Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

chunter Creative Commons License 2012.11.19 0 0 66619

ahogy írtam használattól is függ. 

És biztos az is közrejátszik, hogy épp hogy sikerült a gyártás (gépek beállítása, anyagok minősége, stb...). 

Mondjuk ha ekkora eltérés van swift és swift között, akkor elég nagyot csalódnék a suzuki híres TQM rendszerében. 

Előzmény: devizastutű (66618)
devizastutű Creative Commons License 2012.11.19 0 0 66618

Akkor az enyém is törve volt?

Mikor vettem akkor rétegvastagság mérővel megnéztettem.Nem volt gondja.

Észrevehetően felületi, de sok helyen van sajnos.

Előzmény: chunter (66615)
devizastutű Creative Commons License 2012.11.19 0 0 66617

Szia Zlota!

 

Találtál valami megoldást?

Megnéztem nekem is rozsdásodik! 2005 a gyártás.Főleg a hátsó részen van több helyen is kezdeti rozsda.

Én már szervízkönyv nélkül vettem 2 éve.

Suzukit felkerested már?

Előzmény: zlota (66597)
chunter Creative Commons License 2012.11.19 0 0 66616

futóműre jóval többet kell áldozni, mert nem ugyanaz (más csonkállvány, más kerék(!), más fék!)

Ez zsebbenyúlósabb lesz, mint az 1,3-nál.

 

Én is gondolkodtam rajta, de mivel olyan szinten lopják őket, hogy elszörnyedek mind a statisztikákon, mind a beszámolókon, úgy döntöttem hogy inkább egy 1,3GLX. Sajnos zárt garázs ha nem megoldható, akkor csak CASCO-val javaslom. Ha CASCO-ra nem telik, akkor érdemes számításba venni azt is, hogy egyszercsak kocsi nélkül leszel. :(

 

Előzmény: szitya01 (66614)
chunter Creative Commons License 2012.11.19 0 0 66615

Fényezesés alatt akkor lehet rozsda, ha sérült valahol. Nincs ez se kizárva, hát ezért van a gyári garancia.

Nyilván számít a használat/tartás körülményei is. Pl. télen többet árt a fűtött a garázs egy napi használatú autónál mint a csillaggarázs. Nagyon sok tényező van, ami miatt ilyen lehet a kocsid.

 

Nekem is 2006-os. Csomagtartó rozsda visszahívásnál komplett csomagtérlemezt cseréltettem, utána pedig fényezve is lett. Alámásztam, hogy ellenőrizzem az elvégzett munkát.

Rozsdának nyomát se láttam SEHOL. Az illesztések gyári szigetelőanyaggal végig voltak kezelve korrekten. Az üregekből friss viaszos alvézvédő mosolygott mindenhonnan...

 

Összefoglalva a problémádat:

- Vettél egy kocsit, aminél volt egy ismert visszahívás rozsda ügybe

- Hagytad magad elhajtattni az első szervízből, majd sértettségedben nem vitted a kocsit többé ellenőrizni

- Használtad hosszú évekig, majd most rácsodálkozol (sok felkiáltójelet használva), hogy alánéztél és vannak rozsda nyomok

- Mivel a garanciális feltételeknek nem tettél eleget, ezért a garanciális javítást buktad

 

Megoldás:

- rendes szervízhez bevisz (a legjobb suzukihoz)

- állapotfelmérést csináltatni

- megpróbálni valamennyit behajtani a suzukin a javítás lekezelés költségeiből

 

Egyébként - a képek alapján - a legtöbb rozsda felületi. Valószínűleg egy szakszerű rozsdaátalakító+alvázvédő kombóval megállítható a folyamat. Viszont ez nem az a meló, amit Neked kéne otthon megoldanod. Van egy olyan érzésem, hogy nem vagy karosszériás. Ha az lennél, nem írnál le olyat, hogy milyen jók voltak a 90-es évi swiftek, meg hogy tökéletes állapotban adtad el 8 évesen, mert olyat én még nem láttam...

