Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lacusska Creative Commons License 2012.04.01 0 0 593

Kedves  Tangerine!

Az  OPELHEZ  való  külső  torx hoz  szükséges    kulcsokat  vásároltam  egy  sorozatot  Budapesten a  SZÖGKER Kft nél a Bp. XX., Jókai u és Tátra u sajrán  kb  2000.-Ft ért,  ebben a  "racsni ára"nincsen benne,  gondolom az  van  otthon (nekem  volt)  csak a  dugókulcsok,  de ha nekik nincsen  éppen akkor  a  Bp.XXI. csepel  Bajáki Ferenc u  27  sz  alatt  a YATO   kereskedőnél is megkapod  kb ugyanennyiért,  megéri  mert az  OPELEK hez  ez állandóan szükséges, A  dugók egy része   akisebben  3/8  collos  a  nagyobbak az  1/4 collos  racsira valók.

Üdv:  lacusska

Előzmény: tangerine (542)
lacusska Creative Commons License 2012.04.01 0 0 592

Kedves  Topic-Társak!

segitségre  voln a  szükségem:  ASTRA f  x14xe MOTORKÓDU  példány  150.000 km el,   néhány napja  erősen  elkezdett melegedni a motorom,  közel a 100 fokhoz, ,  néhány  hete   cseréltünk mindent amit    előirnak,   vezérlés  teljes minden  cserélendő alkatrész,  vizpumpa,  generátor  szij és feszitője, az összes  szürő,  és az olaj, gyertya is.  kiderült hogy a kb 500 km es  FEBI   vizpumpa  rossz,   ki lett  cserélve,  utána   szép csendes  lett a motor és  normális a  hőmérséklet,  de ma  rámszóltak hogy   egy hengerem nem megy, belül a kocsiban csak annit észleltem hogy  kissé erőtlenebb az autó  és  mintha  rezonálna az autó is mega  kormány a kezemben.

Aki  rám  szólt  az  szerint valamelyik hengerem nem megy.  Kérdésem  miként   állapitanátok meg  hogy melyik a  hibás (?)  henger.  Glimlámpás  , pl  fáziskereső módszer kimutathatja  hogy melyik henger ami nem megy vagy csak a  gyertyakábel  lehuzás  alapján lehet  megállapitani, hogymelyik nem megy. Nem szeretném feleslegesen  szétszedni a motor boritást  meg  a kábelezést ha nem muszáj. Mi lehet még az  oka  ha egy henger  nem megy?  Köszönöm a válaszokat  Tisztelettel:  lacusska

axel707 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 591

Igen mindkettő benzines.

A sajátom egy twinport 1.4 5 ajtós

A céges 1.6 4 ajtós

Előzmény: vwopel (590)
vwopel Creative Commons License 2012.03.30 0 0 590

A 2 autó motorikusan is megegyezik?

Dizel=nagy motor=keményebb rugók

Előzmény: axel707 (589)
axel707 Creative Commons License 2012.03.28 0 0 589

Szia!

 

195/60/R15-ös...  gyári Dunlop gumik vannak még fenn  (elől 2.1 hátul 2.0)

Főleg egy vagy két személlyel használjuk.

A lengéscsillapítók a vizsgáztatásnál 2011 őszén mérték...

az autó eleje vagy hátulja lenyomására stabilan, határozottan csillapít.(nem hintázik)

 

 

Annyira más a 2 Astra  útkezelése mintha nem is ugyanaz a típus lenne.

A rugókból léteznek..különböző keménységűek vagy ezek egyformák ?

Előzmény: vwopel (581)
cordoba82 Creative Commons License 2012.03.28 0 0 588

bocsi de egy forumon sem tudtak segiteni

válaszát köszönöm

mégegyszer elnézést.

akkor hidrotöke csere. hengerfej felujitás a következö.

még egy kérdés kompresio mérésnél hogy hogy jo?

köszi

Előzmény: vwopel (587)
vwopel Creative Commons License 2012.03.27 0 0 587

Milyen opel ez???

 

valószínűleg lógnak-vagy szorulnak a szelepek.

