Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 0 92970

Vannak gépek, amiken állandóan (automatán) megy, ha jól tudom. Az AF447-nél sem az volt a baj, hogy nem volt bekapcsolva, hanem, hogy olyanok voltak a körülmények, hogy nem volt elégséges a fűtés. Talán volt valami konstrukciós hiba is a csőben, hogy víz került valahova, már nem emlékszem.

Előzmény: etomcat (92963)
trizs77 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 92969

pontosan.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (92968)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.02.14 0 0 92968

És akkor már be lehet építeni egy egyszerű áramkört is, ami ellenőrzi a működést, és ordít, ha ez alatt nem megy, hogy a pilóta tudjon is a hiányról.

Előzmény: trizs77 (92966)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 2 92967

A levegő sűrűsége függ a hőmérséklettől. Lehet, hogy a mérési pontosságot befolyásolná a fölöslegesen melegített levegő. Vagy nem.

 

na de most is van Pitot-cso futes... :-|

 

en csupan a bekapcsolasan (ON/OFF) morfondirozok, ezen az egy mozdulaton, semmi bonyolultabbon, egyszeruen keptelensegnek tunik, hogy ezt ne lehessen ertelmesen mashogy, csak kezzel, checklist-tel

 

na de majd biztos elmagyarazza valaki, kell, hogy legyen valami oka, meg ha en nem is ertem

 

ha megsincs, akkor gyorsan szabadalmaztatni kell, meg persze ki kell talalni falami fasza roviditest neki, mittudomen BMCAPTHS (BiMetall-Controlled Automatic Pitot Tube Heating System) :-))) tovabb roviditve APH, megis csak a repulesben vagyunk

Előzmény: Töck Jenő (92964)
trizs77 Creative Commons License 2018.02.14 0 2 92966

Azért a bimetált már feltalálták pár évtizede.

 

Az a pitot cső fűtés csak akkor kapcsoljon be, akkor viszont kapcsoljon be ha a hőmérséklet +5 fok alá esik.

 

 

Előzmény: etomcat (92963)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 1 92965

Gondolom a szükségtelen, állandóan magas hőterheléstől tönkremenne az anyaga? Biztos van benne nem csak fém, hanem gumi és plasztik is, ami kiszárad vagy elöregszik .

 

jo, akkor legyen mellette egy bimetal is, es csak a fagypont kornyeken kapcsoljon be

 

akarhogy nezzuk, nem erzem egy kivitelezhetetlen feladatnak, plane ahhoz kepest, amekkora gebaszokat okozni bir...

 

Előzmény: etomcat (92963)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.02.14 0 0 92964

A levegő sűrűsége függ a hőmérséklettől. Lehet, hogy a mérési pontosságot befolyásolná a fölöslegesen melegített levegő. Vagy nem.

Előzmény: etomcat (92963)
etomcat Creative Commons License 2018.02.14 -2 0 92963

> Az nekem is magas, hogy miért kell kapcsolni a pitot cső fűtést? Miért nem automatikus.

 

Gondolom a szükségtelen, állandóan magas hőterheléstől tönkremenne az anyaga? Biztos van benne nem csak fém, hanem gumi és plasztik is, ami kiszárad vagy elöregszik .

Előzmény: trizs77 (92961)
etomcat Creative Commons License 2018.02.14 -2 0 92962

> http://www.familie-wimmer.com/hobby/hr16/galerie/trip_4_asien/an-148-asien/20130523-an-148-p-671-1029-g.jpg

 

A fotó közepén az a félbe vágott fehér robot arc a belőle kiálló három gombóccal vagy Dali stílusú műalkotás vagy a formatervező horrorfilm-rendezőből képezte át magát, de mindenképpen száműzetést érdemelne Szibériába. Szegény sztyuvi behozza a kávét és nem csak magára önti ijedtében, de még rémálmai is lesznek. Úgy tűnik az oroszok még LCD képernyő áradattal sem tudnak kulturált kabint készíteni.

Előzmény: F1racingteam (92950)
trizs77 Creative Commons License 2018.02.14 0 1 92961

Az nekem is magas, hogy miért kell kapcsolni a pitot cső fűtést?

Miért nem automatikus.

 

Pár gép már leesett amiatt mert a pitot cső befagyott, a műszer túl nagy sebességet mutatott, a pilóta nem csinált kereszt ellenőrzést hanem visszavett a gázból, elfogyott a sebesség nagy magasságon és gép lepottyant.

 

 

Nem tanulnak belőle ?

Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 1 92960

Csak kérdezem naivan, hogy az orosz chk listában a pitot cső fűtés nincs benne?

 

detto -- eleve miert a checklistaban van az ilyesmi, ahelyett, hogy "bekapcsoals" utan ez lenne a default?

