Keresés

Részletes keresés

Petrányi Jen Creative Commons License 2017.11.23 0 0 1848

Dilemmádat értem, problémáiddal meg cserélnék :)

Szép a motorparkod!

Tegnap megnéztem a CG teljesítményét, és 11 lóerőt írnak, ami kettővel több az Innovától - látszólag nem sok, de mert gyengécske mind a kettő, így már a kettő lóerő is számít.

 

Egyszer láttam egy Innovát Tucanoba öltöztetve, de mire gy döntöttem, hogy beszélek a gazdival a hasznosságáról, addigra el is tűnt. Az biztos, hogy a normál robogóknál nagyon hasznos lehet, de hogy az Innován a középen felpúposodó váz miatt mennyire fékszik fel - kérdőjeles számomra.

 

Az én Innovámon egy fülecske tört le, és az is én balfékségem miatt történt. Hidegben nem ajánlatos szerelni, az biztos.

 

Akármelyik mellett is döntesz az biztos, hogy zsákmacskába nem nyúlsz :)

Nekem is volt párhuzamosan az Innova mellett nagy motorom, egy 600-as Hornet képében, de ezt most odaadtam a fiamnak, és helyette használom az Ő Hornetét, ami viszont 250-es négyhengeres, 16 szelepes kis japán óramű. Nekem meg ezek a motorok birizgálták állandóan a kis agyamat. A mai 250-esek szánalmas rigák a régi 250-esekhez képest mind teljesítményben, mind futóműben. Most kapsz ledes izzókat, háromszög alakú kipufogót és jó esetben 27 lovat a régi 40-45 lóerőhöz képest.

Előzmény: R11GS (1847)
R11GS Creative Commons License 2017.11.22 0 0 1847

Kicsit én is az alma-körte összevetést érzem, de ha a cél irányából közelítjük meg a dolgot, inkább a starking alma-golden alma analógia érvényes. Egy BMW K75RT túramotorom van a Cubon kívül. Azt nem szeretném napi közlekedésre, városi és elővárosi szaladgálásra használatra befogni, mert túl jó erre a célra. Inkább megtartom a magyarországi és külföldi utazásokhoz, mert arra tökéletes. 

 

Visszatérve a témára, az Innova mellett az szól, hogy imádom a körváltós megoldást és a tokozott lánc is bejött, illetve könnyebb rá Tucano lábtakarót tenni. Ellene a szerényebb teljesítmény és a könnyen elpattanó fülekkel rögzített idomozás szól. A CG-nél ez a képlet megfordul és ott még birizgálja a fantáziám a nyomórudas felépítés részben az egzotikuma, részben a várható problémamentessége miatt. Ezen kívül a CG váza és futóműve strapabíróbbnak is tűnik, mint az Innováé, bár endurózni nem akarok :)

Előzmény: Petrányi Jen (1846)
Petrányi Jen Creative Commons License 2017.11.21 0 0 1846

Szia!

 

Szerintem kicsit alma és körte  a CG és az Innova összehasonlítása. A CG akárhogy is nézzük egy naked motor, biztos pár lóerővel erősebb is mint az Innova. Az Innova pedig egy moped leginkább szerény teljesítménnyel, de a szamár kitartásával :)

 

Bizonyára nagyon jó motor a CG is, azzal az őskövület motorral. Régóta tanakodok én is, hogy jó lenne egy ilyen járgány. Ha egy mód lenne rá, én karbisat vennék.

Előzmény: R11GS (1837)
Petrányi Jen Creative Commons License 2017.11.21 0 0 1845

Szia!

 

Sok örömöt a motorhoz! Én az Innova lánckenésben átálltam váltóolajra - abból is valami olcsó ásványira. Érdekes mód a Honda kézikönyv is váltóolaj használatát írja elő legalábbis a Hornetnél. Nagyjából ezrenként leszedem a lánctokot és csepegtetek a láncra óvatosan - ennyi a történet. 

 

Ha havonta beindítod a motort, akkor nem hinném, hogy gondod lesz tavasszal, de ajánlatos jó benzinnel csurig feltölteni a tankot.

 

Az én motorom karbis és az átélt 11 tél után még egyszer sem volt gondom tavasszal. 

Előzmény: Manac ;-) (1844)
Manac ;-) Creative Commons License 2017.11.21 0 0 1844

Szia!

Nincs benne 16ekm sem, tehát még nem elnyűtt a szerkezet.

Csurig töltöttem 100-as benzinnel. Injektoros, tehát sokat nem tudok vele büvészkedni. Időnként be fogom indítani, szerencsére garázsban áll.

