Az alábbit csak azért írom ide, mert nem akarom sz@rul érezni magamat esetleg majd vasárnap, ha netán megismétlődne a 2010-es időjárás, és valakinek baja esne. Abban az évben ha jól tudom, én voltam az utolsó, aki átkelt a csanya által korábban belinkelt vizű Bükkös-patakon (akik utánam jöttek még, azok megálltak a Kisrigónál), és minden túlzás nélkül mondom, rossz döntés volt, mert életveszélynek tettem ki magamat. Magam részére így okultam belőle, veszély esetére:
- Ha nem érzem biztonságosnak az átkelést egy megáradt patakon, akkor nem kelek át. Vagy ha mégis, akkor egyedül nem, csak ha van velem valaki. Ha látom hogy valaki át akar kelni, akkor megvárom amíg biztonságosan átjut.
- Ha nem kelek át, akkor vagy (kockáztatva a kizárást) kerülök, vagy feladom. A 75 utáni első átkelés az aszfalton kikerülhető: ahogy lefele jövünk, a K- egy darabon kimegy az aszfaltra, aztán balra lemegy a patakhoz. Itt az aszfalton továbbmenve az útkereszteződésig, ott balra Dömör-kapu felé a hídon átkelve lehet a Pepe által említett Z+-hez jutni. A következő átkelés (ahol a Z+-t el kell hagyni) csak nagyobb kerülővel mellőzhető, el kell menni az aszfalton a Dömör-kapuig, ott jobbra fel a Z háromszögön (ha még megvan), az Lajos-forráshoz vezet. De ez ugyebár mind útvonal-elhagyás. Az Apátkúti-völgy szerintem rosszabb, ha ott a patak a tavalyelőttihez hasonlóan megárad, akkor nem lehet végigmenni. (Szerencsére tavalyelőtt megvárta az áradással, amíg átértünk.)
- Feladás esetén a Kisrigó biztos pont, oda jól vissza lehet jutni. A korlátozott csomagméret miatt viszont száraz ruha nem lesz ott...
Amúgy meg inkább legyen olyan szép szemerkélően hűvös idő, mint hétfő du., azt szeretem :)!
Pepe, engedd meg, hogy akkor tőled kérdezzek :): A Z+ letérés és patakátkelés után egészen a Kámán-forrásig, netán a Lajos-forrás előtti sárgáig "jelzetlen" az útvonal (ha jól értem, a régi K+ útvonala, amit ezek szerint megszüntettek)? (Persze, tudom, menjek a narancssárga nyomon... de mire én odaérek, az eső rég lemossa azokat a jelöléseket, mint két éve is.)
A T100-zal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni hazautazásban.
Szabó Béla vagyok Gyenesdiásról.
Minden megoldás érdekelne, amivel vasárnap hajnalban közelebb juthatok a lakóhelyemhez: irányba esően Székesfehérvár, Siófok, Fonyód, Keszthely :-) , stb.
A futást nem szeretném/tudom elkapkodni, így talán 23 és 24 óra között érkeznék be.
Ha valakinél lenne még hely és módjában áll segíteni, akkor kérem szépen jelezze:
A metnet fórumát olvasom minden nap, és két napja nekem az jön le onnan, hogy melegetek nem lesz, az eső és annak mennyisége bizonytalan, de erős széllel jön a frontrendszer.
Szél nélkül talán egész ideális futóidő lehetne napközben, a reggeli T-hez képest alig fog emelkedni a hőfok (tehát nem sokat kell öltözködni), de az erős, esetleg viharos széllel számolni kell.
nemnem, vann nekik a most nyári, sőt a következő téli katalógusban is, guidance és texes változatban, külön női, stb, tehát erős vonal náluk. Azoknak ajánljék akik vegyesen aszfalt/terep használatban gondolkodnak.
Kb. másfél hónapja vettem egyet. Nekem sajnos nagyon nem vált be. Valahogy elől ne tartja a lábat, hiába húzod egész szorosra. Ebből az következik, hogy kb. egy 15-20 kilis edzésen, amibe tempós szakaszok vannak iktatva, bármikor tudok vízhólyagot gyártani a láb újamra ( a legutóbbit éppen egy órája sikerült). Aztán, a talpa valahogy úgy van megkonstruálva, hogy a sarokrészébe könnyen beragad a sár, viszont baromi nehezen jön ki, nekem sikerült már 1-2 km is cipelni.
Továbbá hihetetlenül gyorsan kopik a talpa, a felső rész belső oldala elől az a szelőző anyag lassan ki fog lyukadni. (persze a gyors kopás általános salomon tulajdonság) Váltogatni szoktam a cipőket, 30-35 órát futottam benne max., tehát nem kéne hogy ennyire szét legyen menve. Én nem javaslom.
Az eredeti útvonalhoz képest nem változott az útvonal. Tavaly fakitermelés miatt kénytelenek voltunk az aszfalt helyett a kék + on vinni az útvonalat. Felfestéskor kaptuk az ukászt az erdészettől... Az aszfalt rövidebb és egyszerűbben követhető ezen a szakaszon.
