Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vw_golf1.6TD Creative Commons License 2012.04.16 0 0 8036

Attól függ, hogy mennyire sokat ér neked az autó. Nem korfüggő a dolog szerintem. Nekem 21 éves a golfom, más már régen eladta volna, de én mindig csinosítgatom, minden 5. éven üregvédőzöm, és rájavítok az alvázvédelemre , valamint minden éven polírozom, mert anno 3 sor festéket kapott, hogy legyen miből polírozni :)

Jól esik az embernek amikor megdícsérik az autóját, hogy nem néz ki annyinak amennyi valójában.

 

Nekem ez a véleményem.

Előzmény: <Tycoon> (8035)
<Tycoon> Creative Commons License 2012.04.16 0 0 8035

köszi.

 

Visszarakni mégbonyolultabb lesz :(

 

Egyébként BP-n vagy Kecskemét környékén nem tudtok egy olcsó, megbízható fényezőt? 

Ki kéne egyenesíteni ezt a hátsó ajtómat amit picit megnyomott egy állat a tescoparkolóban, illetve az első ajtóm díszléc alatti része ill belülről egy részen kezd átrohadni valamit azzal is kéne kezdeni.

 

Ez kb mibe kerülne?  Megéri egy 25 éves kocsinál ilyenekkel foglalkozni? :)

Előzmény: *Steve (8034)
*Steve Creative Commons License 2012.04.16 0 0 8034

a tekerőt egy ohm alakú rugó fogja mögé kell nyúlni pl egy hajlitott csavarhúzóval és letolni a nútról

 

Előzmény: <Tycoon> (8033)
<Tycoon> Creative Commons License 2012.04.16 0 0 8033

Nem tudja valaki, hogy hogy a túróba lehet az ajtókárpitot leszedni az ablakletekerő karnál?  Azon sehol egy csavar, :((   Egyébként a kárpit kipattintható

danidoki Creative Commons License 2012.04.16 0 0 8032

Szia no holy shit!

 

-> Az üregvédők kapcsán adott tapasztalataidat előre is köszönöm!!

 

- > Az e34 - vagy akár az én autóm is - mint bontószökevényt nem veszem sértésnek, teljesen felesleges is belemenni egy - tulajdonképpen nem is nevezhető - vitába.

 

Ahogy az emberek egy részének megvan a véleménye a 2006-os Pandáról, úgy a másik rétegnek a 20 éves BMWk-ről. Teljesen természetes, hogy egy autó arra van, hogy használják. Ezért van nekünk is a családban egy off (nem BMW) autó, amit most február elején vettünk, de már 5e km-t tettünk azóta bele. Naponta városba be, onnan ki, pályázás, vásárlás és mindezt úgy, hogy nem egyedül ülünk benne. Van hely, biztonságos és a fogyasztása úgy 6 max 7 liter.

 

A "20 éves" BMW (enyém már 23 :)) ) más kategória. Olyan autó, amit építget, szeretget az ember, nem csak egy munkaeszköz. Ezt meg azt szerez hozzá ( és itt most a ritkább extrákról beszélek, pld. varott bőrős konzolok, ajtókárpitok, rolós hátsó ajtók, tempomat, keveset futott alkatrészek, stb...), amire időt szán az ember, beépíti, látja az eredményt, sok hasonló gondolkodású embert ismer meg, baráti kapcsolatok, összetartó közössségek születnek. Az autó egyébiránt mindig útra kész. Ha kell, beleülök, s lemegyek vele a tengerpartra, tettem ezt két éve. Ha kell, elmegyek rokonokhoz. S kényelmesebben szálok ki belőle, mint a mi off autónkból, de - mivel már használtam is egy ideig - a Pandából is.

