Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2022.02.22 -1 2 55501

A nyugati országrész vagy 15-20 perccel közelebb került a keleti fertályhoz. Csak lenne már meg végig az az M4!

Előzmény: Oláh Valaki2 (55499)
rm40 Creative Commons License 2022.02.22 0 1 55500
Oláh Valaki2 Creative Commons License 2022.02.22 0 1 55499

Na ez is meglett.

dimelo Creative Commons License 2022.02.22 0 0 55498

Minden "Szent"-embernek maga felé húz a keze...

 

A HNP-t is az állam Kormánya eteti...Így a kör bezárult...

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (55497)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.02.22 0 0 55497

Ami publikusan hozzáférhető, az alapján a KE-8 (magenta), KE-5 (kék) és KE-2 (sárga) az érzékenyebb kezelési egységek (a térkép forrása: https://www.hnp.hu/uploads/files/termeszetvedelem/natura2000/Elfogadott%20tervek/HUHN20146_hegyesbor_ftt.pdf )
Kérdés, milyen védőtávolság lenne elvileg rendben...

Bónusz: két kék terület közvetlenül a 4-es közelében a túloldalon is...

Előzmény: dimelo (55494)
dimelo Creative Commons License 2022.02.22 -1 1 55496

Már csak az nem világos, hogy Karcagnak miért "érte" meg a 2029-re tolás?

Nem látják a fától az erdőt? Jobb ma egy kecsegtető beígért elkerülő, mint?

 

mert azt lehetett, tudni, hogyha 2018-2020 között (engedélyezés előtt) javasolják,

akkor belefért volna, nincs időveszteség.

idézet a TSZ.MIKLÓS- P.LADÁNY szakasz: műszaki leírásából 2.2. 32. oldal
"Az épitési munkák megkezdése 2022-ben várható legkorábban.
A forgalomba helyezés éve 2025."

 

Öngyilkos terroristák?

 avagy dögöljön meg a szomszéd tehene is?

 

Van olyan teória, hogy a 65 km-es szakasz 200 milliárdba kerül, de ennek fele elment "Valahova". (BMW)

 miután a szolnoki lobbierő leapadt a debreceni érdekköröket is ki kellett szolgálni. (ha már belekezdtek a gyár infrastruktúra fejlesztésébe.)

Ennek ellentmond: hogy a P.ladány-M35 közötti szakasz is ugyanúgy 100 milliárdba kerülne...

vagyis az "átütemezés" szándéka csupán időnyerés volt. 

 

Már az elején látszott a manipuláció bűze, mint 2012-ben az M35 derecskei gazdák esetében...

Ott is 2015 helyett lett 2018-as átadás!

 

Az M4 módosítás indoklásából:

"A Karcaghoz közelebb húzódó nyomvonal az önkormányzat jelen állás szerinti fejlesztési elképzeléseivel is jobban összhangban van."

 

Mit ígértek a karcagiaknak, hogy az csak 2029-re valósulna meg?

 

Előzmény: Aladár46 (55488)
rm40 Creative Commons License 2022.02.21 0 2 55495
dimelo Creative Commons License 2022.02.21 -1 1 55494

Tervezői javaslatok:

A nyomvonal módosításával az út elkerüli a madárvédelmi szempontból kiemelt jelentőségű élőhelyeket, ezért nem szükséges madárvédelmi fal létesítése.
A megvalósítás során csak a kisajátítási határon belül, ill. az előre meghatározott építési munkaterületen történhet munkavégzés.

A Natura 2000 területet érintő,vagy azzal közvetlenül határos szakaszon (162+320 – 167+030) a kisajátítási területen kívül eső építési munkaterületet kijelölni tilos,
valamint a jelzett területeket átszelő újabb ideiglenes utak,vagy keskeny földutak felvonulási-, szállítási útvonallá alakítása tilos, továbbá tilos az éjszakai szállítás és munkavégzés.
 gyorsforgalmi út által keresztezett Natura 2000 területen (164+500– 165+470) az út Natura 2000 területtel határos oldalain, valamint a madárvédelmi szempontból kiemelt jelentőségű szakaszokon
(153+090-153+960 és a 155+540-157+200 km sz.) mindkét oldalon minimum 1,5 m magas ideiglenes védőkerítést kell létesíteni a munkálatok teljes időtartamára.

