Akkor legközelebb odaírom, hogy hehehe, mert amúgy utálom az írásjel emotikonokat, mintha elborult volna szó szerint az agyunk.
én csak azt akarom megfogalmazni, hogy sok embernek úgy nem tetszik a Suzuki, hogy nem volt neki, nem vezette, stb. Sok elégedetten használja, mert amire vette, ara jó. Meg van, akinek nem jön be. Meg az ember is változik, ami egy ideig jüó, az későőbb nem, fiatalon spportos autót vesznek sokan, negyvenesen már a család miatt egyterűt, és nem is akar zötykölődni.
A Suzuki először is a sznobok miatt járatódott le, akik szeretnek lenézni valakit, és a 0%-os Suzuki volt a szemünkben a csóróság netovábbja. Az ilyen osztódó vélemény nem igazán megalapozott. Vad példa, de pl. rengeteg magyar ring a három tenger mosta Magyarország partjait tévhitében, hiába ültek történelemórán, nem az ragadt meg, hanem a régi maszlag, ez attól még nem igaz.
Nekem volt '97-es 1.0 Swiftem, arra tökéletes volt, amire akartam, de, hacsak nem muszáj, nem akarok még egyszer. Akkor megfelelő volt az igényeinnek, most nem. de attól még az autó ugyanazt tudja, mint akkor, és nem mondom most, hogy szar, mert más szempontjaim vannak egy autóval kapcsolatban.
Persze sok olyan van, aki csalódik, de ez nem csak a Suzukira igaz. Ha úgy állsz hozzá, és ilyet hallasz, nem érdekel. De, ha hatott rád a sznob propaganda, akkor azért, mert Suzuki ( másik példa, valaki lopott sokakat nem érdekel. de ha azt hallja, roma, akkor rögtön, aha azért , mert roma. ) Attól, hogy vannak előítéletek, még nem mindnek kell igaznak lennie.
A másik meg a franciákra van kiakadva, mint ma a Totalcaron egy írásra az első rögtön írt, miért vettél Citroent, amikor az egyik legszarabb autó. szerintem annak sem volt soha, csak ő így hallotta, gondolta. közben meg a csókának ment rendesen, működött, csak eladni nem tudja.
Sokan őt nem érdeklő dolgokról meg sem jegyzik a negatívumokat, pedig lehet, hogy többször van ilyen, mint az általuk lenézett dologról hallani valahányat, és csak azokat jegyzik. Ez is gyarló emberi dolog,
Nem tudom, világos-e, mire akarok kilyukadni. Nem a Suzuki mellett kardoskodok, hanem az ilyen tudás, tapasztalat nélkül megmondó hiedelmek ellen, ez a francia szar, a német lélektelen, a japán rizsrakéta, a gázolaj traktorba való, ez mind idiótaság, csak sokan elhiszik, és szajkózzák.
Szóval engem nem érdekel egy dolog megítélésekor, hogy mit sugall a média, az azután nem mérvadó, meg a sok egyszeri véleménye sem.
Itt is pont én is nemegyszer írtam azoknak, akik pl. a VW szidták, hogy miért olyan drága, meg ilyenek, hogy mi van egy VW csoportos autóban, ami egy Swiftben nem. Igazából én sokszor olyan vagyok, mint az ördög ügyvédje, ha ilyeneket hallok valamelyik oldalról, rögtön késztetést érzek cáfolni. Mert annak is írok, aki szerint a legrosszabb, meg annak is, aki szerint az más az. csak ezek szerint ilyen régebbi témáknál még nem voltál itt.
Így van, ahogy kkn leírta. Kesztyűtartót kiszeded, és ott van felette az egész szellőzés. Ahogy megnyomod a belsőkeringtetés gombot egy lamella, határozott jóllátható, gyors járással elzárja a levegő útját. pont múlthéten kaptam szét, mert ciripelt a venti. Úgy egy "két kilónyi" falevelet, különböző utcai fák termését vettem ki, úgy, hogy könyékig nyúlkáltam a légutakban... :-) Azonnal látható, ha nem működik a lamella.
Azért tegyük hozzá, sokan Renault se vennének, ezért áldozott le a csillaga, és itthon a Dacia mentette meg. Nyugaton viszont nincs is Dacia. Vagyis az első Daciak még Renaultként mentek odakinn.
