyformán működnek abban a pillanatban avatkozik be amikor a kerék megállt !!! ezt egy érzékelő figyeli egy recézett keréken keresztül.

 

Minden autón meg kell állni egy pillanatra a keréknek ehhez, az hogy az egyik autó 1000 kg a másik 1300, ott jelentősége van mikor áll meg.

 

 

A másik nehogy már az a 3 gramm hó megfogja a kocsit....ami nálam menetkészen 1260 Kg.

Előzmény: Ztn74 (58319)
Ztn74 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58320

Elnézést!

 

Elég értelmesre sikeredett a mondatom, és lemaradt ,hogy kinek válaszoltam. Természetes minden felhang és hátsó szándék nélkül, kizárólag fékút meg meredek lejtő próbálgatásra gondolok, ABS sel és kikapcsolt ABS sel, max megpróbálok szerezni egy w124 est valahonnan. A fiesta meg itt van ABS nélküli donornak.

 

Ztn74 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58319

Ha az Ön autója ABS-es, akkor csúszós, havas, némileg jeges meredek lejtőn úgy guruljon le, hogy a sebességét ne engedje 5 km/óra fölé menni. Ebben az esetben ugyanis az ABS nem kapcsol be, tehát blokkolóra tudja fékezni a kerekeket, és az így a kerék alatt felgyülemlő hóék a jéghez jobban tapadva mint a gumi, segíthet megállítani az autót. 
A működő ABS nem engedné megcsúszni a kereket, tehát a hóék sem alakulna ki, és mivel az út csúszós, a kerék a legkisebb fékezésre is blokkolni akarna, amit viszont az ABS nem enged, emiatt viszont ugye fékhatás megint csak nincs, így tehát megállítani is csak a lejtő alján lehetne az autót.

 

Hallod!

 

Találkozzunk már valahol és próbáljuk már ki ezt az ABS nem BS havon dolgot. Lejjebb ott van 2 elérhetőségem is. 

Előzmény: Ztn74 (58317)
_Twins_ Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58318

Xantia Mk2-t használtam hosszabb ideig, aztán váltottam a Xsarára. A Xsara Mk1 ABS-e szerintem is túl hamar működésbe lép. Száraz úton a Xantiával csikorgott a gumi és el-el engedte a féket. A Xsarával ezt nem lehet megtenni, itt lehetetlen fékkel megcsikorgatni. Ez a különbség jön ki ilyenkor havas időben használva is. Ugyanakkor egy évben a havas napok száma elenyésző.. Én is azt mondom, hogy erre is időt kell szánni, gyakorolgatni, próbálgatni hogy hogy hogyan viselkedik az autó. Nem kell idegeskedni mert lelassul a forgalom a hóban.. nem mindenki Fittiipaldi és lám, tapasztaltabb sofőröket is érhet meglepetés. A követési távolság pedig mint fogalom az autósok körének 90%ban teljesen ismeretlen. Nyáron is, télen is, esőben is, hóban is.

Személyautóknál nem nagyon láttam még kikapcsolható ABS-t.

Előzmény: Ztn74 (58315)
Ztn74 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58317

A merci csúszik. Hallani érezni, próbáld ki. Felesleges vitatkozni.

Előzmény: toji76 (58316)
toji76 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58316

Tetszik, hogy új elméletek születnek és teljesen kiiktatja a fizika törvényeit...

 

20 éve vezetek ladával kezdtem hidd el nekem nem kell bemutatni az autót.

 

Az hogy a kerék feltúrja a havat maga előtt a legnagyobb baromság, ezzel foglalkozott egyszer egy intézet és alátámasztották a baromság voltát.

 

Az abs akkor avatkozik be amikor a kerék már megállt egy pillanatra, folyamatosan nem érzékelhet csúszást amikor már beleszól, de sebaj.

 

 

 

ÁÁ mindegy hagyjuk ezzel a hülyeséggel teljesen felesleges foglalkozni.

