Keresés

Részletes keresés

Isti betyár Creative Commons License 2010.12.22 0 0 42299

Gratula! Ez vár majd rám is, ha sikerül kipakolnom a helyéről.

Miket kellett rajta csinálni?

Előzmény: NagyDani95 (42298)
NagyDani95 Creative Commons License 2010.12.22 0 0 42298

Sziasztok!

Új vagyok itt!

Ma sikerült beindítani a 25 éve álló babettámat(207). Kb 1000 km van a blokkban, keresztapám elmondása szerint. Mamám is meghallgatta a hangját, azt mondta olyan, mint régen! 

Joejoe1974 Creative Commons License 2010.12.22 0 0 42297

Szia!

Amikor én megvettem a második 207-est 2-3 éve akkor úgy mentem érte hogy a saját kerekein hozom haza.Vittem pumpát,mert a masina több mint tíz évig állt.Próbáltam beindítani,de nem sikerült.Itthon derült ki hogy az állás alatt a benzinben levő olajból gyanta lett.A benzincsapot eltömítette,és a karbi mozgó részei is összeragadtak.A benzin meg megdöglött.Benzincsaptisztítás,úszúház tisztítás,úszó és fúvókacsere és friss keverék betöltése után első !!! rugásra beindult.Aztán jöttek elő az olyan gondok hogy az állástól a főtengelyszimmeringek is megkeményedtek és a járástól kitágultak,és falsot szívott egy pár km után.

Előzmény: Isti betyár (42290)
subaaa Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42296

A henger-dugattyú párost egyelőre hagyd békén. Az én motorjaim kb. 6 évet álltak méltatlanul a garázs mélyén, a kutya sem ért hozzájuk. Az egyik motor úgy került pihenőre, hogy megragadt a dugattyú, a másiknak viszont semmi baja sem volt. Sokat szenvedtem az első beindítással, de ma már egy p*naszőrszálnyival többet értek hozzá mint akkor, és tudom hogy nem a kompresszióval volt a baj. Különböző karbibeállítási bajok voltak, na meg aztán megszivatott egy vadiúj -jónak vélt- brisk gyertya amit miko? kollega a mai napi előszeretettel megmosolyog :)

Ha úgy volt tárolva a motor hogy a gyertya jól be volt tekerve, akkor jó eséllyel nagyonkevés olaj a gyertyanyíláson keresztül a hengerbe, lendkerék párszor átforgat, és semmi baj nem lesz az égvilágon a hengerrel. (Félreértés ne essék, nem mondom hogy jót tesz neki az állás, de nem ezzel lesz a gond..)

Sokkal nagyobb esélyed lesz arra, hogy a karbival lesz a baj: a leülepedett olaj és mindenféle trutyi miatt a fúvókák eltömődhettek, egy karbipucolás egy hosszú állás után kötelező feladat!! Aztán a benzincsapot kell ellenőrizni, valamint a tank rozsdátlanítása.

Gyújtásgond szerintem nem lesz, egyrészt mert nekem se volt (hehe), másrészt mert nemmegyaztönkreazállástól!

Előzmény: Isti betyár (42290)
Pheaton 207 Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42295

Az indexről személy szerint lövésem sincs. Vagyis lehetne, de annyira nem érdekel a dolog.

Erről Marcellt, miko?-t, TiborGo-t kell megkérdezni. Ők vágják!

 

Szép estét!

 

Előzmény: Isti betyár (42294)
Isti betyár Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42294

Akkor majd valamikor hozzáállunk. Így első ránézésre 20 ezret simán rá lehet költeni. Pláne, hogy indexet is nézegettem hozzá.

Egy 207-esre azért rá lehet tenni az index szettet vagy majd ott is kell pár dolgot cserélni.

Előzmény: Pheaton 207 (42292)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42293

Milyen igaz!!!

 

Mindegyikőnk elmondhatná a történetét, amely a "karbipucolástól" a "megszállottság" -ig tart! :))

És nem is voltunk rá felkészülve!

Előzmény: Pheaton 207 (42292)
Pheaton 207 Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42292

Szia!

 

Bár én nem vagyok olyan nagy mestere ezeknek a gépeknek, de én nem biztos, hogy nem a hengerrel kezdeném. Persze, ha átfordul...:D

Én karbipucolással kezdtem. Vagyis tankpucolással. :D

Utána jött a karbi. Gyertyát cseréltem. Ha van szikra és el is indul, akkor max a benzin szintjét kell belőni (ha be kell), aztán alapjárat.

Ha nincs erő, kompresszió, akkor nézegetheted a henger-dugattyú párost. :D

 

Persze fékek, gumik sem mellékesek...