Köszönöm, valami ilyesmire számítottam... ha nem sikerül megsasolnom, akkor egy bontóban megnézem...ha nem boldogulok, akkor szervíz... tizenhat éve van különböző(hiba nélküli)szuzukim, elszoktam a szereléstől...bezzeg régen...
Ki mondta, hogy mondta vki, hogy jól cseng?Senki!Én írtam, hogy nem cseng jól!
Láttál ott idézőjelet valahol?
Azért írtam, mert nem cseng valami jól,vagy írhattam volna, hogy nem valami fényes,vagy írhattam volna , hogy le van járatva, vagy leáldozott a csillaga.Írtam volna, hogy egyenesen negatív sok embernél?Persze!Akkor csak kiakadtál volna mégjobban.Leírtam, hogy miért.
Nem kell elvakultnak lenni!Miért ne mondhatnám 3 swift után?
Tudom, hogy ez egy jó kocsi.Mégis sokaknak nem kell swift.Tök mind1 milyen, csak ha Swift van rajta akkor nem kell.
Érdekes mód ez mondjuk egy Golf esetében nem áll fent.Azzal mindenki eljárna.Swiftbe meg sosem ülne.Ha 100szor jobb lenne akkor sem!
A Média is ezt sugározza ezért nem változik ez meg, főleg ha nem változtatnak nevet könnyen marad a beidegződés.
Az egyik legmegosztobb márka egyébként is a Suzuki.
Ha a műszerfal alatt felnézel, vagy kiveszed a kesztyűtartót, akkor, ha minden igaz, valahol láthatod a belső belépő rácsát, az mögött a lamellát szemmel, vagy tükörrel. Akkor megfigyelheted, hogyha belső keringetésre kapcsolsz, hogyan vált át a terelő, lassan, vagy normálisan, csak nem végig. talán látni valamit, ami akadályt okoz. Ha nem, lehet, hogy megfáradt a motor. A többi lamellát bowden mozgatja, azt motor. Már régen láttam, így nem tudom, pontosan hol van. Arra emlékszem, hogy az SX4-nél elég jól lehetett látni a működését.
Nekem a 3 éves fabián már csereérettek voltak a meleg, meg a belső keringetést működtető motorok. ma már minden olcsó cucc, és az árverseny miatt nem egyenletes a beszállítók alkatrész minősége.
Ne húzd fel magad... a segítségedet kérem.. 2005 ös a gépem. eddig nem volt gondom. a nyáron kezdtem érezni, hogy a bekapcsolt belső keringetésnél mintha bejönne az előttem mászó busz, vagy bármi füstje. aztán hónapok alatt ez egyre erősödött. a lényeg, hogy nem egyik napról a másikra... ma már úgy vélem nem működik. mi dobhatta fel a talpát? egyáltalán hogy' működik ez a valami?
Pedig hány, meg hány olcsóbb autó van, mint a Swift. Lássuk csak: Dacia, Chevrolette, Kia, stb. Nem cseng jól, de én leszarom, hogy ki mit gondol. Én csak jót röhögök, amikor olyan ember szídja az autómat, aki minden hétvégén szerel valamit a sajátján, mert nem jó. Lassan rákölt annyi pénzt, amiből vehetett volna egy Swiftet, amivel sose lenne baja. (Persze mikor beült, rájött, nem is rossz ez az autó.)
Ki mondta, hogy jól cseng? Ugyanúgy cseng a normális átlag embernek, mint más kisautó neve. Csak az agyament sznoboknak van a bögyében a Suzuki, és azok fiázzák állandóan. Mert mindig kell valami/valaki, akit szidni lehet. Ha meg éppen nincsen terítéken, akkor a franciát, olaszt, németet, stb.
Engem nem érdekel a többség, nem megyek utánuk birkaként, hogyha sok mondja, hogy a Suzuki szar, akkor az az. Nekem van annyi sütnivalóm, hogy meglegyen a saját véleményem. Nem emelem piedesztálra, hanem a helyén kezelem. Nem jobb, és nem rosszabb a többi ilyesmi jószágnál, az a fő, hogy kinek mi az igénye. csak sokan nem az igényeik alapján alkotnak véleményt, hanem bejáratott szólamok után, ha már sajátjot nem képesek kialakítani.
