Örülök,hogy te így megcsináltad-így utólag látva már én is azonnal vinném!Viszont a fényezés alatt mit lehet kezdeni ha rozsdálni kezd? Hozzáteszem ha nincs lebontva a müanyag és nem nagyítóval nézem át nem találom meg.Viszont így, hogy megvan a külső oldalon is, tudom a lemezen volt valami és ez kezd átütni illetve a külső oldalon még csak a hegesztéseknél találtam gombostűnyít.
Alváz és üregvédő jódarabig el fogja fedni,kicsit talán gátolja is,bár mivel nem ér a rozsdához az szépen tud dolgozni alatta.
3/8-ados crova helyett próbálj 10-es négyszögkulcsot. Az való kimondottan oda, jobban ki is tölti, nehezebben fordul ki...
Persze ettől még a crovával is jönnie kellene, én is azzal tekertem ki és be.
Elképzelhető, hogy az előző szerelő menetrögzítőt kent a menetre, úgyhogy én csak annyit tennék hogy lánggal jól megmelegítem a csavar környékét, attól megolvad, és talán enged a csavar.
Sok fórumon (tipusfüggetlenül) olvasgattam, hogy ez meg az az ember megvette a pecsétet és ezért nem ér semmit a szervízkönyv. No ezektől kell megkérdezni az ismerőseit hol lehet ezt megtenni. Egyébként nekem a wagon-nál sosem volt ilyen gondom , igaz pecsét sem volt de az alváz minden évben meg lett nézve, le lett fújva.
+1 gondolat: nem lehet, hogy szállítási sérült volt az autó?
2005 novemberi az 1.5 GS-em(kétajtós, aut)... az első kötelező szervíznél(is) aranyos volt aki kiadta a papírokat... kérdésemre, hogy az átrozsdásodás ellenőrzés miért nincs beírva, döbbenten nézett, és azt mondta, nem szoktuk, mert a szuzuki nem rohad... nosza otthon alá, belé, stb, és sk.alváz-üregvédelem...azóta, amíg a kötelezőre kellett vinni(mindig más szervízbe) senki nem nézte meg, csak a kérdésem után pofákat vágva írta be utólag...
túl a hetedik éven(jó, csak 80e van benne) elmondhatom, hogy nincs rajta-benne rozsda... minden őszi-tavaszi gumiváltásnál (alvázmosás után) kap egy alapos újrafújást... (a műszaki vizsgákon ez még nem volt gond) ma cseréltem téli gumira, át lett nézve, meg vagyok elégedve... fasza autó ez a swift (az előzőek sem rohadtak, azonnal elvitte az első vevő, aki megnézte) minden eredeti, nincs tuningolva, gyári a rádió(is).. persze én igénytelen vagyok, akár egy barlangrajz..
Sajnos másnak is lesz ilyen gond szerintem.Nem hiszem, hogy egyedi.Idő kérdése.Pl nem mind1 hogy garázsba volt-e.
Nagyobb gondokat is találtam!Azt hittem csak az alja , meg hogy nem volt megfelelő alvázvédelem.
Tévedtem.:(((
A müanyag védőelemek alatt már 2 ponthegesztésnél sasszemmel átnézve megtaláltam a fényezés oldal felől is a rozsdásodást.
Belül a lemezzel van a gond.Sértetlen fényezett és müanyaggal takart elemek kezdenek rozsdálni.Max 1-2 év és észre fogja venni mindenki.Megállítani nem lehet, mert bent van és nem kintről jön.
Hiába kezelem majd le hiába csiszolom le és teszem rendbe, azért azt mégsem tehetem, hogy a hibátlan fényezésemet nekiállok és leszedem.Ezért minden szépen lassan rozsdásodni fog.Bentről. :(
Nagyon elszomrító, hogy nem tudok tenni semmit!
Aki tudja nézze meg, de legyen nagyon-nagyon alapos, kérem alaposan vegyétek szemügyre a hegesztéseket és összeillesztéseket.
Amit írsz, az egy dolog, amiről én, meg másik, hogy maga a lemez nem volt valami fényes. Gondolom, hiába a legprofibb utókezelés, ha mag az anyag indul meg. De ez csak elképzelés.
