Citaro 2 -n nincsen bosch kulcs :) amikor baloldalt a gyujtáskapcsolót valamint az áramtalanitó kapcsolót lekapcsolom valamint kivül az akkupaknál levö áramtalanitót már semmi nincs áram alatt.
Valamint a Futár leírásában olvastam mostanában hogy napközben is szokták fissiteni és ezek életbelépéséhez ha nem frissül magától újra kell inditani és az ujrainditásakor tölti le afrissitéseket.
Jjja: az elképzelhető, hogy a letöltött adatokat csak másnap reggel, a bekapcsolást követően fogja kicsomagolni (cippzár szimbólum a képernyő közepén); ez sokszor elég sok időbe is kerülhet...
Kibontom, hogy fogyasztható legyen (Copyright Hofi):
Amikor a gyújtást lekpacsolod (Bosch-kulcsot kiveszed) máris kapcsolódik, mielőtt még az akkufőkapcsolót* lekapcsolnád (de ha csak később, akkor is!), és ha le is áramtalanítod, egy megkerülő vezetéken az OBU feszültség alatt marad, és mindenképpen befejezi a frissítést. Ilyenkor a kijelző már nem működik, de a gép igen. Aztán ha végzett, leoltja a villanyt maga után.
* Még akkor is, ha a mechanikus telepfőkapcsolót kapcsolod ki a Citaro ládaterében, mert az autovillamossági hálózata így van kialakítva.
Az esti kikapcsoláskor áramtalanitás után már semmit nem keres hiszen már lekapcsolt, amikor reggel bekapcsolom akkor ellenörzi hogy éjjel frissült e az adatbázis ha igen letölti és márúgy indul el :)
A járművek az esti telephelyi leállításkor (=kikapcsoláskor) csatlakoznak a telephelyi vezeték nélküli hálózathoz (WiFi), frissítéseket keresnek, és ha találnak, le is töltik azokat. Reggelre az új adatbázis rendelkezésre áll a hajnali kezdő járművezetők számára.
A megállóhelyek bemondásáak felprogramozása megállóhelyenként, és nem vonalankánt történik. Ezért fordulhat elő, hogy egy-egy vonalon esetleg még csak a más vonalakkal közös, illetve már felprogramozott megállókat mondja be, a többit nem. Megoldása folyamatban; igen nagy adatbázisról van szó, gyakorlatilag a Budapesten előforduló több ezer megállótáblához (igen, valamennyi, hiszen azonos hangbemondáshoz több GPS-pozíció is tartozhat) hozzá kell rendelni az információt.
Ezek szerint pontosan ugyanúgy működnek, mint a "másik" cégnél" - se jobban, se rosszabbul. (Eddig amiket láttam - kívülről - mind hibátlannak tűnt, dehát nem utaztam még egyikkel sem, hát ezért kérdeztem.) Köszönöm a válaszokat! :-)
Az miért van, hogy (aránylag) minden vonalon jól működik már a FUTÁR, de a 30/30A/230- on csak 4 megállót képes bemondani??? :/ Sajnálatos, hogy nem tudják megcsinálni :/
Ez szerintem FUTÁR hiba. Tegnap egy FUTÁR-os Gyrossal mentem és "A következő
megálló.................................Ferenciek tere" volt a műtyúk mondókája.
Csak én tapasztaltam a 134-es vonalon közlekedő új Citarokkal kapcsolatban,h. most már minden megállót mond (eddig csak pár fontosabbat tudott), de más típusú lett a bemondás? "A következő megálló.................................Békásmegyer" nemrég még "Békásmegyer következik" volt.
Ez ugye nem marad így? Vagy csak ezen a viszonylaton tapasztalható? Olyan FOK-GYEM-es hatása volt, csak felpörögve. Mind3 Citaro-n ez volt :(
Am ezzel a Békásmegyer cuccal nagy problémák vannak sztem: Szentlélek tér felé ugyebár Juhász Gy. -> Hímző u. --> Békásmegyer. Na ennek semmii értelmes sincsen, mivel az előtte lévő megállók és Békásmegyeren vannak -.-' Legalább itt jelezné a HÉV-átszállást, mert így sehogy sincs értelme, ugye?!
Egyik zsír új Citaro épp a Rózsakerti ltp. - Barosstelep környékén tanulózik. A buszmegállóban állók csalódott arca, mikor meglátták, hogy ez nem a 114-es...
Mint mondottam, a tudományom csekély, de én úgy tudom, hogy nincs benne a garázsmeneteken kívül más csonka, és RP-nek válaszként, úgy tudom, hogy csak számot sem lehet kiírni.
Az a baj, hogy bármilyen kijelzőképhez mindenképpen hozzárendel egy járatszámot. Tehát az utasokat nem szállíthoz is, vagy a garázsmenethez is. Ez valahogy a BKV-son nem rémlik, aztán lehet... Sajnos hivatalosan még mindig nem vagyok leoktatva az OBU járművezetői szemszögből történő használatára :)
Volt pár napja 1V a Leheltől Bécsi felé, (igaz a villamoséba) de szépen be tudtam a 105-ös Citaroval jelentkezni :) Ugyanez menne a 28-assal is. Max a célállomás nem lesz jó.