Kisvárda fürdővel szembe bemész és meg mondod neked 4 db felni kell hw 6011 es kocsira R22,5 méretben 315/70 es gumival. Mi is igy csináltuk. CSAK rendelésre hoznak felnit.
Szerencsére idén nem volt aszály, ezért tényleg ráér. :-)
Én orbitot úgy csinálnék, hogy csakis egy hosszú nyomtávrúd lenne és a munkahenger.
A kormányoszlop, mint olajtartály funkcionálna csakis. Meg orbit tartónak, de felvetődött a gondolat, hogy a műszerfal alá kellene betenni, a helye úgyis megvan. :-)
Tudod ennek az a baja, hogy belül van visszavezetve a vezérlőcsatorna.
Át van fúrva a vékony kivezetéstől pár centire a ház belül. Avval nem tudsz mit tenni, erőszabályozó nem működne vele, mert eltud folyni az olaj ott szabadon a vezérlőcsatornában és nem záródik a kúposszelep.
Az enyém középérésü. Szerintem az is még 20 felett van bőven.
Egy kérdés, a vezérlőtömb számozásai miként vannak mert lenne egy p80 3/1 222 es típusú "új" jó áron, de nem vagyok vele tisztába, az enyémre jó lenne e a szabályzóhoz.
Betét számot jelent. Minél nagyobb az érték, annál erősebb a gumi. NAgyobb terhelhetőségű.
Idézek a wikipediáról.
"
(5) LR J
A gumiabroncsok terhelési tartományokba (LR: Load Range) sorolhatók. Az egyes tartományokat betűkkel jelölik. Ez a jelölés a mai napig gyakran előfordul az Amerikában (is) forgalmazott abroncsokon. Európában inkább a PR (Ply Rating) terjedt el, de már éppen megszűnőben van; a pontosabb terhelési szám kiszorítja.
Az első gumiabroncsokat pamutbetétekből gyártották. Ha nagyobb teherbírású abroncsot akartak előállítani, akkor több pamutbetétből készült. Így az abroncs teherbírását (a kor igényei szerint) egyértelműen jellemezte a betétszám.
Később elkezdték a pamutnál erősebb anyagokból gyártani az abroncsokat. Mivel ezek szilárdsága függött az anyagtól, a kord vastagságától, szerkezetétől, a gyártási eljárástól stb., így a betétszám már nem jellemezte egyértelműen az abroncs teherbírását. Ezért bevezették a PR-számot. A 18 PR-es abroncs teherbírása akkora, mint egy 18 pamutbetétes abroncsé.
A PR-számok párosával változnak (a régi diagonálabroncsok páros számú karkaszbetétből készültek, hogy szimmetrikusak legyenek), és egy-egy PR-szám egyértelműen megfelel a terhelési tartomány egy-egy betűjének:
A terhelési tartomány és a PR-szám közti összefüggés:
LR A, B, C, D, E, F, G, H, J, L, M, N
PR 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24
Egy terhelési tartományba több terhelési szám is tartozhat, sőt a terhelési tartományok át is fedhetik egymást úgy, hogy egy-két terhelési szám két terhelési tartományban is megjelenhet. A terhelési tartomány már nem elég pontos a terhelhetőség kifejezésére, és Amerikában is egyre inkább kiszorítja a terhelési szám."
Ne a megyei hatóságra vidd műszakira és nincs ilyen gond.
Igen tehetsz, de minimum a 6 bár! Gyorsan nem mész a trakorral, 7 elég.
Hívd fel ami céget írtam. Ha a szállítás nem megoldható, mert Kaposvár mellett van ez, akkor a környékeden nézz gumisnál. Általában tudnak szerezni olcsóbban újat is, ha úgy van, meg van használt is. De ha hírdetések között van jó vétel, akkor vedd azt, de mindenképp nézd meg tűzetesen személyesen. Nehogy úgy járj, ha megveszed, felrakod, felfújod, tele lesz repedéssel....
Annyira kamion gumit nem akarok tenni alá hogy műszakin ne kötekedjenek azért! Meg elég sokat húzom azért aszfalton is és a keskenyebb gumi könnyebben gurul!
Akkor nézegetem a használt gumit Voltyre vagy Kama márkájú legyen!
A Kama vagy a Voltyre márkájú ezek biztosan oroszok.
Rákerestem most a Rosavara, ukrán ez és ilyen márkájú volt a melós Mtz-men elől.
Csinálja a kamazmintás gumit meg az ifa ballongumit is jelenleg.
Régen szar volt, azt tudom. Most milyen, passz.
Rajta van igen a használton is, hogy kiféle, miféle.
Igen 7,5 bár, én ennyivel használtam, a kamaz könyve is annyit írt szológuminál.
Hogy nyugodtan vehetsz-e azt nem mondom.
Hívd fel a Kaposflex Kft.-t A főnök rendes, ajánl neked jó gumit, újat, használtat amilyet akarsz. Én onnan szereztem a 365-ösöket. De van nála mindenre gumi rogyásig.
Ki mondta neked ezt az oltári baromságot arról a fajta gumiról?
Nekem volt Kamazom, ott azon 25 tonna cement volt (nyerges) 80 Km/h-val huzamos ideig simán kibírta a terhelést!
Egyetlen szocialista gumiabroncs az volt, amelyik ért is valamit! (8,25-9,00-as méretben)
IFA-n sokat szívtam a rosava meg a hasonló szarokkal, mikor is sikerült szerezni egy orosztól 4 újat, annyit futottak, hogy lejött idáig moszkvából, onnan kezdve az ifán sosem volt gondom a gumikkal... a többivel volt úgy, hogy 1 fuvar alatt 3 is elrobbant.
Ezeknek a nyomása 7,5 bár és gond sosem lesz vele. Betartottam ezt, egyszer mondta el a titkát az éphu-s gumis.
Az tény lehet, hogy a mai újak minősége rosszabb már mint a 90-95-ben gyártottaké, (ugyanígy az mtz-re való gumiknál is) de még mindíg jó!
Meg ha nem ragaszkodsz annyira az országúti gumikhoz, úgyis terepen hajtasz sokat vele gondolom almásba, tarlón, akkor lehet érdemes volna rá nézni 365/80-20-as kamiongumikat. Ritka méret már, mert kimegy a divatból, de összelehet hozni 4-et jóáron és az kerekenként 4,5 tonna teherbírású! 20pr-esek amik nekem vannak!
Vagy gyári ballonkereket, de az drága húzás lenne, mert felnit is cserélni kell.