Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300070

Elvárható lenne, hogy a személyazonosítás / közmű / bank / földhivatal képesek legyenek együttműködni

 

Előzmény: rev251 (300068)
rev251 Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300069

Én is ezt mondom. A h.esett is ezt mondja

 

Mármint, hogy az MI az egyetemes igazságot hirdeti, TEHÁT elfogadjuk, így akadékoskodás minden 3 mondatnál hosszabb (körkörös) kérdéssor, és mint ilyennek, helye nincs (a tényleges döntésben legalábbis).

 

A dolgozó véleménye ugyan szabad, de a munkahelyen diktatúra (demokratikus centralizmus).

Más szóval: diktatúra a munkahelyen, demokrácia a politikában, kánaán az áruházban.

Előzmény: Rangun (300067)
rev251 Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300068

Ha nem oldotta volna meg, akkor lenne remény (menekülőút). :(

(pontosan mit is oldott meg?)

 

De egyébként nem oldotta meg.

 

A software-es általában egy zárt világban old meg jól dolgokat, a baj mindig akkor jön, amikor a buta felhasználó azt mondja, hogy "dehát ezt én nem csak laptopon akarom használni, fel akarok venni még amolyan adatot is, kezelni akarok amakkora adatmennyiséget is, szinkronizálni kéne még ezeket azokkal, időben megváltozik az adat ott meg amott, így osztódással szaporodik az adatbázis emitt. Stb.

 

Egy zárt, körülhatárolt pályán megoldani, az annyi, hogy jól játszol a játékvasutaddal a szobádban.

 

Előzmény: Törölt nick (300065)
Rangun Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300067

Én az egyetemes igazságot hirdetem, amitől természetesen bárkinek lehet eltérő véleménye.

Előzmény: rev251 (300062)
szilvatövis Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300066

Kitekintő A8.

 

világújdonságként egy, a rendszám alá beépített lézerszenzort is használ,  amely 80 méteres távolságban, 145 fokos tartományban tapogatja le az útburkolatot, és olyan dolgokat is észrevesz, amit a többi szenzor nem.

http://www.origo.hu/auto/20170713-audi-a8-2017-bemutato.html

 

Tehát 80 m.... nagyjából egy másodperc alatt teszi meg végsebesség környékén, ahol a fékút 200 m körül van. Ez bizony nemigen vette volna észre a kamiont keresztben, de ha igen, akkor sem lett volna jelentősége.

Parasztvakítás, nem ez a "szeme" az autopilotnak, legfeljebb alacsony sebességnél, precíziós manővereknél használható segédberendezés.

A Tesla radarja 160 méterre, a kamera 250 méterre "lát".

Törölt nick Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300065

Apple megoldotta, Facebook megoldotta, Android megoldotta

 

Van remény :)

 

Előzmény: rev251 (300064)
rev251 Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300064

Ez nem csak tehetetlenség.

A nagy rendszer akkor is ilyen, ha újonnan épül.

 

Persze elképzelhető, hogy valami MI a mélytanulással megváltoztatja (ugyan mitől?), és majd kiugrik belőle valami lyen kívánságvezérelt sw, mint a pallasz Athéné a Zeusz fejéből.

Minden elképzelhető.

 

Előzmény: Törölt nick (300063)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300063

A rendszerek tehetetlensége?

Be kéne szántani?

 

Előzmény: rev251 (300061)
rev251 Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300062

Valamilyen választ bárki fog tudni adni.

Ranqun-tól is mindig megkapjuk.

 

Aztán ha van egy válaszból következő kérdés, akkor arra is, aztán a 2. válaszból adódó problémákra is.

Aztán a dolog körbeér.

Ha a kör kellően sok tagú, akkor hiába ér körbe, az lesz az akadékoskodó, aki tovább mondja, hogy dehát. Igazán tudhatnád.

 

Ez így van a itt fórumon helyben, és így van egy kellően voluntarista (és nem elég okos) politikusnál is.

Management döntött, vitának helye nincs, a "részleteket" (körkörös kérdések) meg menet közben kidolgozzuk.