A kivitelezési munkákat csak ideiglenes védőkerítés megépítése után lehet megkezdeni.
Időközben a karcagi mezőgazdasági vállalkozók, karcagi gazdák, földtulajdonosok részéről formálódott meg egy nyomvonal módosítási kezdeményezés, mely a településhez közelebb, a
művelt mezőgazdasági területeket elkerülve haladna. A Karcaghoz közelebb húzódó nyomvonalaz önkormányzat jelen állás szerinti fejlesztési elképzeléseivel is jobban összhangban van.
Megbízó Tervező rendelkezésére bocsátotta a „KARCAG 2020” M4-új nyomvonal kijelölésével kapcsolatos önkormányzati állásfoglalást, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közgyűlés
Innovációs és Technológiai Minisztériumnak, Miniszterelnöki Kormányirodának, továbbá a Hortobágyi Nemzeti Parknak megküldött nyomvonal módosítással kapcsolatos javaslatát.
Tervező feladata volt, hogy megvizsgálja a lehetséges nyomvonalakat, különös tekintettel a térségi igényként jelzett nyomvonalváltozatra, mely a Karcag keleti elkerülő nyomvonalon felül
kiterjed az M4 gyorsforgalmi út 152+700-175+000 km szelvények közötti szakasz építési engedélytől eltérő nyomvonalon történő megvalósítására.

 

nincs lehetetlen, csak tehetetlenség van... +szándékos elvetemült önzés...

 A G-nap becstelensége tovább él... (K-nap: KARCAGNAK FEJLŐDNI KELL?)

Előzmény: ÁsítóSárkány (55493)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.02.21 0 0 55493

Na szép.

Távolról, laikusként is a Natura 2000 kapcsán legkritikusabb szakasz az I. és II. nyomvonal közös szakasza...

Előzmény: dimelo (55492)
dimelo Creative Commons License 2022.02.21 0 1 55492

A beadott tervdokumentációban részletezik:

 

A bírálati tanulmánytervben 4 nyomvonalváltozat lett megvizsgálva, melyekből az I., II., és III.
változatok korábban nem kerültek vizsgálatra környezeti hatástanulmány szinten: BEISMERÉS? Szakmai Hiba vagy politikai irányítottság?
A változatok közül a IV. nyomvonalként feltüntetésre került az építési engedéllyel rendelkező,
jelenleg kiviteli tervvel rendelkező nyomvonal, mely környezetvédelmi és építési engedéllyel is rendelkezik.
A tanulmánytervben szereplő III. nyomvonalváltozat párhuzamosan halad az I. és II. változatokkal
a 4. sz. főúttól közel 3 km-re. Ez a nyomvonal teljes mértékben elkerüli a halastavakat és végig önálló
nyomvonalon halad, viszont a Hegyesbor Natura 2000 területet ez érinti a legnagyobb mértékben.
Ez a változat sem az önkormányzat részéről, sem természetvédelmi szempontból nem támogatott, ezért elvetésre került.

 

A térségi igényként felmerült változatnak leginkább megfelelő változat az I.nyomvonalváltozat.
Ez a változat a Kisújszállás elkerülőhöz hasonlóan jobb oldali szélesítéssel, a meglévő 4 sz. főút négynyomúsításával haladna közel 10 km hosszon.

Kisújszállás és a 34103 j. út közötti 5 km-es szakaszon a tervezett gyorsforgalmi útdíjköteles használata esetén az országos közútnak nincs alternatív útvonala,
ezért ezen a szakaszon párhuzamos úthálózat kiépítése szükséges. A meglévő 34103 j. úti felüljáróután vagy további 6,3 km-en szükséges párhuzamos úthálózat kiépítése

vagy a 34103 j. út biztosítja az alternatív főút kapcsolatát Karcaggal, mely a városon keresztül a Vasút utca, illetve 4206 j. úton haladva biztosítaná a főút folytonosságát.

A felüljáró után a nyomvonal kiépített halastavak mellett halad, melyeket a négynyomúsítás szintén érint.
A 4. sz. főút jobb oldalán található a Hegyesbori-Kis halom szoborcsoporttal, melynek megközelítését szintén kerülni szükséges,

emiatt a szélesítés ezen a szakaszon északi irányban történne. A kunhalom mögötti településrész megközelítése Karcag felől egy felüljáró kiépítésén keresztül biztosított.

