Csak egy kósza kérdés. Cserélve lett az aksi, vagy csak töltve? Ugyanis ha beteg az aksi és nem tekeri elég intenzíven a motort, akár egy hétig is lehet próbálkozni, nem fog beindulni. Meg kell lenni a minimum 300-as fordulatnak, hogy a motorvezérlő vezérelje a befecskendezőket.
Van 1 2003as évjáratú 2.0HDI automata C5. Jöttek vele haza és megálltak pihenni. Azóta nem lehet beindítani az autót. Az akku sikeresen lemerült ecomony mode-ba került a kocsi. Fel lett töltve, majd kitörölték az összes hibát. A kocsi beindult, majd le lett állítva, mert a gázolajszűrő anyájánál eresztette a gázolajat. Ki lett cserélve a tömítés, meg lett húzva, de azóta sem lehet beindítani. Semmilyen hibát nem ír ki.
Szia ezek a benzinesek egy idő után szörnyű dolgokat művelnek és nagyon nehéz javítani , ha már öreg a motor és megkoptak a szelepek nem zárnak rendesen ezért a szívótorokban erős gázlengések alakulnak ki ettől teljesen meghülyül a map szenzor puffog durrog össze vissza jár a motor ,nem sok mindent lehet vele csinálni a szoftver frissités szokott segíteni , főtengely jeladó is tud ilyen gebaszt okozni , hengerfej felújítás , 5w40 olaj ennél sűrűbbet nem szabad .
Én is köszködök a benzines C5 -mel és szerintem a kocsinak szintén valamilyen szenzor hibája lehet. Jónak néznek ki csak fals adatot adnak és így hiába viszem el szakszervízbe "nem találtunk hibával" jövök el. Kérdezem hogy oszcilloszkóppal ki lehet egy egy szenzor hibáját szürni? Azaz biztos ki lehet csak hol találom meg hogy a szenzorok milyen jelet adnak ki? Esetleg ebben tud valaki segíteni? (2002 Benzin c5 1.8)
Szivesen elvinném Betq mesterhez is de többe kerülne a leves mint a hús! Esetleg debrecen környékén tudtok megbízható emberkét?
Az miért van, hogy tolatok és a kormány magától balra tekeredik? Mintha balra kormányozná, nem áll egyenesen, pedig ugy kéne maradnia. Ugyanez fékezésnél is tapasztalható, megáll az autó és balra tekeri ki a kormányt kb egy negyed fordulattal.
Szombaton kicseréltem a nyekergő lengőkar csapágyakat. Nem éppen apró meló és azt kell mondjam, hogy betg mester bagóért cseréli. ;) Sajnos a csapágyak már csak nyomokban voltak felfedezhetőek és a két csapágycsésze csúszkált egymáson. Ha megyek még vele egy kicsit, vehettem volna új lengőkarokat is... Csak tanácsként üzenném annak aki meghallja nyikorogni a hátulját, hogy azonnal csináltassa meg.
Na de most magasabban is van a járgány hátulja és a picit félre húzó kormány is egyenesben áll. :D
Nem bántottál meg igazából nem tudom miből szürted le :) a smile-ból is tisztán látszik szerintem, sőt köszönöm az okosítást, de tényleg :). Mivel én csak egy végfelhasználó vagyok :)
Szia bocs de csak azért bátorkodtam beleszólni mert láttam már egy pár ilyen gépsárkányt , és az írásodban úgy éreztem van némi fogalmi zavar elnézést ha megbántottalak , Anti P Fault no azt írja ha bármi gondja van a motorral kapcsolatban , az általános hibakódolvasó nem alkalmas egy teljes átfogó diagnosztikához ehhez lexia kell ,van itt néhány embernek ők tudják ,hogy mi a különbség és tudni kell a paramétereket értelmezni ehhez kell tapasztat .
