Mit kostál a csere? Emelve hallhato hol melyik? Már jártam ugy h másikat cserélték. Neked nem tünt fel a lengőkarnál? Nem merem megnézni,h amit belerakok milyen korut vehettem volna belöle!!!
Na megint eljött az olajcsere légszűrő csere ideje c5 2.0 sx benzin 136 Le hol lehet beszerezni a sevice anyagokat és milyen olajat légszürőt ,klímaszűrőt fékbetétet és olajszűrőt érdemes vásárolni
Egyszer próbáltam egy ismerős 2.2 C5-ét és nagyon tetszett a kocsi viselkedése. Nem érződött lomhának, persze egy rövid karika és a napi használat más műfaj, lényeg hogy tetszett a gépezet. Mintha üres lenne a motortér, se hang, se vibráció. A forma pedig izlés dolga.
Köszi, továbbadom, de szerintem már letett róla. Elég macerás egy ilyesmi műtét, bár pár éve építettem egy benzines BX-be XM szopó D motort és nagyon is kielégítő lett a végeredmény! Néha érdemes új utakon járni...
Igen, egy 97'-es 1.9 TD Xantiám volt 2005-től 2011 júniusig. Kb 230 ezret tettem bele.
Nem volt rossz darab, az előző BX 1.7 TZD-hez képest sokkal kevesebb gondom volt vele, de nem volt olyan robbanékony.
A c5 2.2Hdi-t július óta hajtom, eddig kb 9 ezret raktam bele. Más, mint a Xantia, de egyre jobban megszokom, bár az első másfél hónapban mindig féltem, mikor tilt le a fedélzeti vmilyen hibával. Szerencsére eddig szuperál. Nekem a kocsiszekrény megszokásán kívül csak az furcsa, hogy első fokozatban nem túl robbanékony, gondolom a szabályozás ilyen. Így csak egyszer próbáltam elstartolni egy lámpánál, de csak hosszan csúsztatott kuplunggal megy, ezért semmi értelme. Ez nem egy sportautó, hanem egy úri limuzin (jó hogy kombim van)... Viszont Országúton fantasztikus. Ott jó vele autózni. A fogyasztásra vigyázni kell, azért átlag 7 decivel többet eszik a Xantiámnál. Szóval más... Meg kell szokni, ilyennek amilyen és nem érdemes hasonlítgatni az elődhöz, max majd a megbízhatóság terén. Bár sejtem ezen a téren nem lesz akkora minőségi ugrás. mint a BX és a Xantia között volt....
Ja! Nekem a Xantiában is hővédő üveg volt... (Vagy csak UV szűrős?? :))
Miért lenne minden a helyén! Két hátso lengőkar felujitva, másnap bugni kezdett a hátulja 70-45km/h-ig. Lassulás-guruláskor. Lehet a gumik megcserélődtek? Milyen csapágy van benne? Közös külső, külön belső ABS tárcsába? Min 30ez?
Jó volt kicsit olvasgatni a hozzászólások közt. Ez a most fejtegetett fogyasztás témakör (főleg a mai árak mellett) időről-időre előkerül az összes típus fórumon. Nos a turbo-D BX-emre vagyok mostanság kiakadva, mert újabban 4,8-al beéri, ha nincs sok városi forg. Pedig semmi nem változott az autón.
A lényeg, ami miatt írok az, hogy egyik kollégám elgondolkozott azon, mi lenne ha hat fokozatú váltóval vértezné fel a 2,0 HDI Berlingoját főleg a fogyasztás csökkemtése érdekében. (az csak hab a tortán, hogy ha fajlagosan kevesebbet forog a motor, akkor az olajcsere periódus is hosszabb lehet elvben, vagy ugyanannyi megtett kilóméter után frissebb lesz még a kenőanyag)
Szóval mivel ez a két literes motor van a C5-ben is megkérdezem, hogy szerelték-e a típust hat fokozatú váltóval és ha igen, bontottan nagyjából mi lenne az ára. Részletesebb kérdéseket majd később.
