1hónapja vettem egy Citroen Xsara II-es 2001-es évjáratú 1,4benzines gépet.
Cseréltem már benne vezérlést,hossz bordás-szíjat,fékeket,viszont most azért fordulnék hozzátok segítségért,hogy hiányzott anno belőle a középkonzol,és a kábele sincs meg.
Tegnap vettem egy középkonzolt de az eladónak nem volt már meg a kábele hozzá.
Most a kérdésem az lenne felétek,hogy milyen kábel kell bele pontosan,és pontosan hova tudnám bekötni mire kell bekötni,és mennyire bontás igényes a szervizelés terén.
Videókat, képeket,segítségeteket nagy szeretettel várom,és remélem van aki tudna nekem segíteni.
Ennek nagyon nem örülnék, mivel az elmúlt pár hétben 170 ezret költöttem rá (vizpumpacsere, trafósorcsere, váltócsapágycsere), nem hiányozna mellé meg újabb 30... De ha az akkor az....
Nekem a CEL cask villogott néha. Meg Bicske -> Gödöllő távon (9x km) nyáron cask ~70 km után kezdte csinálni. Másnap megint OK volt, kb ugyanilyen távon.
Köszi a felajánlást, de szerintem kizárt, hogy az I-es és II-es anyósülése megegyezne (kárpit, légzsák, stb...) Ma reggel megnéztem világosban is a dolgot, és nem tartom valószínűnek a javítást. :( Keresek tehát II-es, 3 ajtós Xsara anyósülést! Köszi!
Első lámpák is érdekelnek, mindkettő, belső ködlámpás!
Többnyire rövidebb utakon használom (10-15 km), és viszonylag alacsony fordulatszámon elváltok (max. 2200-2300-nál), de ennek ellenére nem volt eddig ekkora a fogyasztása, még hidegebb időkben sem, ilyen tavaszias időben meg végképp....
Azt először tudni kellene hogyan használod városban, mennyit mész vele egyszerre, illetve mennyire tud felmelegedni a motor.
Ha nem melegszik fel akkor állandó dúsítással fog üzemelni, akkor biztos meglesz a 10 literes fogyasztás.
Én úgy szoktam csinálni hogy megindulok vele és addig kóricálok vele amíg el nem éri az üzemi hőfokot, ha ez megvan akkor állok neki a városi többszöri 1 km-es túráknak így megáll 7,5 - 8 liter körül.
Ha nem melegítem fel akkor a 10-11-et beveri mint az a bizonyos szél a budiajtót.
Ja amiről már korábban is parázs vita folyt én ha szigorú 50-van akkor 3.-ban hagyom a gépet 2000 forog és elég gyorsan be is melegszik, ja meg ugrik is ha esetleg kellene.
Figyelj... nem működnek egyformán, nem egyforma a mintavételezési frekvencia , se a vezérlő ECU semmi sem. És nem beszéltem a 2 csatornás vagy 4 csatornás ABS ról. Ha jól tudom már 6. vagy 7. generációs ABS eket gyártanak. Vagyis folyamatos a fejlődés. Oldalirányú csúszást mérő G senzorokkal, stb. Sőt, szerintem még földrészenként is más programozást kapnak, akárcsak az elektromos szervókormányok.
Az autót meg nem a kerék elé gyűrődött 32g hó állítja meg. A gumi alól "elkopik" a hó és lehet eléri az aszfaltot, lehet tükörjégen nagyobb a surlódás állő gumiabroncs és jég között, mint guruló kerék és jég között.
És nem arról beszélek, hogy 80 km/h nál be tudok ilyenkor fordulni vagy sem!
Ha kimennél egy behavazott parkolóba, és vinnél jelzőbójákat, akkor te is kipróbálhatod, hogy 30-40 km/h ról rövidebb időre fékezed állóra ABS nélkül. Próbáld már ki végre!
Amúgy meg tegyél fél kiló havat a kerekek elé, és lehet nem tudsz elindulni a 500g hótól! :)
Ja.. és az is ellent mond a fizikának, hogy két pohár víz közül miért a forró vízzel teli pohár fagy be először és nem a hideg vízzel teli! :D
Én akarok venni vezető ülést X I. be, de csak mind a négyet akarja küldeni, azaz lesz egy hibátlan anyósülésem kallantyúval együtt.. már ha megegyezik a kettő.
Holnap ha nem ér térdig a hó, megnézem. Gondolom elég egy jóminőségű kapcsoló, nem kell relézni pluszban ?
Mail ben is küldtek egy tippet, nem akart itt a forumon beszállni a szájkaratéba, és lás csodát ez is működik.
Szóval havon-jégen szakaszosan kell fékezni, mint egy ABS nélküli autóval, ha elég gyorsan rugdossa az ember a fékpedált, és ráérez a ritmusra, meg lehet pillanatokra blokkoltatni a kereket, mert van késedelmi ideje az ABS nek.
És a lavinát megelőzendő, igaz ma csak 180km kellett mennem, de mire haza értem találtam pár letaposott-följegesedett utcát, kipróbáltam, működik, érezhetően rövidebb a fékút, akkor is rövidebb lesz ,ha valaki beül mellém és kontrollálni akarja, azaz nem elmélet.
3 ajtós II-es Xsara anyósülésének előredöntő fogantyúját sikerült letörnöm (tőből).... Nincs véletlenül valakinek ilyen? Esetleg valami tippetek, hogy mit kezdjek vele? :(
Az utastéri biztosíktábla F3-as biztosítékán át kap tápfeszültséget az ABS-egység. A biztitábla hátulján lévő 13-kamrás piros csatlakozó A3-as kamrájába megy egy lila színű vezeték. Ha arra egy kapcsolót építesz be, akkor a tápfeszültségről választod le, de remélhetőleg a műszerfali kontroll-lámpa világítani fog, jelezve a hibát. (Xsara1-ről írtam, a 2-est nem ismerem.)
De erősen lebeszéllek én is az ABS-mókolásról, úgy tudom én is, hogy csakis frissen hullott többcentiméteres hóban lehetséges, hogy jobb legyen kikapcsolt blokkolásgátlóval a fékrendszere bármely autónak... Ahogy Bally is írta: ilyenkor erősen visszafogottan kell autózni...
Értsünk meg végre két dolgot, az ABS-ek egyformán működnek abban a pillanatban avatkozik be amikor a kerék megállt !!! ezt egy érzékelő figyeli egy recézett keréken keresztül.
Minden autón meg kell állni egy pillanatra a keréknek ehhez, az hogy az egyik autó 1000 kg a másik 1300, ott jelentősége van mikor áll meg.
A másik nehogy már az a 3 gramm hó megfogja a kocsit....ami nálam menetkészen 1260 Kg.