 

Én úgy akarom használni, hogy ne legyen az, hogy "most esik az eső",  nem megyek vele ki. Nyilván télen a sóban nem fogok vele nyargalni. Ha azonban kap egy lelkiismeretes alváz- és üregvédelmet, ráadásul úgy,hogy előtte ugyancsak alaposan megcsinálták, akkor nyugodtabb szívvel használom esőben is. Tudom, hogy ez egy 23 éves autó. Tudom, hogy a belefektetett idő és pénzt rövid távon nem jön vissza. Tudom, hogy ott a kockázat, hogy egy elmebeteg rommá töri. Mégis. Van egyfajta érzés, ami megvan az emberben, ha használja és törődik vele. S az az érzés, amit a mai autókon érzek nincs benne ( a rövid távú koncepció - ez eddig "..."  jó, utána az egész egyésget cserélni kell (ahogy Te is írtad pld. a motorra).

 

Valaki bélyeget gyűjt, valaki terepasztalt épít. Megkockáztatom, hogy azok egyelőre jobb befektetések. Az e34 piaca azonban már pont az a piac, ahol már két véglet kezd kialakulni. Lepusztult szarok és jó állapotban lévő példányok (amik egyébiránt nem eladóak). De aki ért hozzá, az lehet, hogy megveszi olyan áron, ami bőven a piaci ár felett van. Külföldön is egyre kevesebb "donor" van, ami jelzi azt, hogy egy adott típusból csökken a kínálat...Németeknél is inkább már a rajongók körében népszerű. 

Egyébiránt én soha nem vágok fel az autómra. Mégis jó érzés, amikor a benzinkútnál odajön hozzám valaki, hogy de szép állapotban van, mikori, milyen motorja van...stb. Az én off autóm vagy a Te Pandád ezt nem fogja kiváltani, s ezt talán le is merem kopogni..SOHA.

 

Az üregvédelmes dolog továbbra is érdekel, ha van jó ötleted, oszd meg, mert jó helyre megy:))

 

Előzmény: no_holy_shit (8023)
slim0921 Creative Commons License 2012.04.15 0 0 8031
Helló! Alap dolgokban szeretnék segítséget kérni !

Szeretnék itthon hobbiból festegetni de nem világos hogy épül fel lépéseiben a folyamat.
Az lenne a kérdés hogy mi mit követ egymás után ha le akarok fényezni autón olyan felülete ami már volt festve?
- miben változik ez ha fémig kell csiszolni?
- illetve miben ha műanyag részét festem(lökháritó)

Ha valakinek lenne kedve leirni megköszönném!

Üdv!!!
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2012.04.15 0 0 8030

A SATA pisztolyok tényleg jók, de az árát szerintem csak kitartják. Mondjuk 30ért elég jó, ahhoz képest, hogy újonnan 100 és a felett kapható. 

Előzmény: keyol (8027)
THT Creative Commons License 2012.04.15 0 0 8029

Azt sajnos nem tudom megmondani, hogy mit tegyél bele de nem hiszem, hogy egy kompresszorban nagyobb hő lenne mint egy belsőégésű motorban.

Viszont lazábbak az illesztések, és a fordulat is elég kicsi. 

Fentiek miatt én inkább kompresszorolajat tennék bele.

Előzmény: bohrer (8028)
bohrer Creative Commons License 2012.04.15 0 0 8028

Sziasztok !

 

barkácsáruházas kompresszorban szeretnék olajat cserélni.  A szokásos 25E Ft-os kivitel, egyhengeres dugattyús 1,5KW   2800 /min fordulatú .  ( Mecafer gyártmány )

 

Milyen olajat tegyek bele ? Kompresszorolajból  ( dugattyúsba valóból) is van többféle. Vagy mehet bele a 10W 40 motorolaj ami API SL besorolású . Kenése gondolom jó, de felhabzik-e  vagy más baja lehet-e a nagy hő miatt a kompresszorban, ami miatt csak a speckó kompresszorolaj a jó bele?

keyol Creative Commons License 2012.04.15 0 0 8027

Én a helyedben sűrűn nézegetném a vaterát.Nem olyan rég volt fenn egy sata 2000 azt hiszem 30ért.Elötte meg agy sata 100 rp azis 30ért.Szerinetm ha jó állapotúak akkor még mindig jobban megéri megvenni mint a gyengébb minőségű pisztolyokat.Példa,tavaly én is a vaterán vettem a satajet 3000 digital pisztolyomat 46ért.A mai napig 100% -os állapotú :-)

Előzmény: vw_golf1.6TD (8025)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2012.04.15 0 0 8026

még valami !

