Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Túl sok különbség nincs. A nagyobbak tudnak külső keringetőszivattyút kapcsolni és van pár külső érzékelő bemenet meg analóg szabályozó. A 2300w-n meg van on/off bemenet és ems busz. Az ems busz le van rajta tiltva talán? Táp van rajta, mert a ct200 bekapcsol, de a kazán mellett piros X van. A kazánon bekapcsoláskor neg - - kijelzés van. Ez azt jelenti a leírása szerint, hogy "EMS-kapcsolat nem lehetséges"
Nos most megmértem!!Egy óra alatt szinte pontosan 0,6 köbméter Sgáz (29.6 MJgázszámla szerint.)Kondenzviz szinte pontosan 3 dl!! Előremenó 42 fok visszatérő 37 fok végig üzemelve termosztát nincs.!!!Ha jól számolomm akkor egy köbméter gázra vetitve a kondenzviz fél liter.!!!Nem pedig 1,6 liter.Mondjuk nem tudom az S gáznál mennyi kondenzátum keletkezik.És ha jól számolom akkor ez 4,3 kw kazánteljesitmény!!??
Mar keresgeltem, probaltam utana olvasni, de nem igazan talaltam valaszt a kerdeseimre.
Van egy 12 eves kondenzacios kazanom, ami az utobbi idoben nem jol mukodik, illetve neha sehogy. Van amikor megy par orat vagy napot, de altalaban leall hibaval. Ketto hibat is ad, es mind a ketto arra vonatkozik, hogy a fustgaz elvezeto reszben vagy teljesen el van dugulva, illetve a fustgaz homerseklete tul magas. En inkabb gyanakszom a fustgaz homersekletere, mivel hektikusan neha mukodik.
A kerdeseim a kovetkezok lennenek...
Mitol lehet tul magas a fustgaz homerseklet? Mi okozhat ilyet?
Elofordulhat, hogy el van koszolodva az erzekelo, ami emiatt rossz erteket ad a kazannak, ami emiatt nem megy tovabb vagy leall?
Lehet-e osszefuggesbena a magas fustgaz homerseklet, hogy nem tud elfolyni a kondenzviz egy esetleges dugulas miatt?
A valaszotokat elore is koszonom, es elnezest, hogy ekezet nelkul irok!
"Arányos szivattyúteljesítmény (A3 = 0): a keringtető szivattyú fordulatszáma az égő teljesítményével arányosan változik, minél nagyobb a (ÉGŐ)teljesítmény, annál nagyobb a fordulatszám"
Ez a modulációs üzem.
Állandó dT-nél igyekszik tartani a beállított különbséget.
Fix szivattyú teljesítmény-fix fordulat erre állítod, és fix hőfokra az előremenőt, majd elkezded beállítani a radiátorokat.(ha beállt egy egyensúly)
10C dT minden radiátornál jólehet, de ezt finomítani kell.
Ha jól méretezett minden helyiségben a radiátor és jól beszabályozott, egyformán kell melegedniük.
Ezután(ha lesz valami termosztátod) a szivattyú-móddal is variálhatsz.
De fontos hogy szabályozáskor fix legyen a fordulat és az előremenő.
Üdv a fórumozoknak..Az utóbbi - hétben volt néhány kérdésem ,amelyekre választ is kaptam új fűtési rendszeremmel ill Immergas vitrix tera 28. 1 tipusú kazánommal kapcsolatban.Szobatermosztát még nincs beszerelve ill radiátorok optimalizása folyik.Viszont rájöttem hogy teljesen mindegy mennyire lövöm be az előremenő vizhőmérsékletet,a visszatérő mindig 5 fokkal kevesebbre áll be.Kipróbáltam 30fok előremenővel ,úgy 25 fok 35 tel 40 nel most 45 és a visszatérő mindig 5 fokkal kevesebb.Namost nem kevés ez a különbség a tökéletes kondenzációhoz??Gépkönyve szerint automatikus bypassszelepe van és a szivattyút is lehet 3 módban állitani.Lehet úgy hogy mindentől függetlenül maxon járjon,lehet úgy hogy tartson egy fix különbséget az előremenő és visszatérő közöt ill van még egy mód ami nem tiszta számomra.Beüzemeléskor a szervizes ilyenekről nem szólt ill gondolom nem is feladata!Szerintetek jól van igy a kazán,vagy változtatni kellene valamin??