 

 

Előzmény: zlota (66604)
szitya01 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 66614

Még annyi, hogy a Sportot csak japánban gyártották? És a futóműve mennyire bírja a rossz utakat? Esetleg van olyan alkatrész tétel ami nagyon húzós árú? És mennyire kompatibilis a sima 1.3, 1.5 Swiftte (karoszéria elemek, futómű egyes elemei)?

Előzmény: _nasszer _ (66611)
szitya01 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 66613

Igen kicsit sokat pörög, de az én E46 316-om is csak 200 fordulattal van lemaradva tőle, mert az is sokat pörög. Pedig lecserélem egy Sportra.

Előzmény: _nasszer _ (66611)
_nasszer _ Creative Commons License 2012.11.18 0 0 66612

Ja és azért német autobahnon a 200-at megfutja...............

Előzmény: _nasszer _ (66611)
_nasszer _ Creative Commons License 2012.11.18 0 0 66611

enyémben jelzés szinten van km  kb 30 egynénány ezer, évente van kötelezeő szervizen.Nem tudom a szerviz periódusokat nekem nem pörögnek km -ek inkább az 1 év ami játszik.

Igen normálisan használom, városozás a jó, ugyanis a pálya tempónál irreálisan sokat forog(Arra nekem ott az e36)

Előzmény: szitya01 (66610)
szitya01 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 66610

Köszi.
Mennyi km van a tiédben? Kötelező szervízeknél vmi húzsabb esetleg? 90E km után hol van köt. szervíz? Városozás mennyire jó vele, ha nosrmálisan használod?

Előzmény: _nasszer _ (66608)
nézek Creative Commons License 2012.11.18 0 0 66609

:-)

Előzmény: _nasszer _ (66608)
_nasszer _ Creative Commons License 2012.11.18 0 0 66608

Megbizhatóságról mit irjak?Köszöni nem volt még beteg A motor meg ott van az elejében az se volt még beteg._)))

Az ötöst nem kéne meghosszabbitani,hanem kéne egy 6 os.Nekem a menetstabilizáló visszajelzője szok' égve maradni de úgytünik nem androidos,mert ujrainditom az autót és megoldódik.

 

Ami gyenge pontja az a felső motortartó bak(igaz minden swiftnél) meg állitólag az elektronyos gázpedál.Mint alább olvashatod a rozsdára figyelj a 2006 os nem biztos hogy jól sikeredett modellév.Nekem a "polcos" csomagterü 2008-as van állitólag az már nem rohad a csomagtartónál.De asszem hamarosan alánézek egy kicsit jobban...

 

Megy mint a távirat(húz mint a szárazpunci) egy két audis nézett már értetlenül.De azért az ilyen kisméregzsák kategóriában van erősebb is.7.7 körül eszik Ha nagyon szúrod neki akkor kb 8.6 Egy szép sárga csekkig ennyi volt.

Előzmény: szitya01 (66607)
szitya01 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 66607

Sziasztok!
Swift Sportot akarok venni (2006-10) egy két okosságot tudnátok mondani. Elsősorban a megbízhatósága és  a motorja érdekelne. Még az, hogy hoszabb 5.-et mennyire bonyolult beletenni és kb menniy pénz.
Köszi

ivódzsima Creative Commons License 2012.11.18 0 0 66606

ezzel megfogtál... a festés alatti rozsdával nem tudnék mit kezdeni, mint lekaparom, aztán szakember megoldja.. szerencsémre ilyen festékhibával nem találkoztam...   nagyon-nagyon megsasoltam a csomitartót a kárpitok alatt, de nincs hiba(ott sem)...

kezdem azt hinni, hogy kifogtunk egy problémamentes szériát...a legnagyobb gondom hét év után, hogy a belső kerigetés valahogy nem az igazi.. de a javításra már kaptam ötleteket.

