Már csak az nem világos, hogy Karcagnak miért "érte" meg a 2029-re tolás?
Nem látják a fától az erdőt? Jobb ma egy kecsegtető beígért elkerülő, mint?
mert azt lehetett, tudni, hogyha 2018-2020 között (engedélyezés előtt) javasolják,
akkor belefért volna, nincs időveszteség.
idézet a TSZ.MIKLÓS- P.LADÁNY szakasz: műszaki leírásából 2.2. 32. oldal "Az épitési munkák megkezdése 2022-ben várható legkorábban. A forgalomba helyezés éve 2025."
Öngyilkos terroristák?
avagy dögöljön meg a szomszéd tehene is?
Van olyan teória, hogy a 65 km-es szakasz 200 milliárdba kerül, de ennek fele elment "Valahova". (BMW)
miután a szolnoki lobbierő leapadt a debreceni érdekköröket is ki kellett szolgálni. (ha már belekezdtek a gyár infrastruktúra fejlesztésébe.)
Ennek ellentmond: hogy a P.ladány-M35 közötti szakasz is ugyanúgy 100 milliárdba kerülne...
vagyis az "átütemezés" szándéka csupán időnyerés volt.
Már az elején látszott a manipuláció bűze, mint 2012-ben az M35 derecskei gazdák esetében...
Ott is 2015 helyett lett 2018-as átadás!
Az M4 módosítás indoklásából:
"A Karcaghoz közelebb húzódó nyomvonal az önkormányzat jelen állás szerinti fejlesztési elképzeléseivel is jobban összhangban van."
Mit ígértek a karcagiaknak, hogy az csak 2029-re valósulna meg?
A nyomvonal módosításával az út elkerüli a madárvédelmi szempontból kiemelt jelentőségű élőhelyeket, ezért nem szükséges madárvédelmi fal létesítése. A megvalósítás során csak a kisajátítási határon belül, ill. az előre meghatározott építési munkaterületen történhet munkavégzés.
A Natura 2000 területet érintő,vagy azzal közvetlenül határos szakaszon (162+320 167+030) a kisajátítási területen kívül eső építési munkaterületet kijelölni tilos, valamint a jelzett területeket átszelő újabb ideiglenes utak,vagy keskeny földutak felvonulási-, szállítási útvonallá alakítása tilos, továbbá tilos az éjszakai szállítás és munkavégzés. gyorsforgalmi út által keresztezett Natura 2000 területen (164+500 165+470) az út Natura 2000 területtel határos oldalain, valamint a madárvédelmi szempontból kiemelt jelentőségű szakaszokon (153+090-153+960 és a 155+540-157+200 km sz.) mindkét oldalon minimum 1,5 m magas ideiglenes védőkerítést kell létesíteni a munkálatok teljes időtartamára.
A kivitelezési munkákat csak ideiglenes védőkerítés megépítése után lehet megkezdeni. Időközben a karcagi mezőgazdasági vállalkozók, karcagi gazdák, földtulajdonosok részéről formálódott meg egy nyomvonal módosítási kezdeményezés, mely a településhez közelebb, a művelt mezőgazdasági területeket elkerülve haladna. A Karcaghoz közelebb húzódó nyomvonalaz önkormányzat jelen állás szerinti fejlesztési elképzeléseivel is jobban összhangban van. Megbízó Tervező rendelkezésére bocsátotta a KARCAG 2020 M4-új nyomvonal kijelölésével kapcsolatos önkormányzati állásfoglalást, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közgyűlés Innovációs és Technológiai Minisztériumnak, Miniszterelnöki Kormányirodának, továbbá a Hortobágyi Nemzeti Parknak megküldött nyomvonal módosítással kapcsolatos javaslatát. Tervező feladata volt, hogy megvizsgálja a lehetséges nyomvonalakat, különös tekintettel a térségi igényként jelzett nyomvonalváltozatra, mely a Karcag keleti elkerülő nyomvonalon felül kiterjed az M4 gyorsforgalmi út 152+700-175+000 km szelvények közötti szakasz építési engedélytől eltérő nyomvonalon történő megvalósítására.
nincs lehetetlen, csak tehetetlenség van... +szándékos elvetemült önzés...
