Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Poc2 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 37698

Megmértem és 0,3ohm az ellenállás.Rámértem árammal is,1V-on 0.33A folyt el ami kiszámolva hozza a 0.3ohm-ot.Ezt újra kell tekerni!

Előzmény: Poc2 (37689)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.14 -1 0 37697

ésszerű ároneladó 145/60-13 gumija?

 

http://www.jofogas.hu/jasz_nagykun_szolnok/Aixam_moped_auto_kerek_36812164.htm?first=1

 

 

Nehéz ügy . A gumi mindenkinél kopik . Az Aixamra gyárilag való 145/60-as pedig horrordrága . Az alig egy cm-rel nagyobb 135/70- R13 gumit -- ami a Ligierre gond nélkül felmegy felibül-harmadából megkapod.

Előzmény: zogobacsi (37677)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.14 -2 1 37696

Ma sem unatkoztunk , íme a délutáni program , szemerkélő esőben  :

 

Ez pedig a kora esti -- csiribú-csiribá :

 

Ennek a koccanásos Ligiernek a motorját már elhoztam múlt vasárnap :

mopede Creative Commons License 2015.10.14 0 0 37695

Köszi!

A váltót mindenképp kiveszem szerintem.

Előzmény: WooDoo (37692)
mopede Creative Commons License 2015.10.14 0 0 37694

Az nehezen kivitelezhető jelenleg, mert hiányzik a motort és az irányváltót összekötő vas. A múltkor már írtam róla, hogy amikor az egyik oldalt eltörött, nemes egyszerűséggel kidobták, és csak variátorfelölit hagyták rajta, amit most levettem javítás miatt. Egyébként a primer variátort is levettem, az itt leírtak szerint lesz felújítva. (ezúton is köszönöm a feltett rajzokat). De ha már megbontottam, az összes hibát amit észlelek orvosolni próbálom. Így az irányváltó betegségét is.

Előzmény: Mnagy (37691)
Berla Creative Commons License 2015.10.14 0 0 37693

Üdvözlök minden kedves fórumot  olvasó mopedautós márkatársat.

Egy olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy a szekunder varióba a rugót hogy kell vissza tenni, hogy megfelelő legyen az előfeszítése. Sajnos nekem annyira tönkrement a varióm hogy muszályvolt felújítanom és a szétszereléskor elfelejtettem megfigyelni a rugo helyét.Bakancs4 és WooDoo voltak olyan szívesek jó tanácsokkal ellátni, de sajnos közben szétment a levelező rendszerem és így személyesen nem tudom elérni öket. Ha valaki tudna tanácsot adni annak nagyon örülnék. Mégegy problémám lenne a műanyag körmök is elvesztek és azokat is pótolnom kell már leírtátok hogy hogyan rögzítitek öket de hogy melyik a legjobb variáns abban nem született   megeggyezés, az enyémek egyébként oda voltak ragasztval műgantával mégis megszöktek a helyükről. ha ebben is tudnátok tanácsot adni az remek lenne.

mindenkinek nagyon kellemes és problémamentes mopedezést kívánon

 Laci

WooDoo Creative Commons License 2015.10.14 0 0 37692

Én egy kb. 30 cm-es alumínium dornival és egy kalapáccsal szoktam leütni a féltengely csuklót a váltó ricnis tengelyéről. Ha nincs rárohadva, nem kell sokáig ütni. Ha viszont rárohad a csukló a tengelyre, akkor a váltóval együtt veszem ki a féltengelyeket.

Az irányváltót és a motort két acél lemez köti össze, csak a két hosszú csavart kell kivenni a váltónál. Persze előtte fel kell bakolni a motort és a váltót is. A gond a váltón lévő gumibakkal szokott lenni, nem nagyon lehet hozzáférni az anyához (én egy levágott szárú 16-os csillagkulcsot szoktam használni), és ha peches vagy, a csavarban is megfordul az imbuszkulcs. Ekkor esetleg lehet abban reménykedni, hogy gumibakot a kormányműre felfogató csavarok esetleg kijönnek. Sajnos az alu zsákfuratba szeret belegyógyulni az acél csavar, az elektrokémiai korrózió miatt. Ha van rá lehetőség én inox csavarokat használok az alu zsákfuratokban, vagy beleragasztok a furatba egy acél tőcsavart, és teszek rá egy önzáró anyát. 

