Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mnagy Creative Commons License 2015.10.16 0 0 37721

Egy látványos példa a nyomatékra....

 

https://www.youtube.com/watch?v=FLQhvruimfs

WooDoo Creative Commons License 2015.10.16 -1 0 37720

Úgy értettem, hogy ezzel az áttétellel, (amivel bőven 60 km/h felett menne a kocsi, ha ki tudna forogni a motor) nem bírja el a Pulit az a kis robogó blokk. A röpsúlyos kuplung miatt persze még így is el tud indulni a járgány, de nem lesz hosszú életű a hajtáslánc....

 

A Ligier Ambrából láttam már gyárilag 50 cm3-is vízhűtéses motorosat, tehát nem lehetetlen vállalkozás egy robogó blokk beépítése, de az áttételezést sokkal rövidebbre kell csinálni, mint a nyomatékos diesel motornál...

Előzmény: Bakancs4 (37717)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.16 -1 0 37719

Lehetett volna zárlat a belső meneteken is,és azt sajnos nem látni kívülről.Mivel az adatlapok alapján 20-30A-t képesek termelni,így elég ha összeér a két kivezetés és képes leégni a szigetelés.A műszer pontatlanságának kiküszöbölése miatt mértem áramot,utána R=U/I.A kontakthiba nem csökkenti,hanem növeli az ellenállást.Azért vettem le az egyik tekercselést,hogy megtudja van/volt-e menetzárlat.Mivel most is ugyanakkora az ellenállás,így a menetzárlat kizárva.Vagyis ezt direkt így tekerték meg.Viszont nem találtam olyan infót hogy csináltak volna ilyen kis teljesítményű alaplapot.Rámértem a kínai motorra is,az is ugyanezt a 7-8V-ot adja alapjáraton.

Előzmény: eddy7759 (37714)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 37718

A kék jármű orrán mekkora a két díszbeömlő mérete?Magasság szélesség érdekelne.

Előzmény: Bakancs4 (37717)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 37717

Az 50 cm3-is motornak nagyon kicsi a nyomatéka, egyszerűen nem bír ekkora tömeget mozgatni.

 

Végülis valahogy bír , mert vannak 50 ccm-es négykerekűek . De nagyon megszenvednek minden méterért . Ezzel járkáltam évekig , és még szeretném használni . Kétszer voltam vele Bakaliban a találkozón .

Ebben pedig ugyanaz a motor van :

Előzmény: WooDoo (37715)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 37716

Honda Tact :

Előzmény: Poc2 (37713)
WooDoo Creative Commons License 2015.10.16 -1 0 37715

Nem a görgők tömegével van a baj, hanem azt áttétellel. Az 50 cm3-is motornak nagyon kicsi a nyomatéka, egyszerűen nem bír ekkora tömeget mozgatni. 

 

Én nem vacakolnék a variátorral, ha csak a gyerekeknek akarsz egy kb. 30 km/h sebességű játék autót építeni, akkor bőven elég egy fix áttétel is. A motor főtengelyére tennék egy kisméretű hosszbordás szíjtárcsát, a difi nyelestengelyére meg egy nagy tárcsát a röpsúlyos kuplunggal. Szerintem egy generátor vagy klíma kompresszor szíj simán átvinné a kis 2 ütemű blokk teljesítményét.

Előzmény: lacbp (37712)
eddy7759 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 37714

Huha ...., ennyire belemélyedtél hogy a tekercset is lefejtetted.

Ha zárlatos akkor annak nyoma is van. Melegedett és akkor megégett, de akkor sötét feketés a színe.

Ilyen volt? Mert ha nem akkor szerintem feleslegesen fejtetted le. A 0,3 ohm még lehet jó érték is. Ilyen kiss ellenálásnál a műszer is simán dobhat plussz minuszba. Amit én mértem 1-1,1 ohmot az sem biztos hogy hiteles. Tizedeket simán elvisz a kontakthiba is a mérőponton.

Mi a helyzet a tekercsvégek és a kivezető kébel csatlakozásánál? Ott nem volt hibás?

Ha többet tekersz rá, akkor emelkedik a feszültség, de az amper csökken, mivel nő az ellenem álás. Egy-két menet plussz nem probléma, de akkor mindegyiken célszerű megtenni. Én nem tenném, mert otthoni barkácsolással sok időt el lehet vele szenvedni és nem biztos hogy sikerül. Olyan minőségben nem tudod visszatekerni, mint ahogy gyárilag volt.