 

fura

Előzmény: VéPeti (92943)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 1 92959

A Pitot-cső az jegesedik. Ha nem fűtik. Minden típusnál.

 

akkor miert nem eleve automatikus ("bootolas" utan default on) a futese?! miert kulon kell bekapcsolni?

 

nem kotekedes, komolyan kerdezem, tenyleg erdekel

Előzmény: Töck Jenő (92952)
martinaxe7 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 92958

Bocs, valszeg fake.

 

Autók ütközhettek...

Előzmény: martinaxe7 (92957)
martinaxe7 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 92957
Töck Jenő Creative Commons License 2018.02.14 0 0 92956

A hidegre hivatkozás a kérdezőnek szólt. 

Előzmény: Lexes (92955)
Lexes Creative Commons License 2018.02.14 -1 0 92955

Odafönn mindig hideg van...

Előzmény: Töck Jenő (92953)
Vilibáttya Creative Commons License 2018.02.14 0 0 92954
Töck Jenő Creative Commons License 2018.02.14 0 0 92953

Ja, a lényeg kimaradt. Ha hideg van.

Előzmény: Töck Jenő (92952)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.02.14 0 0 92952

A Pitot-cső az jegesedik. Ha nem fűtik. Minden típusnál.

Előzmény: Anne Duffield (92951)
Anne Duffield Creative Commons License 2018.02.14 0 0 92951
F1racingteam Creative Commons License 2018.02.14 0 0 92950

Nem is arra gondoltam, hogy nem kell, nagyon is kell a checklist.

De például találtam ezt a fotót, ahol érdemes megnézni a középső kijelzőn a felső 3 sárga sort.

 

http://www.familie-wimmer.com/hobby/hr16/galerie/trip_4_asien/an-148-asien/20130523-an-148-p-671-1029-g.jpg

 

Ebből én fel merem tételezni, hogy a repülőgép csak jelzi valahogyan(pl:villog, sípol, akármi) ha felszállás közben kimarad valami és ezt ugye a gép vissza is jelzi a sárga felirattal.

 

Előzmény: Qqberci (92948)
dezso Creative Commons License 2018.02.13 0 0 92949

Azt ertem, hogy nem emelkedett rendesen, de hogy pont a legmagasabb epulet legmagasabb reszenek ment neki, az eleg meglepo.

Előzmény: Hammer (92946)
Qqberci Creative Commons License 2018.02.13 0 1 92948

Nem véletlenül van a checklist. A legrutinosabbnak is lehet pillanatnyi rövidzárlata...

Előzmény: F1racingteam (92947)
F1racingteam Creative Commons License 2018.02.13 0 0 92947

Azért ott komolyabb gond van szerintem a pilótaképzésben, ahol le kell írni a pilótáknak, hogy a pitot-cső fűtését be kell kapcsolni amikor esik a hó és piszok hideg van (de azt amúgy is be kell kapcsolni a nyár kellős közepén is, nem?). Ez nem olyasmi ami magától értetődik?De mivel az utolsó 16 repülésből 15-nél bekapcsolták, így csak benne van.

Az Air France pilótái is kerülgették a 10 km magas hegyet az óceán felett, amikor elment a sebességadat, ugye.

 

Előzmény: VéPeti (92943)
Hammer Creative Commons License 2018.02.13 0 0 92946

http://www.youtube.com/watch?v=P3THxtOrvos

 

"Repülő autó" sikertelen felszállás

Kenny___ Creative Commons License 2018.02.13 -2 0 92945

Ez szovjetoroszorszag, ahol elsosorban felelost kell talalni, aztan lehet sakkozni, hogy kideritsuk-e, mi is tortent valojaban.

Előzmény: XANTIi (92944)
XANTIi Creative Commons License 2018.02.13 0 0 92944

Csak kérdezem naivan, egy lefagyó Pitot cső tud a valósnál nagyobb sebességet mutatni? Ennyivel?

Nagyon elrugaszkodott lenne, ha rá akarnák tolni szerencsétlen pilótákra a tragédiát?

Már 2 nap után a kiolvasott adatokból következtetnek és nyilatkoznak?  Az összes előző útjukon rendben használták a Pitot fűtést a MAK szerint.

VéPeti Creative Commons License 2018.02.13 0 0 92943

Csak kérdezem naivan, hogy az orosz chk listában a pitot cső fűtés nincs benne?

Előzmény: martinaxe7 (92939)
Kintpangapitypang Creative Commons License 2018.02.13 0 0 92942
martinaxe7 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 92941

Ha má láccott, hogy gáz van, nem tudott volna semmit korrigálni a pilóta ??

Előzmény: XANTIi (92940)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!