A láncot ellenőrzöm, a feszesség állítás módját ismerem, de még nem "érzem" mikor jó.

Lánckenést mivel érdemes végezni?

http://indafoto.hu/manac/image/25527597-2bd9a2fa/user

Előzmény: kismukk19 (1843)
kismukk19 Creative Commons License 2017.11.20 0 0 1843

Hány km van a motorban? 

Lehet még gondolkozni a téliesítésen... itt én is folytattam eszmecserét, hogy tartályból leengedni a benzint vagy sem. Legutóbb nem foglalkoztam vele és 95-ös maradt benne, belekövesedett a karburátor fúvókájába, szervíz sem tudta kitisztítani, új fúvóka kellett bele. Két álláspont alakult ki, leengedni vagy teletankolni 100-as benzinnel. A leengedés ellen szól, hogy akkor rozsdásodhat a tank. Azt hiszem, én most 100-assal teletöltöm és a karburátorból meg leengedem, ott van egy kis csavar, benzincsapot elzárni, csavart meglazítani és kifolyik fél-egy deci.

Még egy apró észrevétel: a lánc! Rendszeresen szervízeltettem, de nem néztek rá a láncra, aztán egyszer csak darabosan kezdett menni, hát berozsdásodott. Akkor már kuka lett az egész, új lánc kellett, szóval néha érdemes megnézni és újrazsírozni.

Előzmény: Manac ;-) (1842)
Manac ;-) Creative Commons License 2017.11.20 0 0 1842

Köszönöm. Olajat megrendeltem. Egy budapesti motorszervizzel egyeztetek légszűrő és pótizzó ügyben, az e-bay-on magasak a szállítási díjak ahogy nézem. Remélem másra nem is lesz szükség egyhamar.

Előzmény: kismukk19 (1841)
kismukk19 Creative Commons License 2017.11.20 0 0 1841

GRATULÁLOK a Cub-hoz!

Olaj: én ENEOS 10W30-at használok, speciálisan japán motorok számára. Cseréhez 0.6 l kell, nálad talán kevesebb is, de mikor kiengeded a használtat, meg tudod mérni.

Üzemeltetéshez itt sok infót találsz, és kérdezz bátran!

Előzmény: Manac ;-) (1840)
Manac ;-) Creative Commons License 2017.11.19 0 0 1840

Sziasztok!

 

Egy Honda Super Cub 50 FI ujdonsült gazdájaként lennének alapvető kérdéseim.

Az évjáratát a gépnek nem tudom pontosan, 2008 körüli lehet, már injektoros.

Sajnos nem kaptam hozzá felhasználói kézikönyvet, ezért szeretném kérdezni a Cub tulajdonostársaktól, van-e valakinek megosztható (esetleg angol) nyelvű gépkönyve? 

 

Olajat szeretnék cserélni elsőnek, de a mennyiséget és a viszkozitást nem tudom pontosan.

 

Minden üzemeltetési infót köszönök.

Üdv.

Perras Creative Commons License 2017.11.19 0 0 1839

Forum tagok a jófogáson bontót innova alkatrészek .üdv Perras

R11GS Creative Commons License 2017.11.18 0 0 1838

Köszönöm, ez nagyon hasznos összefoglaló volt. Ma pont láttam egy innovás futárt a városban, de nem te voltál, mert az a gép szürke volt. Az alkatrészforrások kutatásába már belekezdtem és látom, hogy bontott is van bőven az eBay-en, mert pl. Nagy-Britanniában az Innova a leggyakoribb futárgép a Super Cub 90-ek fogyása után. 

Előzmény: crazyjohnny (1836)
R11GS Creative Commons License 2017.11.18 0 0 1837

Igen, nagyjából erre, ezekre jutottam én is a melegedéssel kapcsolatban. Ezek szerint akkor az én felhasználói profilom maga a földi kárhozat a kis gépnek. Nem megyek hosszú távokat, illetve csak ritkán. Lehet, hogy gyakoribb olajcserével fogok küzdeni a probléma ellen a tél folyamán, illetve inkább nem használom a Cubot. 

 

Az Innova-CG párbajt próbával fogom eldönteni. Az Innova már kipipálva, a CG-re nagyon kíváncsi vagyok. Szeretem ezeket a kis csetreszeket. :)

Előzmény: bervas (1835)
crazyjohnny Creative Commons License 2017.11.17 0 0 1836

Nem futár körülmények között tuti elmegy szerintem is 100E km-et gond nélkül,csak az olajat kell nagyon figyelni.

Külföldről,de EU-ból rendelem az alkatrészeket hogy tuti ne legyen vám gond+érdemes megnézni más moci kompatibilitását is.

