Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.07.12 0 0 299888

"csak ugy egyszerüen egy pöcsettel nem lehet tovabbi üzemidöt elerni"

 

Dehogynem... azon az aron, hogy majd maga ala fog szarni. Ha ez lesz a legolcsobb megoldas, akkor majd pecsetelni fognak, hogy jo ez igy.

Előzmény: _Berci (299886)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.12 0 0 299887

A vegeredmeny az lesz, hogy azt az opciot fogjak valasztani, ami egy legatyasodott orszagnak belefer. Fessenheim meg mindig uzemel, ami azert elorevetit valamit.

Előzmény: Törölt nick (299885)
_Berci Creative Commons License 2017.07.12 -8 0 299886

Ha a reaktorok 3/4-enek lejar az "ideje" 2027-re (az akkor 40-45 db), akkor azok engedelyeit meg kellene hosszabbitani (ill. a reaktorokat felujitani) ... csak ugy egyszerüen egy pöcsettel nem lehet tovabbi üzemidöt elerni), ami nem egy babazsurra valo összeg ... es amire a francia allamnak jelenleg NIINCS píze (a felujitas, ill. az engedelyeztetes a ~100 milliard € nagysagrendje lenne).

Előzmény: Törölt nick (299884)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.12 0 0 299884

Mondjuk azert ovatosan ezzel... Fessenheimet is bezartak tavaly juniusban. ;)

 

Szoval a valoszinu forgatokonyv az, hogy Franciaorszag a penzhiany zold elkotelezettseg miatt valoban nem epit uj atomeromuveket. Am a penzhiany CO2 kibocsatas miatt a regieket a tervezett bezaras utan is uzemben tartja.

Előzmény: _Berci (299880)
_Berci Creative Commons License 2017.07.12 -8 0 299883

 

The ageing nuclear power network was once a source of national pride, but support fell after the disaster at the Fukushima plant in Japan in 2011 and the government is keen to encourage the transition to renewable energy sources.

 

Around three-quarters of French plants will reach the end of their 40-year lifespan by 2027, having been built in the 1970s and 80s in response to oil-price shocks.

 

Előzmény: _Berci (299880)
_Berci Creative Commons License 2017.07.12 -8 0 299882

Kb. 1 kg fabol lehet 1 kWh villamosenergiat elöallitani. Ha a fat nem hasznalod el, akkor az magatol szetkorhad a termeszetben. Vagyis mindig keletkezik egy elegethetö (CO2 neutralis) mennyiseg (ami hektaronkent es evente 6-7 tonna ... reszben masra is hasznalhato fa, mint pl. butor). A kerdes csak az, hogy egy tarsadalom hogyan hasznalja el/fel ezt a forrast ...

Előzmény: Tzp (299879)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2017.07.12 0 0 299881

Hogyne lenne a közpénz megcsapolása a setétzűd energia tarifán keresztül, amit majd természetesen a fogyasztóra terhelnek.

Előzmény: Tzp (299879)
_Berci Creative Commons License 2017.07.12 -8 0 299880

 

Ugy tünik a franciak kitartanak a zatomenergia kontrarenyeszánca mellett ... es ~17 kivenhedt reaktort eleg gyorsan bezarnak ...

 

France could close a third of nuclear reactors: minister

 

France's new environment minister said Monday that nearly a third of the country's nuclear reactors could be shut under plans to scale back the amount of electricity produced from atomic power.

 

In 2015, the previous Socialist-dominated parliament passed a law obliging the government to reduce the proportion of electricity generated from nuclear to 50 percent by 2025 compared with around 75 percent now.

 

"We can all understand that to reach this target, we're going to have to close a certain number of reactors," Nicolas Hulot told RTL radio. "It will be perhaps as high as 17 reactors, but we need to look into it."

 

http://www.nuclearpowerdaily.com/reports/France_could_close_a_third_of_nuclear_reactors_minister_999.html

 

Tzp Creative Commons License 2017.07.12 0 0 299879

Tényleg. Ahogy nézem biomasszával is kombinálják néhol. Kérdés persze - ahogy utaltál is rá - hogy van-e értelme a tűzifát elvonni magánemberektől és bizonyos közintézményektől.

Előzmény: turbóteknős (299875)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.07.12 -1 1 299878

Hogyne lenne, nem is egy.

Előzmény: Tzp (299874)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.07.12 -1 1 299877

Dehogy duplázódik. Ellenkezőleg, kevesebb lesz az üresjárat.

