Jimny és Vitara nem telekjáró, hanem még igazi terepjárók. Jó, nem G-classe, vagy defender, de még bőven a terepjárók között a helyük. Már ha telekjárón terepjárónak látszó, de azt a tudást nem nyújtó autóra gondoltál. Mert a telekjárók pont aszfaltra, földútra valók, mert még hozzák a személyautók futóműkomfortját. A Jimny, Vitara már nem nagyon, mert rendes terepes futóművük van, ami nem annyira komfortos, de terepen megállja a helyét.
Én személy szerint egy összmeghajtású,tehát 4 kerék,difizárral ha kell, utánfutó,nondjuk hajó,csónak tréler húzáshoz kellene egy olcsóbb modell. De ebben a kategóriában egyforma az áruk más nevesebb márkával. Ezen a téren is nyithatnának.
Egyetértek mindennel amit írtál. Csak arra akartam rávilágítani, hogy azért áll a polcon pár dolog a Suzukinál is, csak autókat kellene már végre csinálni belölük.
Vannak kis 1.0-1.2-1.3-as motorjai, meg egy nagyon jó 1,6-os, amiböl bármit ki lehetne hozni. Áttervezni, újrahangolni könnyebb, mint újat fejleszteni.
Igy igen,de modellara lebontva aligha lehet választani...
Egyedül amivel ki vagyok békülve az a swift abban meg csak 1 lehetöség van,ami 5 ajtos és benzines.
De egyszerű : Altó,Splash, sx4 rusnya igy kilőve.
Telekjárok nem akarnék igy Jimny Vitara nem..
Ha az asszony hajlandó lenne méretes autoba ülni,és ha lenne rá pénzem :) akkor meg biztosan nem Kizashi..tudom h jó meg szép meg sosem romlik el,nem ugy mint német társai de akkor is A6,vagy Accord esetleg uj Mazda 6..
"Esetleg Sx4-be egy megbízható dízelt kellene rakni, tudom, hogy most a túrbós benzines a nyerő, de én még mindíg viszolygok a városi autóknál a turbótól. "
-Na most akkor hogyan? Megbizható diesel kellene bele (ami ugye mind turbós), csak turbó ne legyen benn, mert te nem szereted?
"A Suzuki nem a kispénzűeken akar keveset keresni."
-Ezzel a modelpalettával pedig még azt sem lehet, nem hogy sokat keresni...
"Főleg, hogy látni, mostanra döglődik a kisautópiac."
-Ez egyrészt nem igaz, az Európai piacon a kisautók iránt változatlan a kereslet, másrészt meg ha igaz lenne, akkor az azt igazolja, hogy a Suzuki modellpolitikája teljesen hibás, hisz szinte más sincs a kinálatukba, mint városi kisautók....
"Már jó ideje igényesebb autókkal akart több hasznot."
-melyek ezek az "igényes" autók? Melyik számít átlagon felülinek?
"Az a baj a Suzukival, hogy kicsi, egyedül van."
- A Subaru még kisebb, mégis szépen szalad a szekér :-)
"Miért nem lehet rendelni az 5 ajtosat a sport motorjával??"
Ha így lenne, akkor már le is cseréltem volna rá, így viszont még mindig nem tudom, hogy mi lesz helyette. Kipróbáltam, és az 1,5 után gyengécskének hat az 1,2-es, pedig olyan sok paci különbség nincs köztük.
Lásd Dacia. A Renault kifutó technikájára építenek, családbarát autókat. És hiába a bajlós név, a megbizhatatlan márka hírében álló anyacég, a helyes koncepció és ár, eladási sikerekhez vezetett....
Van a Suzukinak is sok jó motorja (1,2-es 1,3-as, 1,5-ös és 1,6-os benzinesek), de van a Vitarában 2,0-ás benzines és a Kizashiban 2,4-es is! csak autókat kellene tervezni hozzájuk.
A Dacia a semmiböl jött pedig elö pedig. A keleteurópai államokban rosszul cseng a neve, nyugaton is tudják, hogy román és azt is hogy a Renault leánya, ami inkább hátrány mint elöny...És mégis jó a paletta, jó a minöség és az ár...és szépen fogy.
A Suzukinak is mindene megvan, hogy legózhasson öszze pár jó és kelendö autót, de nem teszik. Lassan lépnek és néha többet hátra, mint elöre.
És nem a technikai fejlödésben van lemaradva,hanem a koncepció hiányzik. Sok más kis gyártó van, ami mégis elboldogul a piacon, nekik meg csak a vergödés meg már évek óta...
szerintem ha nem tiprod akkor az uj sport 136 le sem eszik jelentösen többet mint a 94 le motor,viszont ha kell akkor azért van mihez nyulni.
Van egy öreg 309 Mi 16 om még 92 böl,ha ütöm akkor 18-19 liter,ha normálisan megyek 9,5-10 liter..na a sima 1,4 (75le) is ebben a bodéban megeszi a 8-8,5 litert..cserébe nem megy :)
Egyáltalán nem, főleg ezekkel az új hiperszuper euro5-ös forrásokkal. Persze én is érzem, hogy bőven elbírná, viszont ugye nálam a fogyija is számított. De tény király lenne :)
Én drukkolok a suzukinak, hogy gyorsan tud reagálni és jó irányba. Hiszen egont és környékét bedöntené a suzuki megrendülése.
