Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zsolt117211 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 37768

Gyakorlatilag mindent le kell cserélni még a kárpitot is! Valamint meg kell nézni a kábel kötegen van e olyan csatlakozó ami az ajtóhoz megy, mert az elektromos ablakos moped oknál egy fehér dugó van a műszerfal alatt. Lehet olcsóbb lenne két komplett elektromos ajtót megvenni és felhasználni mindent belőle! Külön sokkal drágább minden.

Előzmény: lobo62 (37765)
Berci666 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 37767
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 37766

Így néz ki az eredeti az enyémben . Szerintem jobban jársz , ha valami bontottat veszel , mert akkor a többi része ( csúszósín , emelőhuzal ) is passzolni fog . Ha esetleg egyezik a Ligierrel akkor én is tudok olcsón adni , ha nem akkor meg kell nézzem van-e pluszban .

Előzmény: lobo62 (37765)
lobo62 Creative Commons License 2015.10.21 -1 0 37765

Üdvözlet mindenkinek!

Információra lenne szükségem AIXAM 400-ba szeretnék egy komplett elektromos ablakemelőt be építeni kérdésem melyik autótípusé jó hozzá?Mert olyan kis hely van kb 4centi..az eredeti AIXAMÉ az hány centi a motor átmérője? Segítséget előre is köszönöm.

eddy7759 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 37764

Hát nem tudom..., én is gondoltam már a szíjra, de olyan jól néz még ki. Szerintem ez sem gyári, már rajt volt mikor megvettem az autót. A szíj nem lehet laza, mert nyugalmi helyzetben eléggé ráfeszül a csapágyra. Levenni is csak úgy tudom, hogy mindkét variátort leveszem.

Hol vetted a Ventico szíjat?

Egyébként ha nullás smirglivel megérdesítem a tárcsákat, egy darabig jobb a helyzet. Úgyhogy biztos a szíj csúszik.

Előzmény: WooDoo (37763)
WooDoo Creative Commons License 2015.10.20 0 0 37763

Régebben, amikor még 6-8 db ékszíjból csináltuk a lassító áttételt a Trabant motoros sárkányrepülőkre, használtunk egy tapadás növelő sprayt. Be kellett fújni vele a szíjat felszállás előtt, és akkor egy ideig nem csúszott. Meg lehetne oldani, hogy egy hosszú műanyag cső segítségével, induláskor befújod a szíjat, mint ahogy sokan a hidegindítót fújkálják a kopott motoroknál. :) Mozdonyoknál láttam hasonló megoldást, ott csöveken homokot vezetnek a kerekekhez, hogy jobb legyen a tapadás.

 

Viccet félretéve, lehetséges hogy felkeményedett a szíjad, első körben én vennék egy újat (lehetőleg Venticot, nekem bevált, és még olcsóbb is mint a "gyári"). 

 

 

Előzmény: eddy7759 (37761)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 37762

Nekem is ezt csinálta a másik szíjjal.Bakancs4 javaslatára(ő már tapasztalt ilyet más kisautónál)kicseréltem a szíjat,és megszűnt a hiba.Végülis az volt a gond hogy egy kicsit hosszú volt a szíj.Illetve keskeny volt,így nem feszítette meg a szekunder varió eléggé elinduláskor.

Előzmény: eddy7759 (37761)
eddy7759 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 37761

Lehet hallani hogy a motor szinte maxon pörög, és a járgány alig gyorsúl. Majd úgy 30-40 közt lejjebb esik a fordulat és meglendül a járgány. Ilyen jelenség akkor fordul elő, mikor egy pocsolyából felveri a vizet a meghajtásra. De ez a hiba szárazon is adott. Már arra is gondoltam, hogy nem csúsznak ki a röpsúlyok, vagy nehezen. Talán valahol a harmadánál megakadnak. De mind a három? Ha üresben pörgetem, szépen mozognak a variátorok.

Ez elég kellemetlen, mert ha egy emelkedőn akarok elindulni, akkor csak maxon pörög a motor és az autó alig akar megindulni.

Előzmény: Poc2 (37760)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 37760

Honnan tudod hogy csúszik?

Előzmény: eddy7759 (37759)
eddy7759 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 37759

Látom megint téma lett a variátor :)

 

Nekem is lenne egy kérdésem ezzel kapcsolatban.

Miért csúszik nálam az ékszíj a primer varion induláskor és kis sebességnél?

Ha már beledül a járgány, úgy kb. 30-40 km/h sebesség felett, már szépen húz. A motor sem pörög úgy fel, érezni hogy kapaszkodik a szíj, nem csúszik. A variátor állítgatáson már túl vagyok, ennél csak rosszabb lehet. A tárcsák szép egyenletesek, szabályozva lettek. A szíj is szinte kitűnő állapotban van, 29-30 mm a vastagsága, szinte újnak néz ki.

Gondoltam, hogy talán nehezebb súly kéne bele? Most 160g -osak. Ja ez egy Ligier Ambra.

Poc2 Creative Commons License 2015.10.20 -1 0 37758

Azért érdekelne milyen színű rugó van elöl hátul a variátorodban és mennyire vannak előfeszítve,hogy ekkora súly kell bele.Bár ha jobban belegondolok a 165gr-os gyári is már 192gr a házzal együtt.