 

Egyébként értelmetlen dolgokról beszélünk - mert ilyen alapvető változások esetében meg fog változni sok minden más is. Az autózás korszakát sem lehet rávetíteni a korábbi, gépi- és tömeg-közlekedés nélküli korok normáira (a XIX. században még a gyárak köré építették a munkás-telepeket, mert különben a melósok fizikálisan nem tudtak volna munkába járni) - és általában mindenki a munkahelye közvetlen közelében lakott. Most is van sok korlát, például a közlekedés költsége, elérhetősége. Ha ez drasztikusan változik - akkor az életmód és település-szerkezet is változni fog.

Előzmény: methylcytosine (299860)
_Berci Creative Commons License 2017.07.12 -8 0 299876

 

Angolos "Streetscooter".

 

Elsődlegesen azzal próbál hódítani a Geely által kifejlesztett, a korábbi dízelmotoros járművel egy közös alkatrészt sem tartalmazó TX nevű hatótávnövelős jármű, hogy annak használatával heti 100 fonttal csökken a rezsiköltség. Az eCity névre keresztelt hajtásláncnál egy villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, az akkumulátorban 112 km megtételére elegendő energiát lehet tárolni, ezt követően a kocsi orrába szerelt 1,5-ös benzinmotor további 531 km megtételét teszi lehetővé azáltal, hogy egy beépített generátort hajt. A londoni városvezetés úgy számol, 2020-ra a 23 500 darabos taxiflotta fele lesz újenergiás jármű.

 

http://www.automotor.hu/hirek/elektromos-markava-alakult-az-egykori-london-taxi/

 

(Heti 100 font -> 130 Euro, ... evente ~7000 € -> 5 evre 35000 €)

 

turbóteknős Creative Commons License 2017.07.12 0 0 299875

Pécs, Ajka a nagyobbak. Van sok kisebb is.

Előzmény: Tzp (299874)
Tzp Creative Commons License 2017.07.12 0 0 299874

Mi? Van fatüzelésű erőmű? Hülye ötlet.

Előzmény: turbóteknős (299873)
turbóteknős Creative Commons License 2017.07.12 0 0 299873

A hazai tűzifatermés elég nagy részét erőművekben tüzelik el. Sikerült is alaposan felverni a fa árát. Az erőmű számára a fa ára nem lényeges, mert a veszteséget az adófizetők pénzéből fedezik.

Aki meg fával fűt otthon, az megszívta. 

Előzmény: ÁtlagFf_1963_2 (299868)
padisah Creative Commons License 2017.07.12 0 0 299872

az akkori megmondóemberek kórusban lehurrogtak, amikor jeleztem, hogy ez még nem a peak oil vége, hanem egy beruházási ciklus része, ami miatt olyan magasra ment az olaj ára és ami tőle függ (ez 2008-10 körül volt)

... és hogy a magas árak miatt befektetői tőke fog az olajiparba menni, ami majd előállítja a szükséges kínálatot, a korábbinál kicsit rosszabb EROEI mellett

 

azt nem jósoltam be, hogy az olajár így be fog szakadni, ahogy történt, én csak mérséklődésre számítottam, és egy 60-70 dolláros árszintet, ami aztán a ciklus kifutásával újra elmelkedésbe vált

 

most ott tartunk, hogy Kína felfutása lelassult/megállt, már nem akarnak ész nélkül betonozni

OPEC és nem OPEC olajtermelőknél rendelkezésre áll a ki nem használt kitermelési kapacitás

további politikai kockázatoktól sújtott olajtermelők tudnak visszalépni a piacra (Irán, Líbia, Nigéria)

kicsit hosszabb távon még további politikailag fékezett olajtermelők mint pl Venezuela is felpöröghet, ott pl balos kormányzat bukása után 

 

ezek mellett a felhasználás is csökkenhet:

 * az elektromos/hibrid térhódítás miatt

 * a hagyományos hajtásláncoktól elvárt alacsonyabb fogyasztás miatt 

 * virtualizálódik a társadalom, amihez kevesebb energia kell

 * a pénzes nyugati társadalom elöregszik, és kevesebb energiát használ, gazdasági aktivitása is lelassul

 

ahhoz hogy az olaj ára jelentősen emelkedjen:

 * új politikai kockázatoknak kell belépnie (újabb közel keleti háború ezúttal szaud arábia és irán között, amcsik nagyon nyomják ezt)

* új betonozási hullám, ahogy az ipari forradalom gyűrűzik tovább: dél-kelet ázsia elmaradottabb országai, banglades, vietnam, india, a végén meg elindul afrika lebetonozása is, az nagy olajigényt fog generálni