 

szerintetek melyik fúvóka jobb ?

 

 

szóval ez amin 2-2 kis furat van a düzni mellett, vagy az amin körben 5-5 kis furat található ?

 

 

Előzmény: vw_golf1.6TD (8025)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2012.04.15 0 0 8025

Van aki 1,4-es düznivel GEKO DRAGON hvlp pisztolyt használ ? Ha igen, írja már le , hogy milyen vele bázist és lakkot fújni. köszönöm !

 

Nincs pénzem most SATAjet pisztolyokra ... :) Viszont folyamatosan dolgozok, és kellene egy jobb fajta olcsó pisztoly.

no_holy_shit Creative Commons License 2012.04.15 0 0 8024

"A többi dolog meg kopik/szarik be"

A többi dolog meg NEM kopik/szarik be

Előzmény: no_holy_shit (8023)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.04.15 0 0 8023

"megkockáztatom, hogy a fogyasztása sem nagyon (havi 1× megyek vele)"

az jo :-) en meg evi 35-50ekm kozott. megkockaztatom, hogy nekem nem masodlagos :-P

 

"egyelőre engem pl nem érdekel a belőle kivehető HUF mennyisége"

engem sem a pandabol kiveheto penz mennyisege, mert hasznalni akarom, korrozio nelkul (-> homokos misi). ha beszarik a motor szerzek egy masikat. A többi dolog meg kopik/szarik be, mert hosszu tavon megy. atlagban 2-300km-kent mukodik a kozponti zar. elektromos ablak is hasonlo :-P uleseken uleshuzat. gyari fektarcsat 135ekm utan dobtam le rola. a gyari 155/80 R13 Continental gumikbol 4db-t 10-60€ kozott szoktam venni...(max 2 evesek es 10ekm alatt, mert sokan leszedik szinte ujonnan)

Előzmény: balage525i (8022)
balage525i Creative Commons License 2012.04.14 0 0 8022

 kell meg egy (10-)15ev, hogy ne csökkenjen hanem elkezdjen felfele menni az erteke

 

s ha senki nem gondoskodik róluk, sose fog... :)

egyelőre engem pl nem érdekel a belőle kivehető HUF mennyisége

megkockáztatom, hogy a fogyasztása sem nagyon (havi 1× megyek vele)

de tudom kevesen vagyunk így

számunkra eszmei értéke van

 

olcsó nemegyenlő bontószökevény

persze nem sértődtem meg vagy valami, písz :)

Előzmény: no_holy_shit (8021)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.04.14 0 0 8021

hat ez egy 2007-s kep :-) akkor (es valszin most is) egy 2006-s fiat panda piaci ÁRa több (volt). [arrol nem kell elkezdenunk beszelgetni, hogy melyik "autobb", viszont reszemrol arrol sem, hogy melyiknek tudom a fogyasztasat kifizetni...]

 

Csak azert irtam, mert az e34-nel kb. annyira eri meg a mike sander's-szel valo kezeles mint egy 2006-s pandanal.

Piaci értéke (=belole kiveheto ár) vhol (0.5-)1-1,5MFt kozott van, tehat semmi kulonos. Es az e34-nek kell meg egy (10-)15ev, hogy ne csökkenjen hanem elkezdjen felfele menni az erteke, addig meg sok viz lefolyik a Dunan.