Egyébként nyolc év kihagyás után ismét van Xantiám :-)
A válaszokat előre is köszönöm és síma aszfaltot az uraknak!!!
Új fordulat az ügyben.Mikor elmentünk az autóért a haverom 75 Ah-ás akksiját áttettük az enyémbe.Igaz hogy a töltésjelző teljesen mínuszban vol de elindultunk,majd kb 10km megtétele után a töltésjelző stabilan beállt a középállásba.Vélemény?
Nem válaszoltál, gondolom a hétvége nem ok. Kérhetném a segítséged abban, hogy merre keressem a hibát? BSM egységben lévő relét szeretném megnézni, de az egyik kábelcsatlakozó nem akart lejönni. PP1 a neve. Gondoltam, a sárga biztosító pecket felhúzom, akkor majd ki lehet húzni. Hát nem igen jött. Van még valami trükk? A fényszórómosó reléjéhez ki kell hajtani a + akkumulátor vezetékeket összefogó anyát? Vagy nem is a relé lehet a gond? Azt legalább ki tudnám mérni... Van ilyen reléd, és mennyiért, ha ez a rossz? Vagy teljesen máshol keressem a hibát. Ha jó lenne, ezzel még csak az elektronikai része jönne rendbe. Arra gondoltam a szeleptányérok nem nyitnak rendesen vélhetően a korrózió miatt. Lehet javítani valahogy, vagy az egész teleszkópos egységet cserélni kell? Van ilyened, ha kell, és mennyibe kerülne? Köszi!
Lehet,hogy a szénkefét kell cserélni ami persze egyben van a fesz.szabályzóval de megoldható az is.Legalábbis nekem kicserélték a szénkefét forrasztással.Így megúsztam 6ezerből.Ugyanígy leesett a tőltés néha-néha nagyobb gázra valamelyest visszament de aztán zéró semmi lent maradt a mutató.
Kiadom neked , egy bizonyos km után a legtöbbel ingen sok gond van amikor még a többi motornak semmi baja , ez tapasztalat igaz ,hogy hozzám nem a jó autók jönnek mert az miért jönne.
Üdv mindenkinek.Na szóval az a gondom hogy a töltésjelzőm teljesen nullára leesik menetközben.Az akkumulátorral van baj vagy a generátor nem tölt vissza,és ha az utóbbi akkor generátor csere vagy más baj is lehet?A segítséget előre is köszönöm!
Eladósorba került a család nagy megbecsülésnek örvendő C5 kombija. Főbb paraméterei a következőek: Citroen C5 2003 2,2Hdi SX., 191 000 Km, az autó Debrecenben található. A felszereltsége SX (6 seb váltó, Hydractive 3+ stb). Ebben a fórumban gondolom pontosan ismert, hogy ez mit takar.
Minden alkatrész a szervízintervallumának megfelelően lett cserélve. Az elvégzett szervízlátogatások számlái megvannak. Részecskeszűrő ki lett tisztítva, folyadék utántöltés 3000 km-el ezelőtt volt. Nyári gumi alufelnin, a téli (Michelin Pilot Alpin) acélon.
Az eladás előtti műszaki átvizsgálás díját természetesen állom.
Tehát hogy mértem. Telitank és azonos kut! A müszer nem megbizhato, de igy is inkább tájékoztato az adat. Nagyon vigyázva, inkább 70 mint 90, lejtő gurul, és a lehető legkevesebb fékezéssel! Tul bonyola h igy lehessen átlagban vezetni, tehát a 6-7 közti szerintem a 2t-hoz bőven jo.
Ha vaalaki elötted szar . . .szik, és rálépsz oda a jo fogyasztás. Xantia 1100-1200km/tank nagyon jo volt. azt akartam venni de nem volt 7-év körüli, tényleg kemény kis auto!