Egy 1.6 Vti 120LE-s 308-ast tervezek vásárolni. ( Benzines Peugeot téren kezdő vagyok. Volt 136 Hdi-m, de az egy másik történet.) Ha jól tudom, akkor ez már valami kooperáció során született a BMW-vel. A Kérdés az, hogy mennyire tartósak ezek a motorok, ill mely meghibásodásra, gyermekbetegségekre kell figyelni.
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy mi a teendő, ha szeretnék egy telefont párosítani bluetoothon a gyári kihangositóhoz, de a Perform a bluetooth search menüpont nem elérhető. A menüben ez a sor szaggatottan jelenik meg. Próbáltam a rádiót levenni az akksiról, de nem segített.
Van egy 2008-as 1.4 Benzines 308-am. Ma azt vettem észre, hogy nem igazán megy a fűtés. Nem volt még kint annyira hideg, de menet közben próbáltam már 28 fokra is állítani és éppen nem fáztunk, de máskor nekem már 24 foknál is melegem volt. Az a furcsa, hogy hiába tekerjük maximumra a ventillátorok fordulatszámát, akkor is csak alig áramlik a műszerfalon lévő légbeömlőkből a levegő és az is inkább hűvös. A lábtérből viszont lassan csak éreztem a meleget. Ha pl 18 fokra állítottam, tehát hűtésre, akkor viszont hirtelen beindultak a ventillátorok és nyomták a hideg levegőt.
Nem régóta van meg ez az autóm, így nem tudom biztosan, de ha melegre állítom, akkor is mennie kéne rendesen a műszerfali ventillátoroknak, nem? Gondolom ez így nem normális és nem szeretném a telet megvárni így. Van valami ötletetek, hogy mi lehet?
Olyan problémával fordulok felétek, hogy április környékén vettem egy 2007/11 1.6 VTi 308-at és kb 1 hónapja apro kis reccsenést hallottam a kormány felől. Elvittem szerelőhöz azt mondta, hogy kormánymű tömítést kellett javítani, magyarul volt egy kormányműfelújítás, de ettől függetlenül én még hallom ezt a roppanást(műanyagos) - apró kormánymozdításnál, döccenős úton.
A kérdésem, hogy mi lehet a probléma?
Nem lehet hogy a kormánynál beragadt valami a műanyagon belül?
Nekem is hasonló problémám van, ugyanúgy 1.4 vti. Mutattam én is szerelőnek, ő annyit mondott, hogy erőlködik kicsit a motor.... Ezt én úgy oldom meg, hogy nem adok hirtelen gázt, hanem finoman gyorsítok. 2000 felett már nincs ilyen hang. Egyébként még azt vettem észre, hogy olajcsere után kb 500 km-ig nincs/kisebb ez a hang. Én is kérdezek tőled. Olajfogyasztás? Van v nincs? Ha igen, mennyi 1000 km-en? A szakértőkhöz két olajos kérdésem volna. Motul motorolajat mennyire javasoljátok ezekbe az autókba? Másik, hogy a totalcaron volt egyszer a Novoth Tibornak egy cikke az olajsár/koksz lerakódásának a megszüntetéséről. Akkor ő azt írta, hogy dióhéjat apró darabokra törve és a lerakódáshoz nagy sebességgel áramoltatva ezt meg lehet szüntetni. Szerintetek ez egy reális dolog? Kinek mi a véleménye erről? A konkrét cikk:
Elvittem egy villamossági szerelőhöz (nem valami kezdő), hogy törölje a hibakódokat. De se kiolvasni, se törölni nem lehet, mivel nem kommunikál az autó a számítógéppel. A szerelő említette, hogy lehet, hogy elszállt a computer, és ha az így van, akkor az nagyon sokba fog fájni. Illetve még egy érdekesség van, egyrészt az autó mintha többet fogyasztana, illetve leállításkor az index lámpák 4-5-ször gyorsan felvillannak...
Amikor elszállt az ékszíjfeszítő, és elvittem az ismerősönhöz a kocsit (ez volt az az ominózus 500 méter) az ablakot se engedte felhúzni a softver...
Ilyenkor mi van szerinted? Valóban elszállt a computer?