Mint írtam, új Mercik is rohadnak, pedig ott is elég hosszú átrozsdásodási garanciát adnak. De már a duplakereklámpás E-k is jó rohadósak voltak, azokról jött először a hír, majd 10 éve, hogy ilyenek. Akkor, ha a Merci sem tud megküzdeni ezzel a problémával, nem csoda, ha a Suzukinál is előfordul.
Lehet, hogy sok lemezt tároltak párás környezetben, így rozsdafoltok keletkeztek, de azt nem értem, ha galvanizált a karosszéria akkor ebben a technológiában kell keresni a hibát, hiszen egy pácfűrdőn megy keresztül ami mindent levisz azért, hogy ez a vékony réteg tökéletesen rátapadjon.Ha a pácfürdőben eltöltött idő, illetve ezen fürdő "legyengült" nincs tökéletes tapadás és akkor a következő rétegek sem tapadnak rá. Hiszen optimális esetben előre durrantják az elemeket amelyek olajosak (durrantáskor olajozni kell), no ezt követi a lemosás pácolás galvánozás összeállított kivitelben.DE!:
Ha viszont a hegesztési , préselési technológiát megelőzi a galvánozás no akkor vagyunk szarba, hiszen az összes technológiai furat, szabás nem védett illetve a hegesztés no meg annak a környezetén leég a horgany nem beszélve a hegesztés megbízhatósága is kérdőjeles, illetve a hegesztés során keletkezett fröcsköléseknél sem.
Hogy mit nyernek ha "elemenként galvanizálják": nem kellenek akkora kádak, illetve alapanyagkén tekercsbe is jöhet galvános lemez. Csak abban reménykedjünk, hogy ez nem így van
Ezért kérdeztem az általam igen tisztelt egoni dolgozókat, nem tudnak.e erről a technológiáról.
Az enyém meg tele volt finom rozsdával. Egyszer hallotam olyat, amikor panaszkodtak a rozsdára, hogy pl. vannak időszakok, amikor valamiért minden gyártó sok lemezt vesz, hogy egyáltalán örülnek, ha alapanyagot lehet beszerezni, nemhogy kritizálják a lemez minőségét. nem egy típusnál hallani rozsdásodásról, de nem az összes.
De akár a Mercinél is sokan panaszkodnak, hogy egyes autók hogyan rohadnak, amik a 2000-es években készültek. Úgyhogy ez valószínűleg az iparágat sújtja, de ez csak az én véleményem. Ami az egyes tulajt nem vigasztalja. Mert ha az enyém motorhiba miatt lerohad, attól nem vagyok boldog, hogy száz másiknak nem.
Az én W201-emet is megbízható autónak tartják, én mégis folyamatosan javítom a hibáit, rengeteget ráköltöttem. A márkafórumokon meg csodálkoznak, hogyan lehet ennyi problémám egy autóval. Ami amúgy megkímélt, és az állapotát mindenki dícsérte. Sjna azzal én sem vagyok kint a vízből, hogy a többieknek kevesebb a bajuk az övékkel.
Még 1 lehetőség van mindenki nézzen (2005-2007-es gyártású) a kocsija alá! Ha sok 2006-os így néz ki akkor baszhatják, ha nem vitted garanciális szervízre akkor is.
Ez elszomorító. Sztem amit tudsz tenni: pótold a garanciális átvizsgálásokat ha tudod, majd reklamáljad meg. Az az egy róható fel rád, ha a csomagtartóval ilyen dúrva probléma volt én továbbvittem volna a gari vizsgálatokat, most meg rájuk borítanám az íróasztalt. Ismétlem, nem a Te hibád a rozsdásodás, csak az esélyeidtől fosztottad meg magad.
De ettől még felháborító persze évi 300.000-et le tudtak gyártani, csak ilyen áron. Pont ezért lőttem ki a daciat - a rozsdásodás miatt.