Hengerfej felújítás.

Előzmény: cordoba82 (585)
cordoba82 Creative Commons License 2012.03.27 0 0 586

elirtam égés kimaradás volt nem gyujtás

Előzmény: cordoba82 (585)
cordoba82 Creative Commons License 2012.03.27 0 0 585

mpi 2001 motor kod akk.olyan panaszom van rá,hogy hidegen ki ki hagy egy henger .hidegen az alapjárat nem megy fel csak 950 re nem tudom ez jo-e.elvitem szerelőhöz azt mondta hogy a negyedik hengerben gyujtás kimaradást irt ki a gép ,de nem jött rá hogy mi. a hibát nem birta törölni.ami cserélve volt gyertya gyári iridiumos.ki takaritoták a fojtó szelepet,benzin szürő,levegő szürő,olaj,gyertya kábel.van amikor hidegen sokáig jár alapjáraton megál egy henger,leálitom ujra inditom megy mind csak egyenetlen az alapjárat mintha ki ki hagya.melegen minden jo.mi lehet a hiba??????100000km van az autoba ez biztos.valaki el tudná-e válalni.kiskunfélegyháza közelébe.
válaszotokat elöre is köszi.

megint volt szerelönél de az auto nem jo.
csere gyujto trafo gyári gyertya kábel szett,befecskendezök ultrahangos tisztítása.
kompresszio mérés 13 bár hiba 2 4 henger gyujtás kimaradás.
rakok fel egy linket 1 km után hogy járt alapjáraton
remélem valaki segít

üdv joco 

link a hibárol

Scare_Crow Creative Commons License 2012.03.26 0 0 584

Ja, azt is mondta, hogy lehet, hogy befolyik az égéstérbe, de olyan kicsi a kb 5 deci per 300 km, hogy nem lehet kimutatni.

Előzmény: Scare_Crow (583)
Scare_Crow Creative Commons License 2012.03.26 0 0 583

UPDATE

ma voltam szerelőnél (kettőnél, mert ott volt nála egy másik is). Nem derült ki, hogy hol folyik el a hűtőfolyadék... A buborékolást is ellenőrizte, mégis azt mondta, hogy "nem hengerfejes" (miközben nézte a kiegyenlítő tartályt, nagy gázt adatott és hirtelen kikapcsoltatta a motort néhányszor).  Kérdéseikre válaszoltam, miszerint nem párásodik az utastér abnormálisan és nem érzek fura, édeskés szagot fűtéskor. Az olajpálcán nem vettek észre hűtővizet, csak az olajbetöltő kupakján látott fehéres kicsaspódásra csóválták a fejüket. Kivették a gyertyákat, azokon sem tudtak vizet kimutatni.

Abban maradtunk, hogy Opel szervízes ismerősre várunk 2 hétig, mert akkor ér haza, de valószínűleg leveszik majd a hengerfejet, tömítést cserélnek és megsíkoltatják.

Én meg nem szeretném megbontatni, csak utolsó lehetőségként. Addig elviszem még egy szerelőhöz és esetleg cseréltetek kiegyenlítő-sapkát. Ez van :-(

Előzmény: Scare_Crow (582)
Scare_Crow Creative Commons License 2012.03.25 0 0 582

Köszönöm a gyors reagálást. Közben még olvasgattam és talán a TC-on volt egy olyan tanács, hogy meg kell nézni, hogy a kiegyenlítő tartályban gázadáskor jönnek-e fel buborékok (hengerfej-gyanú szerintük). Nos, közben megnéztem, és az van, hogy igen :-( Gázadáskor noha kicsik, de jönnek fel buborékok...

A kipufogót nem vettem észre, hogy abnormálisan gőzölne. A kiegyenlítő kupakja elég keményen zár, illetve nincs nyoma mellette folyásnak (nem tudom, hogy milyen módszerrel lehetne tüzetesebben vizsgálni.

Egyébként az olajpálcán a fehéres szutymó hideg időben megjelenik és az olajbetöltő kupakján is, de erről azt írták, hogy "normális" Opel-jellemző. Az autót rossz kötülmények között használom, azaz napi kétszer 6 kilométer belvároson keresztül, azaz hidegben alig éri el a víz az üzemi hőmérsékletet.