2012-es évjáratú 308 1.6 92 vagy 112le-nél mikor kell cserélni részecskeszűrőt? Ha jól tudom a Ford ezeket a motorokat használja, ott 120 ezernél, peugeotnál is van ilyen intervallum?
tisztázzunk valamit... a vezérműtengely nincs gumiágyas szíjtárcsával kapcsolatban. Csak a főtengely ékszíjtárcsa. Amit meg leírtál egyértelműen ez okozta, és ezért is nem volt töltésed ami miatt az aksid lemerült. cseréld ki új szíj és hajrá
A segítségeteket szeretném kérni a következőkben....
Másfél hete vettem egy Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi-t, 112 LE-st. Az autó 2011-es, elvlieg, illetve a Peugeoz Hungárai lekérdezése alapján is valós, 92.000 km van benne. Bár nem az első Peugeot (előző 207 HDi volt) vannak újdonságok rajta. És hát ahogy szokott lenni, már az elején jött a gond...
Tegnapi kirándulásunk során, Tatabányánál egyszer csak hibaüzenet... Engine fault... Hangja teljesen normális voilt, így még egy 1,5 kilómétert mentem vele, amikor is kezdtek hagok is jelentkezni. Olyan hangja volt, mint amikor csúszik az ékszíj. Félreállás, motor leállítás, motorháztető fel... Sok minden nem látszott, az ékszíj a helyén. Pöccre indult utána, de a hang 100 méter után ismét jelentkezett. Telefon ide, telefon oda....megnyugtató válasz sehonnan. Egy ismerősöm (Citroen-jei voltak) valószínűsítette, hogy a vezérműtengelyen lévő ékszíjtárcsa gumibetétje adta meg magát és ezt úgy tudom ellenőrizni, ha a klimát bekapcsolom. Így is tettem, a hang....hát nem volt kellemes, iszonyú sivításba kezdett. Motor leállítás, ismét telefon... Peugeot Assistance, Autóklub, szerelő, stb... A vitatott téma az volt, hogy a közeli tatabányia ismerősöm udvaráig el lehet-e menni, avagy sem... (budapesti vagyok, este 10 óra volt) Egyesek szerint nem, mert közös ékkel van a belső fogaskerék és a külső ékszíjtárcsak szerelve. Végül az a döntés született, hogy az 500 méter alatt nem lesz baja... Motor első fordulatra be is indult, majd lassan elindultunk az ismerősöm háza felé. Cca. 200 méter után már a computer kiírta, hogy "Power steering fault", azaz kormányszervó hiba, majd "Battery critical...akármi", majd újabb 100 méter után egy szép nagy vörös STOP felirat jelent meg. Volt még 50 méter, begurultam. Autó leállít, kapu kinyit... Na innentől az autó be se indult. Olyan volt, mint amikor az akkumlátor teljesen lemerült volna. Betoltuk, lezártam....tükröket még befordította. Hát ennyi a történet...
A kérdésem az lenne, hogy a vezérlés ezzel a "mutatvánnyal" károsodhatott-e, illetve hogy tettem-e valami kárt az autóba szerintetek....
Tudom, banális a kérdés, sokatok keni-vágja már a HDI motorok szerkezetét, de nekem ez még újdonság...
Szia én kérdeztem még kb. egy 1,5 hete, hogy van a 9HP 2011 308 1,6 HDI 90 Le autómba részecskeszűrő és kettőstömegűlendkerék? Légyszíves segíts, ha tudsz. Köszi Anita
bocsi,tudom még nem aktuális,de megpróbáltam tetőtől talpig végignézni a kocsit és nem tudom,h hol kell bekapcsolni a tükör fűtését... Úgy hirdették,h fűthető tükrök,szóval valahol ott kell lennie... Az ülés is fűthető,de azt se láttam,h hol kell bekapcsolni. Pedig nemsokára jönnek a fagyok...
Minden más stimmel,tökéletesen működő fény és eső szenzor,stb,stb,csak ezt a két dolgot nem tudom,h hol kell bekapcsolni. Segítesz? Köszi előre is,üdv,minden jót! :)))))
Valaki esetleg tudna a következőben segíteni? Hidegen gyorsításkor becsörren a motor vagy országúti menetben kb 2000 fordulat környéken előjön de már alig halhatóan a csörgés,ami kiesebb fordulatszám változásra megszűnik.
Autószerelő cserléte a hosszbordás szíjat feszítőt meg a generátor meglett csapágyazva de a hiba megmaradt.
Valakinek valami ötlete? Esetleg kopogásérzékelő lehet a probléma okozója??