Nos kész a váltó (meg egyebek) - összes csapágy, kuplung kinyomó, egy hosszbordásszíj csere, olaj a váltóba, munkadíj, összesen 88e ft (plusz gyertyacsere de azt én vittem). Elégedett vagyok és tökéletesen működik minden. Na meg garancia is van.
Engem is el akartak hajtani, de nem hagytam magam. Lefotózták, ment a gyárba hivatalos reklamáció a Suzuki Pest-en keresztül. Pár nap múlva vihettem javításra a verdát, telibe fényezték a csomagtér padlóját. Ez pár éve volt, idén jött egy srác házhoz, a furatoknál pici rozsda volt így kifúrta nagyobbra, rozsdaátalakító és alapozó után ment bele egy közdarab a patentekhez. Újra full kárpitcsere, lecsiszolta-alapozta-színrefújta a hátsó doblemezt is, bár hibátlan volt, de megcsinálta.
A verda alja nekem hibátlan, csak a belső volt rozsdás. szintén 2006-os.
Most olvastam vissza.Szerintem mégjobban el leszel keseredve, ha jobban megnézed a részleteket.Én pár hete írtam akkor csak a küszöb hegesztéseket láttam, meg pár kis helyet.Azt akartam ma javítani.Ma mikor neki akartam állni megszüntetni, kezdtem rájönni a dologkra, hogy KOMOLY gond van.
Jól írod, azonnal neki kell látnod, mert kirohad alattad, de lehet már nálad is késő.
Most kicsiszoltam a küszöbök ajlát és lealapozóm.A többit úgyhagyom, megpróbálom a Suzukit megkérdezni mit szólnak ehhez és mit szólnak a szakszerű javításukhoz.Ami szószerint VICC!
Ezeken az autókon nincs alvázvédő csak elszórtan pl a padlólemezen, de nem jutott a kardánalagútba, még az ott lévő csavarok hegesztései is korrodálnak.Nem jutott a küszönök belső oldalára, sem a hátuljára és elejére,Igazából vagy 30% ami alvázvédve van.A védelem olyan vékony amit én 20év alatt nem tapasztaltam még soha.A régebbi kocsikon olyan vastag volt, hogy szinte le kellett vágni.A kocsi oldalán lévő fényezés garantáltan sokszorosan vastagabb mint az alváz és üregvédeleme.Ezeket az autókat kis túlzással nem szabadna kiengedni sem így az utakra, azonnal védőzni kellene öket!Az emberrel meg elhitették, hogy milyen modern alvázvédelem... 12év garancia... Lúúfasz! Ez az eddigi legsilányabb védelem amit láttam és bárcsak tudnék tenni valamit, hogy el tudjam hárítani az elemek átrohadását :((((
Annyira elvakultak vannak ezen a topikon,mellette,és ellene,hogy a köztes utat nem ismerik. A lényeges problémákról meg nem akarnak tudomást venni,írni,és beszélni róla.
Már bocsássanak meg a tisztelt topiklakók!De szerintem a hi-fi nem annyira fontos,mint az alváz,illetve a motor szerepe. Hogy most bele aplikáltattam egy gps vevővel ellátott boxot,de ugyanakkor ha tüzetesebben megnézi a verdáját,rájönne,hogy nem is az lett volna fontosabb,hanem az alvázvédelem,illetve a szilentek,és a kerékösszetartás.
Habár lehet,hogy az illető nem is nézett a verda alá?
Bocsi a kifakadásért,dehát ez van.:-(( :-))))
Egy 2006-os Swift es,aki ennek ellenére szereti a verdályát.
Bocsi,de ezelőtt írtam,hogy az alváz a lengővilláknál a hegesztési varratoknál a gyári alvázvédőn átüt a rozsda. Mi volt a válasz? rendszeresen takarítom e az alját is?
Miről beszélünk ember?4 évesen vettem a régi 1000res swiftem és a csomagtér alján kellett 7 éves javítani + alvázvédelem 8évesen hibátlan kaszinval adtam el!Biztosra veszem! És az egy 90es évek végi technologia volt ez meg 2006os kocsi és nem lehet megfogni.Ilyent még nem láttam 6 éves kocsin!