 

a családban mindenkinek szuzukija van, meg vagyunk elégedve.(még úgy is, hogy az egyik 17 éves, és nem rohad)

Előzmény: zlota (66604)
D-Z Creative Commons License 2012.11.18 0 0 66605

Anno a Wr+-t azért cseréltem le a swiftre, mert elkezdett rozsdásodni az ajtókereten a lemez közepe, belülről kifelé. 2002-es volt a verda, onnantól a lengyel agila üzemből jöttek az ajtók, mert kellett a présen a hely/idő a következő modellnek.

 

https://picasaweb.google.com/110669438222633133249/WRRozsda?authkey=Gv1sRgCJHZiMuv-ezbLg#

 

zlota Creative Commons License 2012.11.18 0 0 66604

Örülök,hogy te így megcsináltad-így utólag látva már én is azonnal vinném!Viszont a fényezés alatt mit lehet kezdeni ha rozsdálni kezd? Hozzáteszem ha nincs lebontva a müanyag és nem nagyítóval nézem át nem találom meg.Viszont így, hogy megvan a külső oldalon is, tudom a lemezen volt valami és ez kezd átütni illetve a külső oldalon még csak a hegesztéseknél találtam gombostűnyít.

Alváz és üregvédő jódarabig el fogja fedni,kicsit talán gátolja is,bár mivel nem ér a rozsdához az szépen tud dolgozni alatta.

Előzmény: ivódzsima (66599)
zlota Creative Commons License 2012.11.18 0 0 66603

Nade mindehol nem lehetett sérült, nem?

Utánanézek, de engem az is foglalkoztat még,hogy ez hogyan javítanák a szervízben?Kicsit megcsiszolnák jobb esetben és rá a festék.

Ez nem megoldás...

Előzmény: kajesz1 (66600)
znemeth Creative Commons License 2012.11.17 0 0 66602

Én inkább attól tartok, hogy nem használt menettömítőt, hanem addig tekerte a csavart, hogy ne folyjon.

A szintjelző csavart sikerült kitekerni, azon semmi menettömítő nincs.

Előzmény: Xanyi84 (66601)
Xanyi84 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 66601

3/8-ados crova helyett próbálj 10-es négyszögkulcsot. Az való kimondottan oda, jobban ki is tölti, nehezebben fordul ki...

Persze ettől még a crovával is jönnie kellene, én is azzal tekertem ki és be.

 

Elképzelhető, hogy az előző szerelő menetrögzítőt kent a menetre, úgyhogy én csak annyit tennék hogy lánggal jól megmelegítem a csavar környékét, attól megolvad, és talán enged a csavar.

Előzmény: znemeth (66593)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 66600

Sok fórumon (tipusfüggetlenül) olvasgattam, hogy ez meg az az ember megvette a pecsétet és ezért nem ér semmit a szervízkönyv. No ezektől kell megkérdezni az ismerőseit hol lehet ezt megtenni. Egyébként nekem a wagon-nál sosem volt ilyen gondom , igaz pecsét sem volt de az alváz minden évben meg lett nézve, le lett fújva.

+1 gondolat: nem lehet, hogy szállítási sérült volt az autó?

Előzmény: zlota (66598)
ivódzsima Creative Commons License 2012.11.17 0 0 66599

khm..bocsánat..

 

2005 novemberi az 1.5 GS-em(kétajtós, aut)... az első kötelező szervíznél(is) aranyos volt aki kiadta a papírokat... kérdésemre, hogy az átrozsdásodás ellenőrzés miért nincs beírva, döbbenten nézett, és azt mondta, nem szoktuk, mert a szuzuki nem rohad... nosza otthon alá, belé, stb, és sk.alváz-üregvédelem...azóta, amíg a kötelezőre kellett vinni(mindig más szervízbe) senki nem nézte meg, csak a kérdésem után pofákat vágva írta be utólag...