Előzmény: Poc2 (37709)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.16 -1 0 37713

A robogónak is 10-12-szeres lassítás van,ebben igazad van.De a mopedautó(puli is)300-350kiló,szemben a robogó 60 kilójával.Valamint a mopedautó variátor 3-as lassító áttételt ad induláskor,a robogóé ezzel szemben 2 körülit.Így nem sok különbség,de a teljes áttétel 20-22 szemben a mopedautó 30-33-as lassításával.

Előzmény: lacbp (37712)
lacbp Creative Commons License 2015.10.16 0 0 37712

Poc2 - Zylo

 

Igaz, hogy a robogó áttételt kihagytam, de helyette ott van az irányváltó 11:1 áttétele...az olyan,mintha a robogó sajátja lenne..

A pulin pici kerék van. Azt hiszem szintén 10 colos, csak max a gumi magasabb picit. S nézve Zylo által csatolt képet, a Puli sem nehezebb ennél. Mert kb hasonló az alváza, és a többi szinte műanyag....

 

Ha végre nem fog szakadni az eső, akkor kimegyek megmérem még egyszer, mert sehol nem találom a papírt, amin számolgattam. A féltengely számolgatós borda összehasonlítós papírom megvan, s a traktor gaz69-uaz-opel váltós áttétel számolásom is, csak ez nem ! ;)

 

Amúgy a görgőkivételt csak próbából gondoltam, ha bejön, akkor kell egy szett kisebb.. és kész... nem egy nagy összeg.

Előzmény: zylo. (37711)
zylo. Creative Commons License 2015.10.16 0 0 37711

Jahh, hogy kihagytad a robogó végáttételt. Akkor Woodoo-nak igaza lehet abban, hogy túl hosszú lett az össz áttétel, ezért nincs ereje a szerkezetnek. A gokartos topicban egy olvtárs Jog motorral csinált egy gokartnál nehezebb, rugózott gépet, sebességet nem írt, csak azt, hogy megy, mint a mérgezett egér. Igaz, ő meghagyta a végáttételt.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=124620146&t=9017840

 

Szerintem a robogó kuplungtengely és a Ligier irányváltó közé építs be egy áttételt, ami felére-harmadára lassít.

Előzmény: lacbp (37699)
Kotit Creative Commons License 2015.10.16 0 0 37710
Poc2 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 37709

A lényeget persze nem írtam!

Szóval 0.3ohm jött ki ellenállásnak.Szétszedtem az alaplapot,tekercsenként 30menet van rajta.6-6tekercs van sorba kötve,és ez a 2 6-os sor van párhuzamosítva.Az egyik 6-os sorról letekertem a vezetéket hogy az esetleges menetzárlatot kiderítsem,de ugyanakkora ellenállást mértem a letekert vezetéken is így a menet és test zárlat kilőve.Így viszont nem is tudom milyenre kellene újratekerni,hány menet legyen tekercsenként.

Előzmény: Poc2 (37708)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 37708
oljeg12 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 37707

És a cikk után, még ott van az a sok mocskolódó hozzászólás.

Előzmény: Bakancs4 (37702)
WooDoo Creative Commons License 2015.10.15 0 0 37706

Az Aixam szekunder variókat én B4-re szoktam állítani. A körmös menesztőben általában át van fúrva a 4. furat, a tárcsában lévő lyukak mellett meg látszanak a betűk, ha megtakarítod. 

 

Újabban én rá szoktam ragasztani csapágyragasztóval a tengelyre a körmös menesztő tárcsát, így nehezebben verődik ki a retesz, és nem törik ki zéger gyűrű hornya. Az én ragasztóm 8 perc alatt köt meg, annyi idő alatt simán össze lehet rakni egy szekunder variót, de ha valaki nem bízik magában, vehet lassabban kötő ragasztót is..:)

 

A műanyag papucsokat epokittal szoktam felragasztani, akkor is, ha szorosan illeszkednek, ha már kicsit lötyögnek, akkor vagy csavarral, vagy poszegeccsel is rögzíteni szoktam a ragasztás mellett. A szegecselés talán egyszerűbb, de esetleg elrepedhet a (drága) köröm.  A csavarozáshoz fúrni kell az alu körömbe egy 3,2-es furatot, úgy hogy a köröm másik oldalát ne fúrjuk át. A furatba vágni kell egy M4-es menetet, és csavar ragasztóval kell beragasztani egy rövid 4-es csavart.