Előzmény: Ztn74 (58306)
Ztn74 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58315

Szóval , ha mégis lenne valakinek tippje, melyik áramkört kellene megszakítanom a kapcsolóval!!! ???? 

 

 

file:///C:/downloads/Actros3+Typ+930-934+Kezel%C3%A9si+%C3%BAtmutat%C3%B3.pdf

 

108 oldal. Az ABS kikapcsoló gomb.

Ztn74 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58314

Őrült meg elmebeteg akkor voltam, amikor anno több telet lenyomtunk C BX el, úgy ,hogy önnáló életet élt a két hátsó kerék havon... Akinek lógott már a hátsó híd, tudja milyen amikor beelőz a hátulja... :D :D

 

Minden ABS más módon vezérel, próbálom úgy leírni, hogy te is megértsd amit hajnalban tapasztaltam. Mert az igazi akkor lenne ,ha az említett MB W124 el és közvetlen utána a Xsarával kipróbálnád.

 

Tehát kifejezetten lassan mentem. Véleményem szerint túl drasztikusan avatkozik be az ABS , indokolatlanul veszi el akár a teljes féknyomást a kerekekről. Ez egy tized másodpercig sem blokkol, azaz nem gyűri maga elé a havat, nem kopik el a hó az aszfaltig stb. Sőt, szerintem nem is fékez, mert kb 80-90% ig elveszi a nyomást.

Túl drasztikus hóra a vezérlése ... ennyi. Lehet egy 2004 es Xsara II már jobb vezérlő szoftvert kapott.

 

Téli havas utakon , városban kb 40 km/h az átlagsebesség. / folyamatosan havas utak, kisváros / Ilyen sebesség mellett egy Zastavát is tudsz úgy vészfékezni, hogy közben kanyarodsz. Gondolom sok ember életében volt anno Golf I Ritmo, Tipo , Escort BX M323 és hasonló csodák. Mégsem lett mindegyik TKO , pedig azért régen voltak havak

 

Vagy próbálj ki egy extrém meredek lefelé vezető hegyi úton lejönni... NEM lesz fékhatásod! Ez az ABS folyamatosan el fogja engedni a nyomást. Vagy lesz annyi lélekjelenléte valakinek, h berántja a kézit. 

 

Az a  szalon meg, ahol beépítették a kapcsolókat Jberényben volt. Ha valaki vett onnan autót, tudja nem kamu.

2000 környékén mesélte nekem a tulaj ezt a városi ráfutásos balesetek meg ABS összefüggést. 

 

Természetesen teljesen más volt 80-100km/h nál  , párszor bekattogott , és párszor rá kellett nyúlni a kézire, mert az autó orrát túrva indult kifelé.

 

Amúgy rengetek MB Actros műszerfalon ott van az ABS kikapcsoló gomb. 20-40T valamikről beszélünk... 

Előzmény: BallyS16 (58313)
BallyS16 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58313

Figy, nem beszóltam.

1x éve ABS-es autóm van, hol ilyen, hol olyan.

Még soha (koppkoppkopp) nem volt gondom télen a megállással (sem)

Jah, télen, ha az útviszonyok olyanok, visszaveszek a sebességből és hosszabb követési távolságot hagyok.

Na meg nem vagyok az az idegbeteg típus.

Úgyhogy a kapcsolható ABS helyett inkább a jó (téli) gumi, kisebb sebesség, nagyobb követési távolság, nagyobb láberő az, amit javallok.

(És halkan jegyzem meg, hogy magyarországra a havas út nem annyira jellemző, jó, ha évi 3-5 nap ilyen, azaz többnyire nedvesek - és akkor az ABS igenis többet ér, mntha nem lenne).

Nem, nem csodafegyver, mert mint mindennek, ennek is vannak korlátai.

