Hogy rossz dolgokat is írjak...2 hete szétnyílt a kuplung kinyomócsapágyam, kiestek belőle a golyók, így benézett az ablakon egy komplett lendkerék-kuplungszett csere, mindez 186000 kilométernél. Minden eredeti 2004-es dátumkódú volt benne.
A legszebb az egészben, mikor hazaérve leállítás előtt betettem az autót egyesbe hopp beesett a kuplung...
Csere után az új kuplung elindulásnál ha kicsit hosszabban csúsztatom, finoman rángat. Nem tudom elhagyja-e, de a régi nem csinálta. Viszont mintha kicserélték volna az autót: terhelésváltásoknál, sebességváltáskor nagyon finoman működik, alapjáraton nem nyikorog, indítás-leállításnál is hangtalan, alacsony fordulaton haladva is összehasonlíthatatlan a járása. Mondjuk a ráfordított összegért el is várom :)
Miért szeretnéd tisztítani? Remélem nem az alacsony szint jelzés miatt. :) A jeladó egyébként a motor mellett van a kerék irányába és ha kiveszed, komoly tócsa lesz a járgány alatt.
Elég valószínű,hogy a motor lesz a ludas.Sajnos nem bírják sokáig a jó magyar utak miatt.Nekem 4 évet bírt amikor vettem egy alig futott órát,azóta megint cserélni kellett a motort.
Egy kérdésem lenne!
Tisztítanom kellene az ablakmosó jeladóját,mit kezdjek vele?Mivel tisztítsam mi az ami esetleg nem árt neki?A motort kivettem nemrég,azt hiszem láttam mellette a jeladót is így biztos megtalálom.Egyébként ha kiveszem a jeladót akkor kifolyik az össze ablakmosó folyadékom?Vagy a jeladó felülről lóg bele?Bocs ha hülyeségeket kérdezek.. :)Csak most töltöttem tele folyadékkal,és nem szeretném a fűre engedni...
Helló mindenki! Egy kicsit pörgessünk a topicon. 2.2 hdi-m van 2001-es. Az elején már előfordult, hogy a km óra bemondta az unalmast és nem mozdult. A szerviz komplett műszerfal cserét javasolt. Akkor még nem ismertem ezt az oldalt, belementem. Most újra a km órával van baj , de most mutat, csak kb 10 km/órával kevesebbet, egyik napról a másikra. és ezt viszont kitartóan. Mi lehet a hiba? Megin az óra motorja, vagy jeladó, vagy valami más?
Keress egy autókereskedő barátot,akinek van árverési hozzáférése, figyeld ki mikor árverezik. Általában más néven vissza lehet vásárolni elég potom áron. Az árkülönbözetet úgyis be akarják vasalni rajtad. Ezt el tudod kerülni, ha nincs ingatlan a neveden és hivatalosan nem sokat keresel ;)
Tisztelt márkatársak!Ezuton szeretném közölni azt a fájdalmas tényt hogy meg kell válnom szeretett autómtól( a bank visszaveszi).Szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget amit 2 év alatt nyújtott hogy én és a C5-öm minnél jobban kiismerje egymást.Mégegyszer köszönöm és kívánom hogy mindenkinek annyi öröme legyen az autójában mint nekem!
C5 2.0 HDI 180.000 Km-rel a műszaki vizsgán átment csont nélkül, úgy hogy semmihez nem kellett nyúlni. Vacak francia?
Kifogástalan fék, futómű, füst, minden ok a NKH vizsgasoron. Azért annyi baja van, hogy most fűteni kellett és a jobb oldalon hidegebbet fúj mint a balon ugyanilyan hőfokbeállítás mellett.
Nálam valahogy nem pörög a topic. Ez azt jelenti, hogy mindenkinek rendben van a gépe szerencsére? Na mindegy, akkor magamnak vezénylek:-) vettem néhány órát a service.citroen oldalon, csak a biztonság kedvéért, mert a docbackup-on nem találtam a korábban mellékelt fogaskereket. Ott sem lett meg :-( , esetleg megvicceltek a szervízben ? Most már csakazértis megkeresem, hogy hova való, ha legközelebb arra járok megkérdezem a cikkszámát.
Szia el kellett volna indítani az automata váltó újratanulást és megtanulja a te stílusodat és úgy vált, de egy idő után elvileg így is megtanulja ha mindig egyformán vezetsz.
Köszönöm Betg mesternek a váltót, Miskolcon kicserélték. Teszek be egy képet a régi hibájáról - ezt hogy csinálta az automata - lehet rajta eszelni. Ez az olajszivattyú fogaskereke, hogy pontosan mi azt nem tudom, de majd kikukázom valahonnan.
