Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köhike Creative Commons License 2015.05.04 0 0 60144

Én cserélni szoktam időnként. Jobb is lesz utána a váltó. Szerintem megéri.

Előzmény: makikari (60143)
makikari Creative Commons License 2015.05.04 0 0 60143

Kösz szépen:) Sztem jól nézem max sok sört ittam. Előfordul néha:)

Szal akkor nfj. Most vagyok 90000km-nél vajh lecseréljem? Mer írtak olyat is h örökéletű az olaj.Bár én az örök olajban nem hiszek.

A visszaolvasásért meg  elnézést kérek nem megy az nekem.Pedig próbálkoztam esküszöm.

Holnap meg frissen lecsekkolom az alapjáratot.

Előzmény: Köhike (60142)
Köhike Creative Commons License 2015.05.04 0 0 60142

Szerintem rosszul nézted az alapjáratot, mert 500-as alapjárattal tuti nem megy a motor. 500-tól indul az óra is ha jól emlékszem. 750+-50 körül szokott lenni.

Előzmény: makikari (60139)
Köhike Creative Commons License 2015.05.04 0 0 60141

TRX meg már nem is kapható.

Előzmény: makikari (60139)
Köhike Creative Commons License 2015.05.04 0 0 60140

NFJ kell bele. Visszaolvasol kitárgyaltuk párszor.

Előzmény: makikari (60139)
makikari Creative Commons License 2015.05.04 0 0 60139

60123-ra valaki? Alapjárat ügyileg?

Az h a váltóba milyen olaj kell ,hogy legegyszerűbb kideríteni?

A könyv szerit a trx kell,de olvastam sok mindent már és tanácstalan vagyok. Trx-et meg nem is igen lehet már kapni.

Köhike Creative Commons License 2015.05.04 0 0 60138

Érdekes, én mindig így cseréltem eddig és sikerült.

Előzmény: Papalac (60137)
Papalac Creative Commons License 2015.05.04 0 0 60137

Szép lenne, de sajnos így csak a középső részt nyomja össze. A felső és alsó részt sajna nem. A csavart bele kell nyomni felülről és még úgy is kicsit rövid. A másodikhoz már elég volt 2 emelő :-)

Az alsó gumi nélkül összehúzattam egy nagyobb anyát használva távtartónak és azután már rákapott az anya. Nem találtam a patentfogóm.

Előzmény: Köhike (60136)
Köhike Creative Commons License 2015.05.04 0 0 60136

Azért azt a 3 emelőt egy ilyen kis feladathoz kicsit túlzásnak érzem. 1-el meg lehet oldani egyszerűen. Megemeled az autót a lengőkarnál, kicseréled a szilentet, majd amikor a helyén van egy támasztékra ráengeded a stabilizátornál alátámasztva, így az autó saját súlya összenyomja annyira a szilentet, hogy simán rámegy a csavar.

Előzmény: Papalac (60130)
SGN Creative Commons License 2015.05.04 0 0 60135

Akkor mégiscsak volt választási lehetőség! :-)

Előzmény: Papalac (60134)
Papalac Creative Commons License 2015.05.03 0 0 60134

Majd kiderül. Nem volt választási lehetőség. Kell vagy nem? :-)

Előzmény: Törölt nick (60133)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.03 0 0 60133

Én annak idején ugyanezt a típus tettem bele, azt hiszem egy hónapig talán bírta!

Kapott Lemfördert - két éve lassan - azóta is olyan, mint mikor beleraktam...

Ja és a Lemfördert könnyebb is volt összerakni, kicsit hosszabb volt a csavar

Előzmény: Papalac (60132)
Papalac Creative Commons License 2015.05.03 0 0 60132

BIRTH márkájút sikerült vennem. Egy dolgot nem tudtam eldönteni, hogy a középső résznek melyik a felső vége. Ahogy a képeket elnézem a gyárban sem :-)

 

Előzmény: Papalac (60131)
Papalac Creative Commons License 2015.05.03 0 0 60131

Pár hete kezdett el zajongani, egyre hangosabban, addig nem volt semmi gond. A belső szilenteket nem cseréltem, mert azok jók.

Előzmény: Papalac (60130)
Papalac Creative Commons License 2015.05.03 0 0 60130

Ma kicseréltem a stabilizátor szilenteket. Azt hiszem ideje volt.

Bal oldal:

Jobb oldal:

 

Rendesen, tompán kopogott már. Érdekes, hogy nem volt fémes hangja, pedig a bal oldali csavar már koptatta a lengőkart. Most csudi csendes az autó. Kíváncsi vagyok meddig bírják az új szilentek. A gyáriak 100.000 Km-t bírtak 13 év alatt.

A bal oldali csavar fejét le kellett flexelnem, mert nem bírtam levenni az anyát, a jobb oldaliról le kellett farigcsálni a gumit, hogy ki tudjam ütni.

3 emelőt használtam a cseréhez. 1 csápossal emeltem az autót, 1 olcsó, olajemelővel nyomtam le a csavar fejét (a rugótányérhoz támasztva), az autó saját emelőjével (csak kézzel tekerve) nyomtam fel az anyát és villáskulccsal kapattam rá.

elkann Creative Commons License 2015.05.03 0 0 60129

gázolajszűrő ügyben a legjobb ha a gyárinál maradsz:

 

https://renault.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__renault__clio__clio_ii_bb0_1_2_cb0_1_2_1998_09__16108/szurok_1__uzemanyag_szuro_1__uzemanyag_szuro_1__mind?gyakori=I&gyarto=Delphi&keszlet_szures=minden&rend_mezo=kedvar&cikk_per_lap=10

 

Elvileg csak ez szűri meg úgy ahogy a befecskendező rendszernek kell.. igaz vagy sem, részemről "jobb a békesség" ( főleg befecskendező rendszer felújítás után.. :) )

 

légszűrőből és olajszűrőből Mann márkájúval nagyon nem fogsz melléfogni..