De az ember többnyire fel tudja ezeket mérni és ezek tudatában cselekszik.

 

Előzmény: Ztn74 (58307)
Ztn74 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58312

 

 

http://hvg.hu/cegauto/20090119_abs_vezetestechnika_vezetes_telen/

 

 

A biztonságos közlekedéshez nélkülözhetetlenek a kis, elektromos segédberendezések az autóban, hiszen ezek megkönnyítik a vezető dolgát. Ugyanakkor megvan ezeknek is a maguk hátránya. Mint például az ABS-nek a havas talajon történő fékezéskor. Ilyen esetekben ugyanis, nemhogy megrövidül a fékút, hanem ellenkezőleg, meghosszabbodik.

 

 

http://www.rezulteo-gumi.hu/gumi-kalauz/on-gumiabroncsai-telen/abs-esp-asr-mit-ernek-a-vezetest-segito-eszkozok-a-havon-18861

 

 

 

 

Ha hasznosságukat már nem kell bizonyítani száraz vagy nedves útburkolaton, néha meglepő módon viselkedhetnek a hóban. De ki kell-e kapcsolni őket, amikor csak lehet? Biztos, hogy nem! Nagy teljesítményű téli abroncsokkal együtt ugyanis érezhetően javítják a kerekek tapadását és vonóerejét.

 

Az ABS megelőzi a megcsúszást, de megnöveli a fékutat.

A 10 évesnél idősebb autókat kivéve a blokkolásgátló fék megfelelően működik a hóban. A dolog másik oldala a kétszeresére, vagy egyes felületeken akár háromszorosára megnövekedett fékút. Ez a sebesség csökkentésére és az idejében megkezdett lassításra késztet.

Az ABS azonban rosszul reagálhat akkor, ha a jobb és a bal oldali kerekek tapadása eltér egymástól. Például akkor, ha csak az útburkolat felét borítja hó. Akkor is tapasztalhatunk váratlan reakciókat, ha az út erősen kátyús.

 

FeZ_ Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58311

"s nem engedné kialakulni a blokkolást okozó fékerőt- pedig a blokkoló kerekek alatt összegyűlt hó kifejezetten javítja a gépkocsi fékezhetőségét,"

 

Bizony, így van.  Az ABS sem csodafegyver, nem árt tisztában lenni a képességeivel.  :-)

FeZ

 

Előzmény: Ztn74 (58307)
Ztn74 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58310

3. tél kb... a gumival nincs gond. Bár ha lekopik tuti max. 165 széleset veszek csak, 80-100km/h nál sincs gond az ABS el, 3x-4x kattogott, kézifékkel többször fordultam a Bableves felé.

 Beértem a városba A Bajcsy Zsilinszky nem volt letakarítva , pár éve az Ady X Bajcsy kereszteződésében van egy dobbantó viacolorból , meg nekem van  STOP táblám kb 35 km/h val szépen becsúsztam a kereszteződés közepére. Utána a laktanya mellett az ahol 3 sávos az Ady direkt próbálgattam ezt a kis sebességű fékezést, indokolatlanul korán elveszi a féknyomást az ABS, na ezen beidegeskedtem és kihoztam a Fiestát, ami 3 évvel fiatalabb , de nincs benne ABS , csak az osztrákosan kötelező klíma meg 4 lufi. Rádásul Debica téli van rajta. Drasztikusan rövidebb a fékút városon belül. 

Előzmény: BXtwelve (58309)
BXtwelve Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58309

Milyen gumi van az autón?

Értem, hogy téli, de milyen márka, hány éves?

Előzmény: Ztn74 (58307)
Ztn74 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58308

És ne OFF oljuk már szét a topicot, menjetek ki a hóra, és próbáljátok ki!, alacsony sebességről beszélek, max 45 km/h! 

 

hz.ax1.hz@gmail.com vagy 30-484-6062 n elértek. Tényleg kíváncsi vagyok a véleményekre!!!!!

