Zoli külön kérése volt, hogy a középmotoros fenevadját ne fényképezzük, mivel tiltja azt a megrendelője! Lehetőség szerint szeretném, ha mindenki tiszteletben tartaná ezt a kérését!
Természetesen ez a kérés a többi autóról készült fényképre nem vonatkozik!
Üdv.: HGéT
ui.: privátban küldtem egy levelet! Majd várom a visszajelzésed!
fizikailag hol vagy? Pécsett keresek elektromos szakembert, aki vállalja, hogy darabokban segit (nem ingyen) egy kit car esetében az elektromos dolgok szerelésében. (Azért darabokban, mert egyben nem lehet megcsinálni - nem áll úgy a kocsi. Viszont pl. a hátsó traktust - hátsó lámpák, üzemanyagszivattyú, üzemanyagszint jeladó, stb. - teljesen be kell fejeznem, és fednem, mielött tovább tudnák menni.)
Meg kell beszélni tagtársunkkal, hogy nézze át a készült fotókat, mi a publikus és mi nem. (Bár nem hiszem, hogy olyan nagy a veszélye annak, valaki lekoppintja és nekiáll gyártani. A fotókból legfeljebb csak felületes képet nyerhet a kocsiról. (A vizuális megjelenést meg az utcán is el lehet lopni - de újra csak azt mondom, nem igazán hiszem... Hisz pl. a kit car gyártók ezer fotót közölnek akárcsak a prototipusokról is - lásd pl. a Westfield Jaguár utánérzését. Soha nem gyártották, még is publikálták. Vagy nézzétek meg a K1 Attack gyártójának oldalát. Ott is bemutatja a vázat, stb. - de az alapján nincs mit ellopni.)
De nem ez a lényeg - a jog a tulajdonosnál van, döntsön ö. A tisztesség is ezt kivánja. Csak egyet ne feledjünk - ha titkos társaság maradunt, a célunk elérése válik lehetetlenné. Hisz' egyik célunk éppen az - bemutassuk, képesek vagyunk mi is, csak nem engedik.
Ami viszont a LÉNYEG - ha emlékeztek a munkaterv béta verziójára (amit a többség megkapott és remélhetöleg át is nézte), abban szerepel egy klub-hirlevél is.
Nagyon szerencsés lenne, ha nekiállnánk az elsö hirlevél összeállitásának, és ennem kitünö tartalom lenne erröl a gyárlátogatásról szóló illusztrált irás is.
Mint azt az elnök úrnak jeleztem, az elsö szám megszerkesztését, illetve fizikai elöállitását és a portázást szivesen vállalom. Csak tartalom kell (meg logo).
A hirlevél nem csak nekünk fontos, de a lobbizáshoz is elengedhetetlen. Mutatnunk kell, hogy vagyunk, és a hirlevél pl. kiválló eszköz a lehetséges eszközök közül.
Szerintem te is egyetértessz azzal, hogy nem éljünk vissza Peredy Zoltán bizalmával! Nem tudom, milyen megálapodást (szerződést) kötött a megrendelőjével, de semmiképpen nem szeretném, ha kellemetlen helyezetbe kerülne miattunk! A fórum nyilvános felület és bárki megnézheti! Szerintem az "NSX motoros" autóról készült képeket privátban oszd meg a többiekkel! Ha szükséged van a címekre, nagyon szívesen elküldöm neked!
Tegnap csináltunk egy pár képet Peredy Úrnál. Hát nem semmi. Tényleg parádés a Vanessa. Bár bent volt egy középmotoros szörnyeteg Honda NSX motorral amit nem lehetett fényképezni :-) gondolom megengedné hogy feltegyek egy fényképet ide :-)
Az érdeklődésem és a célom kicsit más,én egy 40-es évek beli MG repcát szeretnék építeni,ami konstrukcios szempontból minnél jobban megközelíti az eredetit,a gond a szokásos,a papírmunka.
Másrészröl, szeretném felajánlani a segítségemet.
'45-'75 között keszült autokarosszériakkal foglalkozom,15éve,profi szinten.Ujra építem öket, többségében saját keszítésű elemekből,nem muzeális értékű autokon gyakran komolyabb átalakításokat is elkeszitek.Komoly gyakorlatom van utánfutok,az az zartszelvényekből,csövekbő készült szerkezetek építésében is.Tapasztalataimat szivesen megosztom másokkal .
Ezenkívül tudok ajánlani:fényezőt ,elektromos szerelőt,karpitost,trélerest.stb.
Hát,valami ilyesmi mindenesetre. A tegnapi találkozón is ott voltam.
