Szerintem jól fog az még jönni, főleg azokban az időszakokban, amikor nincs nagy tömeg. Télen is, nyáron is.
Tényleg nem kell akkora szabad hely neki szerintem. A Combinon is működik, pedig azon aztán van tömeg. De a 200-as Ikarusokon is lehetne valami alkotni a szintén off T5C5K-khoz hasonlóan..
KLN-093. Mi van vele? Nagyjából 2-3 hete futottam vele össze az 53-ason, és értékelhetetlen volt az utazás :/ Nagyon szét lett esve... Azóta megcsinálták? A 2.ajtó be volt ragadva :D
Nekem csak az 5-ösről és 9-esről vannak tapasztalataim, de hordanak VT-s egyenruhát azok a sofőrök, akiket látok. Legalábbis nem tűnt fel, hogy valami nagyon más lenne rajtuk.
Szerintem nagyjából sikerült megszoknia az utasoknak az új ajtó rendszert, de inkább a manuális zárást használják a sofőrök tömegben legalábbis, mert így gyorsabban/biztosabban lehet ajtót zárni.
Kérdés, mi lesz majd, ha az off metrón is bevezetik a szelektív nyitást.. :)
Érzésre sokkal kisebb területet kell szabadon hagyni az új Merciken, mint a régebbieken.
Nem volt elegendő gyakoroltatás ez tisztán látszik. Ha lett volna, akkor kiderült volna, ki az aki nem alkalmas buszvezetésre. Azért akad olyan bőven.
Én megértem a BKV-sokat, persze azt nem lehet kijelenteni, hogy ez helyes magatartás. Az amit az az üzemegység csinál a járművezetőivel az a totális szégyen kategória. Kifejtettem máshol is, cáfolat nem érkezett rá, az a korrekt, ha ki van téve egy névsor, azon emberek neveivel, akikre juniústól nem számítanak. Ilyen névsor még nincs, talán kezd körvonalazódni az elbocsájtások rendszere, de még mindig név nélkül. Mire elküldik őket, addig a VT-nél fel fog töltődni a létszám, pl. olyanokkal, akik a Kazinczy utcánál 2 autót összetol az 5-sön. Ezzel szemben több éves rutinnak rendelkező járművezetőket tesz majd az utcára a BKV. Ráadásul a BKV-nál vannak a legjobban képzett járművezetők.
A másik az egyenruha kérdése: örülünk, hogy kaptak a VT-se, de azt hordani kéne. Ha a 40 fokos melegben a BKV-soktól elvárják (a félelemben tartás...szintén nagyon kedves dolog), akkor a klímás buszokon horjanak a VT-sek is nyakkendőt. (jegyzem meg eddig is kellett volna, nem pedig ki mit talál otthon, vagy ex-BKV-s ingben vezenek sokan).
A másik az irányjelző kérdése, nem ártana oktatást tartani róla, hogy a használata mikor kötelező, mikor indokolt. (egyébként máig nem értem, hogy miért nem lehet megoldani, hogy a kormánykerék végállásba érve kapcsoljon ki. Sokszor látom, hogy a kocsi hátulja még egyenesben van, de már nem indexel, ilyenkor vagy kiteszik újra vagy nem. Ez egy ilyen prémiummárkánál alap dolog lenne, pláne egy csuklós busznál).
A ajtó szenzorokat ki kell kötni. A budapesti utazóközönség nem alkalmas semmi ilyen extra használatára. Napjában 10x kell szólni, hogy álljanak arrébb, és ha egy kicsit ingerültebben szól a járművezető, akkor höbörögnek. Többször előfordul, hogy 3-4 visszanyitás is előfordul. Az még nem világos, hogy miért kézi ajtónyitást alkalmaznak, miért nem csak az engedélyezőt.
"Akik az oldalablakot törték be, azokat elkapták, gyorsított eljárással 1 év börtönt kaptak 2 évre felfüggesztve, a másik két eset (graffiti és karc) sajnos nincs meg. Hiába adtuk le a biztonsági kamerák felvételeit, kicsi az esély, hogy valamikor elkapják őket. De tegnap megint befújták az egyik busz belső burkolatát hátul. :("
Tiborról sokan tudják, hogy marha jó fotós, azt talán kevesebben, hogy hétköznap tömegközlekedéssel - azon belül is buszokkal - foglalkozik. Friss posztjában részletesen taglalja , hogy új munkahelyén első feladata 150 busz és több száz sofőr forgalomba állítása volt, ezzel[...] Bővebben!Tovább »
Majd lesz. Igen, a 3G rendszert is tudja használni "végszükség esetén". De nem is maga az adatátvitel a kellemetlen járművezetői szemmel, hanem a letöltött zip-fájlok kicsomagolásának az ideje, mert ekkor maga a fedélzeti rendszer nem használható, ráadásul utána még újra is indítja magát, úgyhogy a 4-5 percnyi bootolás után még újra be is kell jelentkeznie a járművezetőnek mindkét szám beírásával.
"Amikor a gyújtást lekapcsolod (Bosch-kulcsot kiveszed)..."
Logikai VAGY kapcsolatot képzelj a kettő közé. Miután ez a topik - most talán javarészt - az új Mercedes Citaro buszokról szól, az első felét vedd figyelembe; a zárójeles részt a könnyebb értelmezés, és az Ikarusos analógia miatt írtam csak le.
"Még akkor is, ha a mechanikus telepfőkapcsolót kapcsolod ki a Citaro ládaterében, mert az autovillamossági hálózata így van kialakítva."
Vagy írjam lassabban? Szóval nem igaz, hogy semmi sincs áram alatt, mert az OBU és környezete tőled függetlenül gondoskodik a saját tápellátásáról.
A napközbeni frissítések csak akkor töltődnek le, ha a gyújtás levétele után az OBU "megtalálja" a telephelyi WiFi-t. Hatalmas mennyiségű adat tud ilyenkor lejönni, ezért a WiFi 54 Mbit/sec sebessége kell, nem elég a GSM/HSDPA 14,4 Mbit/sec elérése; ami az előbbin egy-két perc alatt lejön, az a telephelyen kívül 10-12 perc is lehet(ne), ezért "utcán" nem frissít az OBU.