 

 

 

 

Előzmény: balage525i (8020)
balage525i Creative Commons License 2012.04.14 0 0 8020

Azért amikor a Dani E34-ét emlegeted... a "bontószökevény" szót messze kerülném ;)

Ő az

 

Előzmény: no_holy_shit (8017)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.04.14 0 0 8019

- 29 eves 1-s golfom szinten tele van uregvedovel... (cserebe nem galvanizalt)

- F astran volt, nem sok es vekony, de mar oreg volt a reteg. illetve olyan helyeken rohad az "alvaz" ahol nem volt rajta

- astra helyett lett faternak egy 2003-s MeganeII. ha annak sincs semmi az uregeiben (a hatso nyulvanyba neztem be), de mégsem  rohad még. cserebe van több nyugje is, tehat szerintem nem lesz olyan sokaig a mienk (es most nincs is csaposom, kompresszorom, pisztolyom...)

- 2003-s Corsam: van rajta uregvedelem, de mar elkezdett repedezni, ahol meg nincs rajta uregvedelem, ott mar rugyezik picit

(ezt megakartam csinalni, de kozben megszunt a csapos, kompresszor, pisztoly lehetosegem)

-ismerosomnek van egy 2007-s Swift-je... na annak az aljan van roszda, több mint a corsan...

 

 

aktualis A/B osztalyban (w176, w246) uregeiben szinten van viasz (legalabbis az elso nyulvanyokban van eleg :-) a többit annyira nem lattam, de szerintem azokban is)

Előzmény: Virago_1000 (8018)
Virago_1000 Creative Commons License 2012.04.14 0 0 8018

"szerintem egyszerübb addig rafujni egy reteget, amig nem kezd el rügyezni, mint varni 2-3 evet,"

- szerintem is. Csak tok meglepo szamomra, hogy 2006-ban neincs uregvedelem az autoban. 21 eves a mercim, es megvetelkor belenyultam az uregekbe, (mar ahol - es amennyire tudtam - csak hogy megnezzem milyen allapotban van az uregvedelem. Meg mindig ragacsos volt a gyari uregvedelem. (Csak a lyukakhoz kozel par helyen kezd kiszaradni, par ev mulva megismetelem. Addig telen ugyse megy a gep. )

De egy ismerosom hasonlo koru Audi v8-asan ugyanez volt a helyzet.

Előzmény: no_holy_shit (8017)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.04.14 0 0 8017

1, mike sander's nem igazan draga! 48€/4kg (ami akkor 12eFt volt), mas uregvedo sem igazan olcsobb (ne 3-4eFt-rol beszeljunk, a munka lenyegesen több.),

2, "Valamint egy 2006-os Pandan olyan szar lenne az uregvedelem, hogy mar 4 eves koraban meg kell ismetelni?"

a, konkretan nincs uregvedelem, csak az aljan rücsi. uregekben semmi

b, szerintem egyszerübb addig rafujni egy reteget, amig nem kezd el rügyezni, mint varni 2-3 evet, amikor mar az ureg/alvazcedelem felvitele elött, korongozni, kell majd korant, majd esetleg cink-kromatos.

 

a belinkelt suzuki 6 eves koraban szep rozsdas volt. alul egy csomo melo megcsinalni olyanra ahogy ott lattad. uregek belsejehez meg hozza sem fersz.

 

[en már akkor is mostam fogat, amikor epp csak frissen kinöt :-) ]

 

aki itt az elejen kerdezett, az is vmi bontoszokevenybe (e34) akarta fujni.

Előzmény: Virago_1000 (8016)
Virago_1000 Creative Commons License 2012.04.14 0 0 8016

Elore is bocs a kerdesert, nem bantaskent, de megerte a draga Mike Sanders egy nem sokat ero Astrara es Pandara ? Valamint egy 2006-os Pandan olyan szar lenne az uregvedelem, hogy mar 4 eves koraban meg kell ismetelni?

Alig birom elhinni, hogy barmely 2006-os, normal korulmenyek kozt uzemeltetett auto elkezd rozsdasodni es emiatt kelljen aggodni.

Előzmény: no_holy_shit (8014)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.04.14 0 0 8015

"Egyáltalán van már olyan cucc, ami a Mike Sander's féle elven működik? Zsírt melegen befújni? "

MikeSander's=paraffin&vazelin

 

(ipari vazelin :-). Ha bemesz a patikaba es azt mondod, hogy kersz 3kg vazelint, akkor furan fognak radnezni -))  es nem is lesz olcso)

 

amugy ott vagy még a FluidFilm (pl. Fluid film NAS). szerintem a teroson HV400 sem rossz.

