Én 2002-ben kusettben kaptam még reggelit DB NachtZug-on, idén viszont a Venezia román hálójában semmi sem volt (oda kaptam jegyet, nem a magyarba). Ellenben a Párizs-Hamburg CNL-en hálókocsiban pazar volt az ellátás. (Ja és nem volt reggeli az EN211-en Malmö és Berlin között sem)
Ez teljesen váratlanul ért engem, ott, a vonaton. Aztán utána néztem a prospektusban, fekvőben tényleg nem volt. De érdekes, hogy az EuroNight-on volt reggeli, meg ásványvíz is (a svájci fekvőben 0.5l, az osztrákban 0.33l). A reggeli is jó gesztus volt, most is így készültem. Hát ennek hiánya eléggé felidegesített, mert ennek bekalkulásával készítettem a szendvicseket. :( Konkrétan a CNL482 (München/Amsterdam/Basel-Koebenhavn) és a CNL409 Hamburg-Zürich vonatokra vonatkozott. Legközelebb inkább hálókocsiban megyek. (Érdekes, hogy 30€-ért 2 személyes fekvőkocsit is ír a prospektus.)
Ha meg már CNL: Ledöbbentem, hogy a CNL vonatokon sem ásványvíz, sem reggeli nem járt a Bc6-ban, pedig én Ausztriában ehhez vagyok szokva. Ugyanannyi a jegy (20€), és a szolgáltatás szegényebb. :(
Nem erre gondoltam, mert tudom, hogy a CNL-nél is egy kisérő visz két kusettot, és hogy ez a svédeknél egyébként is régi szokás... hanem hogy egyáltalán van-e kísérő a kusettokra.
Ha már TLK: egyszer kezembe került egy régi lengyel SzVÖR, és abban az volt, hogy az éjszakai TLK kusettjein nincs kísérő. Hogy van ez? Olyan, mint a DB-nél volt Nachttramper, tehát hogy üres kusett személyzet és ágynemű nélkül?
"és legnagyobb örömömre az egész szerelvény a DB EC kisablakos 1. osztályú kocsijából állt a vonat, természetesen 2. osztályra lefokozva. Iszonyat jó utam volt Frankfurttól Bécsig!"
A német csomóponti tartalék szerelvények (Knotenpunktreserve) egyikén utaztál, Frankfurtban is van ilyen, valszeg az volt. A feladatuk az, hogy egy kiesett szerelvény helyére beugorjanak. És bizony tényleg túltengenek bennük az Apmz kocsik.
Tegnapelőtt mentem volna Koblenztől Bécsig az ICE25-tel. Már az előző vonatomon tájékoztatta a jv hangszórón keresztül az embereket, hogy az ICE25 "Ausfall", helyette van egy vonat Frankfurt(M)-ig, onnan egy másik mentesítő Wien Westig. Be is jött halálpontosan az ICE, Frankfurtban közös peronra érkezett a mentesítővel, és legnagyobb örömömre az egész szerelvény a DB EC kisablakos 1. osztályú kocsijából állt a vonat, természetesen 2. osztályra lefokozva. Iszonyat jó utam volt Frankfurttól Bécsig! És ez a kárpótlás is tetszett a DB-től. +1-gyel érkeztünk a Westbf-ra.
Tegnap esett meg, hogy a Keleti kilences vágánya meleltt próbált bejutni egy osztrák uriember, mert jegyet akart venni LINZ -be.
Próbálta elmagyarázni az ajtónálló csajsziknak, hogy mi a szitu, de azok csak
"NO JEGY? NEM JÖN BE, NO TICKET..."
Végülis nem értette, hogy mi a gáz, mert tudta, hogy nincs jegye, de mért nem engedik a kkasszához...
Végülis miután mondtam neki, hogy a 6-os vágánynál próbáljon így bejutni AZ EGÉSZ ÉPÜLETET MEGKERÜLVE.... Megértette - de ha nem megyek oda (és más sem...) akkor szerencsétlen honnan tudja, hogy miért nem engedik a kasszához!!!
Valószínű annyira nem ismerte a keletit, de azok a ketrecnél állók tényleg elég sötétek voltak....
Na mind1 - megoldódott - csak gondoltam megosztom veletek
Jó éjt
u.i.: Láttam ma a Kálmán Imrét elsuhanni Kelenföldön olyan 20:40 körül lehetett talán
u.u.i.: Ja és reggel ismét Románia Szerbia 0:1 - a pontot a BEOGRAD szerezte a DACIA ellenn
A helybiztositas es a potdij valoban kategoriatol fugg: a TLK nevu gyorsvonatokra (Tanie Linie Kolejowe, "fapados vasutak", a fapados reptarsasagok analogiaja), amiket a PKP IC uzemeltet, 3 zł-ba kerul, az expresszekre 10 zł, IC-EC vonatokra pedig 25 zł. Mindegyikre kotelezo, de az erdekes az, amivel Te is talalkoztal, h Mo.tol elteroen akkor is adnak ki potjegyet, ha mar nincs ulohely. Ugyanannyiba kerul, csak az van rairva, h nincs biztositott ulohely. Igy nincs olyan, h lemaradsz a vonatrol, ha mar minden hely foglalt.
A Koleje Mazowieckie a nyari szezonban indit szemelyvonatot Varso-Gdansk utvonalon, ami azert erdekes es Lo.ban egyedulallo, mert ilyen hosszu tavokon nem jarnak szemelyvonatok, raadasul epp Varso-Gdansk kozott meg rendes gyorsvonat is csak ejszaka jar. Nappal csak a PKP IC tarsasag kozlekedik erre, a vonatok tulnyomo tobbsege Ex es IC kategoria. Lengyelorszagban pedig 3 tarifatablazat van: szemely-, gyors- es Ex/IC/EC vonatokra, igy ugyanaz a tavolsag pl. Varso-Gdansk szemelyvonattal 25 zł, gyorssal 50 zł, Ex/IC-vel pedig 75 zł plusz potdij. (tehat az IC kb. 100 zł!!!)
Igy mar talan ertheto, h miert oly nepszeru a Słoneczny nevu szemelyvonat. ;)
Azt szeretném kérdezni, hogy a Venezia euronight vonat szokott-e késni Velence felé, ha sokat, akkor mennyit. Az egyik barátom utazna vele 5-én pénteken.
Van elképzelésetek arról, hogy a Kálmán Imrével bevállalható-e a reggeli München-Párizs TGV-hez való csatlakozás? (szomszédos vágányra/ról érkezik illetve indul a vonat, az EN 06.15-kor ér be Münchenbe, a TGV 06.20-kor indul).
Azt gondolom, hogy akármit is szerencsétlenkednek össze az út elején, a salzburgi másfél órás állás bőven elég lehet bármilyen késés behozására, onnan meg már csak pontos a vonat azon a viszonylag rövid szakaszon.