A vegeredmeny az lesz, hogy azt az opciot fogjak valasztani, ami egy legatyasodott orszagnak belefer. Fessenheim meg mindig uzemel, ami azert elorevetit valamit.
Ha a reaktorok 3/4-enek lejar az "ideje" 2027-re (az akkor 40-45 db), akkor azok engedelyeit meg kellene hosszabbitani (ill. a reaktorokat felujitani) ... csak ugy egyszerüen egy pöcsettel nem lehet tovabbi üzemidöt elerni), ami nem egy babazsurra valo összeg ... es amire a francia allamnak jelenleg NIINCS píze (a felujitas, ill. az engedelyeztetes a ~100 milliard € nagysagrendje lenne).
Mondjuk azert ovatosan ezzel... Fessenheimet is bezartak tavaly juniusban. ;)
Szoval a valoszinu forgatokonyv az, hogy Franciaorszag a penzhiany zold elkotelezettseg miatt valoban nem epit uj atomeromuveket. Am a penzhiany CO2 kibocsatas miatt a regieket a tervezett bezaras utan is uzemben tartja.
The ageing nuclear power network was once a source of national pride, but support fell after the disaster at the Fukushima plant in Japan in 2011 and the government is keen to encourage the transition to renewable energy sources.
Around three-quarters of French plants will reach the end of their 40-year lifespan by 2027, having been built in the 1970s and 80s in response to oil-price shocks.
Kb. 1 kg fabol lehet 1 kWh villamosenergiat elöallitani. Ha a fat nem hasznalod el, akkor az magatol szetkorhad a termeszetben. Vagyis mindig keletkezik egy elegethetö (CO2 neutralis) mennyiseg (ami hektaronkent es evente 6-7 tonna ... reszben masra is hasznalhato fa, mint pl. butor). A kerdes csak az, hogy egy tarsadalom hogyan hasznalja el/fel ezt a forrast ...
Ugy tünik a franciak kitartanak a zatomenergia kontrarenyeszánca mellett ... es ~17 kivenhedt reaktort eleg gyorsan bezarnak ...
France could close a third of nuclear reactors: minister
France's new environment minister said Monday that nearly a third of the country's nuclear reactors could be shut under plans to scale back the amount of electricity produced from atomic power.
In 2015, the previous Socialist-dominated parliament passed a law obliging the government to reduce the proportion of electricity generated from nuclear to 50 percent by 2025 compared with around 75 percent now.
"We can all understand that to reach this target, we're going to have to close a certain number of reactors," Nicolas Hulot told RTL radio. "It will be perhaps as high as 17 reactors, but we need to look into it."
Tényleg. Ahogy nézem biomasszával is kombinálják néhol. Kérdés persze - ahogy utaltál is rá - hogy van-e értelme a tűzifát elvonni magánemberektől és bizonyos közintézményektől.
Dehogy duplázódik. Ellenkezőleg, kevesebb lesz az üresjárat.
Egyébként értelmetlen dolgokról beszélünk - mert ilyen alapvető változások esetében meg fog változni sok minden más is. Az autózás korszakát sem lehet rávetíteni a korábbi, gépi- és tömeg-közlekedés nélküli korok normáira (a XIX. században még a gyárak köré építették a munkás-telepeket, mert különben a melósok fizikálisan nem tudtak volna munkába járni) - és általában mindenki a munkahelye közvetlen közelében lakott. Most is van sok korlát, például a közlekedés költsége, elérhetősége. Ha ez drasztikusan változik - akkor az életmód és település-szerkezet is változni fog.
Elsődlegesen azzal próbál hódítani a Geely által kifejlesztett, a korábbi dízelmotoros járművel egy közös alkatrészt sem tartalmazó TX nevű hatótávnövelős jármű, hogy annak használatával heti 100 fonttal csökken a rezsiköltség. Az eCity névre keresztelt hajtásláncnál egy villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, az akkumulátorban 112 km megtételére elegendő energiát lehet tárolni, ezt követően a kocsi orrába szerelt 1,5-ös benzinmotor további 531 km megtételét teszi lehetővé azáltal, hogy egy beépített generátort hajt. A londoni városvezetés úgy számol, 2020-ra a 23 500 darabos taxiflotta fele lesz újenergiás jármű.