Leirom megint. Tesék a narancs nyilakat illetve sötétben a fényvisszaverőket figyelni.
Mindenesetre eléggé eltérőek az előrejelzések: - a met pont hu 16-24 fokos maximumot jósol (ilyet kb. én is tudok, műszerek nélkül :oDDD) - idokep 18 fokot - a koponyeg 15-öt, bár azt írja "A hétvégén aztán - egyelőre bizonytalan, hogy már szombaton is, vagy csak vasárnap - erős lehűlés várható, többfelé esővel, záporral, kezdetben zivatarral." Na kösz... Péntekre még 27 fok, ha késik a lehűlés, eszerint is szívás lesz. - a wunderground meg 31 fokot ír, ómájgád :o(
Már csak az a kérdés, hogy kinek mi a kellemes meglepetés ;o))) Én például nagyon kellemesen meglepődnék egy borús 10 fokos időtől, de félek hogy nem fogok...
Ugyan! A (magyar?) meteorológia még messze nem tudja megjósolni 5 napra előre az időjárást. Idén már többször okozott ez kellemes meglepetést a várthoz képest. Reméljük, most is így lesz!
2009-ben tehát az első rendezéskor / de ezt Lúdtalp jobban tudja / Kisrigótól kék sáv /most is/ az aszfaltot keresztezve azon balra fordulva ment a T100 útvonal, a jelzés bement a fák közé, ott bejött a kék+ ami szintén balra fordulva igen rövid idő után kijött az aszfaltra szintén /nem ment el a rétig sem/ úgy 400m után a jelzés és vele együtt a T100 is az aszfaltról jobbra bement. Kék +, patakátkelés, éles jobbos és ezen a jelzésen értük el Lajosforrást.
2010-ben is ugyanez volt azzal az eltérssel, hogy a T100 pályajelölés még korábban kiment aszfaltra. /jobbra elöbb is ki lehet menni a kék sávról, úgy 200m-rel korábban/ De ebbe ne menjünk bele, meg a nagy eső miatt szinte mindegy is volt. De így volt.
2011-ben a Kék+-t áthelyezték átment a kis réten és késöbb jött ki az aszfaltra, az aszfalton kb 15m-t ment. Csanya azért vezette erre, mert a pályajelöléskor azt mondták neki az erdészek, hogy aznap fakitermelés lesz és nagy lesz az aszfalton a teherautó forgalom. Most ezt az útvonalat is átfestették, Zöld+ lett belőle. A kék+ a kis rét jobb oldalában kimegy jobbra és teljesen máshogy megy fel a Kámán-forrás alá. A patakátkelés után az éles jobbostól a régi Kék+-t megszüntették. A Zöld+ megy tovább Dömörkapu felé.
A lényeg! Idén is úgy fog menni az út ahogy 2009-ben, hiszen az a legrövidebb, azt lehet a legjobban jelezni. Az aszfalton balos, kb. 4-500m és jobbra le az aszfaltról mostmár Zöld+, patakátkelés majd éles benézős jobbos felfele, ami már jelzetlen! A kifujt nyilakat kövessétek és nyugodtan menjetek elmékezetből.
Van egy rakás képem ha nem egyértelmü megmutatom azon merre kell menni!
Múltkor voltam a Westendben Salomonokat nézegetni és kiderült, hogy a 45-ös utcai lábamra 47-es terepfutócipő dukál. Az eladók szerint ekkora méretet nem hoznak be az országba.
Nekem ez kicsit furcsa, nem érzem extrém méretűnek a lábam.
Hol lehetne még ilyen cipőket próbálni/beszerezni?
A hét utolsó napjaira erőteljes hidegbetörés látszik körvonalazódni, így szombaton feltámadó szélre, nagyobb mennyiségű csapadékra, heves zivatarokra lesz esély, a hétvégére visszaesnek a hőmérsékletek.
a Salomon átmeneti cipője volt, 1 szezont ért meg idén asszem leváltották... annak idején jókat írtak róla, terep cipőhöz képest párnázott és nem igazán támasztott...
Nekem volt ilyen cipőm. Tetszett, de nagy volt rám. Elcsábultam egy akcióra és bevállaltam hogy esetleg nagy lesz, hát az lett:) 42-es lábra 43-1/3os. Nem vagyok régi motoros úgyhogy nincs sok összehasonlítási alapom és a tempó sem nagy amiben mozgok. Egy régi vegyeshasználatú Saucony-t váltott le, annál sokkal jobb volt a csillapítása. A jelenlegi aszfaltos/terep cipőkkel együtt próbálva nem volt olyan puha, ezért is tetszett.
Kb 100km-t futottam benne még télen vastag zoknival, úgyhogy terepen gyakorlatilag csak hóban. Itt jól működött, nem csúszkált, kényelmes volt nem lett egy vízhólyagom sem. Mentem vele betonon is 15km felett ott is jól viselkedett.
Barátomnak adtam el, ő eddig kétszer ment vele, másodjára a VTM félmaratoni távján, neki teljesen passzolt, vízhólyag neki sem lett.