A G-nap becstelensége tovább él... (K-nap: KARCAGNAK FEJLŐDNI KELL?)
A bírálati tanulmánytervben 4 nyomvonalváltozat lett megvizsgálva, melyekből az I., II., és III. változatok korábban nem kerültek vizsgálatra környezeti hatástanulmány szinten: BEISMERÉS? Szakmai Hiba vagy politikai irányítottság? A változatok közül a IV. nyomvonalként feltüntetésre került az építési engedéllyel rendelkező, jelenleg kiviteli tervvel rendelkező nyomvonal, mely környezetvédelmi és építési engedéllyel is rendelkezik. A tanulmánytervben szereplő III. nyomvonalváltozat párhuzamosan halad az I. és II. változatokkal a 4. sz. főúttól közel 3 km-re. Ez a nyomvonal teljes mértékben elkerüli a halastavakat és végig önálló nyomvonalon halad, viszont a Hegyesbor Natura 2000 területet ez érinti a legnagyobb mértékben. Ez a változat sem az önkormányzat részéről, sem természetvédelmi szempontból nem támogatott, ezért elvetésre került.
A térségi igényként felmerült változatnak leginkább megfelelő változat az I.nyomvonalváltozat. Ez a változat a Kisújszállás elkerülőhöz hasonlóan jobb oldali szélesítéssel, a meglévő 4 sz. főút négynyomúsításával haladna közel 10 km hosszon.
Kisújszállás és a 34103 j. út közötti 5 km-es szakaszon a tervezett gyorsforgalmi útdíjköteles használata esetén az országos közútnak nincs alternatív útvonala, ezért ezen a szakaszon párhuzamos úthálózat kiépítése szükséges. A meglévő 34103 j. úti felüljáróután vagy további 6,3 km-en szükséges párhuzamos úthálózat kiépítése
vagy a 34103 j. út biztosítja az alternatív főút kapcsolatát Karcaggal, mely a városon keresztül a Vasút utca, illetve 4206 j. úton haladva biztosítaná a főút folytonosságát.
A felüljáró után a nyomvonal kiépített halastavak mellett halad, melyeket a négynyomúsítás szintén érint. A 4. sz. főút jobb oldalán található a Hegyesbori-Kis halom szoborcsoporttal, melynek megközelítését szintén kerülni szükséges,
emiatt a szélesítés ezen a szakaszon északi irányban történne. A kunhalom mögötti településrész megközelítése Karcag felől egy felüljáró kiépítésén keresztül biztosított.
A 4206 j. útnál épülne különszintű csomópont, melyben egyoldali komplex pihenő is kialakításra kerül.Ez a változat a túlságosan hosszan építendő
párhuzamos úthálózat építése, és a meglévő 4 sz. főút és 34103 j. úti csomópont teljes átépítése miatt került elvetésre.
A II. nyomvonalváltozat Kisújszállás után párhuzamosan halad a 4 sz. főúttal, attól mintegy 1300 m-re, az I. nyomvonalváltozat egy alternatívája. Ezzel a változattal kiküszöbölnénk a Kisújszállás és a 34103 j. út közötti 5 km-es alternatív útvonal nélküli szakaszt. A változat mielőtt visszacsatlakozik a sárga színű változatba keresztülszeli a halastavakat egy ~ 80 m széles rendelkezésre álló sávban. A halastavak közötti nyomvonalvezetés töltéslapozás szempontjából jelenthet többlet költséget, továbbá egy 120 kV-os légvezetéksor kiváltása is valószínűleg szükséges. A négynyomúsításos szakasz, mivel a vasútvonal itt már eltávolodik a 4 sz. főúttól az északi oldalra is lehetséges, ezzel kiküszöbölhető a Hegyesbori-Kis halom érintése is, továbbá a Natura 2000 területen ezen az oldalon kevesebb jelölő élőhely található. A megbeszélésen elhangzottaknak megfelelően a közel 3 km-es négynyomúsításos szakaszon is szükség van a 4 sz. főút megépítésére is, hogy ne a településen keresztül biztosítsuk a folytonosságát. A 4206 j. útnál épülne különszintű csomópont, melyben egyoldali komplex pihenő is kialakításra kerül. Az ITM 2021.11.02-án kelt, KIFEF/78298-1/2021-ITM ikt. sz. levelébenelrendelte a térség által támogatott II. sz. nyomvonal továbbtervezését. A jelenleg engedélyekkel rendelkező IV. változattal szemben ez a változat kedvezőbb forgalmi és hálózati szempontból, és környezetvédelmi szempontból is támogatható.
ezzel megmagyarázták a NATURA konfliktust...
de vannak még a doksiban meghökkentő állítások....
