Jó volt kicsit olvasgatni a hozzászólások közt. Ez a most fejtegetett fogyasztás témakör (főleg a mai árak mellett) időről-időre előkerül az összes típus fórumon. Nos a turbo-D BX-emre vagyok mostanság kiakadva, mert újabban 4,8-al beéri, ha nincs sok városi forg. Pedig semmi nem változott az autón.
A lényeg, ami miatt írok az, hogy egyik kollégám elgondolkozott azon, mi lenne ha hat fokozatú váltóval vértezné fel a 2,0 HDI Berlingoját főleg a fogyasztás csökkemtése érdekében. (az csak hab a tortán, hogy ha fajlagosan kevesebbet forog a motor, akkor az olajcsere periódus is hosszabb lehet elvben, vagy ugyanannyi megtett kilóméter után frissebb lesz még a kenőanyag)
Szóval mivel ez a két literes motor van a C5-ben is megkérdezem, hogy szerelték-e a típust hat fokozatú váltóval és ha igen, bontottan nagyjából mi lenne az ára. Részletesebb kérdéseket majd később.
Egyébként nyolc év kihagyás után ismét van Xantiám :-)
A válaszokat előre is köszönöm és síma aszfaltot az uraknak!!!
Új fordulat az ügyben.Mikor elmentünk az autóért a haverom 75 Ah-ás akksiját áttettük az enyémbe.Igaz hogy a töltésjelző teljesen mínuszban vol de elindultunk,majd kb 10km megtétele után a töltésjelző stabilan beállt a középállásba.Vélemény?
Nem válaszoltál, gondolom a hétvége nem ok. Kérhetném a segítséged abban, hogy merre keressem a hibát? BSM egységben lévő relét szeretném megnézni, de az egyik kábelcsatlakozó nem akart lejönni. PP1 a neve. Gondoltam, a sárga biztosító pecket felhúzom, akkor majd ki lehet húzni. Hát nem igen jött. Van még valami trükk? A fényszórómosó reléjéhez ki kell hajtani a + akkumulátor vezetékeket összefogó anyát? Vagy nem is a relé lehet a gond? Azt legalább ki tudnám mérni... Van ilyen reléd, és mennyiért, ha ez a rossz? Vagy teljesen máshol keressem a hibát. Ha jó lenne, ezzel még csak az elektronikai része jönne rendbe. Arra gondoltam a szeleptányérok nem nyitnak rendesen vélhetően a korrózió miatt. Lehet javítani valahogy, vagy az egész teleszkópos egységet cserélni kell? Van ilyened, ha kell, és mennyibe kerülne? Köszi!
Lehet,hogy a szénkefét kell cserélni ami persze egyben van a fesz.szabályzóval de megoldható az is.Legalábbis nekem kicserélték a szénkefét forrasztással.Így megúsztam 6ezerből.Ugyanígy leesett a tőltés néha-néha nagyobb gázra valamelyest visszament de aztán zéró semmi lent maradt a mutató.
Kiadom neked , egy bizonyos km után a legtöbbel ingen sok gond van amikor még a többi motornak semmi baja , ez tapasztalat igaz ,hogy hozzám nem a jó autók jönnek mert az miért jönne.
Üdv mindenkinek.Na szóval az a gondom hogy a töltésjelzőm teljesen nullára leesik menetközben.Az akkumulátorral van baj vagy a generátor nem tölt vissza,és ha az utóbbi akkor generátor csere vagy más baj is lehet?A segítséget előre is köszönöm!
Eladósorba került a család nagy megbecsülésnek örvendő C5 kombija. Főbb paraméterei a következőek: Citroen C5 2003 2,2Hdi SX., 191 000 Km, az autó Debrecenben található. A felszereltsége SX (6 seb váltó, Hydractive 3+ stb). Ebben a fórumban gondolom pontosan ismert, hogy ez mit takar.
Minden alkatrész a szervízintervallumának megfelelően lett cserélve. Az elvégzett szervízlátogatások számlái megvannak. Részecskeszűrő ki lett tisztítva, folyadék utántöltés 3000 km-el ezelőtt volt. Nyári gumi alufelnin, a téli (Michelin Pilot Alpin) acélon.
Az eladás előtti műszaki átvizsgálás díját természetesen állom.
Tehát hogy mértem. Telitank és azonos kut! A müszer nem megbizhato, de igy is inkább tájékoztato az adat. Nagyon vigyázva, inkább 70 mint 90, lejtő gurul, és a lehető legkevesebb fékezéssel! Tul bonyola h igy lehessen átlagban vezetni, tehát a 6-7 közti szerintem a 2t-hoz bőven jo.
Ha vaalaki elötted szar . . .szik, és rálépsz oda a jo fogyasztás. Xantia 1100-1200km/tank nagyon jo volt. azt akartam venni de nem volt 7-év körüli, tényleg kemény kis auto!