 

Előzmény: danidoki (8009)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.04.14 0 0 8014

idaig 2 autot fujtam ki Mike Sander's-sal.

 

- egyik egy F astra kombi (kozben tort es eladtuk)

- masik egy 2006-s fiat panda. 2010-ben csinaltam. az megvan es remelem meg sokaig meg is lesz

 

- haaat a melo eleg szar. csaposemelo nelkul es egyedul nem ermedes nekifogni.

(emelon egyedul kinszenvedes. aknaban ketten szinten. egyedul aknaban lehetetlen)

- 20°C kulso homerseklet alatt szinten felejtos, mert tul hamar kihul a szondaban az anyag (es akkor csak a szonda leszereles es vizben felforralas segit...)

 

en a jelenlegi kocsimon mar fluid filmmel ill. HV400-nal fogom megcsinalni. Lehet hogy nem tart addig, de azert ezek is jo anyagoknak tunnek es sokkal egyszerubb a felhasznalasuk

Előzmény: danidoki (7947)
<Tycoon> Creative Commons License 2012.04.14 0 0 8013

Tisztelt Urak!

 

Tegnap voltam Tescozni 25 éves Nissanom Cherymmel és valamelyik nagytudású úgy állt ki a parkolóból hogy a hátsó ajtómat benyomta.  

Festék nem jött le, csak egy bazinagy horpadás van a díszléctől felfelé irányban vagy 2-3 tenyérnyi.

 

 

Kérdésem az hogy hogy bírom leszedni belülről a kárpitot hogy ki tudjam kalapálni valahogy ezt a horpadást?  Vagy kívülről érdemes valami tapadótappancsokkal kihúzni? 

 

Ha szervízbe viszem mibe kerül egy ilyen kiegyenesítés? 

 

 

köszi.

 

Brabuska Creative Commons License 2012.04.12 0 0 8012

Tiszteletem Urak!

Szeretném kilakatoltatni, Honda CRX em tető ablakát, csak maga az ablak rozsdásodik a típusnál tehát keret stb. probléma nincs! Van 3db tetőablakom, egyiken ez jó, másikon az, harmadikon amaz, de így is biztos kéne lemezből formálni ezt-azt! A munka SOS lenne, mert trehány lakatos kiesett a sorból(elérhetetlen), de fényező illetve fóliázó időpontom már van jövöhét közepére és végére, nem szeretném lemondani, mert mind a kettő kíváló szakember és nem szeretnék a bizalmi körükből kiesni. Természetesen nem olcsó munkát szeretnék, hanem jót! Kérem aki vállalná és Budapesten, illetve 50 km-es vonzáskörzetében dolgozik, az írjon ide akár, vagy pedig a deepdarkfire[kukacka]msn[pont]com-ra.

Köszönöm!

Roland72 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 8011

O.K köszi a segítséget.

Üdv.:Roland

Előzmény: bexxter (8010)
bexxter Creative Commons License 2012.04.11 0 0 8010

Akár. Igényességtől függ :)

Vagy lefújod mattra.. vagy van mattító folyadék:
http://www.autofinish.hu/3m/polir.html

Előzmény: Roland72 (8008)
danidoki Creative Commons License 2012.04.11 0 0 8009

T. Uraim!

 

Ha esetleg a Mike Sander's féle üregvédelem nem jönne össze, ki mit ajánl üregvédőként? Würth, Berner, Body...? 

 

Egyáltalán van már olyan cucc, ami a Mike Sander's féle elven működik? Zsírt melegen befújni? 

 

Köszönettel,

Dani

Roland72 Creative Commons License 2012.04.11 0 0 8008

:-)) és ennyi ?

Előzmény: bexxter (8007)
bexxter Creative Commons License 2012.04.11 0 0 8007

Csiszolópapírral.

Előzmény: Roland72 (8006)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!