Bírja a dugattyúja az olajat? Kisebb leszívásokhoz én vásároltam pumpához hasonló leszívót, de a dugattyúja átengedi az olajat!!! Kell bele valami O gyűrűs dugattyút esztergálnom. A Zsiguli/Lada pumpákat én sajnos eladtam az autókkal együtt :-(
A méretek alapján, mivel nekem a főorsó furat 15mm, ha a patron alatti szakasz MK3 kúp is volna, akkor is nagyjából a feléig tud bemenni a kúpba a szerszám szára.
Erről egy képet készítenél, csak a kíváncsiság kedvéért. Én emulziós szivattyút szeretnék ugyanebből, és hátha eszembejut valami jó kis ötlet a Tiéd alapján.
Korábban valaki kérdezte váltó (?) feltöltés lehetőségét kis átmérőjű furaton keresztül. Én nagyon régóta, fúrógéppel meghajtott Lada olajszivattyút használok, személygépkocsiktól a kombájnig mindenféle váltók, hidak feltöltésére. Anyagköltség nélkül, kis munkával megvalósítható!
A pontos fedés mértékét mint irtam is, csak saccolni tudom ugyanis intóm nincs megmérni a tokmány illesztővállát meg még mikróm sincs akkora, amekkora kellene. A normálpofák futáspontosságát nem ismerem vagy legalábbis nem mérvadó, szabályozást igényelnek A fordított pofákkal egész jó a pontosság 4-5 század körül ütnek az anyagok használatkor
Ha tényleg 2 század a túlfedés akkor az sok! Hisz a 0 a 0-val sem megy össze, szokták mondani. De ez még megengedett tokmányillesztésnél. Szerintem.
Az, hogy a tokmánytest üt az egy dolog. A lényeg, hogy a pofák centrikusan szorítsanak. Egy elhasznált fejnél köszörüléssel a futáspontosság javítható. Az is javít ha pofák síkját is felköszörülöd. Természetesen az esztergán de ezt te is tudod.
A langvago.com nál elhajtottak, hogy keressek lézerrel vágó céget (azt hittem ők is vagnak lezerrel). Tudok mondani Bp környékén céget akik kivágnának 2mm vastag acélbol egy alakzatot?
Arra gondoltam, hogy ha ez megy, vágatok ki csiga fúró élezo sablont, meg trapez menet profilokat is vékonyabból.
Kicsit utánakutattam katalógusban hogy egy új 160 as tokmánynak mennyi a tűrése ütés tekintetében. A meglévő használt egy uis 2-M1 tehár egy standardnak mondható. ahhoz képest hogy használt, annyira nem is rossz a végkifejlet mint gondoltam, azt gondoltam, egy standard tokmánynak nagyobb a futáspontossága. Igazából nagy világmegváltó terveim nincsenek vele, nagyon pörgetni sem fogom biztosan, max 750 körül, Esetleg ha nagyon kilesz a pénzem, akkor veszek egy szettet, bár most akciós az egyik webshopban, 70 ezer a standard 160/3 as, csak nincs 3 csavaros felfogótárcsájuk
A főorsóm lógása határértéken belüli. A tokmányt jobb ötletem nem lévén, egy rapid szállal körbehúztam, a felütődéseket letiztáztam, a hátlapja műanyagos, nem ér a felfogótárcsához. Délután ujraesztergáltam a vállat a felfogótárcsán, most úgy 2 század fedés lehet a tokmány illesztőpereméhez képest, tehát határozott, de nem nagy ütésekkel egy alumíniumkalapáccsal összeüthető. Rések után kutattam már a bejegyzésem elött is, akkor sem és az ujraesztergálást követően sem fedeztem fel sem fényrést, sem semmi olyat nem találtam, ami bement volna és a józaneszem kiadta(hézagmérő, hőpapír, végső elkeseredésemben még a kevés hajamat feláldoztam, de az sem. Továbbra is üt, valamelyest csökkent a kavillálás, de a felfogótárcsától 10 mm re még mindíg 4-5 századot radiálisan, a dió után pedig 6-7 századot üt, Külsérelmi nyom nincs a tokmányon a vizsgált átmérőkön. Ütésük a tengelyvonallal párhuzamos hellyel közzel. A tokmánypofák felől axiálisan szintúgy üt a teljes átmérőhöz közel mérve 5-6 századot. A felfogótárcsát többszöri felszerelés után szintúgy ellenőriztem, abban kb 1 század ütések vannak Lassan belenyugszom egy uj tokmány vásárlásába, de akkor már felfogótárcsát is lehet hogy veszek, márha találok olyat, amit csak fel kell építeni és kiórázni
Az alsó csapágyfedél furata 61,5 volt málam ezt esztergáltam fel 7mm hosszban hogy bele férjen a szimering. (ami a képen látszik de esztergálás előtt) Viszont kimaradt a labir csapágy oldali fele és az ellen anyája.
Igen, van belül egy kis perem, ez látszik is a képeken.
A perem 47-48mm között van a főorsó homlokától, így azt hogy Morse kúp volna benne.
Szerintem a perem egyszerűen csak azért van benne mert a főorsó további részénél nagyobb átmérőt munkáltak meg hogy a behúzószár lazábban lehessen, és hogy legyen egy váltás a patron felfekvő felület és a nem releváns belső átmérő között.
"Marad a kérdés hogyan volna jobb befogni egy 50mm-es marót ebbe a főorsóba."
Szerintem elsősorban sehogy. Egy ekkora maró az esztergádénál sokkalta nagyobb merevséget kíván a főorsótól is, meg az asztaltól is, ahova a tárgyat befogod.
Jobban jársz egy 10-12-es tömör karbid ujjmaróval. Lassabb, körülményesebb dolgozni vele, de nagyobb fordulaton, kisebb nyomatékokkal jobb/szebb eredményt fogsz elérni és a gépedet se gyötröd annyira. És még olcsóbb is.
Ebben nincs plusz közdarab, az kijött volna most a második próbával.
Marad a kérdés hogyan volna jobb befogni egy 50mm-es marót ebbe a főorsóba.
Legnagyobb patron és egy hengeres száron a marófej, vagy olyan száron legyen a marófej aminek menetes, és olyan kúp van rajta mint a patronon, így nem kell patronba fogni hanem közvetlenül a főorsóba a behúzóval.
A főorsóm szerintem nem az eredeti, vagy legalábbis görgős csapágyasra lett alakítva. Én inkább azt gondolom hogy nem eredeti. Tehát még az is lehet hgoy MN80 patronok és olyan főorsó kúp van benne.