Ha bármilyen további tanács / vélemény van, megköszönöm.

Előzmény: vwopel (580)
vwopel Creative Commons License 2012.03.25 0 0 581

Kerékméret, gumik, nyomás ???

Lengéscsillapítók voltak mérve?

Előzmény: axel707 (578)
vwopel Creative Commons License 2012.03.25 0 0 580

Minden elképzelhető.

Utastérben a radiátor, motortérben a csövek, wp, hf tömítés.

Olyan nincs, hogy nincs nyoma. van, csak keresni kell.indításkor (vagy melegen) nem gőzöl feltünően a kipuff?

Kiegyenlítő kupakja jól zár?

Előzmény: Scare_Crow (579)
Scare_Crow Creative Commons License 2012.03.25 0 0 579

Sziasztok! Egy véleményt kérnék: Astra G 1.2, 2004-es hűtővizét kb havonta pótolnom kell mintegy fél literrel. Nem sokat járok vele, kb 300-350 km/hó. A vezetékeknél/csatlakozásoknál nem tapasztaltam folyást, és az autó alatt sem vettem észre "tócsát". Az autóban mindössze 65 ezer km van. Elképzelhető, hogy hengerfej-problémája van? Mit kellene még megnézni, illetve milyen probléma jöhet még szóba? A válaszokat előre is köszönöm.

axel707 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 578

Üdv mindenkinek !

 

Van egy 7 éves G Astrám 60e kilométerrel....  elégedvett vagyok vele, de  van egy nagy gondom, mégpedig az, hogy kirázza a leleket az emberből annyira kemény a futóműve.

Főleg a kerszetirányú úthibák borzalmasak.

 

A céges kocsim szintén G Astra van már benne vagy 180e km tökéletesen kezeli a úthibákat...mintha nem is ugyanaz az autó lenne.

 

A guminyomás és a lengéscsillapítók rendben.

 

Kérdésem : Mitől lehet ez a nagy különbség a két autó között és mivel lehetne lágyabbá tenni a futóművet ?

 

előre is köszi a válaszokat!

IceAge2000 Creative Commons License 2012.03.08 0 0 577

ok kősszőnőm a segitséget

Előzmény: vwopel (576)
vwopel Creative Commons License 2012.03.06 0 0 576

Ragasztott. Ha neki állsz akkor többe fog kerülni mintha elviszed egy szakihoz.

Előzmény: IceAge2000 (575)
IceAge2000 Creative Commons License 2012.03.06 0 0 575

Sziasztok!

 

Nekem egy opel asztra 1993 as 1.4-es autom cvan kiszeret ném cserélni a szélvédőmet mert berepet és kéne hozá egy kis segitség .

1. a szélvédő az ragasztott vagy nem?????

2. ha tud valaki valamijen videot vagy hasonlot hogy hogyan is kel cserélni és belinkel né azt meg kőszőném.

3. ha raghasztott akor mit vagyek hoza

4 ha nem ragasztot akor mit vegyek hoza

 

a segitségeteket előre is kőszőnőm

Slash114 Creative Commons License 2012.03.06 0 0 574

Hali, nekem egy olyan problémám van 96-os F astra 1.4 C14NZ, hogy ha az üzemanyag szint jelző 1/4-ed alá megy, akkor el kezd rángatni, de leginkább akkor amikor fordulok vele...Most amikor voltak ezek a nagyon hidegek, akkor tökéletesen működött, pedig negyed alatt volt az üzemanyag, de amint jöttek a jobb idő -5,0+-ok, egyből el kezdte ezt a rángatásos dolgot, már ki lett cserélve az AC az üzemanyag szűrő, eddig ezekre gyanakodtam, nem tudom, hogy az Aktívszéntartálynak lehet-e hozzá köze... remélem sikerül megoldást találnunk...

