Ma sikerült beindítani a 25 éve álló babettámat(207). Kb 1000 km van a blokkban, keresztapám elmondása szerint. Mamám is meghallgatta a hangját, azt mondta olyan, mint régen!
Amikor én megvettem a második 207-est 2-3 éve akkor úgy mentem érte hogy a saját kerekein hozom haza.Vittem pumpát,mert a masina több mint tíz évig állt.Próbáltam beindítani,de nem sikerült.Itthon derült ki hogy az állás alatt a benzinben levő olajból gyanta lett.A benzincsapot eltömítette,és a karbi mozgó részei is összeragadtak.A benzin meg megdöglött.Benzincsaptisztítás,úszúház tisztítás,úszó és fúvókacsere és friss keverék betöltése után első !!! rugásra beindult.Aztán jöttek elő az olyan gondok hogy az állástól a főtengelyszimmeringek is megkeményedtek és a járástól kitágultak,és falsot szívott egy pár km után.
A henger-dugattyú párost egyelőre hagyd békén. Az én motorjaim kb. 6 évet álltak méltatlanul a garázs mélyén, a kutya sem ért hozzájuk. Az egyik motor úgy került pihenőre, hogy megragadt a dugattyú, a másiknak viszont semmi baja sem volt. Sokat szenvedtem az első beindítással, de ma már egy p*naszőrszálnyival többet értek hozzá mint akkor, és tudom hogy nem a kompresszióval volt a baj. Különböző karbibeállítási bajok voltak, na meg aztán megszivatott egy vadiúj -jónak vélt- brisk gyertya amit miko? kollega a mai napi előszeretettel megmosolyog :)
Ha úgy volt tárolva a motor hogy a gyertya jól be volt tekerve, akkor jó eséllyel nagyonkevés olaj a gyertyanyíláson keresztül a hengerbe, lendkerék párszor átforgat, és semmi baj nem lesz az égvilágon a hengerrel. (Félreértés ne essék, nem mondom hogy jót tesz neki az állás, de nem ezzel lesz a gond..)
Sokkal nagyobb esélyed lesz arra, hogy a karbival lesz a baj: a leülepedett olaj és mindenféle trutyi miatt a fúvókák eltömődhettek, egy karbipucolás egy hosszú állás után kötelező feladat!! Aztán a benzincsapot kell ellenőrizni, valamint a tank rozsdátlanítása.
Gyújtásgond szerintem nem lesz, egyrészt mert nekem se volt (hehe), másrészt mert nemmegyaztönkreazállástól!
Szerintetek mit kellene alapból serélni egy olyan babettán, ami már rég ót elő sem volt véve? Gondoltuk megcsináltatjuk, mert akkor mégse kerékpárral kell menni a bolba. Arra bőven megfelelne ez a kis masina. Annyiból tetszik, hogy egy robogó zsúrkocsi kerekeihez képest ezek nagyobbak. Igazi moped.
Köszönöm a választ! Azthiszem kénytelen leszek egy gyári Babetta szerszámot feláldozni ( mivel más csőkulcsom nincs) és ráhegesztetek egy hosszú csövet. Azzal biztos fog sikerülni! Köszönöm!
Nem is tudom, hogy elárulhatom-e ezt a műhelytitkot. Én is miko?-val karöltve (kicsit kétkedve) álltam ennek a feladatnak. Azért volt bennem kétség, mert Zoli barátom kifejezetten célszerszám-kerülő típus és nekem lövésem sem volt hogy célszerszám nélkül hogy kell ezt megoldani. Nyilván hegeszteni nem tudunk a dob belsejében, pedig gyárilag hegesztve volt a menetes végű acélrúd.
A hosszúsági kérdést rögtön felejtsd is el, mert M6-os menetes szálat 1 m-es darabban kapsz, ez jóval hosszabb mint kéne, majd méretre vágod ha már a helyén van.