Előzmény: 9934 (60126)
Köhike Creative Commons License 2015.05.03 0 0 60128
Előzmény: Köhike (60127)
Köhike Creative Commons License 2015.05.03 0 0 60127

Azért nem találod, mert a benzines motorokba leginkább 5w30-at ajánl a gyár.

Előzmény: makikari (60125)
9934 Creative Commons License 2015.05.03 0 0 60126

Üdv!1.5 dci- ben aktuális lenne az olaj,szűrő, s gázolaj szűrő csere,az olaj típus megvan a többiben kérnék tapasztalat alapján tanácsot,kösz. kj 700.

makikari Creative Commons License 2015.05.03 0 0 60125

Nagyon szépen köszönöm,hogy válaszoltál.Én magam is így sejtettem.

Igazából az zavart a legjobban,ha megnézed az sxr olaj pdf-jét meg se említi a benzines motort.Ezt írja:All Diesel engines, especially those of recent technology.Alább viszont felsorolja a specifikációkat (ACEA A3/B4,API SN/CF )és ott van még a renault  ajánlás, miszerint jó a benzineshez is.

Na mindegy,megzavart ez az all disel szöveg.A renault könyve meg elmehet a melegebb éghajlatra.Az olajokról csak ennyit ír A1*/A3, felsorolja a viszkozitásokat,apikról sehol semmi.

Köszi még egyszer :)

 

Előzmény: Anonymus23 (60124)
Anonymus23 Creative Commons License 2015.05.03 0 0 60124

Nem vagyok szakértő, csak 10 éve megvan a Talicska és én cserélem benne az olajat.

 

Most raktad bele az eredetileg belevaló olajat, az Evolution SXR jár bele alapból (benzineshez és dízelhez is jó). Régebben máshogy hívták meg változik a neve, de ez a mostani neve a belevalónak (Evolution 900 SXR 5W40).

Mondjuk az NF sem rossz bele, de ehhez van Renault gyártói jóváhagyás, de OK.

Előzmény: makikari (60123)
makikari Creative Commons License 2015.05.02 0 0 60123

Sziasztok!

Thalia 2001 tulaj vagyok motorkód k7j700.

Olvasgattam a fórumot,ha van válasz a kérdésemre elnézést kérek.Olajat+szűrőket cseréltem viszont az olaj típusát rendeléskor lehet,h elbaxtam.Eddig ELF evolution 900 nf  5w40 volt benne,de most véletlen elf evolution 900 srx-et rendeltem.Ezt az olajat nyugodt szívvel hagyhatom vagy rendeljek másikat?

Minősítés szerint elvileg megfelene de ahogy utánaolvastam mintha csak dieselbe volna jó.Szal nem akarom ,hogy baj legyen ezért kérnék valami infót a hozzáértőktől.

Viszont azt vettem észre h az srx.től mintha szebben, csendesebben járna a motor.

A másik problémám ,hogy az alapjáratom 500 a fordulatszámmérő szerint.picit ingadozik is kb.500-600 között melegen de inkább 500 a jellemző.Bajt nem okozott mert a motor szépen jár nem fullad nem akadozik.Azt olvastam hogy a 700 körüli a jó.Mit kéne cserélnem esetleg megnéznem?

Légyszi segítsetek:) köszi:)

Törölt nick Creative Commons License 2015.05.02 0 0 60122
Előzmény: kulesevics (60121)
kulesevics Creative Commons License 2015.05.02 0 0 60121

Sziasztok!

2000-es Thaliai 1,4 16V furcsa hang jön a kipufogóból. Gondolom lyukas a dob, bár nem láttam. Mennyibe kerülhet a csere? Vagy esetleg meg lehet hegeszteni? Olyan hangja van, mint egy-két ilyen régi Ladának, mikor más esnek szét. Légyszi segítsetek nem értek hozzá és nincs sok pénzem. Esetleg bontóból?

pestif Creative Commons License 2015.05.01 0 0 60120

Hali!

 

Kapcsoló szelepet porlasztóba tud e valaki? 

Garfield007 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 60119

Vezérlés csere, komplett és 5 év vagy 120e km ha jól emlékezem...

Előzmény: pacomx (60115)
Garfield007 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 60118

És mégis mekkora marhák voltak...

Szereztek valakinek egy olcsó szettet.

Előzmény: Mutual Friend (60114)
Köhike Creative Commons License 2015.04.29 0 0 60117

ez=el. Átjavította megint a telefon......

Előzmény: Köhike (60116)
Köhike Creative Commons License 2015.04.29 0 0 60116

Kinyomócsapágy csere = kuplung csere. Le kell szedni a váltót. A vezérlésre nem csak futásteljesítmény, hanem élettartam is meg van határozva. Ez ezeknél a motoroknál 5-6 év szokott lenni ha a futásteljesítményt nem éri ez az autó.

Előzmény: pacomx (60115)
pacomx Creative Commons License 2015.04.28 0 0 60115

Nem álló motornál nem nyekereg csak ha megyek.

Akkor az a kinyomócsapágy lesz?És a válton belül van?És sokba kerül?
Az ékszíj nem Km-hez van kötve?Mert 110E Km lett cserélve és most van benne 145E Km és 2011-be lett kicserélve (az csak 4 év bocsi :) )
És 110E Km lett minden más is cserélve vezérműszíj, vízpumpa, feszítő.

 

Előre is köszi a választ.

Üdv. Pacomx

Előzmény: Papalac (60108)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!