Megint kérdezni jövök, konkrétan olyat hogy létezik-e még vagy mivel lehet helyettesíteni a Castrol TQF olajat, egy Borg Warner autómata váltóhoz kellene, és ez a előírt olaja, éppen egy régi Volvo 140-et pakolok össze, ahhoz kellene. Köszi!
Hivatalosan (és szvsz) a 10W-40-es motorolajok egy évnél hosszabb idejű használatra - a kilométer teljesítménytől függetlenül - ennél a modellnél nem igazán alkalmasak.
A 2000-től bevezetett Longlife (kiterjesztett, majd rugalmas) szervizciklussal üzemelő (QG1 kódú) motorokban VW 504 00 jóváhagyású 5W-30-as olajjal ez a "mutatvány" minden további nélkül megvalósítható.
Adott egy 2000-es évjáratú VW Golf 1.4 16V. Mivel második autónak használják, ezért csak évi 6000 km-t megy, ezt 2X10km formájában országúton, maximum 3000-es fordulaton, kis terheléssel. Általában nem hül le nagyon a motor a két inditás között... Ilyen esetben az ideális 1 éves olajcsere intervallumtól el lehet térni, mondjuk 1,5-max 2 évig? 10W-40 félszintetikus Valvoline van benne.
Nem az árakból (hanem mint eddig mindahányszor) az adott modellhez a gyár által engedélyezett olaj minőségekből indultam ki, azokat soroltam fel. Úgy észleltem hogy mindeddig te is ezt a gyakorlatot követted - vagy rosszul figyeltem volna?
"... használhatóak. " A castrolmintabolt.hu árakon számolva, ha a kiterjesztett szervizciklus 20 ekm-nél, illetve 16 hónapnál hosszabb, akkor olcsóbb is - és mindenképp korszerűbb - a VW 507 00 használata.
2006-ban többféle 3.0 TDI motorváltozat is gyártásban volt, ezek közül a 155 kW/211 LE teljesítményű BNG motorkódú valamint a 165 kW/225 LE teljesítményű BMK motorkódú változatokhoz 15 ezer km-es szervizciklus esetén a VW 505 00 jóváhagyású motorolajok is használhatóak.
Biztos igazad van.... mindezzel együtt nem vagyok híve bárminemű csűrcsavarásnak, a szavak terén sem. Amúgy is: vannak egyes emberek akiket szvsz Ciceró ékesszólása sem lenne képes jobb belátásra bírni és hol vagyok én Cicerótól?
Bocs, SLX-350, sok év után most először had fogalmazzak meg egy kritikát (veled szemben?)!
Ennyi tapasztalattal a hátad mögött tudnod kellene kezelni egy a Tiedtől jelentősen eltérő kommunikációs stratégiát. Rá kell, hogy gyere arra, hogy ahogyan eddig próbáltad az nem megy, és hidd el, meg lehet tanulni, hogyan kezelj egy ehhez hasonló módszert, anélkül, hogy személyesre vennéd.
Bizonyos tekintetben, természetesen nem szakmai értelemben, leiskoláznak ám itt sokatokat :-)
-Szerintem!-
Ps.: Egy pszichológus/kommunikációs szakember disszertációt írhatna, csak ez alapján a topic alapján, és mekkora az index fórum teljes terjedelmében....
a 10W30-ra gondoltam, hogy esetleg ahhoz közel áll. Elmentem 4 szaküzletbe is, az egyetlen előírásnak megfelelő olaj ami helyben kapható az a Q8 SAE30 SF. Köszi a segítséget!
Nem szokásom fényezni magam, most sincs szándékomban de egy dolgot azért leszögeznék: 20 éves Castrol múlttal talán van némi rálátásom a cég működésére és annak hátterére.
Képzeld el, az általam ismert Castrol termékfejlesztők egyikén sem volt Castrol logó, mindettől függetlenül a Castrol üzemekben gyártott Castrol termékek fejlesztését végzik.
Amúgy elgondolkodtam egy pillanatra: ha (szerinted) a Castrol mint cég nem létezik akkor én sem létezem? (a munkáltatóm ugyanis a szerinted nem is létező Castrol Hungária Kft.)