Sziasztok, 2014 es Kia Ceed kombi 1.6 CRDI most érem el vele a 30000 szervizet. Bementem érdeklődni (DI-FER M6) a szervízköltség után, olyan árajánlatot katam hogy ha minden előírt dolgot cserélnek durván 80ezerre jön ki, viszont mondta a szervizes hogy ez elég magas és ők azt szokták mondani hogy az üzemanyagszűrőt elég majd 60000km nél cserélni,és így "csak" 50k körüli a szervíz ára, de rám bízza ... . Ezért szeretném a kedves forumtársaim segítségét kérni, hogy mit javasoltok inkább cseréltessek mindent vagy az üzemanyagszűrőt valóban nem nagy rizikó 60000 bent hagyni ! Válaszaitokat előre is köszönöm :)
ne felejtsd el megkérdezni a tulajokat arról, hogy télen mennyi idő alatt lesz meleg az utastérben.
volt már olyan dízelem, amiben télen befagyott a fenekem (2001-es 1.9DCi 102LE Rönó), a mostani dízel viszont olyan mint a benzines Toyotám (1999 Avensis 1.6B) volt, igen hamar fúj meleget. ( 2003-as Fiesta 1.4 TDCi )
köszi a leírásod. Sajnos, holnap reggel utaznom kell a kocsi miatt, így nincs lehetőségem kipróbálni egy hasonló autót előtte, kevés az idő hozzá.... :( Akkor megbízom az egyik kollégámban, aki szeret gyorsan közlekedni és elégedett... Igazad van: mindenki más stílust szeret, más az ízlése...
Azért lehet leírom az első tapasztalatom... Köszi még egyszer.
1.0 Yaris majdnem úgy indul mint egy dizel, kis fordulaton is elég nyomatékos, nem fullad le, mint az 1. generációs 1.6 benzines Avensis, annak kellett nyomni a gázpedált indulásnál.
üres tömegek: az 1. generációs Yaris 915kg, a Ceed 1260kg, az Avensis 1300kg
a súlyhoz a légellenállás és a motor köbcentije is hasonlóan nő, nem biztos, hogy erősebbnek fogod érezni.
próbálj ki néhány km-re tőled egy 1.4 benzinest, mindegy milyen felszerelt, és kiderül milyen vezetni. Mi hiába mondunk bármit, mindenkinek más az izlése.
ott találtam egy árban - korban - km-ben - és felszerelésben (full extrás) jó autót. Bár gondolom, ezért egy 1.0 Yaris után ez sokkal erősebb kocsi lesz akkor is, ha tényleg a 109 ló nem jön ki pörgetés nélkül....
Bár, most megijedtem: ez is rozsdásodik??? Ezért mondtam le a Mercedes A-ról, mert azt hallottam, hogy az szar!
Tervezem, hogy veszek egy Cee'd-et 7-8 éveset. Azt olvastam, felhasználó írta, hogy hajlamos rozsdásodni nem várt helyeken. Mi erről a tapasztalat? Mire érdemes figyelnem vásárláskor? Elsőre 1,4 es ötajtósra gondoltam, de elgondolkodtam az 1,6-os kombi dizelen is, bár sokat használom rövid távon is.
Nagy valószínűséggel hétfőn kerül tulajdonomba egy Kia Cee'd 1.4 2008-as évjáratú kocsi. Véletlen lett ez a választás, soha nem foglalkoztam ezzel a típussal, ez az igazság.
Most próbálkozom kicsit tájékozódni a kocsiról, van 2 napom rá (bár még visszaléphetek). Olvasok azért hideget és meleget is róla! A kollegám isteníti, hogy a 109 pacival szépen megy. Más azt írta, hogy a 109-et nem tudja az autó igazából, jó, ha 70-nek felel meg, lomha és lassú, nagyon kell pörgetni a motort a fürgeséghez és sokat is eszik emiatt... Én sokat nem járok országúton, de előzésnél azért szeretem, ha van erő a kocsiban.
Mi az igaz? Merjem megvenni a kocsit?
Azt hallottam - lehet ez hülyeség!! -, hogy a szervízben szoftverfrissítéssel csökkenthető a fogyasztás... Mennyibe kerül egy ilyen művelet?
Ha van benne részecskeszűrő, akkor annak a (részleges) eltömődése is okozhat ilyen hibát. Vidd egy olyan szerelőhöz, akinek vannak megfelelő autódiagnosztikai műszerei, szerintem gyorsan kideríti a hiba okát.
Segítségeteket szeretném kérni a következő problémára.Indulás után 10-20 km.-után kigyullad az ESP lámpa és csak újra indítására alszik el ilyenkor nem is működik. Voltam szak szervizben de sajnos a hibát nem tárolta. De olyan is van hogy 200 km ig meg semmi.
Kreatív ötleteket várok, de ha csak tudatlan vagyok, mondjátok el nyugodtan.
A szitu az hogy ősöreg bontószökevényekkel járok, mert azokban hiszek, viszont most nálam landolt egy Kia kulcsa. Valami eco csoda, innen már nekem fáj :(
szóval ez a mocsok dízel valahogy nem forog 3000 fölé. Ez normális? egyébként a megtett 400km alatt nem éreztem hiányát, de a vezetési élmény csak szeretne nulla lenni, de inkább negatív. Egy idő után végre rájöttem, hogy kell agyoncsapni a start/stop-ot, ami halálra idegelt a dugóban. Csak én érzem az autó tervezett életciklusát jelentősen befolyásoló tényezőnek a sok fölös indítgatást?! Fordulatra visszatérve: pályán így is ment 140-150et ami ott elég is volt, de hogy városból kiszabadulva nem lehet egy jóízűtt gyorsítani, ettől megőrülök. Kb olyan mint ha valami csökkentett módban futna. Egy darabig húz aztán mint ha elvágták volna. Meg amúgy is, mit villog nekem hogy váltsak már feljebb... 90-nél hisztizik a 6.-ért... LOL :D
Másik kérdésem: a műszerfal fényerejét lehet valahogy szabályozni? Ez a narancsos-pirosas semmilyenszínű de erős fény kipirítja a retinámat :S