Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Búváros gyorsvonat a 720/721-es vonatpár is Privigyéről, igazi kuriózum, mert Lipótvár és Pozsony sincs gépcsere. (Nové Mesto indul: 6:45; visszafele Petrzalka érkezik: 18:10).
Érsekújvárról az összes Privigyére (Prievidza) menő személyvonat Búváros, illetve a Nyitrára reggel és délután induló személyvonatok.
Az lenne a kérdésem, hogy Szlovákiában hol van esélyem Búváros személy és tehervonatot fotózni, ami Győrből jobban megközelíthető? Pozsony, Érsekújvár környéke érdekelne.
Tegnap Nohabpetivel átugrottunk Komáromba, hogy megnézzük azt a cseh gépet, de már nem volt ott. -:((
Nem is értem, hogy' maradhatott ki eddig az életemből ez az Enyicke-Mátyóci széles vonal. Jópofa, izgalmas, egzotikus. És Enyickéről Kassára "enyickélve" volt szerencsém szóba elegyedni 2 mozdonyvezetővel, akik közül az egyik értette az ékes magyar szót. Jól kifaggattam a a vonalról, már ami belefért abba a néhány percbe.
Hát először is:
- Enyicke - Mátyóc irányban konkrét menetrend szerint közlekednek: Enyicke ind: 1:40, 6:30, 8:26, 11:20, 13:40, 15:30 (ez csak igény szerint), 17:55, 20:36, 23:17. Mátyócról operatívan indulnak vissza a vonatok.
- Állomások (azaz inkább csak forgalmi kitérők): Enyicke (Haniska pri Kosiciach), Kisszalánc (Slancik), - (Cervev dvor), Tőketerebes (Trebisov) -> ez utóbbi az állomás után Bánóc fele kb. 1,5 km-re - Butka (Butkovice) - Vaján (Vojani) - Mátyóc (Mat'ovce).
- kicsit döcögős a tempó, 40-50 km/h az átlagos utazósebesség, de a max. is csak 65. 3-4 óra alatt érnek Mátyócra, és 10-12 óra múlvára kell visszaérniük Enyickére.
Esetleg, GW Uram, ha lenne eme vonalról valamiféle szolgálati menetrendecskéd, nagyon megkönnyítené a vonali fotózgatás tervezgetését :-)
Természetesen az eddigi segedelmeidért is hálás köszönet!
Napjainkban töltik be a 30. évüket a 125-ös sorozat példányai. Például ma (05.28-án) a 125-831 és a 832. Épp tegnapelőtt sikerült röptében (vonatból) lekapnom őket Terebestől nem messze a széles állomáson. A képek minőségéért ezúton kérek elnézést!
A legfrissebb pletykák szerint decembertől ismét fel szeretnék függeszteni a személyszállítást a Sellye-Negyed vonalon (Sal'a-Neded), viszont Üzbég és Radosna (Zbehy-Radosina) között újra lenne napi három pár személyvonat.
Természetesen ez még bárhogyan változhat, ez most részint politikai kérdés is...
Sziasztok! Az iránt érdeklődnék, hogy idén nyáron indít e különvonatokat a ZSSK Pozsonyból Splitbe, és ha igen, akkor mennyibe kerül rá egy menettérti jegy Pozsonytól Splitig. Előre is köszönöm a válaszokat. Egy link beírását is köszönöm. Üdv M412192
Én a helyedben nem tenném, a gerjesztett részecskék ugyanis a fölös energiáikat fény formájában sugározzák ki, és ha ezek a részecskék diffúzan visszaverődtek a mozdonyról, majd ezután kezdenek sugározni, akkor mindenféle szivárványszínű csíkok és felhők fogják kitakarni a mozdonyokat! Szóval, csak óvatosan (ha még ráadásul van egy kis rádioaktivitás is a közelben...)!
Az excel-táblát javítottam, mert a vlaky.net is selejtezte azóta a 121-eseket, egy néhány bobinával karöltve. Kérlek, fusd át, ha lesz reá időd, a szokott helyen leled meg.
Más:
És most reszkessetek ZSSK és ZSCS járgányok, mert indulok, ellopom és jól rögzítem a rólatok visszaverődő gerjesztett részecskék sokaságát!!! :-)