Szerintem elég nagy probléma a Combino ajtajaival, hogy ha az odacsukás védelem miatt 3-szor nem tud záródni, akkor utána újra zárni csak az össszes nyitása után lehet.....
Pl. a T6A2-esen is 3-szor próbálkozik, de utána nem kell összeset nyitni, csak mégegyszer a zárás gombot megnyomni és a nyitvamaradt ajtót zárja.
Nem, az a központinál van, a becsukás védelemnél, fotocellás zárásnál (egyedizve) korlátlanszor visszanyit, persze ha odacsuk valaki, akkor szintén 3 próbálkozás, majd leáll.
Nem, egy szakasznak számít két egymás melletti vágány. Sőt, ha egy szakaszt lekapcsolnak, akkor a szomszédos két szakasz is lekapcsol. Vagyis pl. ha a Nyugatinál lekapcsol, akkor elmegy a feszkó a Blahától északra mindenhol.
Más, egyedizni próbálunk a Combinon is, az hogy nemegészen jól működik, tervezési hiba, de minket nem kérdeztek... Ha sokan vannak, beállnak a fotocella útjába, mert nincs eléggé jelölve a helye, és ha elkezdek egyedivel zárni, az egyes ajtóknál minden egyes új felszállónál (felugrónál) újrakezdi a zárást, vagyis 5 mp sípolás, majd zárás. Ha ekkor megint közélépnek, visszanyit, tovább sípol, 5 mp megint zárna stb.
Sőt,az uvp-n még a világítás is erősáramról megy.Itt megint a "valakinek nem tetszett"-en van a hangsúly....Ezért mondom,h és nem fogom azelső ajtót nyitva tartani.Ha valami nagyokos meglátja,akkor az lesz a baj.(Mert nem szabályos:P )
A mostani fűtéseket sem tudod szabályozni. Vagy megy, vagy nem. Itt sem az összes ellenállásmezőnek kell beszerelni az utastéri, fűtő funkcióval ellátott párját. A hozzáértők az ellenállások fűtőteljesítményének, a nyitott ajtók felületének, meg még számtalan szempontnak figyelembevételével _méretezik_ a fűtőteljesítményt; az összes ellenállás fűtőteljesítményének hány %-a elég mondjuk -20 fokos külső hőmérsékletnél 0 fokra kifűteni az utasteret. És ennyi %-nak megfelelő ellenállásnak csinálnak egy második mezőt az utastérben.
De miért ne lehetne 3 állású mondjuk? 1: mindent a tető-ellenállásokra 2: az utastéri ellenállatok fele van bekapcsolva, ugyanennyivel kevesebb a tetőn. 3: az összes utastérit bekapcsoljuk, ugyanennyivel kevesebb ellenállásmező marad bekapcsolva a tetőn*.
* = Az sem biztos, hogy a 3. esetben az összes tetőellenállásmezőt kiváltjuk egy utastérivel, de az összes utastérit bekapcsoljuk, és ezeknek az ellenállásmezőnek megfelelő mennyiségű ellenállást kapcsolunk ki a tetőn. Ez méretezés kérdése.
Úgy tudom, valami ilyesmiféle megoldás felvetődött, de valakinek nem tetszett a vontatási áram megjelenése az utastérben. A félelem jogos, de elvégre a mostani konvekciós fűtőtestek is erősáramú ellenállásokkal működnek.
Ott van aki a felső ajtónyitót nyomja kívül,nem az alsót...és nem csak a kiskölykök.Nyugdíjas is végignyomja mind a négy gombot az ajtó körül.Persze van,amikor ordibálnak leszálláskor,h "nyissa má' ki az ajtót".Mondom,"nem,maga fogja kinyitni.Dolgozzon meg a célért" Még csak 5 éve van itt a típus,nem lehetett megszokni,h jelezni kell.Ez akkor szép,mikor minden ajtó nyitva,csk egy nem,amin ő akar leszállni.....
Száva 10-es vágány+bekapcsolt fűtés,és egy kanyar múlva már semmi meleg nem volt az utastérben.A légbefúvó sokat javított volna a fűtés hatásfokán.Az ellenállásmezőkön már sokat tépelődtem én is,de az meg egy hatalmas hőmennyiséget előállító valami,amit szabályozni igen nehéz....pedig egy uv vagy egy tátra iszonyatosan fűt(a csupa hajtott forgóváz miatt:)
Tewe... Brrr... Eddig csak azért nem évült el a típusvizsgám rá, mert évente egyszer elzavartak gyakorolni. A kályhás ICS-knél a ko. át. ho. úgy kezdődik, hogy a fűtéseket bekapcsolom. A kocsiátvétel végére már érezhető. De kétségkívül kevés a 6 db fűtőtest, a hajtott fvázak fölé nem ártana még pár darab. Vagy légbefúvó. De ez van, ebből kell kihozni a benne rejlő maximumot (egyedizéssel).
Részemről bedobáltam volna egy pár ellenállásmezőt az utastérbe, meg egy nagy kapcsolót az A végbe: nyáron a tetőn levő, télen az utastérben levő ellenállatokat kapcsolom rá a főáramkörre, így legalább hasznosul valamennyire a hulladékhő.
tewén egyedi engedély+első ajtó,vagy csak első ajtó.Akkor nem nyílik a többi.Egyedi engedélynél az a tré,hogy minden ajtó kinyílik,ahol megnyomják.Első ajtónál nem tudják kinyitni a többit.Viszont ellentétben az ics-vel,itt kellemes hőfokot lehet teremteni az utastérben.(Főleg,ha éjszaka bekapcsolják,mielőtt mész kezeni:)
Mert nem a mesterbe kell kivinni :o) Szétunja magát az ajtó is azon a vonalon, nem is csodálom, gondolta akkor már kitalál valamit, hogy ne unatkozzatok :o)
A 42-essel elég sokat vagyok mostanában és az összes hibája idáig két darab kiégett neoncső.
Szabálytalan,500 óra:).... egyébként elárulom,én még a tewén sem kapcsoltam ki,amikor az volt kiírva.Nem a papírcetli számít,hanem,hogy én mit érzek.....
Ja,1341-esen nekem egyszer 3 ajtó fordult át a Mesterben,csak úgy...annak egy hihetetlen trágya ajtóműködése van.A 42-es méltó párja.....a hagyományos ics ajtónál nincs jobb!!!
A 1342-t nagyon szeretem, nekem semmi gondom nem volt vele, az egy nagyon jó kis villamos. A 1341 is jó, azzal egyediztem. Jót is tett, mivel az ajtókat egy örökkévalóság mire becsukja az automata, és se gyorszárni nem lehet, se ellentartani. Az a komoly. Egyediben viszont ha nem kellett ajtót nyitni, nem nyíltak (kivéve az egyik, az mindíg kinyílt...) ás hamarabb mentünk, nem hűlt ki a villamos, az utasok meg megköszönték, hogy milyen jó meleget tartottam a kocsiban.
Egyedis ICS-n engedélyezés+leszállásjelzéssel kinyitom a bak felőli első ajtót a megfelelő oldalon, és kiveszem irányból. Ekkor hiába nyomkodják a többi gombot, nem fog nyílni az ajtó. Banánnál nemtom hogy van (ugyan van rá típusvizsgám:) Nem egyedis ICS-vel egy pöttyet bonyolultabb, a selejtezőkapcsoló miatt. Ezesetben viszont alapból nincs gond az ajtónyitónyomkodókkal. Amúgy nem fűtött utasterű ICS-n is érdemes ezt megcsinálni, ha van rá idő; a közérzet jobb, mert nem jár a huzat.