>Ezek szerint ott nem csak a múzeum számára félretett gépeket tárolták, hanem a bontásra szánt mozdonyokat is?
Ezt én is így tudtam, ahogy te, be is okoskodtam a Fortepan megfejtések topikba, hogy azok nem selejt, hanem letétes mozdonyok voltak, aztán valaki írta, hogy az egyik mozdony oldalán ott a nagy S betű.
De azt Moldova írta, hogy közvetlenül a háború után Vizafogón letétes mozdonyok voltak.
Igen a 303 as a gyári fotó az ami itt bemutatva van , megkeresem és beteszem jobb minőségben. Abban a képsorozatban van amiből a kazán is be lett téve FAV 20 fórumtárs által
Volt ott letétes selejtes meg múzeumi mozdony ts . Az biztos mindig élmény volt ott rosszalkodni vagy éppen fényképezni pláne ha még Ernő bátyám is velünk volt.
A bontást nem láttam vagy nem emlékszem rá tegyem hozzá gyerek voltam akkor mikor ezeket a képeket készítettük .A Vizafogó azonban mindig élmény volt néhány mozdonyt amit ott láttam jól megjegyeztem még a számát is . Igaz nem sok értelme volt ,de egy gyerek sok mindent megjegyez ,én akkor a mozdonyszámokat jegyeztem meg . Az is igaz,hogy nem keveset már elfelejtettem. A másik még amit megjegyeztem az a kisföldalatti járműszámai. A ligetben közlekedő néhány motor + vezérlőpót számát ma is tudom csak már semmi jelentősége .
A kerítés végénél jobb oldalon bontották szét a mozdonyokat. Ez is ott van. Mögötte meg 2 szétvágva. Én láttam, ez is az én fotóm. Volt egy kis ház is, talán lapostetős. Emlékszem nem tudtam kimenni a drótkerítés miatt, és nem akartam visszagyalogolni az Árpád hídig, ezért szétbontottam a kerítést. 2 Hét múlva mire visszamentem fotózni, már legalább 6 mozdony hiányzott. A fényképezőgépem, csak 12 kockát tudott fényképezni, és elég drága mulatság volt akkoriban.
A Vizafogón készült képek több olyan mozdonyt is ábrázolnak amelyekből nemcsak egy darab volt ott. Például a 312 610 mellett még sokáig ott volt a 302 608-as is. 442-esek közül konkrétan emlékszem a 020-asra,21-esre, 023-asra, 016-osra és 013-asra. Általában a muzeális megőrzésre kijelölt mozdonyokat egymásba kapcsolva külön vágányon tárolták. A mozdonyok egyébként állandóan mozgatva, össze-vissza rendezgetve voltak, attól függően,hogy a bontó hogyan tudta őket feldolgozni. Sajnos a színes diák amik itt is be lettek mutatva ki vannak fakulva. Arra nem emlékszem, hogy lett volna ott bontás, illetve azt nem fotóztuk. Egyébként a képen a 302 608-as látható, mögötte a 442 020-as. A muzeális megörzött 302 610-es, a 328 054-es akkor azok másik vágányon voltak. A szines képek készitésével egyidejűleg rengeteg más gőzöst is fényképeztünk akkor Vizafogón. Akkor még volt ott más 328-as mozdony is. Emlékeim szerint a 031-es, meg talán a 650 es
Az első képen a kocsin valóban a gemenci mozdony látható. Bár 490 sorozatszámot kapott, de ez nem azonos a MÁV eredeti 490 sorozatával. Ezeket a mozdonyokat már csak nosztalgiaüzem miatt vették a román kisvasutaktól a magyarok. Tehát a gőzöskorszakban ilyen magyar mozdony elvileg nem létezett.
Ez szerintem nem 303-as konyhája. Ezáltal megkockáztatom: nem is magyar gép. A kezelőszervek elhelyezkedése, feszmérők, vízállásmutatók kialakítása, a tüzelőajtó (értem én, hogy stoker, de akkor is!) egyáltalán nem magyar gépre utal. Nekem inkább valamelyik német masina ugrana be elsőre. A 303-as egyébként ha jól tudom, két szabályzós volt.