Viszonyításnak hogy mi a különbség:HONDA MAGYARORSZÁG ÁRAI: FÉKTÁRCSA 63000+Áfa(Nem elírás!) ,RÖPSÚLYOS KUPLUNG 25000,DUGATTYÚ 15000,GYŰRŰ 15000,HENGERFEJ+HENGERTALP TÖMÍTÉS   6000 ,FŐTENGELY FELÚJÍTÓ KÉSZLET(CSAK A HAJTÓKAR) 25000,VEZÉRMŰLÁNC:8500 ,VEZÉRMŰLÁNC FESZÍTŐ 12000 !!!

A HENGER és a komplett FŐTENGELY árát le se írom!! Több éves árak!Ezek csak emelkedtek azóta!

 

RENDELVE:Féktárcsa 7500 ,Röpsúlyos kuplung 6000 (GYÁRI BESZÁLLÍTÓ), Dugattyú+Gyűrű(Gyári)+Új Henger(után gyártott) 25000 , Teljes tömítéskészlet szelep szimmeringgel 3000(után gyártott), Főtengely felújító(GYÁRI) 10000, KOMPLETT Főtengely csapágyazva,fogaskerékkel(után gyártott) 25000, Vezérműlánc(Gyári beszállító) 2500,Vezérműlánc feszítő 3000.

 

A nagy generál Japán csapágyakat használva is töredékárból jött ki ! + Magam szerelek mindent (kivéve gépmunka ha kell)

 

Vannak meglepően nagyon jó árak a Honda MO.-nál is,de van ami irreális ! Csak 1 kis generálnál spórolsz több 10E ft-ot úgy hogy nem megy a minőség rovására !

 

 

 

bervas Creative Commons License 2017.11.17 0 0 1835

Az Innovához rengeteg thai és maláj és indonéz gyártó gyárt alkatrészt. A gyári Honda árak sem veszélyesek.

Nem futár üzemmódban szerintem 100e+ km simán borítékolható generál nélkül.

 

Egy motor akkor termel hőt, ha az ember hajtja. Ha nem hajtod, nem melegszik. Egyébként meg tegyél rá olajhőmérőt. 70-75 °C olajhőfokig melegítsd fel, onnantól ne féltsed.

 

Hidegben meg minden hűvösebben jár. +3°C-ban az 500-as vízhűtéses is alig melegszik lakott területen kívül.

 

 

Apropó CG:

Városban a félautomata kuplung a jó szerintem, mert nem kell rángatni, könnyű a röpsúlyossal kilőni. A fokozatos váltó meg a fogyasztásnak kellemes. A CG-ben egyedül a fokozatos váltó van meg.

 

A nagyobb tank és a motoros üléshelyzet lehet kellemesebb annak, akinek szempont.

 

 

Előzmény: R11GS (1834)
R11GS Creative Commons License 2017.11.17 0 0 1834

Ezen a felületen kissé kéztördelve kérdezem: miért érte meg kétszer meggenerálozni a motort? Ez, gyári alkatrészekkel annyiba kerülhetett, mint a teljes gép. Puhatolózom, mert bár nem futárkodom, szeretném belőni fejben, hogy kb. hány kilométerre érdemes egyáltalán megvenni egy Innovát ha feltételezhető, hogy a karbantartásokat időben megkapta. Amúgy szerintem ezeket az nyírja ki, hogy télen nagyon nehezen melegszenek be. A Cubbal szinte meg kell kerülni a várost, hogy valóban forró legyen a blokk, mert olyan csekély a hőtermelése. 

 

off 

 

Honda CG 125-je volt valakinek? Az is tetszik: no vezérlánc, nyomórudas a blokk. 

 

on

Előzmény: crazyjohnny (1833)
crazyjohnny Creative Commons License 2017.11.15 0 2 1833

Szia! 60E körül volt henger+dugattyú+gyűrű+vezérműlánc csere.

100E körül halt meg a főtengely.--->Nagygenerál: henger+dugattyú+gyűrű+főtengely,szelepek,szimmeringek+csapágyak+kuplung lamella+röppsúlyos kuplung+vezérműlánc+vezetők+fogaskerék+gyertya+olaj pumpa+vezérmű kalapács.

Volt ezeken kívül cserélve 1x:önindító szénkefe,generátor álló rész,vezérműlánc feszítő,középtámasz tengely+a rugó horog,hátsó kerékbe gumi menesztő,hátsó lengéscsillapító. Többször:kerékcsapágyak,hátsó fék kapcsoló,lánckerekek,lánc,fékbetétek,légszűrő,gyertya,gumi.

