Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5144

Na ez a baj! Nézd a videót és hallgasd a háttérben a süket dumát.... a Transman megszervezte az oktatást, de minek senki nem figyelt oda csak egy-két ember. Itt dolgozom és láttam a telephehyen napokig ezt a sok embert.... nem is érdekelte őket az egész..... Nem is adnám nekik oda ezeket a gépeket

Előzmény: Dante001 (5137)
ymuh Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5143
Időppnt: május 1. Helyszín: Bogdáni út. Sofőrünk beállt a treffre, majd engedélyezőt adott ki, s távozott a tartózkodóba. A klíma ment, az ajtók pedig szorgosan záródtak vissza.
Szóval nincs lehetetlen, csak tehetetlen...:)
Előzmény: John Howard (5121)
padorjan Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5142

"A külső "kezek" is hol akarnak működni, hol nem, az utasok csak bénáznak vele"

 

Működnek a külső jelzők, csak ~fél másodpercig kell "nyomni", nem elég hozzáérni. A BKV ex-frankfurti kocsijain is pontosan ugyanez a gomb van, azt mégis tudják használni.

 

"a jv. ezért nyomkodják inkább az ajtó nyitó/záró gombokat az engedélyezés helyett, mert ha engedélyeznek, akkor csak megy a részükről a bosszankodás, hogy az utas az ajtót sem tudja kinyitni, utána beáll a sárga részre és akkor tilt az infra..."

 

Így meg nem tanulják meg használni. Tanulékony ám az utas, csak hagyni kell tanulni.

Előzmény: Törölt nick (5141)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5141

Jó esetben a sima nyomogombhoz a busz selejtezéséig nem kell nyúlni javítás miatt... A külső "kezek" is hol akarnak működni, hol nem, az utasok csak bénáznak vele, a jv. ezért nyomkodják inkább az ajtó nyitó/záró gombokat az engedélyezés helyett, mert ha engedélyeznek, akkor csak megy a részükről a bosszankodás, hogy az utas az ajtót sem tudja kinyitni, utána beáll a sárga részre és akkor tilt az infra... ezért inkább egyesével nyomkodják az ajtókat. A 9-esen csúcsban ki lett próbálva, engedélyezés meg az összajtó is: Óbuda felől, a Margit hídnál már +7 perc volt, mert mindegyik megállóban bénáztak az emberek az ajtó nyitókkal, és minden egyes megállóban problémát okozott az infra is...

Előzmény: Dante001 (5140)
Dante001 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5140

Na, ha valami hülyeség volt, akkor az a simogatós leszállásjelző. Sokaknak van olyan szokása hogy ott kapaszkodik ha a következő megállónál leszáll. Én is szoktam. Amellett hogy gondolom jóval drágább is, még hátráltatja is a haladást ezekszerint.

Előzmény: Törölt nick (5139)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5139

Konkrét példa... x ideig áll a busz a megállóban... végülis kiderül, hogy az mama kapaszkodik a leszállásjelzőbe....

Előzmény: Dante001 (5128)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5138

Az infra valóban csak összajtónál és engedélyezőnél működik. Az ajtónyitó gombok használata esetén a visszanyílások 99%-a azért van, mert az utas "hülye" Egy 40-es nő miatt nem záródtak az ajtók, mert a simogatós leszállásjelzőbe kapaszkodott... a maradék 1% szórakozik.

Előzmény: flugosmotoros90 (5135)
Dante001 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5137

Hát,akkor itt még az oktató sem mond igazat....12:05-nél.

 

 

A klíma érdekes, abból max kondenzvíz jöhet, de az nem szokott sárga lenni :D

Előzmény: flugosmotoros90 (5135)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5136

Azért, mert máshol ha bemondja a járművezető, hogy hagyják szabadon a sárga csíkot akkor ott az emberek odébb állnak. Itt meg?Nem áll arréb az Istennek se, csak szidja, a buszt, a vezetőt stb.

Nem tudja ezeket a szolgáltatásokat használni a budapesti utas. Egy szakdolgozatot megér :)

 

Előzmény: John Howard (5121)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5135

 Ha egyénileg zárják (mindenki ezt a funkciót használja) akkor is visszanyitnak, ezt többször láttam.

A másik, hogy valami sárga lé folyik a csukló előtt, gondolom a klímából....hát elég gáz.

Előzmény: Dante001 (5134)
Dante001 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5134

Ha az ajtónyitó gombokkal zárják az ajtót akkor csak a becsípődésvédelem aktív. Összajtónál, vagy engedélyezős rendszernél aktív az infra.

Előzmény: llac56 (5132)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5133

Pedig előbb azt írták. Én nem tudom, de szerintem is kikapcsolható, mert ma pl. az 5-sön hiába állt a gyerek a sárga sávon, vígan záródott az ajtó.

Előzmény: llac56 (5132)
llac56 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5132

Kikapcsolni nem lehet az infrát.

Előzmény: flugosmotoros90 (5130)
llac56 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5131

Nem találtam kivetni valót az írásban, - ha csak az infra szenzor és az irányjelző-kapcsoló nem az…

Az irányjelzésre a KRESZ egyértelmű utasítást ad:

 

„Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni.”

 

A félautomata irányjelző-kapcsoló (így nevezik azt, ami „magától” visszakapcsol) tömegközlekedési autóbuszokon sok problémát okoz(hat)na. A félautomata kapcsoló nem a kormány végállásában, hanem ellentétes kormánymozdulatra kapcsol vissza. A megállóba történő beállás viszont eleve dupla kormánymozdulat. Jobbra húzom a járda felé, majd visszakormányzok balra. (...hogy ne menjek fel a járdára.) Vagyis az első bal kormánymozdulat visszakapcsolná a jobbra kapcsolt irányjelzőt, de a manőver még nincs befejezve.