Összes sem lehet ezt a mindenhol rozsdát azzal hasonlítani!
4éve korában mikor elhajtottak a csomagtartó maitt azóta nem hordom, mert olajakat én is ki tudom cseréltetni rajta.Szó szerint kidobtak, mikor mutattam, azzal, hogy nincsen átrohadtva!Elegem lett, hogy ezért ennyit akkor mire fizetek?
Viszont most nagyobb gond van mint amit írtam és gondoltam eddig!!!!
Nem részletezem mint az előbb, csak hogy nem csak minden összeresztésnél rozsdásodik, plusz minden hegesztésnél.De a legdurvább, hogy még a sík lemezeknél is.Meghúztam csiszolóvászonnal és ahol lehorzsolja pöttyökbe rozsdás!Sőt a hegesztésekben találomra lecsiszolva is ott a rozsda, de olyan mélyen, hogy kis muligéppel nem lehet kicsiszolni!
Ha leszedetnék mindent a kocsi aljáról- tank futómű- akkor homokoltanám és alapozás +védelem sem tudnám 100%ban kiírtani, csak kasznicserével.Ezt most teljesen komolyan mondom, mert most fejeztük be egy OFF 21 éves kocsi 21 javítását és azzal semmi gond nem volt csak bizonyos helyeken ahol pl emelővel leverték ott kicsiszoltuk fémig 98%ban nem volt rozsda csak az egyik köszöb aljánál meg még a két hátsó lámpa alatti sarokban.De itt nincsen épp felület, ha jobban megnézem mindenhol tűszúrás rozsda van a festés alatt!!!!!!!!!!!!
NAGYON nagy a gond :(((((((
Ahol javították a csomagatrtómat ott alul kezd most rozsdásodni, sőt ahol odakentek valamit az meg le van pörögve mint egyfekete fólia, most akkor ez volt a szakeszrű javítás???Ezért kellett volna még fizetnem 100.000res tételeket 2-3év alatt?Így javítanák ezt is?Ez felháborító!!!!!!!!!!!!!!!!
Bocs az helyesírásért kétszer elszállt és tiszta ideg vagyok!
A régi Swiftem sem volt igazán szebb 5 évesen. Volt olyan régi Swift, amiből kiszakadt elől a lengőkart tartó nyúlvány, annyira elrohadt. De még csak 10 felett járt.
10 éves koráig biztosan kibírja, addig, vagy akkor valószínűleg te is váltani fogsz.
Ha a szervizpecsétjeid rendben vannak érdemes egy szakszervizbe bevinni, mert ez a rozsda belülről kifelé jön. Arra pedig ott az átrozsdásodási garancia, az időszakos átvizsgálásokon pedig meg kellett volna néznie a szerelőnek, mert ez nem pár hét alatt jött elő.
Az enyém hálistennek nem ilyen, pedig az én verdámról készült videó alapján kezdődött el a TC cikk után a visszahívás. Ne hagyd magad, ez eléggé látható helyen van ahhoz, hogy egy olajcserénél is észrevegyék .
Nem tudok mit mondani, de nagyon-nagyot csalódtam most a Swiftemben.Alig 6 éves a kocsim!
Olyan színten rozsdásodás van mindenhol amit a 20 éves kocsinkon tapasztaltunk.Sok helyen az üregekben van a rozsda, vagy a dugó helyekenél- nem is értem miért nincs ot dugó??????- látom a peremet ahogyan rozsdásodik.Alul a küszöbmüanyagok alatt is rozsda.
Elöl a motortartónál a hegesztéseknél, hátul a csomagtartó- pótkerék alatti részeknél.
Szervízben max ráecsetelének, pedig ez nagyon komoly dolog.
akkor jó, nekem is 80-ba volt,+ pici vám :) és jól müxik a kinai mindenes 2din-es 8"-os, fél óra votl a csere, mint azt már írtam egyszer. Én is azért dönöttem az mellett, mert a sima 1din. de jobb minőségűt véve alapul, a tartozékokkal is 60-70ezret számolgattam. Ehhez meg nem kellett venni semmit, és még GPS is stb.