Előzmény: mopede (37690)
Mnagy Creative Commons License 2015.10.14 0 0 37691

Az irányváltón egyszerűbb menet közben meg keresni az olaj folyást.Brigéciollal lemosod, jársz vele és sűrűn nézegeted.

Előzmény: mopede (37690)
mopede Creative Commons License 2015.10.14 0 0 37690

Szervusztok!

Aixam 400-ason akarok féltengely gumiharangot cserélni. Hogyan lehet kivenni a féltengelyeket. Még nem próbáltam, csak előre szeretném tudni, mire számítsak mikor majd nekilátok.

Az irányváltót is tervezem kivenni, mert valahol elfogy belőle az olaj, meg akarom keresni hol.

 

Poc2 Creative Commons License 2015.10.13 -1 0 37689

Az izzós teszt már megvolt.Mint írtam lement 2Volt körülre,és ilyenkor természetesen alig parázslott.Az ellenállást majd megmérem mégegyszer,mert tegnap fél ohm körül mértem.

Előzmény: eddy7759 (37688)
eddy7759 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 37688

"Na szóval a 30A az ennél az alaplapnál kizárt."

A fene tudja, végül is nem lehetettlen, elég vastag drótból van tekercselve ...

A 7-8 V az váltó? Mert akkor az kevés. Meg ez terhelettlen feszültség. Úgy könnyen felszaladnak a voltok.

Próbálj rákötni egy égőt hogy mit csinál. Nekem is elsőnek így jött ki a hiba. Szinte fel sem gyulladt ez égő!

A tekercsek ellenállását megmértem, 1-1,1 ohm.

De így méregetéssel nem fog kiderülni hogy valamelyik tekecs áthúz-e, mert mérhetetlenül minimális lesz az eltérés.

Én elötte minenképp szétszedném, mielőtt beleugrasz egy vásárlásba. Lehet hogy nincs is akkora baj hogy ne lehetne kijavítani. Meg ha mégis, akkor összerakod nélküle és használod a paripát töltés nélkül, mig meg nem jön az alkatrész.

Ha már egyszer szétjött a kúpos tengely, legözelebb már gyerekjáték újból szétszedni. Max 1/4 óra alatt meg van.

 

Sok sikert hozzá ...

 

Előzmény: Poc2 (37683)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.13 -1 0 37687

Az szerintem egy későbbi kérdés.Az irányváltó 11:1 arányban lassít,de ugye ott van még a kihajtás és az irányváltó közé tett áttétel amit nem ismerünk.Egyenlőre a kérdésemre kell választ adjon,utána lehet tovább menni.

Előzmény: zylo. (37686)
zylo. Creative Commons License 2015.10.13 0 0 37686

Kisebb.

Az áttételt számoltad? Mert az Address-ben olyan a végáttétel, hogy a 10-es kerekével menjen kb. 60-at. A Ligier irányváltó/diffi ezt nem tudom, mennyire módosítja (majd a szakértők megmondják), de rossz esetben kijöhet egy 30 km/h-ás csúcssebesség.
Érdekel, mi lesz, mert korábban én is gondolkodtam ilyesmin.

Előzmény: lacbp (37684)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.13 -1 0 37685

Kérdés hogy elindulásnál amikor mozdul a bódé akkor alacsony a fordulat,vagy menet közben alacsony a fordulat?

Előzmény: lacbp (37684)
lacbp Creative Commons License 2015.10.13 0 0 37684

Szia!

 

Látom jól eljátszottál a röpsúlyokkal...

Kellene egy picit segítség. A lustaság fél egészség alapon ;)

Szóval .... van egy Puli -m tettem bele egy 50köbös suzuki address blokkot, talán ligier irányváltóval. Suzuki gyári variátora maradt meg benne. Amit tapasztaltam, hogy állati gyenge, de inkább nekem úgy tűnik, hogy túl alacsony fordulaton kapja meg a terhelést a motor. Szóval jobban ki kellene pörgetnem a kétüteműt! A kérdésem egyszerű...  Kisebb vagy nagyobb súly kell a variátorba hogy magasabb fordulaton kezdjen el dolgozni. (én a kisebbre gondolok)...

 

Köszi! ;)

 

Előzmény: Poc2 (37683)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 37683

Köszi,már így is sokat segítettél!