* a 90-es évekhez hasonlóan a dömperek divatja nyugaton, nagy fogyasztással, mivel úgyis olcsó az olaj

* globális középosztály létszámának és fogyasztási elvárásainak a növekedése, pl meggazdagszanak a brazilok, kelet európaiak, dél-kelet ázsiaiak és több autót kezdenek használni

 

előbb utóbb a most üzemelő kutat kimerülnek, és ha nem invesztálnak újak fúrásába, akkor a kínálat csökkenni fog és felhajtja az árakat -> beruházási ciklus

Előzmény: Törölt nick (299816)
,m,1710 Creative Commons License 2017.07.12 0 0 299871

2017 be vannak Europai országok ahol még mindeg a százéves "technologiát" használják söt a jövöbe is.

Előzmény: ÁtlagFf_1963_2 (299868)
Tzp Creative Commons License 2017.07.12 0 0 299870
,m,1710 Creative Commons License 2017.07.12 0 0 299869

A zagértök egyetértenek, ez jo, talán ezért nem spekulálnak Teslába?

Előzmény: mica-r (299866)
ÁtlagFf_1963_2 Creative Commons License 2017.07.12 0 0 299868

Egész életemben fával fűtöttem.

És egy nagyon hosszú ideig, meg majd talán a jövőben is fizetem a gázzal fűtők számlájának egy részét.

Mindig engem bántanak!

Előzmény: ,m,1710 (299758)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2017.07.12 0 0 299867

Viszont szép, ellenben a Tesla féle hányadékkal.

Előzmény: advocatusdiaboli (299840)
mica-r Creative Commons License 2017.07.11 0 0 299866

"A lézerszkenner elöl 30 cm magasan parasztvakításnak tűnik" 

Ilyen parasztvakítás jellegű technika inkább a Teslában van.

Előzmény: szilvatövis (299861)
methylcytosine Creative Commons License 2017.07.11 0 0 299865

lidar nélkül , de valószinüleg még azzal is parasztvakitás az a fél drive PX2, amit a Teslakba raktak. túl kicsi a számitási kapacitása, gyakorlatice egy 1060as GPU kártya van benne.

az kb 1 kamerát tud elvinni úgy ahogy, nem 6-8 at.

Előzmény: szilvatövis (299861)
mica-r Creative Commons License 2017.07.11 0 0 299864

Pont akartam mondani hogy belülről leírhatatlan a különbség az Audi javára

Előzmény: Törölt nick (299862)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 299862

"A Tesla filozófia szerint fölösleges, azért nem építik be."

 

Igen, tudjuk. Azert ment at a kamion alatt, a sofort meg lefejezte.

 

"Az autó baromi randa"

 

Szerintem meg baromi jol nez ki, belulrol meg a Tesla meg csokolomot sem koszonhet neki. 

 

 

Előzmény: szilvatövis (299861)
szilvatövis Creative Commons License 2017.07.11 0 0 299861

Ígéretes az autopilot, a gyakorlatban majd kiderül mit tud. A lézerszkenner elöl 30 cm magasan parasztvakításnak tűnik. A Tesla filozófia szerint fölösleges, azért nem építik be.

Az autó baromi randa, de ez szubjektív.

Viszont örvendetes, hogy ez a típus talán az első a világon ha jól értettem, ami már nem kapható csak ICE hajtással, lényegében az összes motorváltozat hibrid... még ha szerény, de akkor is hibrid hajtásláncot kap.

Előzmény: Törölt nick (299829)
methylcytosine Creative Commons License 2017.07.11 0 0 299860

na de hogy. csúcsban először parkolókból otthonokba, aztán otthonokból munkahelyre, aztán munkahelyről parkolóba áramlanak az autók

mivel kiesik a munkahelyen való tárolás ride sharing esetén, ezért kb duplázódik a csúcsforgalom

Előzmény: advocatusdiaboli (299833)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 299859

na, megvan. A Honda CTBA-nak mondja.

 

https://yasithmayabandara.files.wordpress.com/2015/01/ctba.pdf

 

Azert ez egy kicsit mas :)

Előzmény: Törölt nick (299858)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 299858

megneztem a honda honlapjan, de nem irtak sehol, pedig erdekelne.

Előzmény: advocatusdiaboli (299854)
mica-r Creative Commons License 2017.07.11 0 0 299857

Viszont talpmasszírozó nem biztos hogy lesz :-)

Előzmény: Törölt nick (299851)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!