Gyakorlatilag mindent le kell cserélni még a kárpitot is! Valamint meg kell nézni a kábel kötegen van e olyan csatlakozó ami az ajtóhoz megy, mert az elektromos ablakos moped oknál egy fehér dugó van a műszerfal alatt. Lehet olcsóbb lenne két komplett elektromos ajtót megvenni és felhasználni mindent belőle! Külön sokkal drágább minden.
Így néz ki az eredeti az enyémben . Szerintem jobban jársz , ha valami bontottat veszel , mert akkor a többi része ( csúszósín , emelőhuzal ) is passzolni fog . Ha esetleg egyezik a Ligierrel akkor én is tudok olcsón adni , ha nem akkor meg kell nézzem van-e pluszban .
Információra lenne szükségem AIXAM 400-ba szeretnék egy komplett elektromos ablakemelőt be építeni kérdésem melyik autótípusé jó hozzá?Mert olyan kis hely van kb 4centi..az eredeti AIXAMÉ az hány centi a motor átmérője? Segítséget előre is köszönöm.
Hát nem tudom..., én is gondoltam már a szíjra, de olyan jól néz még ki. Szerintem ez sem gyári, már rajt volt mikor megvettem az autót. A szíj nem lehet laza, mert nyugalmi helyzetben eléggé ráfeszül a csapágyra. Levenni is csak úgy tudom, hogy mindkét variátort leveszem.
Hol vetted a Ventico szíjat?
Egyébként ha nullás smirglivel megérdesítem a tárcsákat, egy darabig jobb a helyzet. Úgyhogy biztos a szíj csúszik.
Régebben, amikor még 6-8 db ékszíjból csináltuk a lassító áttételt a Trabant motoros sárkányrepülőkre, használtunk egy tapadás növelő sprayt. Be kellett fújni vele a szíjat felszállás előtt, és akkor egy ideig nem csúszott. Meg lehetne oldani, hogy egy hosszú műanyag cső segítségével, induláskor befújod a szíjat, mint ahogy sokan a hidegindítót fújkálják a kopott motoroknál. :) Mozdonyoknál láttam hasonló megoldást, ott csöveken homokot vezetnek a kerekekhez, hogy jobb legyen a tapadás.
Viccet félretéve, lehetséges hogy felkeményedett a szíjad, első körben én vennék egy újat (lehetőleg Venticot, nekem bevált, és még olcsóbb is mint a "gyári").
Nekem is ezt csinálta a másik szíjjal.Bakancs4 javaslatára(ő már tapasztalt ilyet más kisautónál)kicseréltem a szíjat,és megszűnt a hiba.Végülis az volt a gond hogy egy kicsit hosszú volt a szíj.Illetve keskeny volt,így nem feszítette meg a szekunder varió eléggé elinduláskor.
Lehet hallani hogy a motor szinte maxon pörög, és a járgány alig gyorsúl. Majd úgy 30-40 közt lejjebb esik a fordulat és meglendül a járgány. Ilyen jelenség akkor fordul elő, mikor egy pocsolyából felveri a vizet a meghajtásra. De ez a hiba szárazon is adott. Már arra is gondoltam, hogy nem csúsznak ki a röpsúlyok, vagy nehezen. Talán valahol a harmadánál megakadnak. De mind a három? Ha üresben pörgetem, szépen mozognak a variátorok.
Ez elég kellemetlen, mert ha egy emelkedőn akarok elindulni, akkor csak maxon pörög a motor és az autó alig akar megindulni.
Miért csúszik nálam az ékszíj a primer varion induláskor és kis sebességnél?
Ha már beledül a járgány, úgy kb. 30-40 km/h sebesség felett, már szépen húz. A motor sem pörög úgy fel, érezni hogy kapaszkodik a szíj, nem csúszik. A variátor állítgatáson már túl vagyok, ennél csak rosszabb lehet. A tárcsák szép egyenletesek, szabályozva lettek. A szíj is szinte kitűnő állapotban van, 29-30 mm a vastagsága, szinte újnak néz ki.
Gondoltam, hogy talán nehezebb súly kéne bele? Most 160g -osak. Ja ez egy Ligier Ambra.
Azért érdekelne milyen színű rugó van elöl hátul a variátorodban és mennyire vannak előfeszítve,hogy ekkora súly kell bele.Bár ha jobban belegondolok a 165gr-os gyári is már 192gr a házzal együtt.
A gyári IBC variátornál nem nehéz jobb megoldást kitalálni, de amióta átalakítottam az enyémeket, igazából sok bajom nincs velük. Az utóbbi pár évben csak a gyári szíjakkal volt gondom, de már kb. 1,5 éve nyúzok egy Ventico szíjat, úgy tűnik ez jól bírja a gyűrődést. Igaz manapság már 10e km-nél nem nagyon megyünk többet évente az Aixammal, régebben beleszaladt a duplája is.
A facebookon csináltam egy oldalt az elektromos Aixamomnak, ide feltettem rajzokat és leírást a primer variátor átalakításáról, lehet segít neked is. Ha van jobb ötleted, ne tartsd magadban..:)
Egyébként a legjobb lenne kidobni a variátorokat, de attól tartok a 4kW-os motorokhoz nehéz lenne egy használható kéziváltót barkácsolni. Egy 10-15 kW-os motorhoz (pl. Kubota Z482) már sanszosabb lenne valamelyik kiskocsi váltóját hozzáépíteni. Egy debreceni mopedautós ismerősöm a Microcar Virgojába épített be egy Yanmar motort és egy Maruti váltót. Állítólag nagyon jól ment a járgány, de nem tudtam kipróbálni, mert meghalt a srác autóbalesetben. Az örökösök meg eltakarították a háztól az összes mopedautóját. Azért kíváncsi lennék, mi lett a sorsa a kézi váltós Microcarnak, rendszámos volt, reméltem hogy előbb utóbb felbukkan itthon, bár egy eredetvizsgán nem igen ment volna át...
Majdnem mindenkinek megvolt a saját kategóriamegváltó ötlete.Motor vagy autó váltó befaragása,variátor átalakítás stb.Azt hiszem Woodoo ötlete bizonyult a legéletképesebbnek,és azt azóta sokan elkövették.
igen láttam de még most sem értem hogy hogyan eshetet ki . de én nagyon bizonytalan szerkezetnek tartom ezt a variátort
most gondolkodok egy átalakitási projektben :-D remélem öszejön. mert ammiket it olvasgatam a fórumon azok a megoldások nekem nem tecik egyiksem én egy megbizhatób megoldást agyalok, de ha van ötleted meghalgatom szivesen
igen láttam énis utána néztem a neten hogy milyen lehet de ez valami brutál cuc még képesek voltak ferodoloztatni is a tapadás véget de annak nem csuszkálni kelne a kupból kifele mert gondolom a müanyag az csuszik könyen
Ez mi akar lenni ennek köze nincs az Aixam variátor röpsújhoz. Csak egy hozzászólást nézz vissza, Bakancs4 első képén még nyilazva is van.Hogy néz ki az a variátor amiben az az izé van amit fényképeztél?
semi gond egy ojan kérdésem lenne hogy aza a kupos harangnak el kel forogni a tengelyen vagy fixen kel neki álni és a motoral együt forognia? mert ha elforog akor eldörzsöli az alátétet mint a kolegának de ha fix akor mi gond lehet?