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.29 0 0 573

sziasztok

 

mi lehet a hiba oka 1,4 8V f astra 2000 es kiadásu, a világitás felkapcsolásakor csak reflektor van, nem lehet tompitottra kapcsolni, a távolsági visszajelzö lámpa is világit, kormány kapcsolo hiba vagy van valahol egy relé ami meghibásodhat?

Tomi 2.5td Creative Commons License 2012.02.24 0 0 572

Szívesen. ;-)

Előzmény: Georgie1957 (571)
Georgie1957 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 571

Szia, köszönöm szépen.

 

Szép hétvégét!

 

Georgie

Előzmény: Tomi 2.5td (570)
Tomi 2.5td Creative Commons License 2012.02.24 0 0 570

Itt sok hasznos infot találsz: https://sites.google.com/site/opelccled/

 

Üdv

Előzmény: Georgie1957 (569)
Georgie1957 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 569

Én fogalmazok rosszul biztosan. Én értem ám. :):)

épp ez az, hogy csak a fűtőventillátor megy, lábra, ablakra, stb stb. Belső keringetés nincs.

Előzmény: vwopel (568)
vwopel Creative Commons License 2012.02.23 0 0 568

Lehet én vagyok értetlen, de most akkor a ventilátorod megy, de csak belső keringetés van?

Párásodik az ablak mint az állat?

 

 

Előzmény: Georgie1957 (567)
Georgie1957 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 567

Szia, köszi a választ.

Biztosítékok jók, ezt a szervíz is megnézte. Én is.

http://opeltigra.atw.hu/Ledezes/Opel_Astra_G_2010.11.11.html

ezen a képen a kezelőgombok alsó sorában van a belső keringtetés kapcsolója jobb oldalon (mellette a klíma, és balra a hátsó üveg fűtése). Elvileg, ha azt bekapcsolom, akkor elindul a belső ventillátor, csak a belső levegőt keringteti, a szabad térbe vezető zsalut zárja. Így értettem, hogy becsukni az autót.

Nem értem, hogy mi kerülhet 15 ezer környéki árba. Gondolod, hogy az előtét ellenállás?

Szép délutánt

 

Gerogie

Előzmény: vwopel (566)
vwopel Creative Commons License 2012.02.23 0 0 566

""Az autót "becsukni" sem tudom, hogy a külső levegő ne jöjjön be.""

Ezt, hogy érted?

 

Vedd ki a kesztyűtartót, 6 csavar.

Mögötte van a motor, nézd meg a csatlakozóját, és, hogy a zsilip zárva van-e

Van egy előtét ellenállás ami elszokott romlani, de max akkor is kellene, hogy legyen.

Nézd át a biztiket is.

Előzmény: Georgie1957 (565)
Georgie1957 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 565

Sziasztok!

 

Van egy Astra G Caravanom, Z16XE motorral. A belső keringtető ventillátor nem működik, hiába kapcsolgatom a kapcsolót, a lámpa meggyullad, de a ventillátor nem indul. Az autót "becsukni" sem tudom, hogy a külső levegő ne jöjjön be. A szervízben azt mondták, hogy 15000 forint környéki árért valami alkatrészt kell kicserélni és működni fog. Laza 10000-ért már be is szerelik. Tudjátok, hogy mi lehet az az alkatrész, ami cserére szorul? Ha megveszem az alkatrészt, tán én is ki tudom cserélni. Beljebb vagyok 10000 forinttal.

Mindenkinek szép napokat! Georgie

nemetidoki Creative Commons License 2012.02.19 0 0 564

Szia!

 

Nekem ugyan ezzel a motorral (2.0 DI 16V) van egy astrám, és ugyan ezt a jelenséget tapasztalom. Nekem menet közben is fel-fel villan a motorkontroll lámpa (főleg ha alacsony fordulaton tartom). Ez után ha gázt adok 1-2 mp múlva eltűnik és csak ezt követően kezd húzni az autó. Nekem mármondta rá egr-szelepet is, de ezt kitakarítva sem változott a helyzet. Ha esetleg kicserélitek a relét és úgy működik, akkor megköszönném ha írnál. Előre is köszönöm.

Előzmény: lacc77 (556)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!