A 15 éves Magyar Hajózásért Egyesület a 2019 évre is készít hajós falinaptárat, a tagtársak által az elmúlt 15 évben azokról a hajókról készített képeiből, amelyek valamilyen kapcsolatban voltak az Egyesület tevékenységével.
A naptár A3 méretű, 12+1 lapos, 170 gr-os fényes fehér műnyomó papíron. A naptárak december 15-re készülnek el. Átvenni az MHE évzáró rendezvényén, utána a HonTours utazási irodában (Budapest V. váci utca 39.), vagy velem való e-mailes egyeztetés alapján valahol valamikor máskor lehet. Postai küldés kérem senki ne kérjen; próbálja meg megoldani valamilyen ismerőse segítségével a budapest átvételt.
A naptárak ára 1800 Ft/db. Nagyobb tétel rendelése esetén (10 fölött) esetleg egyéni kedvezményt tudunk adni.
Akövetkező hozzászólásokban közzéteszem a naptár képeit. Ez itt most a címlap.
"Istenem, te jártál Vilkovóban, Besszarábia Velencéjében?"
Reneszánsz palotákra nem számítottam, no de ami sok, az sok, vagy inkább ami szörnyű, az az. Alább a "velencei" utcák. Most a szokásosnál jó egy méterrel kisebb volt a víz, azt mondják a szél miatt, gondolom a Fekete-tenger felszíne is "kileng", mint a Balatoné (erről tán majd szól linzibőrönd kolléga, ha már a városokat nem akarja megismerni :) ).
A deszkajárdákra nagyon büszkék, mert amikor a Duna kiönt az árkokból, akkor nem kell a sárban járni. Ezek bemutatása alkotja a külföldieknek szervezett 1 órás városnézést. Amúgy mindent ezeken az árkokon keresztül hordanak be a házakba csónakokkal, még a téli fűtéshez használt szenet is.
Folyami típus igaz, és az hagyján, hogy egy beltengeren part mellett átjár egyik folyóról a másikra, de az oroszok simán átküldik őket tengeren Szibériából Európába, ha kell. Az Anton Csehov átkeléséről például számos videó van fenn a Youtube-on. Ez is egy közülük:
Ez egy Vlagyimir Iljics-osztályú Viking-kabinos, a VIKING SINEUS, teljesen folyami.
A Kijev-Odessza-Dunadelta vonalat rója rendületlenül. Szerintem nagyon szépek ezek a Dnyeper/Volgajáró kabinosok is.
1974-1992 közt épült összesen 65 db (selejtezve eddig: 2 db), 4 különböző osztályban. 6 db Korneuburgban (ÖSWAG), 9 db Révkomáromban, a többi Boizenburgban (VEB).
Az ILJA REPIN pl. kiköpött VOLGA/DNEPR, az ANTON CSEHOV pedig inkább a MOLDAVIA/UKRAINA egy emelettel kibővített változata. :) Hosszúságra és szélességre egyébként kb. egyeznek dunai társaikkal.
Usztyi-Musztyiról a vilkovoi turista-hajós cég dolgozói még nem hallottak. Azt mondták, keverem valamivel. Ajánlották, hogy elvisznek motorcsónakkal az általam mutatott helyre. -4 fokban, erős, jeges szélben, du 4 órakor, sötétedéskor erről lemondtam.
Hm, elgondolkodtam azon, hogy mennyivel egyszerűbb ennek a hajtóműnek a szerelése, mint az egyenes hajtásé. Bent van egy megerősített keretben, megerősített alapon, ott adja át az erőt, a hajtást pedig egy kardántengellyel veszi le a motorról. Ha valami gond van egy parti daru kikapja. Nem kell sólyázni, nem kell a csavartengely felfüggesztésével, csapágyazásával, központosításával vacakolni...
Ott is van 3 duzzasztott, mely derekasan túlszárnyalja a Balatont (100×15km Cserkaszinál) Viharos időben valószinűleg izgalmasabb lehet a helyi vizeinknél.
A Volga folyón vannak akkora duzzasztott részek, melyek felérnek egy Balatonnal, Bódeni tóval. Szóval folyami, de a Dunánál dögösebb viszonyokra épített?