A menetes szál egyik végére két anyát tettünk, összefeszítettük (kontraanya-megoldás), alá egy alátétet tettünk. Ezt a bilincs felőli vég irányából átfűztük a régi acélrúd helyén, a kipufogó végének irányából egy alátétet és egy rugós alátétet küldtünk be, majd egy anyát türelmesen pörgettünk addig míg elértük. Majd jött rá egy 10-es csőkulcs, de ez sem elég hosszú. És ekkor érkezett miko? titkos célszerszáma, egy olajemelő karja, ami éppen passzolt a csőkulcsra és így már elég hosszú volt ahhoz, hogy elérjen a dobban lévő lemezig. A menetes szálat közben egy fogóval, vagy ha a menetet óvni akarjuk, akkor másik kontraanya-párral és egy villáskulccsal lehet a helyén tartani. De ha van egy másik hosszított csőkulcs, akkor ezt a dob bilincs felőli végén közvetlenül is rátolhatod az anyára.
Miután összeszereled a kipufogó véggel, a menetes szálon be tudod jelölni mekkora is legyen a végleges hossz, majd lefűrészeled akkorára.
Az egész metódus különbözik ettől, ha nincs kihullva a gyári menetes szál! Ahhoz vagy menetes toldóval (ez szerintem nem fér bele a kipufogóvégbe), vagy nagyon egyszerűen hegesztve tudsz menetes szálat toldani.
Az én garázsomban lenne neki hely. Olyan kuriózum ez majdnem mint a Babetta Sting. Viszont erre már érthető okból csak gyártóként került fel a Babetta felirat. Ennek egyedül a kipufogó dobja származik a Babettákról. De ez sem kéne hogy elriasszon egy Babetta rajongót, hiszen a 210-es Babetták sem túl sok közös alkatrésszel rendelkeznek egy 28-as Babettához viszonyítva. Pedig mindekettőt Babettának csúfoljuk. Csak hát azok tényleg a Babetta gyárban készültek, a Stewardot meg csak ott szerelték össze. Ettől függetlenül nem hiszem hogy 100 db-nál többet értékesítettek belőle. Ma ebből csak a töredéke gurul szerintem. Az ár ezt figyelembe véve baráti. Azt mondjuk kétlem, hogy valaha annyit érne majd mint egy vatikáni arany-fehér JAWA...
Szia! Megmértem ma a kipuffogóimat. Ha jól emlékszem te 40(28-asé) és 48(206-osé) cm-t írtál dobhosszúságnak. ( Javíts ki ha tévedek visszakeresni nem tudtam mert a bal oldalt lévő keresőbe hiába írok be bármit soha nincs találat!) Nekem 3 kipufogó "szettem" közül 1 db 47cm és 2db 40.5cm. Egyikből sem lóg ki menetes szár. Viszont az egyikben még bennevan gondolom én hogy a gyári filckarika! Hogyan lehetne menetesszárat belerakni és azt hogyan lehetne megtudni hogy milyen hosszú kell?
És persze meg kell állapítanom, hogy a Dellorto SHA 14.12 porlasztó gyárilag is rákerült Babettára! Igaz hogy Morini motorral szereltve, de rajta volt.
Találtam pár fotót a Babetta gyár utolsó termékéről. Nem sok alkatrész készült Kolárovón ebből, de ekkor már csak az életben maradás volt a célja a gyárnak. Még a motorja sem Babetta! Vicces az elöl púpos spoiler, hiszen a benzintank a nyereg alatt van. :) Ha valakit érdekel, Szlovákiában eladó potom 250 Euróért! Ha jól emlékszem...
Sziasztok akkor megpróbálom így, én is terveztem egy házat ezzel a programmal remélem tetszeni fog, tudom hogy OFF de első skitzem és ez tünt a legegyszerűbbnek...(következő babetta lesz...:DDD)
Mesterem! Ha nem csak a csajokat néznéd, megláttad volna azt is, hogy a mezőn pumpáláshoz készülő reprezentatív leányzó egy kuriózum előtt domborítja Méta pólóját! Dekompresszoros 210-es!!! Úgyhogy nem csak a te robbantott ábrád bizonyítja ennek létezését, hanem már egy fotó is. Más kérdés, hogy tényleg van figyelemelterelő képessége a csajnak.