Egy kérdéssel szeretnék fordulni hozzátok. Egy vidéki kisváros mellett élek, és van egy 2007-es Swiftem. A közelben lévő szakszervíz néhány éve megszűnt, így amikor értesítéseket küldtek a különböző szériahibák garanciális javításáról, a távolság, az idő vagy egyeztetési gondok miatt végül sose értem oda ezekre. Egy-két hete azonban felhívtak a Suzukitól, és érdeklődtek, hogy voltam-e garanciális javításon. Mondtam, hogy nem, mire felajánlották, hogy kiküldenek valakit házhoz, hogy itt megcsinálja, ingyen és bérmentve. Mert állítólag háznál is elvégezhető, egyszerű javításról van szó, nem is kell hozzá műhely. Még időpontot is egyeztettünk.
Egy kissé azonban furcsállom a dolgot, ezért gondoltam, hogy ide is megírom, és megkérdezem, hogy találkozott-e már valaki hasonlóval? Kicsit túl szépnek tűnik, hogy ingyen kijönnek, vidékre, házhoz, elvégezni azt a javítást, amire elvileg nekem kellett volna bevinnem a kocsit. Az ember bizalmatlan, ha valami túl szépnek tűnik :)
Jó régen már egyszer beírtam: nekem a legutolsó visszahíváskor csinálta meg a szereló a hátsókat.
A módszer: a falikútból vödörbe folyatott hideg, tiszta csapvízben (nem tett bele semmit) egy tiszta - nem szálhúzó - ronggyal ledörzsölgette, majd hagyta megszáradni és azóta (vagy 2-3 éve) megint működik a visszahúzás. Most a bal elsőt kell majd lemosnom, mert hidegben nem megy vissza - 2 hét múlva kerül rá sor, majd beszámolok róla hogyan sikerült.
Miért lejáratott? Aki sznob, kivagyi, és a fórumokon " a Suzuki szar, nem autó" dumával jönnek, akik nem a helyén kezelik az autót, mert prezentálni akarnak vele, nem simán használni, azoknál igen. Akik inkább erőn felül vesznek hitelre drága autót, csak nehogy a szomszéd "gagyiban" lássa, azoknál igen. Akik összehasonlítanak egy 7 éves ötös bömöst egy új Splash-el, azoknál igen. AAmúgy egy sima autó. Ugyanilyen alapon nem vennének sokan Daciát, de Renault-t meg igen, mert nem az a név, pedig az autó majdnem ugyanaz.
Akkor vegyél olyan auutót, ami erősebb annál, ilyen egyszerű.
Ilyen alapon azon is be lehetne vágni a durcit, ha egy súlyemelő nő legyőzne cementeszsák emelésben. A lényeg, hogy téged ne győzzön le egy nő. Az nem érdekes, hogyha erősebb, akkor akár férfi, akár nő, le fog, hehehe
Sajnos nem kaptam javítási ötletet, csak korábban azt a szappanos vizeset, de még nem próbáltam ki. Egyébként a visszahúzó rugó gyengeségére gyanakodtam, de akkor az sem tuti. A szomszédom szerelő a Suzuki szervízben, majd rákérdezek.
Szeretnék érdeklődni Tőled, mivel asszony vett tegnap egy 1.5 Suzuki GS-t és ugyanolyan gondunk van a biztonsági övvel hátul mint amit Te említettél, találtál rá megoldást? Szétszedtem ma délelőtt a környéket, levettem a borításokat és megnéztem a mechanikát. Úgy vszem észre, hogy a visszacsévélés menne, a gurtni megvezető öntvény mintha megfogná a szíjat. A szíj már áll, a felcsévélőt kézzel megmozgatva érezni hogy húzna, de a megvezető nem engedi, minta a szíj szorulna benne. Próbáltam szappannal megkenni, de nem sok javulást tapasztaltam. Türelmes munkával vissza lehet tuszkolni az övet de ez mégsem megoldás egy izgő mozgó gyereknél aki a hátső ülésen be van kötve, de az öv lazán lóg rajta ha csak előrehajolás után visszadől. Annyit sikerült csak elérnem, hogy mire visszaszereltem a lebontott borításokat maradt két patentem, de nem tudom honnan hiányzik :-) Meg eltörött az egyik borításnak a fémrugós patentje :-(