Előzmény: Berla (37693)
WooDoo Creative Commons License 2015.10.15 0 0 37705

Nem jól számolhattad ki az áttételt, ha bírná a motor, több mint 60 km/h-val vinné a Pulit. Szerintem túl hosszú az áttétel, és kevés a motor nyomatéka.

 

A robogók végáttétele kb. 1:10 körül van, a kerekük meg kb. 40 cm átmérőjű. A robogó végáttételt kiszerelted, helyette van a Puli difi áttétele, ami kb. hasonló arányú, de a Puli kereke nagyobbak, mint egy robogóé. Én megpróbálnék csinálni egy nagyobb szíjtárcsát hátra. 30 km/h-ig igazából nincs is szükség a variátorra, elég egy fix áttétel meg a röpsúlyos kuplung.

Előzmény: lacbp (37699)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 37704

Tuningosok szokták ezt alkalmazni,de nem teljes értékű dolog!Meg lehet próbálni,valamennyivel biztosan megemeli a fordulatot.

Előzmény: lacbp (37703)
lacbp Creative Commons License 2015.10.15 0 0 37703

Köszönöm!

 

Szerinted próba képpen jó lehet, ha kiveszek a 6 röpsúlyból hármat, és  úgy próbálom meg? ha jó, akkor lehet 6 kisebb súlyú röpsúly

Előzmény: Poc2 (37700)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 37702

Megint egy idióta hülye cikk , valami degenerált értelmi fogyatékos klaviatúrájáról .
Az ilyen miért tanul meg írni ? És ha megtanul miért ment újságírónak ?

 

http://www.autonavigator.hu/sztori/auto_helyett_mopedautot_egy_apro_megoldas_de_nem_nekunk-15612?utm_source=hirfigyelo_anv2_hirlevel_20150130&utm_medium=webview&utm_campaign=hirlevel_2015-10-15&utm_content=cikk

 

 

Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 37701

Érdemes bepillantani ennek a Microcarnak ( eredetileg : LDW502-es Lombardini motor ) a motorterébe :

http://www.hasznaltauto.hu/auto/microcar/virgo/microcar_virgo-9454283

Poc2 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 37700

A robogó variátorának kisebb az átfogott tartománya.Vagyis nem csökkenti olyan mértékben a fordulatot(ezáltal növekedne a nyomaték)mint a mopedautó variátora.Ezért gyengébb mint egy mopedautó.Mivel a robogó variója maradt meg,így van lehetőség erősebb röpsúly rugókat alkalmazni,így magasabb szekunder fordulatnál engedné rá a kuplungot a hajtásra.Viszont könnyebb görgők is kellenek a primer varióba,mert mire zár a "kuplung"már dolgozik a variátor.Először rakj bele könnyebb görgőket!

Előzmény: lacbp (37699)
lacbp Creative Commons License 2015.10.15 0 0 37699

Sziasztok!

 

Köszi a hozzászólásokat!

Szóval, már elinduláskor harmatgyenge... Ok, hogy nehéz a kasztni, de nem annyira, és ha jól rémlik már mopedautó is van 2 ütemű 50 köbös motorral...

11:1 -es ha az irányváltó áttétel bár lehet, hogy 9:1  , valamiért ez rémlik.. de most ez annyira nem érdekes. Az addressből pedig kiszedtem a gyári áttételt, így ha jól számoltam, akkor az a 30km/h sebesség jönne ki max. Ami nekem tökéletesen megfelelne.

 

Sajnos maga a Puli bontószökevény.. (hivatalon végeleges kivonásos papírral) korábban írtam róla, hogy megsajnáltam, annyira jó állapotú volt... így olcsón hozzájutottam,  és most a gyerekeknek lenne az udvarban vezetni tanulni. Szóval ha az a 30km/h meglenne, és elvinné a két gyereket minimális emelkedésű udvarban, akkor elégedett lennék... Aztán majd 1x ha sok időm kedvem és pénzem lesz, lehet h újra elekromos lesz, de az nem most lesz. addig csak állagmegóvás.

 

Igyekeztem úgy összerakni, hogy ne legyen semmilyen gyári dolog megsértve benne, legalább is, simán vissza alakítható gyárira.

 

Ez a blokk került bele, úgy, hogy a hátsó kerék kihajtást kivágtam belőle, és a sekunder variátor tengelye lett felszerelve az irányváltó tengelyére.

 

Így néz ki  a puliban a Ligier váltó

 

így pedig beépítve a motor is!