Van egy gázkazán (Ariston) és egy vegyes tüzelésű kazán kombó.
A vegyes kazán elmenő ágában van egy hatalmas golyóscsap egy vastag csőben (4" talán), és egy 2"-es megkerülő ág szivattyúval. Ebben is van golyóscsap. A kazán visszatérő ága közös a gázkazánéval, ebben nincs csap.
A vegyes mindkét csapja elzárva, de mégis meleg a kazán test, gondolom nem kis veszteséget okozva ezzel.
Mi a véleményetek mi okozhatja ezt? Létezik, hogy a golyóscsapok átengednek?
"Tudnál képet felrakni a régi ct 200 és az új ct 200 ról....mikortól van az új?"
Ugyan úgy néz ki, más a cikkszáma.
Nézd meg az alaplapi csatlakozási lehetőségeket , (on/off,vagy Bus termosztát, külső kapcsoló érintkező pl höm.határolóhoz és ennyi) és nézd meg mit tud akár egy 3000 szériájú úgy 12-15 éves konstrukciójú kazán alaplapja,vagy egy 7000iw kazán a 2300iw nagytestvére.
Ez most kb olyan, mintha azt mondanád egy 330-as BMW az az 530-as vagy, a 730-as butított változata lenne. :)
Na a Bosch üzletpolitikája is erre épül. Nyilván többet tud egy 3000-es széria és még ennél is többet a 7000-es.
Alsó, közép, és felső kategória.
Telefonok esetében van ilyen butítás pl mondjuk egy Huawei p20-nak a butitott változata a p20 lite. Érzed a különbséget?
Lehet hogy nem jól értelmezem, de nem arról van szó a hőlépcső alatt, hogy a hőcserélőbe a primer bejövő és a szekunder elmenő között 5-6 fok különbség legyen?
Saját agymenésem alapján, ezt lehet pl, a primer köri szivattyú sebességének növelésével, a szekunder köri szivattyú sebességének csökkentésével és a nagyobb hőátadó felületű hőcserélő beépítésével összehozni.
1 primer sebesség nő gyorsabban fordul a víz, nincs ideje lehűlni.
2 szekunder sebesség csökken, van ideje a hőcserélőben több hőt átvenni.
"Ugyanolyan körülmények" alatt azt értettem ,hogy semmi máson nem változtatsz ,azaz a rendszer többi részéhez és a kazán beállításokhoz sem és a termosztáthoz sem nyúlsz hozzá(állitod át).
És azért kérdeztem mert írod hogy akkor kell elgondolkodni nagyobb hőcserélőn ha a tervezetthez (pl5-6fok) képest a szekunder hőlépcső jelentősen nagyobb...ilyenkor ha beraksz egy még nagyobb hőcserélőt azzal még inkább növeled a szekunder hőlépcsőt,nem?
"Ha az állandósult állapotban a tervezési állapothoz képest (többnyire5-6°C) jelentősen nagyobb, akkor kell gondolkodni nagyobb hőcserélőn."
Ezt a részt kifejtenéd bővebben (Ha ugyanabba a rendszerbe ugyanolyan körülmények között beraksz egy nagyobb hőcserélőt akkor azzal még inkább nem növeled a szekunder hőlépcsőt?)
Tudnál képet felrakni a régi ct 200 és az új ct 200 ról....mikortól van az új? Honnan tudod melyik az új és melyik a régi?
"nincs benne butítás," --Nézd meg az alaplapi csatlakozási lehetőségeket , (on/off,vagy Bus termosztát, külső kapcsoló érintkező pl höm.határolóhoz és ennyi) és nézd meg mit tud akár egy 3000 szériájú úgy 12-15 éves konstrukciójú kazán alaplapja,vagy egy 7000iw kazán a 2300iw nagytestvére.