Na szóval a 30A az ennél az alaplapnál kizárt.

Most jöttem haza a tesztből.Az eddigi méréseim átverések voltak,a szkóp megszivatott a csúcsfeszültségekkel.Most sima multiméterrel mértem rá.(Ezt eddig anyáméknál tartottam,és lusta voltam értemenni)No a mérések rögtön rámutattak,alapjáraton 7.5-8V jön ki a tekercsek végein.Max fordulaton 23.3V-ot mértem.Leírásod alapján ennyi kellene alapjáraton.Mivel van kivett alaplapod,mérd meg légyszíves az ellenállást a két kivezetés között.Meg mérd meg a műszered vezetékének ellenállását is,hogy a tekercsek valós ellenállása meglegyen.

Most az a dilemma hogy szétszedjem és addig nem tudom használni míg meg nem csinálom,vagy előre rendeljek egy másik alaplapot és csak akkor szedjem szét ha az megérkezett.

Előzmény: eddy7759 (37682)
eddy7759 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 37682

A két voltot akkor is keveslem terhelve. Itt 20-30 Amperről van szó, az pedig nem csekély. Ekkora áramerősségnél ha ennyire leesik a feszültség akkor már a kábel is füstölne. Szerintem valahol elvész az áram (kontakthiba). Nagyon valószínű hogy a tekercsnél, mint ahogy nálam is. Esetleg mielött szétszeded egy próbát megér, hogy a tekercsből kijövő két sárga vezetékre rákötsz egy halogén refi égőt. Az kb 5 A-t vesz fel. Ha megfelelően világít akkor valószínű a tekercsnél nincs gond.

Előzmény: Poc2 (37680)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 37681

Teljes gázon meg felmegy a feszültség mindent lekötve a két sárga kábelről kb 60-62V-ig.

Előzmény: Poc2 (37680)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 37680

Tahát minden sallangot lekötve róla,a két kijövő kábel között 20-22V van alapjáraton.Na ez már jó infó,erre rá is mérek délután.A két volt az már terhelt feszültség!

Előzmény: eddy7759 (37676)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 37679

Ez a nagykanizsai,ez is 15ld315. Amit Ausztriából vettem annak az adatlapján is 3A van megadva.

Előzmény: Bakancs4 (37675)
eddy7759 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 37678

 

"Én egy tatabányai cégtől vettem a feszszabályzót."

 

SOLVART Kft

Cím: Tatabánya, Nyárfa u. 14. H-2800

Elérhetőség: 06-34/302-463, 06-20/9-189-743

Tevékenységünk: Járműelektronika, motor- és személygépkocsi feszültségszabályzók gyártása

 

Én telefonon adtam le a rendelést. Teljesen korrekt volt az uriember akivel tárgyaltam és eléggé képbe volt a témában.

Előzmény: eddy7759 (37670)
zogobacsi Creative Commons License 2015.10.12 0 0 37677

Sziasztok! Volna valakinek ésszerű ároneladó 145/60-13 gumija? Mindegyhogy téli, nyári, a lényeg hogy használható állapotú legyen. 1, 2, 3, vagy 4 db. is érdekel. Békéscsabai vagyok, jó volna a közelben, de a posta is megfelel. Üdv. mindenkinek!

eddy7759 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 37676

Íme a tekercskör, és a csatkakozás. Ez egy tartalék nekem, erről is hiányzik már a vezeték. A tekercsek sorba vannak kötve.

A másik amit javítottam, ramatyabbúl nézett ki, de még most is tökéletesen működik. Cak akkor még nem volt meg ez.Ez a 12V 30 A -os. Üresjáratban feszszabályzó és egynirányítás nélkül alapjáraton kb 20-22 V váltót mértem.Nálad a ~2 V nagyon kevés. Valahol elveszik az energia. Vagy a tekercs zárlatos valahol, vagy a csatlakozás hibás.Én mindenképp rápillantanák, mert ennek működni kell. A feszszabályzót meg ajánlom, mert ennek hiánya is ok lehet, mert túl van terhelve a tekercs és talán ezért ment tönkre.

Előzmény: Poc2 (37673)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 37675

Vagy pedig ez a Nagykanizsáról vett motor lenne ? 