Az első kerékből hirtelen töredezett a küllő újra kell fűznöm a kereket.A kipufogót már amikor megvettem 20E km-nél hegeszteni kellett közvetlen a tövénél majd idén lyukadt ki hátul. A műanyagokat a fülnél kellett javítgatni.A lengővillánál nemrég vettem észre kotyogást.

 

Vezetési stílus:hidegen kb.10 mp.várakozás után indulok nem nyél gázon és utánna 1-2 perc és ami kifér.Persze ha nem sietős, ami ritka akkor kímélem.

Sok mindent elszállítok vele,hogy érezze az Ázsiai légkört !  :-)

 

Előzmény: R11GS (1832)
R11GS Creative Commons License 2017.11.14 0 0 1832

Szia! 

 

Volna néhány instant kérdésem:

 

-Mikor, mármint hány kilométernél generáloztattad a blokkot és ez mire terjedt ki? Forgattyús rész is, vagy csak henger+hengerfej? 

-Mi minden halt még meg a gépen ennyi kilométer alatt? Futómű? Burkolatok? Kipufogórohadás? 

-Milyen stílusban vezetsz? Kis melegítés után nyélen mindenhol? 

 

Köszi előre is!

Előzmény: crazyjohnny (1830)
orni747 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 1831

Sziasztok,

 

Igen ugy gondolom, hogy a Szivató rajtamaradt egy kicsit. Amiatt lett ez a baromi nagy fogyasztás. A napokban visegrádon voltam vele, megmászva a visegrádi hegységet és 2,26 literre jött ki ugy, hogy elfelejtettem visszatekerni a tanksapkat,és gondolom, parolgott is el, meg lötyögött is ki egy kis benzin a tankból.

A szepepbeállitas utan kicsit durrogott gazelvételkor, de ezt is a szivató rajtamaradásanak tuidom be. Igazábol nem is kell szivató, mert szivató nélkül is beindul, es le sem fulllad alapjaraton sem, még a +5 C fokos hidegben sem. Télen majd szétszedem a karbit és kipuculom takarossan. A mostani állapotában a gazadáskos kicsit rángat, darabossan gyorsul. Gyanitom, hogy a gyorsíto része el lehet dugulva...

Előzmény: crazyjohnny (1830)
crazyjohnny Creative Commons License 2017.11.13 0 0 1830

Szia ! Futárként használom az Innovát. Velem együtt minimum 120kg állandó teherrel,és nyúzva.A fogyasztás 2.7L karburátoros és van benne 155.000 Km. Igaz volt már generál. Egyébként volt injektorosom Innovám és Suzuki FL Address-em is ami ugyan olyan mint az innova és decire ugyanennyit fogyasztottak.Még az is ami 0 km-es volt bejáratás után.Én szerintem nézd át nem-e folyik el a benzined valahol pl.karbi túlfolyó,üzemanyagcső nincs-e megrepedezve+Szelepek ellenőrzése főleg a szívóé. Ha injektoros akkor lehet injektor hiba is bár nem jellemző.

Előzmény: orni747 (1822)
R11GS Creative Commons License 2017.11.13 0 0 1829

Ezen sincs rendszám és a többin sincs, az csak a tartólemez. Sajnos épp a Red Barontól származik az információim fele, melyek szerint nincs legális lehetőség a gép honosítására az eddigi kommentjeimben részletezett okból. A típus nem létezik a magyar nyilvántartásban, sőt, szerintem egyik európaiban sem, mert nem európai piacra tervezett típus. Ez azt jelenti, hogy nem végezték el vele azokat a műszaki vizsgálatokat, melyek alapján megkaphatta volna az európai konformitási igazolást. Ilyesmit már nem is kaphat, mert nem korszerű, nem katalizátoros, nem befecskendezős pedig ezeket is előírták. Aki megvette, rendszám nélkül közlekedik, mert vakmerő srác. Én a másik táborhoz tartozom: az óvatosakéhoz. 

Előzmény: kismukk19 (1828)
kismukk19 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 1828

Erről az MD90-ről lenne szó, ami a RedBaron honlapján van?

Itt: http://www.redbaron.hu/elado-motorok/md-90/2921

A fotón nem jól látható, van-e rajta rendszám? vagy csak a rendszámtartó látszik?

Ha van, akkor talán kapható információ, hogyan lett rá rendszám...

Vajon ha ilyet már valaki rendszámoztatott, minden új gépre végig kell-e járni a procedúrát? vagy a központi nyilvántartásban már ott van, hogy a mocit egyszer már honosították? 