Technikai részletekért ugyan guglizz már rá! Sokkal egyszerűbb, mint minden apróságot elmagyarázni.
Röviden: igen, pont azt tudja, ami neked kell: potenciápmentes relé kimenet a kazán felé és 4 db fixen 230 V-ot kapcsoló kimenet szivattyúnak, termoeletromos szelepmozgatónak 4 termosztáttal vezérelve.
Computherm Q8RF. 4db termosztátot kezel a fogadója. Termosztát 1db Q1RX 220 voltos dugaljt is tud inditani és a kazánt is. Tehát 4db falitermosztat= 4db kapcsolt konektor= 4 db zonaszelep
Akkor most ne jàrassam 8 percen àt 60 fokon,hanem inkàbb menjen 20 percen àt 45 fokon a kazàn,és igy gazdasàgosabb lesz?? Hiàba majd 3 szor annyi ideig megy minden óràba??
Computherm Q8RF alapcsomag 2 termosztáttal+ 2 extra termosztát pontosan tudja ezt és még kábelezned sem kell, lévén rádiós termosztátokról beszélünk. Sima On/Off termosztátok, bármilyen kazánt meg tudsz ezzel hajtani. Árban ennél csak feljebb van.
A hőcserélő elégséges méretét helyesebb megítélni a szekunder hőlépcsőből. Ha az állandósult állapotban a tervezési állapothoz képest (többnyire5-6°C) jelentősen nagyobb, akkor kell gondolkodni nagyobb hőcserélőn.
A kazánoldalt tekintve nem az előre, hanem a visszatérő az, ami a kondenzáció mértékét és ezzel a kazánhatásfokot kis mértékben befolyásolja. Itt tettem be egy mórickaábrát ezzel kapcsolatban. http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152755201&t=9182044
Üdv! Napokban a Bosch tìpusú kondenzàciós cirkó kazànom ha megy a fűtés, akkor erősen el kezd zörögni, ràzkódni.. Ha a hálózati meleg vizet engedek, vagy ha több levegőt kap (pl..megnyitón a kémény szerviz nyìllàsàt ) akkor elhalkul, de ha megy tovább a fűtés akkor újra kezdi.Mi lehet a probléma?
Akkor leírtam mit kell csinálnod, vidd vissza, cseréltesd ki, ha problémáznak az üzletben kérd el a területi képviselő számát és majd ő megoldja.
Az ipse egyáltalán jól kötötte be? Nekem az is gyanús (tudom szakszervizes, de mégis) ez talán az egyetlen Bosch kazán ahol máshova, máshogy kell kötni a termosztátot.
A ct200-hoz lehet használni radiátoronként külön szabályozható termofejet. És nem csak on/off kapcsoló, hanem ems buszon oda-vissza kommunikál a kazánnal így (ha boschék valóban dolgoznak rajta) sokkal jobb szabályzás is megvalósítható vele. Meg ugye ló olja, hogy mennyi gáz lett elhasználva.
A kazán bekapcsoláskor "- -" jel jelenik meg a kijelzőn, ez meg a használati útmutató szerint azt jelenti hogy nem lehetséges ems kapcsolat. A ct200-on meg egy piros X van a kazán mellett, mert nem tud vele kommunikálni... De ha a kazánban le van tiltva az ems busz, akkor miért írnak a használati utasításban ems buszos termosztát bekötésről...
Válaszoltak is. Miért lettél átbaszva? Közvetlen a Bosch küldte neked azt a termosztátot a központból, házhoz?
Nem! Akkor miről beszélünk? Bementél egy boltba és levették a polcról! Blokk vagy számla megvan gondolom, fogod és visszaviszed, megmondod ez nem jó a kazánhoz, hanem az újabb kell! Ha az nincs helyben, rendeljék be! Mi a probléma???