Fb-on olvastam, hogy volt aki megvette! Palkovics László, pedig már egy hete bejelentette Szolnokon, hogy lépni fog a díjmentesség érdekében. Ezt pártállástól függően, hitték is, meg nem is. :-)
Csak abból indulok ki, hogy politikailag nem vennék fel blamát, ha joghatályos építési engedélyezés után "felkarolta" az ITM,
tervezési megbízást adott ki 200 millióért, és mint láthatjuk szivárogtatnak 3 változatot, majd kettőt.
Figyelembe véve, hogy kampány van, a nyomvonal nekem reálisnak tűnik. Tartsuk szem előtt: A Karcag-kelet elkerülő megépítése, mint fő cél...
Emlékezzünk, hogy az M4 kabai szakaszát NATURA - területeken át is engedélyezték.
KÖTELMEKET TETTEK AZ ÉPÍTÉS IDŐSZAKÁRA. erre utalsz itt is, ha jól értem...
A polgármester nyilatkozza: ".... Akiknek beadtuk ezt az igényt, elgondolást, jobbnak látják az áttervezését. Sokkal jobb útvonalat találtunk és az el is fogadja mindenki."
hogy kit érthetünk bele a MINDENKI-be, azt bízzuk a sorsra...
Reális a II. nyomvonal? Nekem a 165 km-től délnyugatra fekvő Hegyesbor ficak környékén erős kétségeim vannak. Ha vadul földmunkáznak az újabb 2 sávon, akkor a régi 4-es nem igazán hivatkozási alap...
Amennyiben a múltkor tőlem vette át az SSC az előzetes terveket úgy most én "copyztam" Aladar - tól remélem nem haragszik meg érte...de egész jó minőségűnek tűnt a rajzocska :-) és nem bírtam ott hagyni ;) ha már megint annyira felkapott téma lett ez a karcagi M4 youtube szerte.... :D
Talán így egy kicsit eltűnnek a politikai felhangok és megmaradunk az útépítés szakmai részén....
Az egész történet onnan indult , hogy a városban sokat beszéltek arról , hogy az eredetileg elfogadott nyomvonal milyen előnytelen a karcagiaknak meg a városnak és csak bizonyos földtulajdonosok miatt vinnék arra már Bucsához is közelebb mint a városhoz...szóval volt egy lakossági nyomás is ez ügyben és valóban kismillió racionális érv.
Van egy ipari parkocska még ha nem is olyan nagy is de tele olyan vállalkozással ami rengeteg kamiont vonz és amelyek szinte mindegyike éppen bővíti a kapacitását és nem is olyan kis mértékben , valamint a park egyik fő funkciója a logisztika lenne , na de lehajtó nélkül ? /megjegyzem volt már olyan nagy szállítmányozó cég aki végül emiatt nem települt be ha jól tudom / Amennyiben külföldi szállításokról van szó akkor a nyugati irány mellett a vállalkozások másik fő szállítási útvonala Románia. Hacsak a 2 legnagyobbat nézem a város északi részéről a Cargill-t meg az éppen a park mellet most bővítő Agrosprintet... és akkor rögtön megválaszoltam , hogy az a bizonyos elkerülő csomópontja az M4 be miért ott lenne ahol és ami a Püspökladány nyugati részéről autózóknak is megfelelő lehet a pesti irányba mint azt az SSC n is helyesen megjegyezte valaki , ha már szóba került , a Karcagtól keletre esők érdeke.
