Biztos igazad van.... mindezzel együtt nem vagyok híve bárminemű csűrcsavarásnak, a szavak terén sem. Amúgy is: vannak egyes emberek akiket szvsz Ciceró ékesszólása sem lenne képes jobb belátásra bírni és hol vagyok én Cicerótól?
Bocs, SLX-350, sok év után most először had fogalmazzak meg egy kritikát (veled szemben?)!
Ennyi tapasztalattal a hátad mögött tudnod kellene kezelni egy a Tiedtől jelentősen eltérő kommunikációs stratégiát. Rá kell, hogy gyere arra, hogy ahogyan eddig próbáltad az nem megy, és hidd el, meg lehet tanulni, hogyan kezelj egy ehhez hasonló módszert, anélkül, hogy személyesre vennéd.
Bizonyos tekintetben, természetesen nem szakmai értelemben, leiskoláznak ám itt sokatokat :-)
-Szerintem!-
Ps.: Egy pszichológus/kommunikációs szakember disszertációt írhatna, csak ez alapján a topic alapján, és mekkora az index fórum teljes terjedelmében....
a 10W30-ra gondoltam, hogy esetleg ahhoz közel áll. Elmentem 4 szaküzletbe is, az egyetlen előírásnak megfelelő olaj ami helyben kapható az a Q8 SAE30 SF. Köszi a segítséget!
Nem szokásom fényezni magam, most sincs szándékomban de egy dolgot azért leszögeznék: 20 éves Castrol múlttal talán van némi rálátásom a cég működésére és annak hátterére.
Képzeld el, az általam ismert Castrol termékfejlesztők egyikén sem volt Castrol logó, mindettől függetlenül a Castrol üzemekben gyártott Castrol termékek fejlesztését végzik.
Amúgy elgondolkodtam egy pillanatra: ha (szerinted) a Castrol mint cég nem létezik akkor én sem létezem? (a munkáltatóm ugyanis a szerinted nem is létező Castrol Hungária Kft.)
Ez fájt ne haragudj................................
Honnan kellene ilyen dolgokat tudni egy átlag usernek???? Ezzel az erővel az autókra sem lehetne mondani hogy ez pl Suzuki vagy VW vagy Chevrolet, hisz össze-vissza egymással kooperálnak, bevásárolják magukat egyik-másik részvényeivel, együttműködnek stb... Szóval egy Bullshit amit mondasz. Nekem egy a lényeg: a dobozon ez van írva, az h a háttérbe mi van nem is érdekel.
Mivel teljesen új a kapa, én is arra hajlok amit írsz, a motor gyártója (B&S) ráadásul kínál pont megfelelő mennyiségű kiszerelést is hozzá. De ha nincs terhedre, oszd meg velem kérlek röviden mi a baj az "autós" olajjal. Fűnyírónál jártam már úgy, hogy mint kiderült csak a fűnyíróembléma miatt vettem meg egy rosszabb olajat. Az adatok alapján nem látok nagy különbségek (viszkozitás 40C-on, 100C-on, sűrűség, lobbanáspont) -SAE30 (előírásnak megfelel): 102, 12, 890, 234 -10W40 (SL): 97, 15, 874, 232
" .. szeretnéd márkanévből önállóan gazdalkodó szervezetté "növelni" a BP egyik márkanevét, de a sértegetés erre sem jó módszer ... "
Én pedig nem értem hogy miért kívánod a Castrolt a BP tulajdonában lévő de mindettől függetlenül a mai napig működő cégből egyszerű márkanévvé degradálni.
" ... Valami önálló ötlet, megfontolható gondolat, esetleg tény? ... "
Szerintem ez a kérdés nem olyan szintű hogy ötleteléssel a végére lehetne járni, ezt a lehetőséget meghagyom Neked (úgy tűnik egyébként is meglehetősen jártas vagy ezen a téren).
Feltételezem hogy ebbe is belekötsz de ettől függetlenül tény: az elmúlt 10 évben (vagyis mióta a Castrol a BP tulajdonában van) nem egyszer találkoztam hús-vér Castrol fejlesztőkkel és jártam Castrol gyártótelepeken ahol (talán nem meglepő módon) Castrol kenőanyagokat gyártottak.
Eltérő álláspontom - bármily meglepő - a fekete/fehér tényeken alapszik. A BP valóban megvásárolta a Castrolt (valamint az Aralt is) de ebből távolról sem következik az hogy a Castrol nem fejlesztene, gyártana és forgalmazna továbbra is kenőnyagokat.