A 4206 j. útnál épülne különszintű csomópont,  melyben egyoldali komplex pihenő is kialakításra kerül. Ez a változat a túlságosan hosszan építendő

párhuzamos úthálózat építése, és a meglévő 4 sz. főút és 34103 j. úti csomópont teljes átépítése miatt került elvetésre.

 

A II. nyomvonalváltozat Kisújszállás után párhuzamosan halad a 4 sz. főúttal, attól mintegy 1300 m-re,
az I. nyomvonalváltozat egy alternatívája. Ezzel a változattal kiküszöbölnénk a Kisújszállás és a 34103 j. út közötti
5 km-es alternatív útvonal nélküli szakaszt. A változat mielőtt visszacsatlakozik a sárga színű változatba keresztülszeli
a halastavakat egy ~ 80 m széles rendelkezésre álló sávban. A halastavak közötti nyomvonalvezetés töltéslapozás
szempontjából jelenthet többlet költséget, továbbá egy 120 kV-os légvezetéksor kiváltása is valószínűleg szükséges.
A négynyomúsításos szakasz, mivel a vasútvonal itt már eltávolodik a 4 sz. főúttól az északi oldalra is lehetséges,
ezzel kiküszöbölhető a Hegyesbori-Kis halom érintése is, továbbá a Natura 2000 területen ezen az oldalon kevesebb
jelölő élőhely található. A megbeszélésen elhangzottaknak megfelelően a közel 3 km-es négynyomúsításos szakaszon
is szükség van a 4 sz. főút megépítésére is, hogy ne a településen keresztül biztosítsuk a folytonosságát.
A 4206 j. útnál épülne különszintű csomópont, melyben egyoldali komplex pihenő is kialakításra kerül.
Az ITM 2021.11.02-án kelt, KIFEF/78298-1/2021-ITM ikt. sz. levelében elrendelte a térség által támogatott II. sz.
nyomvonal továbbtervezését. A jelenleg engedélyekkel rendelkező IV. változattal szemben ez a változat
kedvezőbb forgalmi és hálózati szempontból, és környezetvédelmi szempontból is támogatható.

 

ezzel megmagyarázták a NATURA konfliktust...

de vannak még a doksiban meghökkentő állítások....

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (55482)
troglodita Creative Commons License 2022.02.21 0 0 55491

Az Kisújszállásnál lesz, nem?

Előzmény: Törölt nick (55478)
troglodita Creative Commons License 2022.02.21 0 0 55490

NIF oldal szerint:
Forgalomba helyezés időpontja 2022. 02. 22.

https://nif.hu/projektek/2018/02/m4-abony-kelet-torokszentmiklos-nyugat-kozotti-szakasz-szolnok-eszaki-elkerulo-megvalositasa-uj-tisza-hid-megepitesevel/

Végül is alig 8 év alatt sikerült a produkció :)

Előzmény: berva1 (55484)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.02.20 0 2 55489

Lehetek Fradi drukker, de mégis, nekem a piros vonal sokkal inkább ott van...

Előzmény: Aladár46 (55488)
Aladár46 Creative Commons License 2022.02.20 0 0 55488

Nem haragszom. :) De ha már karcagi elkerülő, akkor:

 

M4 autóút nyomvonal módosítása + karcagi elkerülő

 

Elindult az M4-es autóút a Karcag környéki nyomvonal módosításának körny. engedélyeztetése.

Szerintem, jó ötlet volt a városhoz közelebb húzni. :)

 

Forrás: https://www.skyscrapercity.com/threads/hungary-gyorsforgalmi-utak-motorways-ii.1018071/page-1306#post-177491772

 

 

Előzmény: Route70 (55480)
Aladár46 Creative Commons License 2022.02.20 0 1 55487

M0 autóút mindenek felett? Soha el nem készülő M8-as autóút?

