Én se sürün mondok ilyet hogy a francia technika jobb ,mint a német de a sprinterünk ezt bizonyijja.hál istennek osztrák rendszámos "sajnos"nem vezethetem...
Az a 2,2boxrer nem olyan nagy tudomány ha benne van pár tonna.a mienk 2,8 hdi volt,és mivel rendszeresen kb 2 tonnát hurcibáltunk vele elfáradt kissé...Üresen olyat lépett.hogy 2 esben elkapart.:))))Hahun vot fent 2 napig,jöttek az ukránok,és vittték......most lregaább van egy hosszú sprinerünk ami hivatalosan 700kg -ot tud És nem megy de legalább megállni se lehet vele.Szerviz válasza:ez ilyen.
Az ilyen "nem látszó" dolgokról írt KKN nemrég. Ezek azok a kispórolt apróságok, amitől könnyebb, kevesebbet eszik(kisebb súly, magas fordulaton adja le a lőerő és nyomatékmaximumot) és jobban megy a swift a hasonló kisautóknál.
A motortérbe vmi hőálló hifis bitulap ha van ilyen, az utastérbe meg bármilyen jóminőségű kell. De ha nagyságrendi javulást akarsz, akkor komplett padló, tűzfal, ajtók és tető burkolás kell, ami 6 számjegyű összeg, a verda szét és összeszereléséről nem is szólva.
Nekem Gy UG8 van fent, menet közben nem hangos, de megállás előtt, éppen csak gurulva lehet hallani, ahogy a lamellát zárnak a forgástól. Nem olyan mint régen a nivák a "bütykösgumival" , de érezni és hallani is lehet. Cserébe télen is úgy lehet vele közlekedni, mint nyáron a GY F1 gumikkal.
Mi abban a fura, hogy egy kb 60%-al nagyobb motorú (gondolom üres) áruszállító alacsony fordulaton legyorsul nyomatékból? Főleg ha nagy hozzáértéssel elváltottál 5000-nél egy japán szívó benzinest, ami olyan 3800f/min FÖLÖTT kezd el menni... Ráadásul közel a maximális terhelhetőség volt benne súlyban.
Végiggondoltad ezt mielőtt leírtad, vagy csak a fikázás volt a cél?
A napokban felraktam a téli gumikat. Hát, a nyáriakhoz képest elég hangosak, és a nyáriaknál is zavart az, hogy ha vizes úton megyek akkor nagyon bejön az utastérbe a felcsapódó víz zaja.
Kérdés tudtok e valamilyen anyagot. ill céget ajánlani, amit használhatok vagy ahová fordulhatok kerékdob szigetelés ügyében.
Az egyik rokkanak Stiloja van és ott gyárilag le vannak szigetelve a dobok ilyen. szövet szerű anyaggal.
mint általában minden üzem, gyár igyekszik profitot termelni, mert ha nem, akkor redőny le...így van ezzel a szuzuki is.. ott keleten komoly szellemi tőke foglalkozik a minél nagyobb haszon elérése érdekében..járják a világot, megvesznek (majdnem)minden új autót, szétszedik, alaposan elemzik a konkurencia termékét, drága elemzéseket készítenek az ország gazdasági állapotáról, a szuzukit vásárolni szándékozók és az azt leszólók vásárlóerejéről...
nem csak a szuzuki, a többi autógyár is nagyon precíz, de bizalmas adatokkal rendelkezik általában a gazdaságról, és konkrétan az autóértékesítésről. ez nagyon sokba fáj, de megéri, ha fogy a termék...ha kevésbé fogy, már jelzik az okokat a vezetésnek.... akik hosszú évekre előre látják a lehetséges fejlődést.. azt, amiről a plebsnek fogalma sincs...azokban a tárgyalóhelységekben, ahol edőlnek a termelési irányelvek, én még takarítani sem mehetnék be...sok, nagyon nagytudású ember, alapos, fáradtságot nem ismerő munkával próbálja a profitot, és ezzel a saját munkahelyét megtartani...
az esztergomiak is szenvednek eleget a recessziótól...akár szalagos, akár a főmérnök...
(ha szabdna egy pénzügyi lapban olvasott legendát megosztani:az oroszok suzuki összeszerelő üzemet terveztek... nekik csak az ötlet, a forma, stb kell, minden mást maguk akartak gyártani, még a motort, hajtásláncot is...a szuzuki ezt ellenezte, mert minden összeszerelő üzembe ők szállítják a motort..... az oroszok tiltakoztak, bedobták a morcit, azzal, hogy ők is tudnak motort gyártani ... a japók elhívtak egy tekintélyes orosz delegációt japánba, és megmutatták a szuzuki motorgyárat, valamint a kísérleti, motorteszt üzemet..amit ott láttak...
a delegáció hazautazott, és aláírták a motorszállítási engedélyt... azóta gyártanak szuzukit is)
Igen, te pont 180 fokban máshogyan gondolkodsz mint egy nem autóbolond!
Én meg pont máshogyan gondolom, és nem csak én.
Pl. nem 1 újságíró erősen kérdőjelezte meg, hogy miért kellett pont a swift nevet adni az új modelnek. Igazából az összes általad leírtra simán lehet válaszolni - vitázni stb.Nagyon nem is akarok, mert minek...
Én biztos nem így csináltam volna, mert lejáratott név volt a Swift és valljuk be még ma is az. Nem képviselt olyan minőséget mint az új-új.
Aki szerette a régi régi swiftet az megvette volna az újat 667es néven is, csak Suzuki jel legyen rajta.
Biztos vagyok benne, hogy nem Swift név hanem a Suzuki név számított és számít is.Erre a bizonyíték az, hogy itt is többen írták kellene egy kombi- gondolom nem feltétlen Swift néven...