A nyomás szabályzó (nem szenzor) egy elktromágneses szelep amit a motorvezérlő folyamatosan változó frekvenciával és amplitudóval rezget ezzel szabályozza az üzemanyag nyomást a rendszerben. Ez a szelep kikopik és össze vissza működik ez sok hiba forrása ezért nem javasoltam a bontott alkatrészt . Természetesen lehetett még légmennyiségmérő probléma is (map szenzor)
Nem néztem meg addig amíg nem írtad ki hogy "Nem nézted meg betg adatlapját" igen eddig nem néztem meg, de akkor megfogom :). Csak gondolom nem ő az egyetlen aki tud Citroent javítani ;), ha esetleg azzal foglakozik és nem vonom kétségbe a tudádát csak mivel most ön írónia nélkül írom hogy Francia Autóról beszélünk :) ezért nem mindig egyértelmű mit miért csinál az autó eddig én ezt vettem észre. De jó tudni hogy egy szakember is itt van közöttünk így ha valami hülyeséget írok :) kijavít ;).
Abban igazat adok betgnek hogy az ember magától ugysem tud rájönni ezekre az apró híbákra kell hozzá megbízható szerelő aki érti is a dolgát nem pedig taknyol. És én megtaláltam hál istennek. Akinek megfelelő teknika is a rendelkezésére áll. Mert példűul egy 2000 évjáratú Ford Rangerben bármit megtudok én is csinálni mivel abban annyi az elektronika hogy a villágítás és az ablak arról müködik :).de itt más a helyzet elektronika elektronika hátán :)
Amúgy nem a nyomás szabályzóról hanem az üzemanyag nyomás szabályzó SZENZORRÓL beszéltem, ha jobban végig olvasod :) és abból a bontott vagy új ugyan olyan jó. Viszont ha valami hibakódot kiír elsőnek a szenzort kell megnézni minden esetben nem-e az rosz :).
Visszatérve ha a MAP szenzornak nincs köze hozzá???? A check lámpám kigyuladt és kiírta az ANTI POLLUTION FAULT hiba kódot és nekem az is rossz volt a nyomás szabályzó szenzorral egyetemben úgy, hogy annyira ne kételkedj mi miért van, és nem csak úgy unalomból írom ki a dolgokat hanem mert leírom nekem mi volt a baj az autóval, esetleg segít valakinek amit írok.
Szia gabi1955
A képeket a reggeli órában tudom feltenni remélem nem gond.
Szia nem kell fotó egyszerű, a gázolajszűrőházat ki kell venni az alatt oldalt van a nagynyomású szivattyú ennek az oldalán van egy kerek szelep egy fehér elektromos csatlakozó megy rá 2db 30torx fejű csavar tartja , de nem biztos ,hogy neked ez megoldja a gondodat.
Szia nyomásszabályzó szelepet nem érdemes bontottat venni mert kétséges ,hogy mennyi ideig lesz jó, a map szenzornak semmi köze ehhez a légmennyiség mérőt azt egyértelműen lehet diagnosztizálni csak tudni kell az élő paraméterekből olvasni mert általában nem írja be hibának a nyomás szabályzó szelep egy idő után pontatlanul működik ez sok szívatós hibát generál , neki valószínű nyomás szabályzó szelep gondja volt a többit feleslegesen cserélték ki.
Meghalt a zár, elforog mert eltört az egész szerkezet belül....
Indítottam tegnap hajnali egy körül az autót és magától kiírta hogy az utasoldalé lufi kikapcsolva, holott be van kapcsolva. Leállítottam újraindítottam és minden fain megint.
Zár mennyibe fáj? Ez is felkerül a kívánságlistára. Egy részét már elkültdem betg-nak.
Szia a MAP szenzort és a MAF senzort holnap egy képpel meg tudom mutatni, de az üzemanyag nyomás szabályzójának a szenzorját azt nem tudom mert annál nem voltam ott, de ha beírod, hogy 'üzemanyag nyomás szabályzó akkor biztosan ki fogja adni képpekel, hogy hol található, de ha nincsen semmi furcsa érdekes jelenség akkor tényleg nem kell vele foglalkozni :). Viszont holnapra megkeresem azt a boltot-bontót ahonnan én vettem :) és leírom. Remélem megfelel holnap is.
Légyszíves áruld el még azt is, hogy mennyire kell szétszedni az autót, hogy ezt a szenzort megtaláljam? Hol lehet ilyen szenzort kapni? Nekem már időtlen idők óta írja ezt a jelenséget, de a 4. indítás után megszűnik e jelenség. Előre is köszönöm válaszod.