Evolúció Bácsi meg majd kiszűri...

 

Előzmény: Törölt nick (300058)
rev251 Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300061

Elképzelések vannak.

 

Képzeld el, hogy át akarsz íratni egy villanyórát, bemész, igazolod magad biometrikusan és bejelented.

A többit (földhivatal, óraállás, anyja neve két példányban, iratpótlás) meg intézik.

 

Vagy képzeld azt el, hogy akarsz MÉG EGYET. Vagy ugyanazt átrakatni a telek másik sarkába, 3 fázissal.

Vagy egy ideigleneset a meglevő mellé ua. címre (2 hónapra bérlőd van, akármi, mindegy)

Vagy bármi olyat, ami eltér az ügymenetek 90%-ától, a rutintól

 

Szóval bemész, igazolod magad, elmondod mi van, és ők meg csak annyit mondanak, hogy műszakilag megvalósítható-e, és hogy mikor jön a szerelő/ellenőr.

 

El tudjuk képzelni? Igen.

Megvalósították?

Előzmény: Törölt nick (300057)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300060

ha azt hiszed, a szelepsapkalopas csak egy vicces valami, hat nem mindig :-)

 

https://tuloldal.wordpress.com/2017/05/20/cap/

 

Előzmény: rev251 (300053)
padisah Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300059
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300058

Ne emberi módon gondolkozz.

 

Abban lehetsz biztos, ha ezt beépíti valamilyen mélytanulásos izébe, akkor adni fog egy válasz-t, ami nem az a válasz lesz, mintha enélkül adná.

 

Mondjuk az a kérdés, hogy mi a megfelelő megoszlása az adóbevételnek, oktatás / igazságszolgáltatás stb.

 

És el fogjuk fogadni, mert az MI adta meg TEHÁT objektív mindent-tudás áll a válasz mögött.

 

Előzmény: rev251 (300055)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300057

Képzeld el, bemegyek a bankba, igazolom magam biometrikusan (ez az EU irányvonal) és közlöm, milyen hitelszerződésre gondolok kb, és a rendszer feltölti ezt adatokkal.

 

Előzmény: rev251 (300053)
_Berci Creative Commons License 2017.07.14 -8 0 300056

 

Egyébként ez is egy lefele menő átlagbért jelent.

 

Eredöben vagy igen, vagy nem ... de inkabb nem. Ugyanis a "taxisok" befektetett elömunkajanak csökkenesevel szemben (mondjuk leesik a tizedere ... csak az öreg beteg nenit kell szoban is istapolni) all a kedves utazgatok arelönyenek összege (nekik ugyanis sokkal kevesebbe kerül az autokazas).

 

Előzmény: rev251 (300051)
rev251 Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300055

Ja tényleg, van egy ilyen vonatkozás is.

 

Hanem ekkor a MI le fog fagyni.

Leegyszerűsítve: mert kell a fogyasztó is. Na de mivel fog fizetni?

 

Ugyanis a fogyasztó/dolgozó és a fogyasztói ár/széles értelemben vett önköltség arányok inherensen feszítik a rendszert.

(Ez így bonyolultan hangzik, de párszor leírtam a sínes topicban)

 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=136996900&t=9107456

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=136997243&t=9107456

Előzmény: Törölt nick (300043)
rózsaszínfej Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300054

Hogyan lehet vajon azt megakadályozni, hogy egy ilyen autonóm autót hackerek ne programozzanak át autóbombává? Vagy egy autonóm, esetleg távirányítású repülő szerkezetet (drónt) repülő bombává? Belerakná-e valaki egy ilyen autonóm kocsiba a gyerekét, hogy iskolából vigye el úszóedzésre ( a kocsi a gyereket), aztán meg vigye haza?

Előfordulhat-e az, hogy milliós kütyüket sóznak rá a tájékozatlan autóvásárlókra, miközben önvezetés (autopilot) nincsen, és belátható időn belül nem is lesz? Újabb lehúzási kisérlet az autógyárak részéről.

rev251 Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300053

Ez mind igaz. 