 

túl a hetedik éven(jó, csak 80e van benne) elmondhatom, hogy nincs rajta-benne rozsda... minden őszi-tavaszi gumiváltásnál (alvázmosás után) kap egy alapos újrafújást... (a műszaki vizsgákon ez még nem volt gond) ma cseréltem téli gumira,  át lett nézve, meg vagyok elégedve... fasza autó ez a swift (az előzőek sem rohadtak, azonnal elvitte az első vevő, aki megnézte) minden eredeti, nincs tuningolva, gyári a rádió(is).. persze én igénytelen vagyok, akár egy barlangrajz..

 

ja, és a Nejem autója is ilyen jó...

 

(pusszantás a gyáriaknak)

 

zlota Creative Commons License 2012.11.17 0 0 66598

Hogyan tudnám pótolni?

Előzmény: kajesz1 (66591)
zlota Creative Commons License 2012.11.17 0 0 66597

Sajnos másnak is lesz ilyen gond szerintem.Nem hiszem, hogy egyedi.Idő kérdése.Pl nem mind1 hogy garázsba volt-e.

 

Nagyobb gondokat is találtam!Azt hittem csak az alja , meg hogy nem volt megfelelő alvázvédelem.

Tévedtem.:(((

A müanyag védőelemek alatt már 2 ponthegesztésnél sasszemmel átnézve megtaláltam a fényezés oldal felől is a rozsdásodást.

Belül a lemezzel van a gond.Sértetlen fényezett és müanyaggal takart elemek kezdenek rozsdálni.Max 1-2 év és észre fogja venni mindenki.Megállítani nem lehet, mert bent van és nem kintről jön.

Hiába kezelem majd le hiába csiszolom le és teszem rendbe, azért azt mégsem tehetem, hogy a hibátlan fényezésemet nekiállok és leszedem.Ezért minden szépen lassan rozsdásodni fog.Bentről. :(

Nagyon elszomrító, hogy nem tudok tenni semmit!

Aki tudja nézze meg, de legyen nagyon-nagyon alapos, kérem alaposan vegyétek szemügyre a hegesztéseket és összeillesztéseket.

kkn Creative Commons License 2012.11.17 0 0 66596

Amit írsz, az egy dolog, amiről én, meg másik, hogy maga a lemez nem volt valami fényes. Gondolom, hiába a legprofibb utókezelés, ha mag az anyag indul meg. De ez csak elképzelés.

Mint írtam, új Mercik is rohadnak, pedig ott is elég hosszú átrozsdásodási garanciát adnak. De már a duplakereklámpás E-k is jó rohadósak voltak, azokról jött először a hír, majd 10 éve, hogy ilyenek. Akkor, ha a Merci sem tud megküzdeni ezzel a problémával, nem csoda, ha a Suzukinál is előfordul.

Előzmény: kajesz1 (66595)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 66595

Lehet, hogy sok lemezt tároltak párás környezetben, így rozsdafoltok keletkeztek, de azt nem értem, ha galvanizált a karosszéria akkor ebben a technológiában kell keresni a hibát, hiszen egy pácfűrdőn megy keresztül ami mindent levisz azért, hogy ez a vékony réteg tökéletesen rátapadjon.Ha a pácfürdőben eltöltött idő, illetve ezen fürdő "legyengült" nincs tökéletes tapadás és akkor a következő rétegek sem tapadnak rá. Hiszen optimális esetben előre durrantják az elemeket amelyek olajosak (durrantáskor olajozni kell), no ezt követi a lemosás pácolás galvánozás összeállított kivitelben.DE!:

Ha viszont a hegesztési , préselési technológiát megelőzi a galvánozás no akkor vagyunk szarba, hiszen az összes technológiai furat, szabás nem védett illetve a hegesztés no meg annak a környezetén leég a horgany nem beszélve a hegesztés megbízhatósága is kérdőjeles, illetve a hegesztés során keletkezett fröcsköléseknél sem.

