Na ez a baj! Nézd a videót és hallgasd a háttérben a süket dumát.... a Transman megszervezte az oktatást, de minek senki nem figyelt oda csak egy-két ember. Itt dolgozom és láttam a telephehyen napokig ezt a sok embert.... nem is érdekelte őket az egész..... Nem is adnám nekik oda ezeket a gépeket
Időppnt: május 1. Helyszín: Bogdáni út. Sofőrünk beállt a treffre, majd engedélyezőt adott ki, s távozott a tartózkodóba. A klíma ment, az ajtók pedig szorgosan záródtak vissza.
Szóval nincs lehetetlen, csak tehetetlen...:)
"A külső "kezek" is hol akarnak működni, hol nem, az utasok csak bénáznak vele"
Működnek a külső jelzők, csak ~fél másodpercig kell "nyomni", nem elég hozzáérni. A BKV ex-frankfurti kocsijain is pontosan ugyanez a gomb van, azt mégis tudják használni.
"a jv. ezért nyomkodják inkább az ajtó nyitó/záró gombokat az engedélyezés helyett, mert ha engedélyeznek, akkor csak megy a részükről a bosszankodás, hogy az utas az ajtót sem tudja kinyitni, utána beáll a sárga részre és akkor tilt az infra..."
Így meg nem tanulják meg használni. Tanulékony ám az utas, csak hagyni kell tanulni.
Jó esetben a sima nyomogombhoz a busz selejtezéséig nem kell nyúlni javítás miatt... A külső "kezek" is hol akarnak működni, hol nem, az utasok csak bénáznak vele, a jv. ezért nyomkodják inkább az ajtó nyitó/záró gombokat az engedélyezés helyett, mert ha engedélyeznek, akkor csak megy a részükről a bosszankodás, hogy az utas az ajtót sem tudja kinyitni, utána beáll a sárga részre és akkor tilt az infra... ezért inkább egyesével nyomkodják az ajtókat. A 9-esen csúcsban ki lett próbálva, engedélyezés meg az összajtó is: Óbuda felől, a Margit hídnál már +7 perc volt, mert mindegyik megállóban bénáztak az emberek az ajtó nyitókkal, és minden egyes megállóban problémát okozott az infra is...
Na, ha valami hülyeség volt, akkor az a simogatós leszállásjelző. Sokaknak van olyan szokása hogy ott kapaszkodik ha a következő megállónál leszáll. Én is szoktam. Amellett hogy gondolom jóval drágább is, még hátráltatja is a haladást ezekszerint.
Az infra valóban csak összajtónál és engedélyezőnél működik. Az ajtónyitó gombok használata esetén a visszanyílások 99%-a azért van, mert az utas "hülye" Egy 40-es nő miatt nem záródtak az ajtók, mert a simogatós leszállásjelzőbe kapaszkodott... a maradék 1% szórakozik.
Azért, mert máshol ha bemondja a járművezető, hogy hagyják szabadon a sárga csíkot akkor ott az emberek odébb állnak. Itt meg?Nem áll arréb az Istennek se, csak szidja, a buszt, a vezetőt stb.
Nem tudja ezeket a szolgáltatásokat használni a budapesti utas. Egy szakdolgozatot megér :)
Nem találtam kivetni valót az írásban, - ha csak az infra szenzor és az irányjelző-kapcsoló nem az…
Az irányjelzésre a KRESZ egyértelmű utasítást ad:
„Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni.”
A félautomata irányjelző-kapcsoló (így nevezik azt, ami „magától” visszakapcsol) tömegközlekedési autóbuszokon sok problémát okoz(hat)na. A félautomata kapcsoló nem a kormány végállásában, hanem ellentétes kormánymozdulatra kapcsol vissza. A megállóba történő beállás viszont eleve dupla kormánymozdulat. Jobbra húzom a járda felé, majd visszakormányzok balra. (...hogy ne menjek fel a járdára.) Vagyis az első bal kormánymozdulat visszakapcsolná a jobbra kapcsolt irányjelzőt, de a manőver még nincs befejezve.
Az infra „kikötése” nem lenne szerencsés. Ha csak egyetlen balesettől véd meg, már megérte!
Példa:
A sokgyerekes anyuka felszáll a buszra, (415-ös Ikarus) és mérget vehetsz rá, hogy a hátsó, legkeskenyebb ajtón fog leszállni. De nem ám úgy, hogy ő leszáll és visszanyúl a gyerekekért egyenként, mert akkor látná őt a sofőr. Nem! Maga előtt tuszkolja a keskeny lépcsőn akár mind a hármat. A sofőr ebből persze mit sem lát, és mivel kívül jó ideje nem történik semmi, (belül pedig semmit nem lát!) csönget és csuk. Anyuka ilyenkor ijedtében gyorsan belöki a gyereket a két ajtó közé és a gyerek már „oda is van csukva”.
Szerencsére az ijedtség szokott nagyobb lenni a sérülésnél, de jobb elkerülni.
"a buszra csak akkor szállnak fel ha a sofőr is benne tartózkodik."
A gyakorlatban ez egyes nagyobb végállomásokon pontosan így működik. Télen mínusz 20-ban, nyáron plusz 38-ban, járművezető a tartózkodóban, kocsi a tárolón, a krumpli meg...
Amúgy ez egy új, korszerű rendszer a VT új Mercedesein.
A használt 5-10 éves kocsikon meg legalább annyival korábbi technológia található ráadásul tuti ott is érdemes lenne cserélni, de lagalább takarítani egyet s mást, amit a VJSZ nem hinném, hogy elkövet(ett).
Bocsánat, tévedés áldozata vagy. Én nem a BKV-s rendszerhez vagyok szokva, nálam az a verzió van hogy a buszra csak akkor szállnak fel ha a sofőr is benne tartózkodik. Így nyilván más a leányzó fekvése. Az itteni tapasztalatok alapján tartok az OFF genfi kocsiktól, ott nem mindig engedelmeskedik a busz az infra kiiktató gombra...érdekes lesz. Belőlem nem ifához szokott sofőr lesz, én óbégatok mindig először ha hideg/meleg van a buszban ;)
De Dante001 szerint legyen jól zárható a fülke, az meg kit érdekel, hogy a platón megfagy vagy elrohad a krumpli. Az ilyen gondolkodású sofőrökből remélem egyre kevsebb lesz..
A sofőr nincs a fülkében, mert a végállomási tartózkodóban melegszik/tévézik/kávézik/pisil. Akkor az utas fagyjon meg a kocsiban, mert nincs, aki visszacsukja az ajtót? Legyen infra, legyen automatikus visszazárás!
Tényleg: miért kell minden ellen kézzel-lábbal kapálózni, ami máshol évtizedek óta alapfelszerlésként működik; miért kell mindenre rámantrázni reflexből, hogy "azt nálunk nem lehet!" ???
Kedves fiatal barátom, nyilván az vagy. Van pár furcsa ténymegállapításod a témában. Szerintem vezetned kellene egy ideig ezeket a buszokat, hogy reális képet kaphass a felhasználásukról!!! Majd utána visszatérhetünk a felvetéseidre.