 

 

Ezért a legújabb tervek szerint az M8-as autóút Dunántúli szakasza legalább 2 ütemben valósul meg:

    I. ütem [Sárbogárd-Dunaújváros] várható átadása: 2026. II. ütem [Lepsény-Sárbogárd] várható átadása: 2036.

 

Forrás: https://www.skyscrapercity.com/threads/hungary-gyorsforgalmi-utak-motorways-ii.1018071/page-1305#post-177474665

berva1 Creative Commons License 2022.02.18 0 0 55486

Fb-on olvastam, hogy volt aki megvette! Palkovics László, pedig már egy hete bejelentette Szolnokon, hogy lépni fog a díjmentesség érdekében. Ezt pártállástól függően, hitték is, meg nem is.  :-)

Előzmény: Törölt nick (55485)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.18 0 0 55485

Jó nagy hülyeségeket ír a cikk.

Mit számít az hogy az M76 utolsó 2 km re Zala megyéhez tartozik?

Az az első lehajtó így eddig sem kellett volna zala megyei matrica.

A másik az meg ki az aki meg nem nyílt autópályára megveszi a matricát az M4 re?

Előzmény: berva1 (55484)
berva1 Creative Commons License 2022.02.18 0 1 55484
dimelo Creative Commons License 2022.02.17 0 1 55483

Csak abból indulok ki, hogy politikailag nem vennék fel blamát, ha joghatályos építési engedélyezés után "felkarolta" az ITM,

tervezési megbízást adott ki 200 millióért, és mint láthatjuk szivárogtatnak 3 változatot, majd kettőt.

Figyelembe véve, hogy kampány van, a nyomvonal  nekem reálisnak tűnik. Tartsuk szem előtt: A Karcag-kelet elkerülő megépítése, mint fő cél...

Emlékezzünk, hogy az M4 kabai szakaszát NATURA - területeken át is engedélyezték.

KÖTELMEKET TETTEK AZ ÉPÍTÉS IDŐSZAKÁRA. erre utalsz itt is, ha jól értem...

 

A polgármester nyilatkozza: ".... Akiknek beadtuk ezt az igényt, elgondolást, jobbnak látják az áttervezését. Sokkal jobb útvonalat találtunk és az el is fogadja mindenki."

hogy kit érthetünk bele a  MINDENKI-be, azt bízzuk a sorsra...

Előzmény: ÁsítóSárkány (55482)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.02.17 0 0 55482

Reális a II. nyomvonal? Nekem a 165 km-től délnyugatra fekvő Hegyesbor ficak környékén erős kétségeim vannak. Ha vadul földmunkáznak az újabb 2 sávon, akkor a régi 4-es nem igazán hivatkozási alap...

Egyebekben egyetértek.

 

Előzmény: dimelo (55481)
dimelo Creative Commons License 2022.02.17 0 2 55481

5 változást érzékelek a  januári fotózotthoz képest.

1. az eredeti nyomvonal maradt, talán mint "zsinórmérték".

2. megmaradt a II. nyomvonal, mint reális alternatíva.

3. nincs csomópont Karcagpusztánál.

4. van csomópont a 4206. útnál.

5. a Karcag-kelet elkerülő keletebbre kerül.

Ha ez nem kapja meg az engedélyt, akkor bebizonyosodik, hogy csak időhúzás volt...

Ha megkapja, akkor is 3 évet csúszik az építése....

Előzmény: Route70 (55480)
Route70 Creative Commons License 2022.02.17 0 1 55480

 

   Amennyiben a múltkor tőlem vette át az SSC az előzetes terveket úgy most én "copyztam"  Aladar - tól  remélem nem haragszik meg érte...de egész jó minőségűnek tűnt a rajzocska :-) és nem bírtam ott hagyni ;) ha már megint annyira felkapott téma lett ez a karcagi M4 youtube szerte.... :D

 Talán így egy kicsit eltűnnek a politikai felhangok és megmaradunk az útépítés szakmai részén....

 

 

 

 

Előzmény: dimelo (55479)
dimelo Creative Commons License 2022.02.16 0 1 55479

A karcag Tv - műsorában szisztematikus vágás.

 

Ez pedig az eredeti üzenet:

https://www.youtube.com/watch?v=hJPpK0RJ7NI

ha végig hallgatod a Tv műsort a karcagi polginak fogalma sincs arról, hogy hol lesz a kabai csomópont.

Nem is érdekli... Elkövettek még egy hibát, a polgármester arról beszél ami nincs a bejátszott (és vágott) felvételen.

PRO Karcag, a többi (település) már nem  számít...