 

Előzmény: R11GS (1827)
R11GS Creative Commons License 2017.11.12 0 0 1827

Köszönöm, hogy segíteni próbálsz, de ez nem így van. Az európai tipbiz kiadása nem annyiból áll, hogy egy importőr gondol egyet és megesküszik az égre, hogy tuti kis gépet hozott be nekem a Red Baron. Utóbbinál dolgozik egy régi kedves barátom, ők is lefutották már a köreiket, egyelőre esélytelen az MD rendszámosítása. 

Előzmény: kismukk19 (1826)
kismukk19 Creative Commons License 2017.11.12 0 0 1826

nem felel meg az aktuális motoros környezetvédelmi normának

A japán gyár megküldte a több oldalas adatlapot angolul, ehhez az itteni Honda szervíz olyan véleményt írt, hogy Japánban a környezetvédelmi normák sokkal szigorúbban a magyarnál, ezért a moci megfelel.

De, meg lehet kérdezni a Red Baron céget is, ők hoznak be Japánból és rendszámoztatnak is.

Előzmény: R11GS (1825)
R11GS Creative Commons License 2017.11.11 -1 0 1825

Bárcsak, de szerintem ez esélytelen, mert a magyar közlekedési hatóság azt fogja látni a dokumentációban, hogy a típusnak nincs európai homologizációja és típusbizonyítványa, illetve nem felel meg az aktuális motoros környezetvédelmi normának, az Euro 3-nak. Vagy ellenkező tapasztalatod van? Én örülnék. :)

Előzmény: kismukk19 (1821)
glbtech Creative Commons License 2017.11.10 0 0 1824

A szivatóddal minden rendben van ? Visszatolja a bowden a helyére a karbin ?

Előzmény: orni747 (1822)
glbtech Creative Commons License 2017.11.10 0 0 1823

Helló ! Nem vagyok futár, de részben hasonló felhasználásban is megyek vele, és 3 litert még 100 kilós utassal sem tudtam megetetni vele. Valami ott nem frankó szerintem.

Előzmény: orni747 (1822)
orni747 Creative Commons License 2017.11.10 0 0 1822

Pesti Innovas Futarok!

Egy kerdes csupan. A futarkodassal nektek mennyit fogyaszt a 125-os (nem big bore)kismoci?

 

En csupan egy honapja jarok vele, es csak nő a fogyasztás ezert érdeklődök.100as shell premiumot toltok bele.

36900  2.35
37032  2.27
37172  2,43
37285  2,74
27411  3.05
27531

 

Bar a hatso kerekben a levego nyomas csak 1.7 volt es mar azert en is fickosabban jarok mint elotte, de valahigy ez a fogyasztas csak novekszik nekem

 

kismukk19 Creative Commons License 2017.11.08 0 0 1821

Nálunk nem forgalmazott Honda típusok (a kérdésben MD90) rendszámosítása megoldható!

A magyar Honda szervíz lekéri a japán gyártótól a robogó adatlapját, annak alapján itthon forgalomba helyezhetőnek minősíti, majd kiadják rá a rendszámot. Kezdeményezni lehet pl. a Mozaik utcai hatóságnál.

Előzmény: R11GS (1815)
R11GS Creative Commons License 2017.11.07 0 0 1820

Szerintem ezeknek nem árt különösebben a nyelezés, feltéve, hogy a motor meleg, illetve jó minőségű olajjal, rendszeres olajcsere mellett használják. Én sem vagyok gépromboló, de az ötvenes Cub 3,7 lóerős és bár csak 62 kiló vagyok, hegymenetben két alternatíva lehetséges: nem nyelezem és akkor leelőznek a gyalogosok, vagy nyelezem és akkor kb. elfogadható sebességet érek el. Ez a kis gép rengeteg önuralmat kíván, de sok mindenre meg is tanít, például, hogy nem kell mindig a leggyorsabbnak lenni a forgalomban. Egy 250-es Honda Foresightról ültem át és egy percig sem bántam meg. Az egyszerűen túl unalmas volt. 

Előzmény: Petrányi Jen (1819)
Petrányi Jen Creative Commons License 2017.11.07 0 0 1819

Bervas kolléga nagyszerűen összefoglalta a szempontokat. Én csak annyit tennék hozzá, hogy azért állandó nyéllel közlekedni szerintem még versenymotornak is kihívás - azért így ne várjon az ember sok tízezres gond nélküli futást. Egyszerűen ez a motor nem erről szól. Én egyetlen egyszer mentem vele nyél gázzal, annyit forgott, hogy fájt a fülemnek, viszont 70-el úgy éreztem, elmenne a világ széléig.

Előzmény: bervas (1816)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!