Szerintem rosszul nézted az alapjáratot, mert 500-as alapjárattal tuti nem megy a motor. 500-tól indul az óra is ha jól emlékszem. 750+-50 körül szokott lenni.
Szép lenne, de sajnos így csak a középső részt nyomja össze. A felső és alsó részt sajna nem. A csavart bele kell nyomni felülről és még úgy is kicsit rövid. A másodikhoz már elég volt 2 emelő :-)
Az alsó gumi nélkül összehúzattam egy nagyobb anyát használva távtartónak és azután már rákapott az anya. Nem találtam a patentfogóm.
Azért azt a 3 emelőt egy ilyen kis feladathoz kicsit túlzásnak érzem. 1-el meg lehet oldani egyszerűen. Megemeled az autót a lengőkarnál, kicseréled a szilentet, majd amikor a helyén van egy támasztékra ráengeded a stabilizátornál alátámasztva, így az autó saját súlya összenyomja annyira a szilentet, hogy simán rámegy a csavar.
Ma kicseréltem a stabilizátor szilenteket. Azt hiszem ideje volt.
Bal oldal:
Jobb oldal:
Rendesen, tompán kopogott már. Érdekes, hogy nem volt fémes hangja, pedig a bal oldali csavar már koptatta a lengőkart. Most csudi csendes az autó. Kíváncsi vagyok meddig bírják az új szilentek. A gyáriak 100.000 Km-t bírtak 13 év alatt.
A bal oldali csavar fejét le kellett flexelnem, mert nem bírtam levenni az anyát, a jobb oldaliról le kellett farigcsálni a gumit, hogy ki tudjam ütni.
3 emelőt használtam a cseréhez. 1 csápossal emeltem az autót, 1 olcsó, olajemelővel nyomtam le a csavar fejét (a rugótányérhoz támasztva), az autó saját emelőjével (csak kézzel tekerve) nyomtam fel az anyát és villáskulccsal kapattam rá.
Elvileg csak ez szűri meg úgy ahogy a befecskendező rendszernek kell.. igaz vagy sem, részemről "jobb a békesség" ( főleg befecskendező rendszer felújítás után.. :) )
légszűrőből és olajszűrőből Mann márkájúval nagyon nem fogsz melléfogni..
Nagyon szépen köszönöm,hogy válaszoltál.Én magam is így sejtettem.
Igazából az zavart a legjobban,ha megnézed az sxr olaj pdf-jét meg se említi a benzines motort.Ezt írja:All Diesel engines, especially those of recent technology.Alább viszont felsorolja a specifikációkat (ACEA A3/B4,API SN/CF )és ott van még a renault ajánlás, miszerint jó a benzineshez is.
Na mindegy,megzavart ez az all disel szöveg.A renault könyve meg elmehet a melegebb éghajlatra.Az olajokról csak ennyit ír A1*/A3, felsorolja a viszkozitásokat,apikról sehol semmi.
Nem vagyok szakértő, csak 10 éve megvan a Talicska és én cserélem benne az olajat.
Most raktad bele az eredetileg belevaló olajat, az Evolution SXR jár bele alapból (benzineshez és dízelhez is jó). Régebben máshogy hívták meg változik a neve, de ez a mostani neve a belevalónak (Evolution 900 SXR 5W40).
Mondjuk az NF sem rossz bele, de ehhez van Renault gyártói jóváhagyás, de OK.
Olvasgattam a fórumot,ha van válasz a kérdésemre elnézést kérek.Olajat+szűrőket cseréltem viszont az olaj típusát rendeléskor lehet,h elbaxtam.Eddig ELF evolution 900 nf 5w40 volt benne,de most véletlen elf evolution 900 srx-et rendeltem.Ezt az olajat nyugodt szívvel hagyhatom vagy rendeljek másikat?
Minősítés szerint elvileg megfelene de ahogy utánaolvastam mintha csak dieselbe volna jó.Szal nem akarom ,hogy baj legyen ezért kérnék valami infót a hozzáértőktől.
Viszont azt vettem észre h az srx.től mintha szebben, csendesebben járna a motor.
A másik problémám ,hogy az alapjáratom 500 a fordulatszámmérő szerint.picit ingadozik is kb.500-600 között melegen de inkább 500 a jellemző.Bajt nem okozott mert a motor szépen jár nem fullad nem akadozik.Azt olvastam hogy a 700 körüli a jó.Mit kéne cserélnem esetleg megnéznem?
2000-es Thaliai 1,4 16V furcsa hang jön a kipufogóból. Gondolom lyukas a dob, bár nem láttam. Mennyibe kerülhet a csere? Vagy esetleg meg lehet hegeszteni? Olyan hangja van, mint egy-két ilyen régi Ladának, mikor más esnek szét. Légyszi segítsetek nem értek hozzá és nincs sok pénzem. Esetleg bontóból?
Kinyomócsapágy csere = kuplung csere. Le kell szedni a váltót. A vezérlésre nem csak futásteljesítmény, hanem élettartam is meg van határozva. Ez ezeknél a motoroknál 5-6 év szokott lenni ha a futásteljesítményt nem éri ez az autó.
Akkor az a kinyomócsapágy lesz?És a válton belül van?És sokba kerül? Az ékszíj nem Km-hez van kötve?Mert 110E Km lett cserélve és most van benne 145E Km és 2011-be lett kicserélve (az csak 4 év bocsi :) ) És 110E Km lett minden más is cserélve vezérműszíj, vízpumpa, feszítő.