Külön kértem, hogy ne piszkálják a vezérlést, nekem ez a második automata váltós autóm, a két váltó, váltás tekintetében hasonlóan viselkedett, ez az új vezérlés azonban más. Nem tudom, hogy jó-e nekem. Szépen lágyan vált, azonban 1700-es fordulat környékén nem igazán tudja, hogy mit csináljon, lökdösi a kocsit, ingatja a fordulatszámot +/- 100-al. Az mondjuk akár tetszhetne is, hogy enyhe gázpedál visszaengedésnél alapjárat közelire leejti a fordulatot visszaváltás nélkül, mintha szabadonfutó lenne. De pont az általában használt sebességtartományban 50/70/90 nagyon zavaró a lökdösődés, nem beszélve arról, hogy pont ez az állandó terhelésváltoztatás fárasztja a szerkezeti elemeket. Tud valaki olyan fórumot vagy szakembert aki alaposan ismeri ezt a vezérlés témát?
P.s.: az eredetit is megjavíttatom, úgyhogy ha valakinek kell egy 170 ezret futott automata C5 II-höz szóljon (vagy hallgasson örökre:) )
Egyenlőre nem nyúlok hozzá mert nincs alkatrészem illetve megjavult.Gondolom átmeneti gyógyulásról lehet szó.Másnap megint próbáltam és minden gond nélkül lejött és fel is ment az ablak.Azóta is jó..Ha megint csinálja akkor betg mestert fel kell keresnem,mert nem állhat utcán lehúzott ablakkal..
Valószínűleg meggyűrődött a vezetősínben levő műanyag U profil.Érdemes kicserélni, mert az üveg befeszül, megszorul.Felhúzni úgy lehet, hogy kézzel kívül-belül megfogva kell segíteni, de a korrekt megoldás a csere, amihez szét kell szedni az ajtót.
Van valami tippetek,hogy miért megy fel nehezen a jobb hátsó ablakom? :( Ma lehúztam és istennek sem akart felmenni csak 1/3-ig.Aztán félóra alatt pici pöckölgetésekkel felkínoztam.Mintha megszorulna,megáll és vissza megy.Előtte abszolút semmi jelét nem adta,hogy szorulna bármi nem kínlódott.Szaladt fel is le is...Köszi a választ!
akkor nem olvastál elég figyelmesen. Az enyémben (C5-III 2.0 HDI, hidrós, automata) kettőször is cseréltek bsi modult emiatt a hibamiatt. Az elsőt rutinból (polcon volt nekik alkatrész!!!) a másodikhoz kellett a C-Hungaria jóváhagyása, mert elvileg már a jó verziószámút kaptam. Végül engedték, így gariban ment mindkettő. Érdekes módon mindegyik 25-26ekm-t bírt ki. Most 90-nél járok, vagyis ebben már 40ezer van. (kopp-kopp-kopp)
Egy reset (kocsi újraindítása) után minden működik, de a hiba véletlenszerűen bír előjönni és ciki, ha pont olyan helyen döglik meg (felüljáró, előzés)...
Csütörtökön megyek haza,este ha átértem a határon fölhívlak,föltétlen már aktuális azt a szabályzót kicserélni,álandóan trüközni kell indításkor.Kell a hétre egy időpont ,előre is köszi taki ózdról.
Haza felé jövet olyat produkált a kocsi, amit még nem láttam és még itt sem olvastam :)
Menetközben minden neki állt villogni: az összes visszajelző lámpa (olajnyomás, abs, service, stb) illetve az összes külső izzó villogot, úgy néztem ki mint egy karácsonyfa vagy cocacola kamion :)
Újra indítás után imobilieser hibát írt ki. Kulcs ki, kulcs vissza és azóta nem csinált ilyet.
Na közben megtaláltam a "nagykönyv" ide vonatkozó részét:
AUTO-ADAPTÍV SEBESSÉGVÁLTÓ 4HP20
1. Vontatás A sebességváltó kenését a motor forgása biztosítja, ezért vontatáskor meg kell emelni a meghajtókerekeket.A vontatás mindezek ellenére lehetséges a meghajtókerekek talajon levo helyzetében is, de csak kivételes esetekben.
SÜRGÕS : Tartsa be az alábbi feltételeket.
Vontatás :
Maximum 100 km táválságon
70 km/h sebesség alatt
Sebességválasztó kar N helyzetben
Vízszintes, vagy maximum 5 °-os dolési szögben levo gépkocsi esetén, ha meg kell emelni a hátsó kerekeket