 

És utána jön majd a megszállottság. :D Mindig csak tökéletesebbet akarsz majd...

Úgyhogy csak úgy vágj bele a dologba, ha erre teljesen fel vagy készülve. :D

 

Szép estét!

Előzmény: Isti betyár (42291)
Isti betyár Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42291

Babetta 207-es lenne.

Előzmény: Isti betyár (42290)
Isti betyár Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42290

Szerintetek mit kellene alapból serélni egy olyan babettán, ami már rég ót elő sem volt véve? Gondoltuk megcsináltatjuk, mert akkor mégse kerékpárral kell menni a bolba. Arra bőven megfelelne ez a kis masina. Annyiból tetszik, hogy egy robogó zsúrkocsi kerekeihez képest ezek nagyobbak. Igazi moped.

Egy henger dugattyú csere mennyibe jönne ki rá?

babszis28 Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42289

Köszönöm a választ! Azthiszem kénytelen leszek egy gyári Babetta szerszámot feláldozni ( mivel más csőkulcsom nincs) és ráhegesztetek egy hosszú csövet. Azzal biztos fog sikerülni! Köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (42288)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42288

Nem is tudom, hogy elárulhatom-e ezt a műhelytitkot. Én is miko?-val karöltve (kicsit kétkedve) álltam ennek a feladatnak. Azért volt bennem kétség, mert Zoli barátom kifejezetten célszerszám-kerülő típus és nekem lövésem sem volt hogy célszerszám nélkül hogy kell ezt megoldani. Nyilván hegeszteni nem tudunk a dob belsejében, pedig gyárilag hegesztve volt a menetes végű acélrúd.

 

A hosszúsági kérdést rögtön felejtsd is el, mert M6-os menetes szálat 1 m-es darabban kapsz, ez jóval hosszabb mint kéne, majd méretre vágod ha már a helyén van.

 

A menetes szál egyik végére két anyát tettünk, összefeszítettük (kontraanya-megoldás), alá egy alátétet tettünk. Ezt a bilincs felőli vég irányából átfűztük a régi acélrúd helyén, a kipufogó végének irányából egy alátétet és egy rugós alátétet küldtünk be, majd egy anyát türelmesen pörgettünk addig míg elértük. Majd jött rá egy 10-es csőkulcs, de ez sem elég hosszú. És ekkor érkezett miko? titkos célszerszáma, egy olajemelő karja, ami éppen passzolt a csőkulcsra és így már elég hosszú volt ahhoz, hogy elérjen a dobban lévő lemezig. A menetes szálat közben egy fogóval, vagy ha a menetet óvni akarjuk, akkor másik kontraanya-párral és egy villáskulccsal lehet a helyén tartani. De ha van egy másik hosszított csőkulcs, akkor ezt a dob bilincs felőli végén közvetlenül is rátolhatod az anyára.

 

Miután összeszereled a kipufogó véggel, a menetes szálon be tudod jelölni mekkora is legyen a végleges hossz, majd lefűrészeled akkorára.

 

Az egész metódus különbözik ettől, ha nincs kihullva a gyári menetes szál! Ahhoz vagy menetes toldóval (ez szerintem nem fér bele a kipufogóvégbe), vagy nagyon egyszerűen hegesztve tudsz menetes szálat toldani.

Előzmény: babszis28 (42286)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42287

Az én garázsomban lenne neki hely. Olyan kuriózum ez majdnem mint a Babetta Sting. Viszont erre már érthető okból csak gyártóként került fel a Babetta felirat. Ennek egyedül a kipufogó dobja származik a Babettákról. De ez sem kéne hogy elriasszon egy Babetta rajongót, hiszen a 210-es Babetták sem túl sok közös alkatrésszel rendelkeznek egy 28-as Babettához viszonyítva. Pedig mindekettőt Babettának csúfoljuk. Csak hát azok tényleg a Babetta gyárban készültek, a Stewardot meg csak ott szerelték össze. Ettől függetlenül nem hiszem hogy 100 db-nál többet értékesítettek belőle. Ma ebből csak a töredéke gurul szerintem. Az ár ezt figyelembe véve baráti. Azt mondjuk kétlem, hogy valaha annyit érne majd mint egy vatikáni arany-fehér JAWA...