Felsorolhatsz még 100 további tetszőleges forrást, mindezzel együtt két sejtés körvonalazódik bennem:
Korrekt, köszönöm. Most kaptam meg a választ a kérdésemre (Mantec nem tudom miből gondolta h autótípus specifikusan kérdezem a dolgot)
"Egy dolgot leszögezhetünk: az Edge és a Magnatec olajokat csak a Castrol gyártja, vagyis gyártótól függetlenül ezt a kérdést nehéz lenne értelmezni ."
itt is érződik hogy félreétésbe lettem vezetve. Nem olaj gyártótól függetlenül kérdeztem, hanem autógyártótól függetlenül. Természetesen tudom hogy Magnatec és Edge olajok csak a Castrolnál vannak.
" ... a drágább Edge kell-e hétköznapi autózáshoz vagy bőven elég a magnetikus magnatec is :) Pl ha télen kint áll -15-ben, melyik jobb a motornak. Gyártótól függetlenül. .... "
Egy dolgot leszögezhetünk: az Edge és a Magnatec olajokat csak a Castrol gyártja, vagyis gyártótól függetlenül ezt a kérdést nehéz lenne értelmezni .
Általánosságban az a véleményem hogy a jobb minőségű (teljesen szintetikus) motorolajok magasabb fokú öregedésállósága, hőtűrő képessége és viszkozitási stabilitása hosszú távon az átlagos körülmények közt használt átlag autónak is hasznára válik.
A teljesen szintetikus motorolajok (konkrét esetben az Edge) dermedéspontja alacsonyabb mint a félszintetikus (konkrét esetben Magnatec) olajoké így a téli csillaggarázsban álló autóknál könnyebb a hidegindítás, a megfelelő folyási képességű motorolaj gyorsabban eljut a kenési pontokhoz és ezzel jelentősen mérsékli a hidegindítási kopást.
Vadonatúj rotációs kapám motorjához az előírás min. SF besorolású SAE30, 10W30 vagy 5W30 olaj. Beletölthetem a márkás, szintetikus bázisú, SL minősítésű, de 10W40 viszkozitású motorolajat? (Ezt használom minden más benzinmotorhoz itthon, ha nem kötelező akkor nem tartok itthon többféle olajat.)
Ezt nem típus szerint kérdeztem, direkt, hanem a két olaj közti különbségre voltam kíváncsi inkább. Lehet ez más márka, típus is, igazából az érdekelt hogy a drágább Edge kell-e hétköznapi autózáshoz vagy bőven elég a magnetikus magnatec is :) Pl ha télen kint áll -15-ben, melyik jobb a motornak. Gyártótól függetlenül.
"... hétköznapi autózáshoz ..." A Grande Puntohoz bármilyen Fiat 9.55535-S2 benzines, vagy Fiat 9.55535-N2-es diesel követelményt teljesítő motorolaj megfelelő márkanévtől függetlenül.
A két termékcsalád eltérő "filozófiájú", vagyis a Magnatec valóban rendkívül jól tapad a terhelt fémfelületekhez és ezzel az indítás pillanatától képes kenést biztosítani míg az Edge (FST) fejlesztésének elsődleges célja az alkatrészek fémes érintkezéseinek minimalizálása volt, ami fordulatszámtól függetlenül érvényesül.
Ha van két gyártóművi előírással ellátott, ugyanolyan viszkozitású Castrol olaj, akkor vajon a hétköznapi autókázáshoz (nem sport autó) melyik a jobb vajon: Magnatec vagy az Edge? Csak mert olcsóbb a Magnatec, és állítólag rohadtul ragaszkodó, - mint a mágnes - olaj, az Edge-re meg azt írják szélsőséges körülmények között és nagy fordulaton is kifejti a hatását. Nos mint laikus azt mondom az olcsóbb jobb a hétköznapi autózáshoz, mert álláskor is "tapad" fent. A másikra ilyet nem írnak ami drágább, helyette a magas fordulatot ami ugye nem gyakori :)
Szóval a lényeg: hétköznapi autókázáshoz, gyakori hidegindítás, város melyik lehet a jobb választás?
Nézd, lehet ragozni a semmit is, mindezzel együtt a Fiat 9.55535-S1 jóváhagyás követelményei közt az ACEA C2 minősítésen túl - a rendelkezésemre álló információk szerint - semmilyen további teszt nem szerepel.
A honlapon lévő terméklista jelenleg valóban nem tartalmazza ezt a terméket de az olajkiválasztó program már "tud róla" és ami a lényeg: forgalmazzuk is.
" ... A BP konszern Castrol márkanevén sem készít Fiat 9.55535-S1 követelményt teljesíő motorolajat. Ezért a Castrol Edge 5W-30 olaj még pótlásra sem alkalmas a fenti motorba.... "
A Fiat 9.55535-S1 jóváhagyás nemes egyszerűséggel ACEA C2 minősítésű motorolajat takar így az ACEA C3 minősítésű Edge 5W-30 valóban nem alkalmas ezekhez a motorokhoz, viszont bármelyik ACEA C2-es olaj (pl. a Magnatec 5W-30 C2) szvsz kifogástalan megoldást jelent.