Az infra „kikötése” nem lenne szerencsés. Ha csak egyetlen balesettől véd meg, már megérte!

Példa:

A sokgyerekes anyuka felszáll a buszra, (415-ös Ikarus) és mérget vehetsz rá, hogy a hátsó, legkeskenyebb ajtón fog leszállni. De nem ám úgy, hogy ő leszáll és visszanyúl a gyerekekért egyenként, mert akkor látná őt a sofőr. Nem! Maga előtt tuszkolja a keskeny lépcsőn akár mind a hármat. A sofőr ebből persze mit sem lát, és mivel kívül jó ideje nem történik semmi, (belül pedig semmit nem lát!) csönget és csuk. Anyuka ilyenkor ijedtében gyorsan belöki a gyereket a két ajtó közé és a gyerek már „oda is van csukva”.

Szerencsére az ijedtség szokott nagyobb lenni a sérülésnél, de jobb elkerülni.

Előzmény: staubach (5119)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5130

Például?

Ami helytelen, nem tényszerű azt javítsd ki.

 

-----------------

 

Érdekes, hogy sokan nem kapcsolják ki ennek ellenére az infrát.

Előzmény: staubach (5119)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5129

http://iho.hu/hir/hatalmas-vallalatfelvasarlas-az-arriva-terjeszkedik-130517

 

A VT hazai mammuttá válhat pár éven belül.

Dante001 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5128

Erre gondolok, kereken 1 percnél:

 

Előzmény: Dante001 (5127)
Dante001 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5127

Nem értem egyébként mitől nem záródnak, láttam youtuben is videón, az ajtó 5 méteres körzetében ember sem volt, mégis visszanyitott.

Előzmény: nemeza (5124)
Lucky76 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5126

Bocsánat: nagyobb

Előzmény: Lucky76 (5125)
Lucky76 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5125

"a buszra csak akkor szállnak fel ha a sofőr is benne tartózkodik."

 

A gyakorlatban ez egyes nagyobb végállomásokon pontosan így működik. Télen mínusz 20-ban, nyáron plusz 38-ban, járművezető a tartózkodóban, kocsi a tárolón, a krumpli meg...

Előzmény: Dante001 (5123)
nemeza Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5124

Akkor bocs.

Amúgy ez egy új, korszerű rendszer a VT új Mercedesein.

A használt 5-10 éves kocsikon meg legalább annyival korábbi technológia található ráadásul tuti ott is érdemes lenne cserélni, de lagalább takarítani egyet s mást, amit a VJSZ nem hinném, hogy elkövet(ett).

Előzmény: Dante001 (5123)
Dante001 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5123

Bocsánat, tévedés áldozata vagy. Én nem a BKV-s rendszerhez vagyok szokva, nálam az a verzió van hogy a buszra csak akkor szállnak fel ha a sofőr is benne tartózkodik. Így nyilván más a leányzó fekvése. Az itteni tapasztalatok alapján tartok az OFF genfi kocsiktól, ott nem mindig engedelmeskedik a busz az infra kiiktató gombra...érdekes lesz. Belőlem nem ifához szokott sofőr lesz, én óbégatok mindig először ha hideg/meleg van a buszban ;)

Előzmény: nemeza (5122)
nemeza Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5122

De Dante001 szerint legyen jól zárható a fülke, az meg kit érdekel, hogy a platón megfagy vagy elrohad a krumpli. Az ilyen gondolkodású sofőrökből remélem egyre kevsebb lesz..

Előzmény: John Howard (5121)
John Howard Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5121

A sofőr nincs a fülkében, mert a végállomási tartózkodóban melegszik/tévézik/kávézik/pisil. Akkor az utas fagyjon meg a kocsiban, mert nincs, aki visszacsukja az ajtót? Legyen infra, legyen automatikus visszazárás!

 

Tényleg: miért kell minden ellen kézzel-lábbal kapálózni, ami máshol évtizedek óta alapfelszerlésként működik; miért kell mindenre rámantrázni reflexből, hogy "azt nálunk nem lehet!" ???

Előzmény: Dante001 (5120)
Dante001 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5120

Milyen jó hogy a sofőrnek van ajtózáró gombja..

Előzmény: g86 (5109)
staubach Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5119

Kedves fiatal barátom, nyilván az vagy. Van pár furcsa ténymegállapításod a témában. Szerintem vezetned kellene egy ideig ezeket a buszokat, hogy reális képet kaphass a felhasználásukról!!! Majd utána visszatérhetünk a felvetéseidre.

Előzmény: flugosmotoros90 (5100)
FKU-911 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5118

Az egyik kerületi újság tényként közli, hogy: 8,112,178,7,7E.

Előzmény: Bpo-353 (5113)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5117

Az sem rossz, azon is lehetne fejleszteni, de a kiírás méretén javítsanak!

Előzmény: nemeza (5116)
nemeza Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5116

Szerintem is jobb lenne. De így sem rossz.

Pl. nem kell bemondania a sofőröknek a megállókat, mert helyettük bemondja a gép. :)

Nem mintha eddig annyira mondták volna.. Se BKV se VT..

Előzmény: Törölt nick (5111)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.17 0 0 5115

21, 112-t 1 hónapra biztosan. Szerintem tovább is.

Előzmény: Bpo-353 (5113)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!