Amiket láttam elég lenyűgözőek voltak. PL: a vanessát is másmilyennek képzeltem el,de kellemesen csalódtam benne. Igazából kevés kitcar van ami tetszik,de a vanessa pl igen. Azt az autót szivesen elfogadnám ajándékba... :-)
Hali. Szerintem Peredy úr autói világszínvonalúak. Csak az a szomorú, hogy a kigyulladós Trabikkal, meg a bánatos Kis polákkal lehet legálisan közlekedni, a Vanessával meg nem... / na de majd teszünk róla / Pedig lenne csodálkozás. :))
csak az elözményböl gondolom, hogy a kérdés az én hozzászólásom kapcsán fogalmazódott meg benned.
A kérdésemre válaszolva a fényképezésre irányuló javaslat azt jelenti, hogy menjek el egy szervizbe és próbáljak lefotózni egy gyári Mondeo motorteret. Erre azért van szükség, mert a kit car-gyártók általában nagyon gyengén dokumentáják azt, hogy miként kell összeépíteni egy kit car-t. Igy mindent menet közben kell kitalálni, vagy ellesni.
Mivel én egy Mondeo-ból származó (bontott) motort épitek be a kit car-omba, és azért a hütörenszert tekintve túl sok variációs lehetöség nincsen, el kell lesnem, hogyan csinálták a gyári autó esetében. (Részletesebben itt láthatsz képeket az általam épitett autóról: http.//www.kitcar.hu - azon belül is a galériában.)
Én szerintem biztos csinálni fogok képeket,bár kevés autó van a kitcarok között ami tetszik,de hátha változik majd a véleményem a találkozó után.... :-)
Hali. Nem haladtam úgy a héten a melóval, ahogy terveztem, ezért dolgozom hétvégén is, nem tudok autónézöbe menni Peredy úrhoz. Valaki csináljon majd pár képet, kíváncsi vagyok Vanessára. :))
Ha csak "tájkép" kell a csövezésről akkor esetleg meg lehetne próbálni a legközelebbi márkaszervizben belekukkantani a megfelelő gyári szervizkönyvb (vagy mikrofilmbe) diák koromban kaptam így segítséget Opel és Suzuki szervizektől is, de azóta nem próbálkoztam ilyesmivel. Egy próbát megér talán. Ha jó fejek akkor segítenek. (Főleg egy visszatérő ügyfélnek ;-))
2.:
Megnézni ilyen motorral szerelt autót és lefotózni!
A ragasztással kapcsolatosan BO-nak tökéletesen igaza van SIKA-val lehet/kell ragasztani. (SIKA TACT DRIVE)
A műanyag felületet meg kell csiszolni 3M dörzsivel (Scotch Brite, piros színű), majd ezt követően SIKA aktivátorral lekenni. A száradási idő után (kb. 10 perc) le kell alapozni SIKA PRIMER 206 GP-vel. Itt is meg kell várni a száradási időt (10-20 perc). Ezt követően lehet rányomni a ragasztót. Az üveg esetében hasolóan kell eljárni, csak azt nem kell megcsiszolni.
Javaslom, hogy főleg az üvegnél ragaszd ki azokat a részeket, amit nem akarsz összekenni.
Az árak: A PRIMER kb: 6000 Ft, maga a SIKA TACT DRIVE kb. 3000.- (600 ml-es tubus) A normál siloplast kinyomó nem jó hozzá!!!
Az égésgátló anyaggal kapcsolatosan lehet, hogy tudok segíteni ha megtalálom valahol a kuplerájomban. Mondjuk erre nincs aluminium kasírozva + 2 mm vastag (több rétegben?)...
kösz' az 'azonosítást'. Egyböl egy kérdés - a Zetec második motorszériájához (Egy Mondeo Zetec valamikor a 90'es évek második feléböl) hütöcsöveinek vezetési sémájáról nem tudsz valami forrást?
Megvan a Haynes-nek a Mondeo könyve, megy egy magyar nyelvü Mondeo könyv is, de a fotók alapján nem lehet kibogozni, melyik csö hova megy, leírás, vagy sémarajz pedig egyik könyvben sincsen benne. A föbb 'vonalakat' ismerem, de nem ártana valami biztos pont. A net-en találtam infókat, de ahány forrás, annyiféle rajz...
Hali. Itt van a magyar ultima. :)) Egy ügyeskezü barátom csinálta 12 évvel ezelött. Gyártott egy csövázat, és beburkolta lemezzel. A formáján lehet vitatkozni, de a kivitelezés, a munka rajta nem semmi szerintem. A hátuljának támasztott Romet nem része a projektnek... :)) Még egy érdekes oldalra szeretném felhívni a figyelmeteket. Hogyan kell a semmiböl McLaren F1 replikát építeni. www.ddrmotorsport.com a process-re klikkeljetek.
a szélvédö keretet ragasztáshoz tervezték. A baj csak az, hogy a gyártó a leirásban angol márkanevekkel adott meg ragasztókat, amiket itthon nem lehet azonosítani. (Angliából megvenni pedig hülyeség lenne.)
Kösz a tippeket a Sikával kapcsolatban, megpróbálom.
Egyesületi tag vagy? a nick-nevek alapján nem mindenkit tudok azonosítani.