A hazai tűzifatermés elég nagy részét erőművekben tüzelik el. Sikerült is alaposan felverni a fa árát. Az erőmű számára a fa ára nem lényeges, mert a veszteséget az adófizetők pénzéből fedezik.
az akkori megmondóemberek kórusban lehurrogtak, amikor jeleztem, hogy ez még nem a peak oil vége, hanem egy beruházási ciklus része, ami miatt olyan magasra ment az olaj ára és ami tőle függ (ez 2008-10 körül volt)
... és hogy a magas árak miatt befektetői tőke fog az olajiparba menni, ami majd előállítja a szükséges kínálatot, a korábbinál kicsit rosszabb EROEI mellett
azt nem jósoltam be, hogy az olajár így be fog szakadni, ahogy történt, én csak mérséklődésre számítottam, és egy 60-70 dolláros árszintet, ami aztán a ciklus kifutásával újra elmelkedésbe vált
most ott tartunk, hogy Kína felfutása lelassult/megállt, már nem akarnak ész nélkül betonozni
OPEC és nem OPEC olajtermelőknél rendelkezésre áll a ki nem használt kitermelési kapacitás
további politikai kockázatoktól sújtott olajtermelők tudnak visszalépni a piacra (Irán, Líbia, Nigéria)
kicsit hosszabb távon még további politikailag fékezett olajtermelők mint pl Venezuela is felpöröghet, ott pl balos kormányzat bukása után
ezek mellett a felhasználás is csökkenhet:
* az elektromos/hibrid térhódítás miatt
* a hagyományos hajtásláncoktól elvárt alacsonyabb fogyasztás miatt
* virtualizálódik a társadalom, amihez kevesebb energia kell
* a pénzes nyugati társadalom elöregszik, és kevesebb energiát használ, gazdasági aktivitása is lelassul
ahhoz hogy az olaj ára jelentősen emelkedjen:
* új politikai kockázatoknak kell belépnie (újabb közel keleti háború ezúttal szaud arábia és irán között, amcsik nagyon nyomják ezt)
* új betonozási hullám, ahogy az ipari forradalom gyűrűzik tovább: dél-kelet ázsia elmaradottabb országai, banglades, vietnam, india, a végén meg elindul afrika lebetonozása is, az nagy olajigényt fog generálni
* a 90-es évekhez hasonlóan a dömperek divatja nyugaton, nagy fogyasztással, mivel úgyis olcsó az olaj
* globális középosztály létszámának és fogyasztási elvárásainak a növekedése, pl meggazdagszanak a brazilok, kelet európaiak, dél-kelet ázsiaiak és több autót kezdenek használni
előbb utóbb a most üzemelő kutat kimerülnek, és ha nem invesztálnak újak fúrásába, akkor a kínálat csökkenni fog és felhajtja az árakat -> beruházási ciklus
lidar nélkül , de valószinüleg még azzal is parasztvakitás az a fél drive PX2, amit a Teslakba raktak. túl kicsi a számitási kapacitása, gyakorlatice egy 1060as GPU kártya van benne.
az kb 1 kamerát tud elvinni úgy ahogy, nem 6-8 at.
Ígéretes az autopilot, a gyakorlatban majd kiderül mit tud. A lézerszkenner elöl 30 cm magasan parasztvakításnak tűnik. A Tesla filozófia szerint fölösleges, azért nem építik be.
Az autó baromi randa, de ez szubjektív.
Viszont örvendetes, hogy ez a típus talán az első a világon ha jól értettem, ami már nem kapható csak ICE hajtással, lényegében az összes motorváltozat hibrid... még ha szerény, de akkor is hibrid hajtásláncot kap.