Azt a bizonyos új-új Swiftet meg még én is van, hogy észre sem veszem - a tömeg új swift között.Sajnálom ez az én véleményem, meg a sok-sok másik embernek akinek fel kellett hívnom a figyelmét, hogy az új-új swift ám!Egy 99%ban másik autó mint amiben ülsz.
Azt viszont tagadni sem lehet, hogy mégis van valami amit nagyon elrontottak, mert ez az új swiftek is messze jobb autók mint amit a sokan gondolnak.Mégis azt látom és hallom, hogy milyen sz@rban van a Suzuki.
A lényeg: Ezt már nem tudjuk meg, hogy valóban jó döntések voltak-e ezek.Nekem az a véleményem, hogy nem!
Mi a ciki, amikor pár tonnára tervezett-áttételezett, nyomatékos, ráadásul felhúzott gép legyorsul, amikor meg vagy rakva. A Suzuki motorjai inkább pörgősek, mint nyomatékosak. De megrakva a pörgetés sem sokat ér. Egy akkora diesel meg olyat tol nyomatékból, mint az állat.
Olyat írok most le nektek, hogy meg fogtok lepődni. 4 emberrel voltam, tehát 270 kiló pluszsúly, és enyhe emelkedőn kellett elgyorsulni. Letolt egy Citroen Jumper, 2.2 diesel... Igaz 5 ezernél elváltottam, de simán elgyorsult mellettem, igaz chiptuningos volt, de rohadt ciki volt. Ráadásul ismertem is az elkövetőt, azóta ezzel cikiz.
A Swiftbe egy tisztességes kisköbcentis turbómotor kéne. 1000 köbcentis 3 hengeres turbó aki sokat megy városba, mondjuk 80 és 95 lóerővel, de akkor már alacsony fordulatról is toljon. Gyanítom már az előbbi is jobban menne, mint a mostani 1.3 -as. Aztán csinálhatnának következő lépcsőfok egy 1.6 turbót, többféle teljesítményszintben mondjuk 110, 136, 150 lóerővel. Ez már rögtön 5 féle motorvariáns... Természetesen az egyhatosokat csak a GLX ellátmánytól lehetne rendelni. A sportba meg menjen ennek a motornak a combosított változata mondjuk 200 lóerővel, és már az új clio rs konkurense lehetne.
Aztán ideje lenne ezek után nekiállnia a suzukinak egy normális duplakuplungos automata fejlesztésének, amit a sportba is be tudnak rakni. Nem kell olyan jónak lennie, mint a VW DSG-jének, de a jelenlegi automatától csak jobb lehet.
Ez nem álom, simán megvalósítható lenne, akár a jelenlegi blokkokból építkezve. Ideje lenne felkelnie a Suzukinak, mert nagyon le van maradva.
Ppedig a kategóriában nem sokan próbálkoztak kombival. Polo/Ibiza. Dél-Amerikában Corsa, FIAT. A Suzuki is csak alsó középhez közelítő Balenojával. Mert a Liana sima csapotthátú ötajtós, csak olyan egyenes, hogy sokan kombinak hiszik 8 meg pont a Balenobol indulnak ki, mert abban meg ferdehátú nem volt ), pedig ötajtósnek sem hűde nagy a csomija.
A Suzukinak normális csomagtartó hiányzik hátulra, de ők szándékosan nem csinálnak. Amúgy sem családi autó a kategória, csak mifelénk az minden új autó, mégha nem is arra tzalálták ki. Nem mi vagyunk a célközönség.
Szerintem , pedig egyszerűen nem mertek belenyúlni komolyan a formába. Egyébként, mivel nagyobb szakítószilárdságú anyagokat használnak a swift III-ban az összes lemezalkatrészhez másik szerszámot kellett csinálni, mivel a robbantási hézagok anyag és lemezvastagságtól függenek. De igaz én is jobban bele nyúltam volna, viszont lehet, hogy 10 emberből 7 nem.
Az indiaiaknak kellett a saját név, így könnyebben be lehetett vezetni a köztudatba a márkát. Eleve a hivatalos nevében benne sem szerepelt a Suzuki először. Mivel a többség úgysem értett olyasmihez, hogy licensz, meg hasonlók, így az nekik hazai, indiai autó volt. Nem baromság, csak nem érted azt a kultúrát. Azóta sem váltak meg a névtől, mert az így sikeres ott.
Ezek szerint jó sok barom ember van, akiknek bizalmat jelentett Swift név, és megvették az autót. Aki nem volt Suzukis, annak mindegy volot, mi a neve, de a Suzuki vásárlóinak jó része vissaztérúő vásárló. Eleve, ők azért vettek Suzukit, mert meg voltak vele elégedve. Aki csalódott a Swiftben, azt más név sem vonzott volna vissza, Suzuki, Suzuki.
Érdekes módon a VW nagyon sikeres tud lenni a szinte ugyanúgy hagyott modellekkel. Bevált formákon sokszor nem változtatnak.A páros sorozataik között a Golf harmadik variánsa változott kettő között a legnagyobbat, a III-IV. Az I-II nagyon hasonlít. AZ V-VI megint, ráadásul a következő páros kezdője, a VII is olyan, mintha amazokból lenne, pedig vadontúj padlólemeze van.
A Swiftet sokan fiatalosnak, újnak nézték, így próbálták továbbvinni. Én mondjuk autóbolomnd vagyok, így eléggé különbözik számomra a legújabb, meg az előző Swift, már a korábbi facelift is számomra elég különbséget jelentett. dehát ezt embere válogatja.