A szelepsapka dokumentálásával együtt is. 

A helyzet rosszabb lesz: amennyiben nem a szelepsapka-csere dokumentálás lesz a leolvasás lényege, hanem hogy ne építhess be ellenőrizetlen szelepsapkát, persze tisztára a te védelmedben*.

Ezért a kerékpár központi vezérlője le fogja tiltani az indítást.

 

Én is utálom ezt.

 

Csakhogy ennek nem az a lényege, hogy ez lesz (mert igen, ez lesz).

  

Hanem az hogy a vezérlő** és ügyviteli software-k sosem lesznek egyszerűek. Sem az államigazgatásban ("kevesebb államot, az állam rosszgazda, fuj-fuj"), hanem a szent hatékonyságot zászlajára (ISO9000 minőségpolitikai nyilatkozatára) tűző magánszervezeteknél sem

 

Az ügyviteli sw is mindig más, mindig bugos, és főleg: mindig küzd a háttér-adatbázisok pontatlanságaival.

 

Szóval Ludd tábornoknak az ipari forradalom 4.0-ban is van dolga (konzervatív ellenforradalmi lázadás a szabadság lehetőségéért); 

De nem a tökéletes Halálcsillaggal lesz dolga, hanem egy fuldokló, éppenhogy működő rendszerrel (sőt, nem is eggyel, hanem egymásba fércelt rendszerekkel).

 

 

 

 

 

*a lopott szelepsapkák kereskedelmét vissza kell szorítani.

A leresztett kerék balesetet okoz, a kerékpárbaleset akár halálhoz is vezethet.

Emellett összeomlik a világegyetem, a Föld a Napba zuhan.

 

**Itt nem a gépi kódban vagy assemblerben megírt folyamatvezérlőkre gondolok (vegyipari üzem szelepnyitogatói, kapcsolóközpont (adatközpont, telefonkpt) alrendszerek, CNC vezérlők).

 

Előzmény: Törölt nick (300023)
_Berci Creative Commons License 2017.07.14 -8 0 300052

Egy eleg jo, szemleletes cikk arrol, hogy egy sorozatgyartasba kerülö uj autoban hoghyan nez ki a Level 3 autonomiat biztosito környezet.

 

http://www.greencarcongress.com/2017/07/20170712-a8.html

 

rev251 Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300051

A mica-r -nek van igazsága. A készenlétet is meg kell fizetni.

Nem annyiért, mint az éles bevetést, de meg kell.

 

Egyébként ez is egy lefele menő átlagbért jelent.

("lefelé ható bérnyomást", hogy a közgazdasági bulvárújságok szóhasználatát idézzem).

Előzmény: _Berci (300047)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.14 -2 0 300050

Esetleg megnö a biztositasa az ember altal vezetett jarmünek, mert a  felelötlen, kiszamithatatlan, hösködö, idönkent ideggörcsbe zuhano, vagy reszeg, kabszeres, szedülö, begyogyszerezett ... ember sok hibat követ el.

A felelős gondolkodású, kiszámítható, megfontolt, idegrendszeri zavaroktól mentes emberek kapnak jogosítványt és részegen, kábítószer hatása alatt, szédült állapotban és begyógyszerezve azok sem vezethetnek.

Ha ezeket akarja valaki kiküszöbölni az önvezető autóval, az elmeorvoshoz menjen, de gyalog!

Előzmény: _Berci (300048)
_Berci Creative Commons License 2017.07.14 -8 0 300049

Aztan valszeg hasonlo lesz, mondjuk egy gyarban is. Nehany embör felügyel egy rakas gepre, reagal, ha valami rendkivüli esemeny törtenik (eltörik egy esztergakes, leborul egy raklap ...). Az emberek szama nem csökken hirtelen 100-rol 0-ra, hanem mondjuk folyamatosan, egy evtized alatt 100-rol 20-ra.