Előzmény: miko? (42284)
babszis28 Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42286

Szia! Megmértem ma a kipuffogóimat. Ha jól emlékszem te 40(28-asé) és 48(206-osé) cm-t írtál dobhosszúságnak. ( Javíts ki ha tévedek visszakeresni nem tudtam mert a bal oldalt lévő keresőbe hiába írok be bármit soha nincs találat!) Nekem 3 kipufogó "szettem" közül 1 db 47cm és 2db 40.5cm. Egyikből sem lóg ki menetes szár. Viszont az egyikben még bennevan gondolom én hogy a gyári filckarika! Hogyan lehetne menetesszárat belerakni és azt hogyan lehetne megtudni hogy milyen hosszú kell?

Előzmény: Törölt nick (42283)
miko? Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42285

"TiborGo! Ezen nem az én maszatjaim vannak. Még!"

 

über LOL

Előzmény: Törölt nick (42282)
miko? Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42284

Öszintén szólva ez a förmedvény ingyen sem kéne, nem hogy 250 euroért...

Nyílván az a szívómembrános blokk fényévekkel jobb mint a 210 blokk, de épp ezért ez már nem  babetta.

 

Akkor már Puch maxi ezerszer inkább!

Előzmény: Törölt nick (42282)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42283

És persze meg kell állapítanom, hogy a Dellorto SHA 14.12 porlasztó gyárilag is rákerült Babettára! Igaz hogy Morini motorral szereltve, de rajta volt.

Előzmény: Törölt nick (42282)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42282

Találtam pár fotót a Babetta gyár utolsó termékéről. Nem sok alkatrész készült Kolárovón ebből, de ekkor már csak az életben maradás volt a célja a gyárnak. Még a motorja sem Babetta! Vicces az elöl púpos spoiler, hiszen a benzintank a nyereg alatt van. :) Ha valakit érdekel, Szlovákiában eladó potom 250 Euróért! Ha jól emlékszem...

 

 

TiborGo! Ezen nem az én maszatjaim vannak. Még!

sandor1027 Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42281

Most 3 kilométert mutat az óra!

Vajon hányszor fordulhatott körbe, mire ennyire leharcolt lett a gép?

Lehet, hogy talán hogy egyszer sem?

Előzmény: miko? (42272)
sandor1027 Creative Commons License 2010.12.21 0 0 42280

Szia Marcell!

Én hozzád is, sűrűn, be-be nézek!

Úgy érzem, most speciel erre a puhaborítós dupla doppleres gépre, gondoltál!

:-))

Előzmény: Törölt nick (42274)
tirisztor22 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 42279

Sziasztok akkor megpróbálom így, én is terveztem egy házat ezzel a programmal remélem tetszeni fog, tudom hogy OFF de első skitzem és ez tünt a legegyszerűbbnek...(következő babetta lesz...:DDD)

http://indafoto.hu/tirisztor/image/10298051-139989af/user

Törölt nick Creative Commons License 2010.12.20 0 0 42278

Mesterem! Ha nem csak a csajokat néznéd, megláttad volna azt is, hogy a mezőn pumpáláshoz készülő reprezentatív leányzó egy kuriózum előtt domborítja Méta pólóját! Dekompresszoros 210-es!!! Úgyhogy nem csak a te robbantott ábrád bizonyítja ennek létezését, hanem már egy fotó is. Más kérdés, hogy tényleg van figyelemelterelő képessége a csajnak.

Előzmény: miko? (42276)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.20 0 0 42277

Hú vazzz, ez a moci még szépen is csúnya...

 

...

 

Nézegetném én, de még mindíg ott a maszat mindenen! :)))

Előzmény: Törölt nick (42274)
miko? Creative Commons License 2010.12.20 0 0 42276

Már dehogynem!

A jó kis cseh muffokat rendszeresen megnézem!!!

 

:-)))

Előzmény: Törölt nick (42274)
bazsika95 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 42275

Én nézem :)

:P Még most is megnéztem :D:D:D:D Jók a képek!

Előzmény: Törölt nick (42274)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.20 0 0 42274

Hmm... Nem nézegetitek a honlapomat. De szomorú ez nekem :)

 

http://www.jawamoped.hu/b210gal.htm

Előzmény: miko? (42272)
kisnyaki Creative Commons License 2010.12.20 0 0 42273

Eladó egy 207-es babetta blokk. Mükődőképes. Szimeringezve.

Nem olaja takarja be a blokkot. Le van szépen pucolva.

érd. E-mail-en!

miko? Creative Commons License 2010.12.20 0 0 42272

Azta betyár...

Ezt nagyon elkaphatta a doppler!!

 

:-)

Előzmény: Joejoe1974 (42271)
Joejoe1974 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 42271
Előzmény: Joejoe1974 (42270)
Joejoe1974 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 42270

szerintem ez nemhogy 100-at,de 200-at is megy :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!