Egyébként nagyon alacsony érdeklődés volt az adás iránt a youtube-on.

 

tegnap este még az  SSC-re is felkerült, így már és plusz a fórumon többen látták, mint  az eredetit:)))

Előzmény: ÁsítóSárkány (55475)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.16 0 0 55478

Én azt hittem hogy az M4 egy darabon a régi 4es  nyomvonala lesz Karcag mellett.

Route70 Creative Commons License 2022.02.16 0 0 55477

 Az egész történet onnan indult , hogy a városban sokat beszéltek arról , hogy az eredetileg elfogadott nyomvonal milyen előnytelen a karcagiaknak meg a városnak és csak bizonyos földtulajdonosok miatt vinnék arra már Bucsához is közelebb mint a városhoz...szóval volt egy lakossági nyomás is ez ügyben és valóban kismillió racionális érv.

Van egy ipari parkocska még ha nem is olyan nagy is de tele olyan vállalkozással ami rengeteg kamiont vonz és amelyek szinte mindegyike éppen bővíti a kapacitását és nem is olyan kis mértékben , valamint a park egyik fő funkciója a logisztika lenne , na de lehajtó nélkül ? /megjegyzem  volt már olyan nagy szállítmányozó cég aki végül emiatt nem települt be ha jól tudom / Amennyiben külföldi szállításokról van szó akkor a nyugati irány mellett a vállalkozások másik fő szállítási útvonala Románia. Hacsak a 2 legnagyobbat nézem a város északi részéről a Cargill-t meg az éppen a park mellet most bővítő Agrosprintet... és akkor rögtön megválaszoltam , hogy az a bizonyos elkerülő csomópontja
az M4 be miért ott lenne ahol és ami a Püspökladány nyugati részéről autózóknak is megfelelő lehet a pesti irányba mint azt az SSC n is helyesen megjegyezte valaki , ha már szóba került ,  a Karcagtól keletre esők érdeke.

Az öntözött földeket meg tényleg állatság keresztülvágni mert rengeteg pénzbe kerül és a végeredmény is gyalázatos lesz. Az építésnél meg a sokszor mocsaras részek is érdekesek lennének az útépítőknek azon a bizonyos távoli eredeti nyomvonalon ahol ha jól emlékszem ott is lenne egy rövidke szakasz ami érintett a Natura 2000 területtel.
Szóval a HNP re én is kíváncsi lennék mely szerint melyik a környezetvédőbb megoldás ha egy valamelyest érintetlen a civilizációtól távolabb eső területet jól kettévágunk
egy autópályával viszont telerakjuk mindenféle vad átjáróval és még baromi ügyesen kikerüljük a térképen a "tudományosan" rajzolt Natura2000 területet - mert egyébként is az állatvilág GPS el meg natura térképek mentén közlekedik - vagy építsük meg egy olyan városhoz közeli területen ahol 1 km hosszan érint ugyan Natura 2000 területet de azon a szakaszon egy nemzetközi főút amúgy is baromira ott van már és elég annak a területnek a teszem azt 40 méteres szélesítése.
Viszont amennyiben sikerül a közelebbi verziót elfogadtatni és a rajz szerint lenne a nyugati csomópont az tényleg nem nagy segítség a karcagi autósoknak és az észak Békésieknek sem valami tökéletes amennyiben a füzesgyarmati úton valóban nem épül felhajtó.Talán Magyarkánál lehetne egy nyugati csomópontot kialakítani mivel ott muszáj lesz vagy egy felüljárót  / aluljárót húzni ahhoz a lakott részhez és akár egy pihenővel kombinált rejtett csomópont is lehetne de valószínűleg  azért nem kockáztatják meg a tervezők mert itt már szorosan egymás mellett menne a 4- es főút és az M4 , hogy felkészüljön arra bizonyos 1 km es szakaszra ahol Natura 2000 területet érintenek illetve
itt a vasút felett is kellene egy felüljárót húzni a Karcag felőli megközelítéshez.