Az öntözött földeket meg tényleg állatság keresztülvágni mert rengeteg pénzbe kerül és a végeredmény is gyalázatos lesz. Az építésnél meg a sokszor mocsaras részek is érdekesek lennének az útépítőknek azon a bizonyos távoli eredeti nyomvonalon ahol ha jól emlékszem ott is lenne egy rövidke szakasz ami érintett a Natura 2000 területtel. Szóval a HNP re én is kíváncsi lennék mely szerint melyik a környezetvédőbb megoldás ha egy valamelyest érintetlen a civilizációtól távolabb eső területet jól kettévágunk egy autópályával viszont telerakjuk mindenféle vad átjáróval és még baromi ügyesen kikerüljük a térképen a "tudományosan" rajzolt Natura2000 területet - mert egyébként is az állatvilág GPS el meg natura térképek mentén közlekedik - vagy építsük meg egy olyan városhoz közeli területen ahol 1 km hosszan érint ugyan Natura 2000 területet de azon a szakaszon egy nemzetközi főút amúgy is baromira ott van már és elég annak a területnek a teszem azt 40 méteres szélesítése. Viszont amennyiben sikerül a közelebbi verziót elfogadtatni és a rajz szerint lenne a nyugati csomópont az tényleg nem nagy segítség a karcagi autósoknak és az észak Békésieknek sem valami tökéletes amennyiben a füzesgyarmati úton valóban nem épül felhajtó.Talán Magyarkánál lehetne egy nyugati csomópontot kialakítani mivel ott muszáj lesz vagy egy felüljárót / aluljárót húzni ahhoz a lakott részhez és akár egy pihenővel kombinált rejtett csomópont is lehetne de valószínűleg azért nem kockáztatják meg a tervezők mert itt már szorosan egymás mellett menne a 4- es főút és az M4 , hogy felkészüljön arra bizonyos 1 km es szakaszra ahol Natura 2000 területet érintenek illetve itt a vasút felett is kellene egy felüljárót húzni a Karcag felőli megközelítéshez.
Ami meg a hátráltatást illeti , hogy a karcagiak így meg úgy stb. szerintem nettó koholmány mert én mióta az eszemet tudom mindig is úgy volt kommunikálva az építés , hogy először a Kisújszállásig menő szakasz épül és utáni kis csúszással max. 1 - 2 évvel folytatódik a karcagi szakasz de semmi esetre sem egyszerre...legalábbis helyben ez volt tudható... Ami az országos szinten ment azt tudjuk...simicska meg az M35 összekötés M4 kavarást , hogy ezzel is jól megerősítjük Debrecent és amúgy is arra mennek majd a kamionok is ...na de nem mentek...ők vállalkozások és nem állami pénzeket herdálnak amikor km díjat fizetnek meg időre mennek........ Szerintem ezek voltak az igazán hátráltató tényezők.......
A többi meg tudható Márciusban / biztosan a végén , hogy ne legyen feledékeny a szavazó..../ alapkőletétel Kisújszállásig.
Tudtuk eddig is, hogy vannak a nimby-sták, akik ide-oda rángatják a nyomvonalat, hogy csak ne az ő hátsó kertjükben épüljön. Ezek intézték az M7 völgyhídját a nem létező völgy felett, hiszen minden más nyomvonal esetén az ő nimby érdekeik sérültek volna. Itt látszólag a polgármester azt mondja, hogy hozzátok az én hátsó kertembe a tranzitot, és természetvédelmi, talajmechanikai indokokkal kívánja az ellenvéleményeket lesöpörni. Ez az önzetlenség több mint gyanús. Az már látható, hogy nem a Karcagtól keletre fekvő települések érdekei miatt lassítja ezzel a késői kritikájával az építést. Milyen érdeket képviselhet valójában. Ez a hírek és a térkép alapján én nem látom. Valaki?
mert a szomszéd körzet képviselő jelöltje a 8 km-re tervezett kabai csomópont megváltoztatásért peticiót indított.
A 16 másodperces bevágásból nem derül ki, hogy miről is beszélt még a fiatalember, de a manipulatív bejátszás alkalmas a karcagi álláspont érvelésére - sajnos a karcagi módosítás már engedélyezés után történt, így tényleg "Akadályoztatva van" az M4 projekt. De erről már konszenzus alakult ki a fórumtársak között.