Előzmény: kjoni (37757)
kjoni Creative Commons License 2015.10.20 0 0 37757

WooDoo Creative Commons License 2015.10.20 -1 1 37756

A gyári IBC variátornál nem nehéz jobb megoldást kitalálni, de amióta átalakítottam az enyémeket, igazából sok bajom nincs velük. Az utóbbi pár évben csak a gyári szíjakkal volt gondom, de már kb. 1,5 éve nyúzok egy Ventico szíjat, úgy tűnik ez jól bírja a gyűrődést. Igaz manapság már 10e km-nél nem nagyon megyünk többet évente az Aixammal, régebben beleszaladt a duplája is. 

 

A facebookon csináltam egy oldalt az elektromos Aixamomnak, ide feltettem rajzokat és leírást a primer variátor átalakításáról, lehet segít neked is. Ha van jobb ötleted, ne tartsd magadban..:)

 

https://www.facebook.com/Electric-Aixam-221039514623136/?ref=hl

 

Egyébként a legjobb lenne kidobni a variátorokat, de attól tartok a 4kW-os motorokhoz nehéz lenne egy használható kéziváltót barkácsolni. Egy 10-15 kW-os motorhoz (pl. Kubota Z482) már sanszosabb lenne valamelyik kiskocsi váltóját hozzáépíteni. Egy debreceni mopedautós ismerősöm a Microcar Virgojába épített be egy Yanmar motort és egy Maruti váltót. Állítólag nagyon jól ment a járgány, de nem tudtam kipróbálni, mert meghalt a srác autóbalesetben. Az örökösök meg eltakarították a háztól az összes mopedautóját. Azért kíváncsi lennék, mi lett a sorsa a kézi váltós Microcarnak, rendszámos volt, reméltem hogy előbb utóbb felbukkan itthon, bár egy eredetvizsgán nem igen ment volna át...

Előzmény: kjoni (37752)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.19 -1 0 37755

.Ezek után jöttem rá mi okozhatta korábban a fémes csilingelést amikor leállítottam a motort.

 

Azért az erősebb és rendellenes üzemzajokra illene figyelni .

Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 37754

 

Szívesen látnék képet arról az ákom-bákom variátorról is .

Poc2 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 37753

Szerintem sokan így kezdtük!

Majdnem mindenkinek megvolt a saját kategóriamegváltó ötlete.Motor vagy autó váltó befaragása,variátor átalakítás stb.Azt hiszem Woodoo ötlete bizonyult a legéletképesebbnek,és azt azóta sokan elkövették.

Előzmény: kjoni (37752)
kjoni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 37752

igen láttam de még most sem értem hogy hogyan eshetet ki . de én nagyon bizonytalan szerkezetnek tartom ezt a variátort

most gondolkodok egy átalakitási projektben :-D remélem öszejön. mert ammiket it olvasgatam a fórumon azok a megoldások nekem nem tecik egyiksem én egy megbizhatób megoldást agyalok, de ha van ötleted meghalgatom szivesen

Előzmény: Mnagy (37751)
Mnagy Creative Commons License 2015.10.19 0 0 37751

Igen az a műanyag a csúszó rész, ezért is nem értettem hogyan tudott kiesni valami ami nagyobb mint a rés.Itt egy videón ahogy működik.

https://www.youtube.com/watch?v=5XK9Dj1i398

Előzmény: kjoni (37750)
kjoni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 37750

igen láttam énis utána néztem a neten hogy milyen lehet de ez valami brutál cuc még képesek voltak ferodoloztatni is a tapadás véget de annak nem csuszkálni kelne a kupból kifele mert gondolom a müanyag az csuszik könyen

 

Előzmény: Mnagy (37748)
kjoni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 37749

hát énis ugy vélem hoy az valami kókány szerkezet de sajnos ez van benne ezel müködik :-( most

 

Előzmény: Miklós51. (37747)
Mnagy Creative Commons License 2015.10.19 0 0 37748

Így néz ki a gyári röpsújház műanyagból van, ebbe megy bele a fém röpsúj.

Kattints a linkre.

http://mopedautoalkatresz.hu/webshop/index.php?route=product/product&path=45&product_id=209

Előzmény: kjoni (37745)
Miklós51. Creative Commons License 2015.10.19 0 0 37747

Tartok attól ez a röpsúly ! "s egyben a röpsúlyház is". Atyaég ! 

Előzmény: Mnagy (37746)
Mnagy Creative Commons License 2015.10.19 0 0 37746

Ez mi akar lenni ennek köze nincs az Aixam variátor röpsújhoz. Csak egy hozzászólást nézz vissza, Bakancs4 első képén még nyilazva is van.Hogy néz ki az a variátor amiben az az izé van amit fényképeztél?

Előzmény: kjoni (37745)
kjoni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 37745

Előzmény: kjoni (37744)
kjoni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 37744

Ez az en röpsujom valaki tudna méreteket adni mekkora egy gyári röpsuj magasság széleség 

Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 37743

Poc2 Creative Commons License 2015.10.19 -1 0 37742

Azt rászorítja az anya a tengelyre,és együtt forog a motorral. 

Előzmény: kjoni (37741)
kjoni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 37741

semi gond egy ojan kérdésem lenne hogy aza a kupos harangnak el kel forogni a tengelyen vagy fixen kel neki álni és a motoral együt forognia? mert ha elforog akor eldörzsöli az alátétet mint a kolegának de ha fix akor mi gond lehet?

Előzmény: Poc2 (37740)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.18 -1 0 37740

Bocs összefűztem agyban az utolsó hozzászólásokat.Azt hittem neked bújt át a kúpos lemez az anyán.

Előzmény: kjoni (37739)
kjoni Creative Commons License 2015.10.18 0 0 37739

milyen lemezt?

 

Előzmény: Poc2 (37738)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!