Előzmény: _Berci (300047)
_Berci Creative Commons License 2017.07.14 -8 0 300048

Jelenleg, csak az USA-ban 33 ceg görcsöl az autonomian (vilagmeretben valszeg vagy 80-100). Majd kiforrja ez is magat. Addig fogjak piszkalgatni a temat, amig az emberi vezetönel sokkal jobb eredmenyre nem jutnak. Utana is lehet meg mit tökeletesiteni, ... de a legeredmenyesebb tovabblepes az emberi vezetök kiküszöbölese lesz. Esetleg megnö a biztositasa az ember altal vezetett jarmünek, mert a  felelötlen, kiszamithatatlan, hösködö, idönkent ideggörcsbe zuhano, vagy reszeg, kabszeres, szedülö, begyogyszerezett ... ember sok hibat követ el.

Előzmény: szilvatövis (300045)
_Berci Creative Commons License 2017.07.14 -8 0 300047

Akkor majd nehanyan ücsörögnek a call-centerben, tessekelik az utasokat, esetleg vicceket mondanak neki (addig, amig a viccmondo app-ra nem kapcsolnak at) ... nehanyan meg otthon a laptop-pal keszenletben lesznek a csucsterhelesre (es ök kapjak meg a hirtelen felbukkant 28. utas stream-jet, ha csucsterheles van). Nincs kizarva (különben kar, hogy te mindenröl meg tudod mondani, hogy miert hülyeseg ... a vilagot ellenben az mozgatja, amikor valaki azt tudja megmondani, hogy mit fogad el a szeles "közönseg").

Előzmény: mica-r (300046)
mica-r Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300046

Majd kellenek váltótársak 0/24-ben, meg felügyelet felügyelete, meg biztonsági őrök, stb. Lehet munkahelyet csinálni...

Előzmény: _Berci (300039)
szilvatövis Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300045

Megoszlanak a vélemények. A lidar nem lát szignifikánsan jobban mint a kamera. Rossz látási viszonyok között elhal. A radar+kamera+ultrahang mellé nem tud sokat tenni. A radar képes rossz látási viszonyok között is megbízhatóan működni, a kamera pedig információgazdagabb mint a lidar.

Megjegyzem, hogy például a Mobileye 3 amivel a Tesla elvétette a kamion oldalát még monokróm kameraképet elemzett, van hova fejlődni.

Előzmény: _Berci (300038)
szilvatövis Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300044

A buszok is égnek. Nemrégiben ismerősőm gyereke gyerekszállító busszal ment valahova külföldre, csak úgy porig égett... vele minden holmijuk... szerencsére bajuk nem esett.

A turbó elég nagy rizikófaktor többletet jelent szerintem.

Előzmény: advocatusdiaboli (300025)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300043

Mindent bedrótozunk. Nade...

Mivel az öntanuló MI nem emberi módon viselkedik - ha az MI felismeri a "felesleges" 3...4...5 milliárd embert, az nagyon cifra lenne :(

 

A népességrobbanás és az MI össze fognak találkozni és erre lesz valamiféle reakció.

 

Előzmény: _Berci (300030)
_Berci Creative Commons License 2017.07.14 -8 0 300042

A szorgalmasak nem fognak. Pl. ha a BMW 2021-re minden modelljet kinalja majd EV/PHEV verzioban is, ... akkor a kedves vasarlokon, meg az "egyeb" ösztönzökön, esetleg az üzemanyag arakon mulik majd, hogy milyen gyors lesz az eltolodas az EV/PHEV iranyaba.

Szerintem Europaban betarthato lenne, hogy 2030 utan ICE nelküli autokat lehessen csak eladni (esetleg itt-ott meg PHEV-t is). Akkor pedig ~2035-2040-re visszaesik az europai folyekony fosszilis eredetü üzemanyagfogyasztas a mostani ertek töredekere (mondjuk negyedere).

Előzmény: Pomber Béla (300041)
Pomber Béla Creative Commons License 2017.07.14 0 0 300041

Valami azt súgja, hogy mégis csak az autógyárak fognak cumizni...:-)))

Előzmény: z_a_p (300040)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!