Előzmény: Bakancs4 (37674)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 37674

Nagyon az látszik : le kell venni a lendkereket . 

De ez most melyik motor ? Mert ugye azt amivel a kocsit vetted -- ami gyárilag benne volt LD315 a lendkerékmágnesével -- azt eladtad belőle . Amit vettél helyette azon milyen áramtermelő van?

Előzmény: Poc2 (37673)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 37673

Na ez az!

A service manual szerint 3 féle állórésszel szerelték.

12v12a de ez 3 vezetékes,így kilőve.

24v9a ez 1500-as fordulaton 3a-t tölt.

12v30a ez már 1000-es fordulaton is tölt 6A-t,és elvileg ennek kéne benne legyen.De alapjáraton(kb 1300-1350 nálam) lámpák nélkül még 2A sincs a terhelés,mégis leesik 1.8-1.9V-ra a feszültség.Az meg közel sincs az elméleti értékekhez!

Előzmény: Bakancs4 (37672)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.11 0 0 37672

Régen foglalkoztam a Lombi motor töltésével , de ennél jóval többet mértem én is . Az üresjárati kapocsfeszültség emlékeim szerint olyan 12 volt körül alakult .  Mivel 1500-as fordulat alatt a jármű gyakorlatilag csak áll , ezért városban is megvolt töltésem -- mivel nem volt feszszabályzóm  ( csak egyenirányító ) ezért állandóan égetnem kellett a lámpát , hogy ne töltsön túl .

 

A gyári adat pedig valami ilyesmi :

 

PERFORMANCE CURVE- 20A FLYWHEEL ALTERNATOR
The performance curve at the left was plotted at a constant system
voltage of 12V and an ambient temperature of 20°C.
RPM values shown on the performance curve are engine speeds.
The statistical charging output of the flywheel alternator is +10% to -
5% of the values shown.

 

Jelleggörbe - 20A lendkerék ALTERNATOR
A jelleggörbe bal ábrázoltuk állandó rendszer
12V feszültséggel és környezeti hőmérséklet 20 ° C.
RPM értékeket mutatja a teljesítmény görbe fordulatszám-tartományban.
A statisztikai töltés kimenete a lendkerék generátor + 10% -
5% -a a feltüntetett értékek.

 

Előzmény: Poc2 (37669)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.11 0 0 37671

Úgy rémlik nekem is hogy alapjáraton is meg kellene legyen a minimális töltésnek.De ha csak simán rámértem az akkura indítás előtt,akkor miután beindítottam és járt alapjáraton kisebb volt az akkufesz.A töltéslámpa nem világít,de fel kell pörgetni ezerig kb mire valóban van is töltés.

Előzmény: eddy7759 (37670)
eddy7759 Creative Commons License 2015.10.11 0 0 37670

Én egy tatabányai cégtől vettem a feszszabályzót. Az ára ha jól emlékszem 10e körül volt + futár.

Alapjáraton nekem is felgyullad a töltéshiány jelző, de töltés még így is minimálisan meg van, 13,7 -8 voltot mérek.

Pörgetve eléri a 14,4 voltot. Nyugalmi helyzetben az akumban 13,1 volt van. Lehet hogy a műszerem már nem a legpontosabb, de a különbség akkor is érzékelhető.

Ha leszeded a lendkerék alól a tekecskört, akkor nézd meg hogy a tekercsvégződések rendesen érintkeznek e a kivezető kábellel. Ez a hiba engem is megszivatott, mert a forrasztás hibás volt és szépen ahogy melegedett kiégette a műgyantával kiöntött csatlakozást.

Előzmény: Poc2 (37667)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.11 0 0 37669

Köszi!

Alapjáraton nekem nincsen csak ~7-7.5V terheletlenül.Ha bekötöm a töltővezetéket a rendszerbe rögtön leesik a feszültség 2Volt környékére(persze levett akkusarunál mikor a töltésnek egyedül kell ellátnia a rendszert),és úgy rémlik hogy a régi lombi motor alapjáraton is termelt 12.5V-ot.Most nagyon meg kell forgassam hogy ne az akkut merítse menet közben.

Valószínűleg a tekercsel van gond a lendkerék alatt.A maruti generátort meg ehhez a motorhoz meglehetősen nehéz illeszteni,de lehet az lesz a vége.

Előzmény: Bakancs4 (37668)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!