Szia a diag azt irta h a külső hütönél valami ellenállás baj van azt még nem szedtem szét,nem tom hol van a belsővel már megbirkoztam.és az előző hiba hogy hidegen rángat meg lefullad még mindig fennáll otthagytam hideg diagra is és még mindig nem tudtak konkrét választ mondani.csak h elektronika meg lambdaszonda katalizátor egr.motorhögomba meg stb.de ezek cserélye már megvolt ahogy irtam is.de ez tényleg csak pár prcig csinálja utánna semmi baja már nem tudom h hová vigyem szervizbe vagy vmi szakihoz 8l fogyasztás ez elég jó egy benzines 320ezer km es autóhoz.megyen is erő is van benne csak ez a hidegen rángatás nem tudom h mi okozhatja.ja és ha megirnád h hol tudom kicserélni a klimahütönél az ellenállást akkor azt megköszönném.üdv zola
Jó,hogy látom,Xantiád volt néked is a C5 előtt,kérdezném,hogy milyennek találod a xantihoz viszonyítva a C5-öt,illetve mióta ülsz az utódban?
Őszintén megmondom,hogy engem nem győzött meg maximálisan affelől,hogy oly strapabíró,masszív,kemény autó lenne mint a Xantiám! Minden vékonyabb,kopogósabb kicsit esetlenebb topább benne mint az elődben!
Tetszik is meg nem is ez az igazság,de próbálom meggyőzni magam,hogy ez az utód és ennek is jónak kell lennie!
5,2 l//100km? a 2.2-es motorral? De hogy mérted? Egy 1000 km-es teletankolás, vagy a műszer szerint országúton 90-es tempónál? Nem mindegy!
De komolyan érdekelne. Én 1000 km-ként tankolok, munkába járok vele minden nap 110-120km-t. Ebből 60 km autópálya 110-zel, 30 km országút, többi város. 6,0-6,4 között mozog a fogyasztásom. (gumi 205/60/15)
Tényleg! Kérdés:
A régi Xantiámról megmaradt lemezfelni elvileg jó rá, egy gumis nézte katalógusból, de a felni tengelye nem pont oda esik, mint a C5 felnié. Ez okozhat csapágyproblémát? (mert ha nem, megvan a téligumihoz a felnim....)
Üdvözletem! Csak nem pécsinek tetszik lenni az úr???
Egyébként nem a Largónál található az autó,hanem Gyárváros fölött a régi toyota troska szalon mellett a kereskedésben!
Kötve hiszem,hogy valamit is kijavítanak,max valamivel többet engednek,mint amit szándékoztak!!!
Ezért is kérdeztem az anyagi részét,hogy mire is számítsak ilyen esetekben?
A hátsó féknyereg kapcsán pontosabb rávezetést kérek:tehát,ha jól értelmezem szavaid,akkor a pótkerék ha lemezfelni neki,akkor elmozdult hátsó féknyereg esetén el fogja érni a nyerget!!!???
Látom LARGÓS Én is ott vetttem diagoltasd le hajtsd meg a Mecsekben ! Aztán diagoltasd le
újból
Mindegyikben beszarik ez az egység cseráltesd ki velük úgy vedd meg
Hátsó lengőkar csapágyat ellenőrizd le lehuzott ablaknál hallgasd meg hogy kattog e komputer mit ír ki .Hátsó féknyerget hogy fel lehet e tenni a pótkereket mert akkor elfordult ha nem ezt javítasd meg velük bármit találsz
meg egy kilóméter órá mozgató motort
Amugy remek autók ezekre a szar utakra ez nem sok kilóméter
Köszönöm szépen a felajánlásod, és élnék is vele, hisz már rég szeretném átnézetni veled az autót. Sajnos én csak hétvégén tudnék menni hozzád. Úgy emlékszem, te hétvégenként nem dolgozol. Ha esetleg, most mégis kivételt tennél én 24-én, v. 25-én nagyon szívesen felautózok Pestre, sőt megköszönném, ha így lenne.
Vásárlási szándékom továbbra is fent áll,C5 2.0 HDI-t keresek,pécsi vagyok és sikerült is egy példányt egészen közelről meg vizsgálni,de amit már itt is említett betg szaki azt a hibát fel is fedeztem a példányon,miszerint a digitklíma bal oldala nem volt képes állítani a befújt levegő hőmérsékletén:csak hideget fújt,míg a másik fele az boldogult a feladattal(még a kereskedő is akkor szembesült a problémával)kérdezném ha ilyen gondja van egy bálnának,akkor az mennyire nagy beavatkozást igényel?
Gondolok itt első sorban arra,hogy mondjuk a műszerfalat ki kell-e szerelni hozzá,vagy a középrészt is elég-e kimálházni,illetve az alkatrész ami miatt ez a gond az mekkora összeget jelent!
Kérdezném még azt is,hogy a hátsó lengőkar csapágyai ha halálban vannak,azt hogy tudom kideríteni ott a helyszínen?
A motorban egyébként 233ezer km van,ez mennyire sok ezeknek az autóknak,lehet-e számítani valami komolyabb szervízre a motort illetően gondolok itt a porlasztócsúcsokra,ill a többi dízel mivolta miatt benne lévő alkatrészekre,és ezeket hogy lehet felderíteni,hogy itt valami gond van?