Ami meg a hátráltatást illeti , hogy a karcagiak így meg úgy stb. szerintem nettó koholmány mert én mióta az eszemet tudom mindig is úgy volt kommunikálva az építés , hogy először a Kisújszállásig menő szakasz épül és utáni kis csúszással max. 1 - 2 évvel folytatódik a karcagi szakasz de semmi esetre sem egyszerre...legalábbis helyben ez volt tudható...
Ami az országos szinten ment azt tudjuk...simicska meg az M35 összekötés M4 kavarást , hogy ezzel is jól megerősítjük Debrecent és amúgy is arra mennek majd a kamionok is ...na de nem mentek...ők vállalkozások és nem állami pénzeket herdálnak amikor km díjat fizetnek meg időre mennek........
Szerintem ezek voltak az igazán hátráltató tényezők.......

A többi meg tudható Márciusban / biztosan a végén , hogy ne legyen feledékeny a szavazó..../ alapkőletétel Kisújszállásig.

 

 

 

Előzmény: hegyaljai4 (55476)
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.02.15 -1 1 55476

Tudtuk eddig is, hogy vannak a nimby-sták, akik ide-oda rángatják a nyomvonalat, hogy csak ne az ő hátsó kertjükben épüljön. Ezek intézték az M7 völgyhídját a nem létező völgy felett, hiszen minden más nyomvonal esetén az ő nimby érdekeik sérültek volna. Itt látszólag a polgármester azt mondja, hogy hozzátok az én hátsó kertembe a tranzitot, és természetvédelmi, talajmechanikai indokokkal kívánja az ellenvéleményeket lesöpörni. Ez az önzetlenség több mint gyanús. Az már látható, hogy nem a Karcagtól keletre fekvő települések érdekei miatt lassítja ezzel a késői kritikájával az építést. Milyen érdeket képviselhet valójában. Ez a hírek és a térkép alapján én nem látom. Valaki?

Előzmény: dimelo (55474)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.02.15 0 0 55475

A hosszabbat nem volt időm megnézni. Itt a bejátszott videót ki vágta meg? Már a karcag tv, vagy aki a videót összerakta?

 

A magam részéről a HNP képviselői mondandójára lennék kiváncsi a nyomvonalakkal kapcsolatban :)

Előzmény: dimelo (55474)
dimelo Creative Commons License 2022.02.15 0 0 55474
Előzmény: dimelo (55473)
dimelo Creative Commons License 2022.02.15 0 0 55473

A megyematricát 2015-ben vezették be, akkor már volt 1400 km autópálya, azóta inkább autóutak épülnek(kivételek vannak)

 

A 130-110 sebességkülönbség miatt minden tervezői asztalon lévőt át kellett (volna) az időveszteség szempontjait is figyelembe véve (BCR)

alakítani. Követve az M4 autópálya  minden tervezési fázisát a 2016-os engedélyéig és az újratervezett M4 autóút csomópontjai ugyanott vannak,

ezért merülhet fel az 90-130 helyett 90-110 menetidő különbség.

 

A megyematrica bevezetés indoka (a politikai hasznon túl) a napi használat megkönnyítése volt.

De a napi használatot rontja az átminősítésből fakadó idővesztés,

így lesznek-lehetnek olyanok, akiknek már nem éri meg az ötezres egy - két csomópontért.

ezert maradnak a régi négyesen. Nem mindenki ...

 

Ebből a megközelítésből jogos az érvelés Kabánál is.

Apropó: A Karcagi polgármester sértve érzi magát,

https://youtu.be/4HGA-NjP_aI

mert a szomszéd körzet képviselő jelöltje a 8 km-re tervezett kabai csomópont megváltoztatásért peticiót indított.

 

A 16 másodperces bevágásból nem derül ki, hogy miről is beszélt még a fiatalember, de a manipulatív bejátszás alkalmas a karcagi álláspont érvelésére - sajnos a karcagi módosítás már engedélyezés  után történt, így tényleg "Akadályoztatva van" az M4 projekt. De erről már  konszenzus alakult ki a fórumtársak között.

 

Az ideges karcagi reakcióból erre lehet következtetni. akiknek van ideje hallgassa végig 30'25"-től:https://www.youtube.com/watch?v=Gzdd8aKDJLg

 

 

 

 

Előzmény: csalántea (55464)
nyebojsza Creative Commons License 2022.02.14 0 0 55472

a 2x2 sáv lehet biztonságosabb, de ott lesznek a románok... mondjuk a déli elkerülő se szabadul fel teljesen a 442 miatt :(

Előzmény: RadiX (55471)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!