Csak pl. a Liqui Moly TopTec 4100 5W-40 most melyiknek felel meg. A Fiat 9.55535-M2, vagy a Fiat 9.55535-S2 specifikációnak. Az -M2 10 mgKOH/g minimum TBN értéket követel meg. Ez volt anno a Fiat vesszőparipája.
A rendelkezésre álló infók szerint ehhez a modellhez a Fiat (valóban 9.55535-M2 jóváhagyású) SAE 5W-40-es motorolaj használatát írja elő, elképzelhető hogy a 0W-40-es olaj "nem ízlik" a hidrotőkéknek.
Ennek megfelelő jóváhagyású terméket a Castrol jelenleg nem forgalmaz, de amint azt Te is írtad ez a jóváhagyás az ACEA A3/B4 minősítésen alapszik, így szvsz az Edge 5W-40 A3/B4 tökéletes megoldást jelenthet. Amennyiben továbbra is 0W-40-es olajban gondolkodsz akkor az Edge 0W-40 A3/B4-et javasolom.
A jelenleg forgalmazott High Tronic változatok adatlapjait levélben elküldtem. Az Aral és a Castrol tulajdonosa egyaránt a BP csoport, de a két cég ettől függetlenül nem azonos.
Ha váltanék Mobil1 0W-40-ről - mert azért zajos ez a motor attól hidegen főleg - Castrolra, melyiket ajánlanád szakmai szempontok alapján?
Fiat Línea 1,4 8V, 2007-es gyártás és nem hidrotőkés. Nagyon sokan keverik, még a "szakik" közül is. Gyártói ajánlása 2007-ben a gépkönyve alapján Fiat 9.55535-M2, de legalább ACEA A3. Ez így van leírva.
Körbejártam már rendesen, kérdeztem olajos szakit is ( K. N. ) meg Fiatba elég jó autószerelő mestert is, így azért lassan csak összeáll a kép. Ajánlók alapján én is találok, de tapasztalt szakik véleményére is kiváncsi vagyok. Köszi!
Most azért kicsit elbizonytaladok. A Líneám gépkönyvében az szerepel: "legalább ACEA A3 ... specifikációjú olajok használata megkövetelt, "
Viszont több olajnál, ami megfelelne az autómba most már csak a C3 szerepel. Mennyire ugyanaz ez az A3-al. Több helyen találkoztam már olyan írásokkal, melyek szerint a HTHS viszkozitás tekintetében vannak eltérések.
No meg a vásárláskor kapott gépkönyvemben a Fiat 9.55535-M2 szerepel, ami elvárja az olaj teljes bázisszámának 10 mgKOH/g
minimum értéket. Ezt a C3 olajok nem tudják/tudhatják.
Meg lennék lepődve, ha egy alapos fojtószelep- ház tisztítás nem segítene a problémádon. Szerintem az üzemanyag ellátó és befecskendező rendszerben kialakult lerakódások okoznak ilyen tüneteket.
:-)
De addig is amíg erre rászánod magad javasolom, hogy próbáld ki az STP Fuel Injector Cleaner- t.
Ez egy injektor- és szelep tisztító adalék, amit a tankolás kezdetekor kell a tankba önteni és a benzint rátankolni. Nekem hasonló tüneteim voltak a V6 3500 DOHC motorú Mitsubishimnél és nagyjából megoldotta a gondokat. Azóta rendszeresen használom kb. minden harmadik tankolásnál. 1 flakon 50- 60 l benzinhez elegendő, az ára beszerzési helytől függően 1500- 2500 Ft/flakon körüli.
BMW E46 320 /M54B22 motorral/, indításkor azonnal kialszik a piros olajnyomás lámpa, ahogy ennek lennie kell. De nagyon alacsony fordulaton (500rpm) viszont néha kivillan kis időre pirosan. olaj 5W-30 /elég sokat futott 16e km/ szint: 80%.. Milyen viszkozitású olajra érdemes váltanom amivel alapjáraton nagyobb lesz az olajnyomásom ?