Szerintem, ha esetleg időnként válaszolnának is, akkor ugyanolyan semmitmondó, és 1-2 mondatos hozzászólásaik lennének, mint az emailekben, konkrétumokat abból sem tudna meg az ember.
Nem ártana már ha a retroautok kiadotol valaki illetékes rátalálna erre a forumra és idönként válaszolna 1-2 kérdésre.Én konkrétan nem titkokra vagyok kiváncsi ( mikor mi jelenik meg,stb )hanem pl itt van ez a skoda probléma.ha nem lesz miért nem mert a lengyel sorozatban meg volt.Vagy a magyar specko sorozat.1000% hogy nem lesz nálunk ilyen de miert nem.Lehet,hogy ugy gondolják,hogy egy ilyen különleges modellért a magyarok már nem adnának ki 2000 ft-nál többet és ezért meg sem probálják kiadni.Ezekre csak ök tudnának felelni mert mi csak találgatunk,és nem hiszem hogy ezek a dolgok üzleti titkok lennének.
Én beírtam a Google-be,hogy "motonews.pl",a 2. találat,ahol a fórum szó is van,mellette egyből az "oldal lefordítása"-ra kattintottam.
Az első fórumra,az "általános automotive" rákattinttottam,és ott a cult autók címszónál nem arra,hanem a mellette levő zárójelben levő oldalakra kattintottam.
Tudjátok,milyen a fordítóprogram,de azért mindent meg lehet érteni.
Ja,a fordítást az explorer nem nytja meg,nekem chrome-al ment.
A Skodák szükségesek egy ilyen sorozatban ... Én is úgy gondolom, hogy az Abrex áll a háttérben, de mégsem értem, hogy pl. az Ixo (ami tulajdonképpen az IST) hogyan adhatta ki nemrég pl. a Skoda Fabia S 2000-t???
Én is végignézegettem, vannak rajta jók, de az újabb részre is tettek be jó dolgokat, amúgy a vitrinjük is ugyanaz, mint nekünk, ezt vehették valami boltban.
"Amit a kiadó legyártatott a nagyoknak, mi is azt kapjuk." "örülök, hogy azok a szoci autók is bekerülnek, amiket mifelénk nem forgalmaztak."
Én is így vagyok vele, megveszem mindet, ami jön, attól függetlenül, hogy nálunk futott-e az utakon, vagy sem, legalább így utólag megismerhetek olyan típusokat is amikről e sorozat nélkül lehet nem is hallottam volna: Syrena, Mikrus, Tarpan. Ugyanígy vagyok az orosz sorozattal is, ott is vannak olyan típusok, amelyekről régen azt se tudtam, hogy léteztek: Kim, Luaz, Szmz. Gyerekkori emlék a Lieber György-féle Autótípusok 1964 könyv. Furcsa lenne azt is úgy lapozgatni, hogy kiszedném belőle azokat az autókat, amiket itthon nem árultak.
Ha budapesti vagy / meg tudod oldani a budapesti átvételt, akkor tudnék neked bontatlan Fso polonézt és hozzá újságot(csak az újság és a modell van külön, de a modell nem bontott). 2000Ft-ért árulom.
De annak utánanézett már valaki, hogy mi van a jogokkal? Ki vette meg, és milyen érvénnyel? Mi van, ha az Abrex megvette az összes jogot, és csak amire rábólint, azt lehet Skodából kiadni? Akkor bármilyen petíció , hőzöngés felesleges.
Persze a kiadó más országok kiadásaihoz igazodik, nem hozzánk, de ezt már tárgyaltuk. Amit a kiadó legyártatott a nagyoknak, mi is azt kapjuk. Dehát ez volt abban az időben, hiába akart volna valaki Polonezt, ha hozzánk nem hozták hivatalosan. A KGS-ben is farvizeken eveztünk, amit a nagy testvér hagyott, azt csináltuk, azt kaptuk. Most nem a nagy testvér határoz, hanem a globális gazdasági törvények. Alapítani kell egy magyar kiadót, ami magyar utakon futó autókat ad ki, a magyar piacnak való mennyiségben, magyar égre magyar UFÓ-t, de akkor 10E ft lesz egy szám. De ekkor még optimista voltam.
Ettől függetlenül én, aki szeretem az autókat, örülök, hogy azok a szoci autók is bekerülnek, amiket mifelénk nem forgalmaztak. Más is vesz pl. olyan modellt, amit soha az életében nem látott, csak képen, és tetszik, kell neki.
Szóval le lehet írni, hogy kár, hogy nincsen ilyen, meg olyan, hiszen szabad a vélemény. De nem kell csodálkozni, meg értetlenkedni, dühöngeni, hogy miért, mert az nagyon is világos, miért van ez. Rossz helyre született az, aki nem tudja elfogadni, hogy nem mi magyarok vagyunk a világ közepe.
Javasolnék egy hosszabb lélegzetű kultúrtörténeti eszmefuttatást például arról, hogy többszázezres példányszámban jelentek meg szépirodalmi művek, vagy hogy nem azt adták a tévében, amire piaci igény van (Gyauzike, Maunika), hanem ami épít, művel, fejleszt, igényesen szórakoztat (Delta, Ki mit tud, Röpülj páva). Külön kitérve arra a szörnyűségre, hogy hétfőnként adásszünet volt. Iszonyú világ, hála az égnek elmúlt már, és végre szabadon lehet turkálni a selejtben, mert senki nem ellenőriz, CSAK A PÉNZ.
Szívesen elbeszélgetnék én is azzal az emberkével, aki a Syrenát beszerkesztette a magyar sorozatba, meg már a második 603-as Tatrát rakja be, miközben sehol sincsenek a nálunk meghatározó Ladák és Skodák (holott a különféle Ladák már rég kijöttek az orosz szériában).
Kíváncsi vagyok, a múltrendszer-gyalázgató, retro-nosztalgiától kevéssé fűtött történész a Syrenáról szóló számba milyen szörnyű sérelmeket fog majd beírni a rémséges későkádári diktatúrából.
Hátha még azt is kitalálja, hogy naponta késeltek meg a lakásukban idős embereket párezer forintért.
Vagy ez már a csodálatos kapitalizmus? Arról jót vagy semmit. (Néma csönd.)
Skoda 120 ügyben én sokszor elbizonytalanodom h lesz-e egyáltalán nálunk. Mikor a lengyeleknél elindult a sorozat, az Ebay hemzsegett az eladó retrosorozat féle modellektől. 4000 Ft körüli áron lehetett megvenni őket. Aztán ahogy az Abrex felfigyelt erre a kis narancs Skodára a cseh sorozatban a különszám már Abrex féle Skoda Favorit lett, amit nem bliszterben, hanem a gyári műanyag dobozában adják az újsághoz. És azt is észrevettem, hogy alig van eladó retrós skoda az Ebayon az utóbbi időben, az Abrex 120-asok viszont ott vannak. Itt valaminek történnie kellett.... Mindezek ellenére remélem, hogy nincs semmi gond a Deagostini és az Abrex között licensz ügyben és tényleg kijön nálunk (is) a modell, 50.-nek. Én mindenesetre beszereztem már 1-et Genezistől, amit ezúton is nagyon köszönök neki. Édesapámnak lesz ajándékba :-)