 

 

 

 

Ztn74 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58307

Hallod.... 

Téli gumi van az autón, barázda mélység is megvan, ez az ingázó autóm, a labanc csendőr bármikor kiveszi alólad , ha xarok a gumik, nem is kínai gumi, hanem  mich***** és München környékén se esik soha a hó....sőt nem a nagyalföldön lakom, hanem hegyek dombok között ,sőt éjjel Egerszalókról jöttem haza Gyöngyöspata - Pásztó- Nagylóc útvonalon levágva, aki ismeri tudja miért ott mentek neki frontálisan a honvédelmi miniszter szolgálati audijának.

 

Egy dologról beszélek, amikor olyan úton haladtam, ami nem volt sózva -  letakarítva, alacsony sebességnél extrém hosszú fékutat produkál.

 

 

Az autósok zöme vészhelyzetben nem kellő határozottsággal fékez. A kerekek blokkolása kizárt, mivel az ABS továbbra is automatikusan a csúszáspont körül tartja a fékerőt, és így az autó kormányozható marad. Száraz és vizes úton, de nem hóban! Éppen ezért szem előtt kell tartanunk, hogy télen gyakran veszélyforrás is lehet a – szerencsére kikapcsolható – ABS: ha ugyanis nem iktatnánk ki hóban a védelmi rendszert, a folyamatosan csúszást érzékelő berendezés képtelen volna kontrolálni a kerekeket, s nem engedné kialakulni a blokkolást okozó fékerőt- pedig a blokkoló kerekek alatt összegyűlt hó kifejezetten javítja a gépkocsi fékezhetőségét, és ezzel életet menthet.

 

 

A nem kikapcsolható ABS-nek nem vagyok barátja, a többi jöhet. Pont akkor növeli a fékutat, amikor nem kellene, hóban, hókásán, jégkásán. A wiki szerint (is) alapvetően jó dolog, de azért megjegyzi:

 

 

Szóval én mielőtt beszólok bárkinek, egy kicsit keresgélnék a neten!!!!!!!! De köszönök minden segítséget.

 

HZ

 

 

Előzmény: BallyS16 (58305)
Ztn74 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58306

Nem, nem vezettem még ABS es autót. És az ABS nélküli Fiestával fele akkora távolságon is megálltam. Igen vannak kikapcsolható ABS el szerelt autók. Sőt a terepjárók között nagyon soknak kikapcsolható. Utána kellene nézni. 

Nem a másikat idiótázni!

 

Sőt tudok olyan autószalonról, ahol az átadott autókba beépítették, mert a városi alacsony tempójú ráfutásos balesetek 90% ért az ABS a hibás. Indokolatlanul megnyújtja a féktávot , téli városi araszolós tempónál.

 

 

Olvass utána próbáld ki! 30-40km/h nál blokkoló kerekkel rövidebb a fékút, ja ... nem blokkol, mert te is fölengeded a pedált. És simán irányítani tudod az autót. Különben minden fapados autó totálkár lenne....

 

Gondolj már bele egy kicsit , mielőtt bárkit idiótázol!

 

Próbálj ki egy ezer éves '90 W124 es Mercedes ABS t , az hagyja megblokkolni a kereket egy pillanatra , és utána veszi el a féknyomást. Tudom miről beszélek, 6 évig jártam vele. 20-30% rövidebb a fékútja, bármikor le lehet mérni.  

 

 

Előzmény: toji76 (58298)
BallyS16 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58305

Praktikusan felmerül még egy-két dolog:

- téligumi van a kocsin?

- barázdamélysége?

- kora?

- az megvolt, hogy az ABS-es féket nyomni kell, úgy kb izomból?

Előzmény: toji76 (58298)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.28 0 0 58304

Megvan már a mai és a holnapi program? :)

Mindenki vezessen óvatosan, balesetmentes közlekedést kívánok!

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!