 

Előzmény: Poc2 (37687)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 37698

Megmértem és 0,3ohm az ellenállás.Rámértem árammal is,1V-on 0.33A folyt el ami kiszámolva hozza a 0.3ohm-ot.Ezt újra kell tekerni!

Előzmény: Poc2 (37689)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.14 -1 0 37697

ésszerű ároneladó 145/60-13 gumija?

 

http://www.jofogas.hu/jasz_nagykun_szolnok/Aixam_moped_auto_kerek_36812164.htm?first=1

 

 

Nehéz ügy . A gumi mindenkinél kopik . Az Aixamra gyárilag való 145/60-as pedig horrordrága . Az alig egy cm-rel nagyobb 135/70- R13 gumit -- ami a Ligierre gond nélkül felmegy felibül-harmadából megkapod.

Előzmény: zogobacsi (37677)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.14 -2 1 37696

Ma sem unatkoztunk , íme a délutáni program , szemerkélő esőben  :

 

Ez pedig a kora esti -- csiribú-csiribá :

 

Ennek a koccanásos Ligiernek a motorját már elhoztam múlt vasárnap :

mopede Creative Commons License 2015.10.14 0 0 37695

Köszi!

A váltót mindenképp kiveszem szerintem.

Előzmény: WooDoo (37692)
mopede Creative Commons License 2015.10.14 0 0 37694

Az nehezen kivitelezhető jelenleg, mert hiányzik a motort és az irányváltót összekötő vas. A múltkor már írtam róla, hogy amikor az egyik oldalt eltörött, nemes egyszerűséggel kidobták, és csak variátorfelölit hagyták rajta, amit most levettem javítás miatt. Egyébként a primer variátort is levettem, az itt leírtak szerint lesz felújítva. (ezúton is köszönöm a feltett rajzokat). De ha már megbontottam, az összes hibát amit észlelek orvosolni próbálom. Így az irányváltó betegségét is.

Előzmény: Mnagy (37691)
Berla Creative Commons License 2015.10.14 0 0 37693

Üdvözlök minden kedves fórumot  olvasó mopedautós márkatársat.

Egy olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy a szekunder varióba a rugót hogy kell vissza tenni, hogy megfelelő legyen az előfeszítése. Sajnos nekem annyira tönkrement a varióm hogy muszályvolt felújítanom és a szétszereléskor elfelejtettem megfigyelni a rugo helyét.Bakancs4 és WooDoo voltak olyan szívesek jó tanácsokkal ellátni, de sajnos közben szétment a levelező rendszerem és így személyesen nem tudom elérni öket. Ha valaki tudna tanácsot adni annak nagyon örülnék. Mégegy problémám lenne a műanyag körmök is elvesztek és azokat is pótolnom kell már leírtátok hogy hogyan rögzítitek öket de hogy melyik a legjobb variáns abban nem született   megeggyezés, az enyémek egyébként oda voltak ragasztval műgantával mégis megszöktek a helyükről. ha ebben is tudnátok tanácsot adni az remek lenne.

mindenkinek nagyon kellemes és problémamentes mopedezést kívánon

 Laci

WooDoo Creative Commons License 2015.10.14 0 0 37692

Én egy kb. 30 cm-es alumínium dornival és egy kalapáccsal szoktam leütni a féltengely csuklót a váltó ricnis tengelyéről. Ha nincs rárohadva, nem kell sokáig ütni. Ha viszont rárohad a csukló a tengelyre, akkor a váltóval együtt veszem ki a féltengelyeket.

Az irányváltót és a motort két acél lemez köti össze, csak a két hosszú csavart kell kivenni a váltónál. Persze előtte fel kell bakolni a motort és a váltót is. A gond a váltón lévő gumibakkal szokott lenni, nem nagyon lehet hozzáférni az anyához (én egy levágott szárú 16-os csillagkulcsot szoktam használni), és ha peches vagy, a csavarban is megfordul az imbuszkulcs. Ekkor esetleg lehet abban reménykedni, hogy gumibakot a kormányműre felfogató csavarok esetleg kijönnek. Sajnos az alu zsákfuratba szeret belegyógyulni az acél csavar, az elektrokémiai korrózió miatt. Ha van rá lehetőség én inox csavarokat használok az alu zsákfuratokban, vagy beleragasztok a furatba egy acél tőcsavart, és teszek rá egy önzáró anyát. 

Előzmény: mopede (37690)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!