 

Hogy mit nyernek ha "elemenként galvanizálják": nem kellenek akkora kádak, illetve alapanyagkén tekercsbe is jöhet galvános lemez. Csak abban reménykedjünk, hogy ez nem így van

 

Ezért kérdeztem az általam igen tisztelt egoni dolgozókat, nem tudnak.e erről a technológiáról. 

Előzmény: kkn (66594)
kkn Creative Commons License 2012.11.17 0 0 66594

Az enyém meg tele volt finom rozsdával. Egyszer hallotam olyat, amikor panaszkodtak a rozsdára, hogy pl. vannak időszakok, amikor valamiért minden gyártó sok lemezt vesz, hogy egyáltalán örülnek, ha alapanyagot lehet beszerezni, nemhogy kritizálják a lemez minőségét. nem egy típusnál hallani rozsdásodásról, de nem az összes.

 

De akár a Mercinél is sokan panaszkodnak, hogy egyes autók hogyan rohadnak, amik a 2000-es években készültek. Úgyhogy ez valószínűleg az iparágat sújtja, de ez csak az én véleményem. Ami az egyes tulajt nem vigasztalja. Mert ha az enyém motorhiba miatt lerohad, attól nem vagyok boldog, hogy száz másiknak nem.

Az én W201-emet is megbízható autónak tartják, én mégis folyamatosan javítom a hibáit, rengeteget ráköltöttem. A márkafórumokon meg csodálkoznak, hogyan lehet ennyi problémám egy autóval. Ami amúgy megkímélt, és az állapotát mindenki dícsérte. Sjna azzal én sem vagyok kint a vízből, hogy a többieknek kevesebb a bajuk az övékkel.

Előzmény: zlota (66583)
znemeth Creative Commons License 2012.11.17 0 0 66593

Próbálnék váltóolajat cserélni egy 2005-ös 1.5GS Swiftben.

3/8" krova éppen jó a négyszög csavarba, de egyik csavar sem enged.

Pedig korábban Suzuki szervizben cseréltek váltóolajat, nyilván fakezű volt a szerelő.

Rátettem a krovára egy hosszabbítót kb. 50 cm erőkarral is csavar feje enged, de a csavar nem moccan.

Mi a túrót csináljak? Befújtam csavarlazítóval, de így sem megy.

 

Azon tűnödöm, hogy hogyan tudnám felmelegíteni körben a váltót és közben hűteni a csavart, hátha kilazul...

 

Valami egyéb trükk van a tarsolyban?

 

Utána hogyan tudnám a szétnyírt csavart kicserélni? Pontosan milyen menet van benne?

Sima hatlapfejű, finommentes olajleeresztő csavar nem jó bele?

kajesz1 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 66592

Még 1 lehetőség van mindenki nézzen (2005-2007-es gyártású) a kocsija alá! Ha sok 2006-os így néz ki akkor baszhatják, ha nem vitted garanciális szervízre akkor is. 

Előzmény: zlota (66588)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 66591

Ez elszomorító. Sztem amit tudsz tenni: pótold a garanciális átvizsgálásokat ha tudod, majd reklamáljad meg. Az az egy róható fel rád, ha a csomagtartóval ilyen dúrva probléma volt én továbbvittem volna a gari vizsgálatokat, most meg rájuk borítanám az íróasztalt. Ismétlem, nem a Te hibád a rozsdásodás, csak az esélyeidtől fosztottad meg magad.

De ettől még felháborító persze évi 300.000-et le tudtak gyártani, csak ilyen áron. Pont ezért lőttem ki a daciat - a rozsdásodás miatt.

Előzmény: zlota (66588)
gabeszb Creative Commons License 2012.11.17 0 0 66590

Nos kész a váltó (meg egyebek) - összes csapágy, kuplung kinyomó, egy hosszbordásszíj csere, olaj a váltóba, munkadíj, összesen 88e ft (plusz gyertyacsere de azt én vittem). Elégedett vagyok és tökéletesen működik minden. Na meg garancia is van.

Előzmény: SuzukiM13A (66554)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!