De sajnos mi nagy Magyarok ha jó lenne a palettája akkor is lenéznénk (tisztelet a kivételnek) ahogy nem kell Magyar busz sem jobb a Kínai vagy a Merci. A swinn csepel meg szar, igaz ha nem pártoltunk volna el a márkától akkor talán még a fejlesztésre is jutott volna. No mindegy közhelyeket írogatok megint. Bocsi
De igazából én is csak okoskodok, ha nincs egy kishangya az olvasók között aki ötleteket meríthet és elindíthatna vamit akkor az is marad. Ja ha olvassa akkor az lenne a legjobb húzása a gyárnak ha az 5-6 éves autókat az akkori eladási áron venné vissza felpörögne a piac ::).Na és ha még kamatot is fizetne akkor aztán.
Hát ja ez érdekes nem lenne egy nagy munka berakni a nagyobb motrot. Jó nem gondoltam bele a szerelési technológiába. De igaz a suzukinak a motorválasztékra kellene +ráfeküdnie . Hiszen a saját gyártású motor megbízhatósága az erőssége.
Elég lenne normális motorválaszték,és akkor mindenki megtalálná a neki valot..van ami megy de eszik,és lenne sporolós is .
Én spec májusban tervezem lecserélni az asszony alól az autot,de nem vagyok hajlandó 1,2 es uj swiftet venni. Neki meg kell az 5 ajtó..
Igy sport kiesik a 3 ajtó miatt,nekem meg nem kell az 5 ajtos lekvár.. Miért nem lehet rendelni az 5 ajtosat a sport motorjával??
Ez volt a baj amikor 2007 ben vettem a swiftet,de nagy csalodás ahogy megy..illetve nem csalodás nekem kevés..
Sx4 meg rusnya egy joszág,az szóba sem jöhet.. igy lehet valami tsi vw lesz. Pedig müszakilag semmi gondunk a suzukival 99.000 km és nulla hiba,pedig nincs pátyolgatva kimélve.
Jó van játszos autom,de azt meg sajnálom napi használatban nyúzni.
Esetleg Sx4-be egy megbízható dízelt kellene rakni, tudom, hogy most a túrbós benzines a nyerő, de én még mindíg viszolygok a városi autóknál a turbótól. Hiszen a turbó "halála" az indítás és a megállás, és a városba no ebből kap rendesen. Nem is értem városi modellekbe minek nyomják, na meg a plussz start-stop rendszer az még jobb a turbónak. De lehet, hogy csak régről maradt bennem egy beidegződés és azóta fejlődött ez a technika. Akkor még az volt a módi ha turbós autót le akarják állítani előtte pár percig járatni kellett, emlékszem a főnökömnek volt subaruja no azt is minden nap járatta a céges parkolóba percekig, majd távirányítóval leállította. Pedig úgy tudom ez a gyártó messze a többi előtt járt. De lehet mint írtam azóta megváltozott, vagy így is kibír 100.000 km-t ozt cserélni kell.
Az a cég szerint nem új SX4, hanem egy új szabadidőautó. Az SX4 nem szabadiőautó, hanem egy olyasmire hajazó személyautó.
neked kisebb étvágy, de akkor nem menne. Más meg gyengének véli, és az nem tetszik benne. Kinek mi kell. De az SX4-et cserélni kellene már, csak az S-Cross valami miatt később jön. Amúgy most a csúnya autókat zabálják, igaz, addig, amíg új a forma. Az SX4-et is a formája vitte anno sikerre, de már amegszokták, egyéb tulajdonságai meg vegyesek, és van pár hátránya.
Sajnos ha így haladnak a dolgok, lehet hogy az autónk azért lesz értéktartóbb (ami eddig nem volt jellemző rá), mert megszűnik a gyártója. És nosztalgiával gondolunk a suzukis évekre.
De más vonalon is egy-egy rossz stratégiai döntés, halogatás bedönt nagy cégeket lásd Nokia. Egy lehetősége van a suzukinak az Ertiga benyomása az Eu-ba 5 személyesnek és olcsón.
Fejlesztésre sem ideje sem pénze úgyhogy a jelenlegi palettából kellene kiugrania. Az új sx4 pedig sztem bukta, inkább a mostaniba kellene kevesebb étvágyú motrot rakni.
Volt is belőlke olyan, keleten. A régi Swiftet is felújították, a régi vázra új kasztni, a kései kilencvenes Geoö Metro, de csak Amerikában ment. Sőt, igazából megújították, hiszen a Baleno is régi Swift. Abból meg Liana is lett, úgyhogy annak az alapjai más formában megvoltak. Ittenre maradt a korábbi.
A Suzuki nem a kispénzűeken akar keveset keresni. Főleg, hogy látni, mostanra döglődik a kisautópiac. Már jó ideje igényesebb autókkal akart több hasznot. Csak a jelenlegi trendekben ez nem megy. Nem is érdekli a keleti régió, a nyugatiban akart pénzt keresni. Hiszen már régóta olda ment a nagy része az autóknak.
Az a baj a Suzukival, hogy kicsi, egyedül van. Vagy olyan nagynak kell lenni, mint egy VW, FIAT, de ezek csoportok, sok márka közös alapokon. Vagy olyannak, mint a prámiumok, ahol kevésért sokat lehet elkérni, mint BMW, de körülöttük is szorul a hurok, ők is társulni akarnak. A nagy hal mindig megeszi a kicsit, a Suzukit is csak az ázsiai piac tartja fenn. Lassan vissza is szorul oda, mert amire megvannak az alapjai, ott tudja kamtoztatni. A feltörekvési céljaik nem jöttek be.