ki kellett cserélni!A teljes fékrendszert,variátor szíjat,első lengéscsillapítókat,szűrőket,rezonátor csövet stb.A problémám annyi,hogy szerelés előtt simán ment 55-60 km/h most viszont éppen hogy 40 km/h!!!
Ezek közül a variátorszíj illetve a fék tudja befolyásolni a sebességet . Egyrészt én is visszatenném kísérletképp a régi szíjat , illetve meg kell nézni a felújított fék nem szorul-e ?
Van egy Aixam 500.4-es mopedautónk!Elég leharcolt állapotban vettük(mint utólag kiderült)ezért elég sok mindent ki kellett cserélni!A teljes fékrendszert,variátor szíjat,első lengéscsillapítókat,szűrőket,rezonátor csövet stb.A problémám annyi,hogy szerelés előtt simán ment 55-60 km/h most viszont éppen hogy 40 km/h!!!
Nekem eddig még sosem lazult meg, csak a jobb oldali tartóbakot törte le :( de az valószínű hogy az első gumibak gyengesége miatt volt. Amióta egy Trabi gumibak van benne, nincs problémám.
De hogy el fér-e az valóban kérdéses. Talán ha nem oldalt van a hűtő, akkor van esélye. De szerintem akkor már a motortartó sem stimmel és gyárilag nem tudok róla hogy 3 hengeres motorral kiadtak volna ilyen Ligiert.
Rossz linket szúrtam be , ezt volt a tényleges a szándékaim szerint -- erre vonatkozott , hogy a mopedautó mindig pörgeti a motorját , nem lehet alacsony fordulattal gyötörni :
Ez a kéthengeres lombimoci is alig fér el benne, ráadásul olyan nehéz, hogy ha nem húzzuk meg a rögzitőcsavarjait időnként képes kirázni magát a helyéről.
Na meg annak a 2.3L-nek is örülnénk sokan.Bár én halgassak,mert nekem egyszer annyi jött ki.Illetve 200km-re 4.6L. De akkor egyenletes sebességgel mentem szinte végig városon kívül.
Én meg visszasírom a régi elektromos Aixamomat, még télen is elment 40-50 km-t egy töltéssel, a villanymotornak meg nem árt a hideg. Mondjuk se az aksik, se én nem szerettem fagyoskodni, de síruhában ki lehetett bírni a minuszokat is ülés és szélvédő fűtéssel. Rövid távon a nagylámpás Aixamokban se nagyon lehet észrevenni a fűtést..:)
Az üzemanyag költség jelképes volt, befizettem pluszban 5e Ft-ot a társasház közös költségébe, és ezzel letudtuk egy évre a kocsi töltését. De már Debrecenben is vannak ingyenes töltők, ahol ingyen is lehet parkolni. Egy Tesla szokott az egyetlen gyorstöltőnél állni, bár nem hinném hogy a tulajdonosa rászorulna..:)
Az elektromos autóknál az akkuamortizáció szokott a nagyobb tétel lenni, ez nálam úgy alakult, hogy a 100e Ft-ért vásárolt kiselejtezett aksik kibírtak 2 évet, így az akkuamortizáció kb. havonta 4000 Ft-ra jött ki. Viszont nem kellett olajat cserélnem, nem kellett a variátorra sem költenem, és a motor se kopott. A diesel motoros Aixamomra se kell sokat költeni, de ha csak évente 2 olajcserét meg egy szíjcserét számolok, már az megvan havonta 2e Ft, és akkor még a motor és a variátor kopására nem számoltam semmit...
Szóval abban igaza van a cikkírónak, hogy rövid távokra a legjobb választás az elektromos autó...
Sajnos az elektromos Aixamomat elkezdtem tovább fejleszteni, az új, erősebb motorhoz meg már nem elég annyi ólom aksi, amit elbír az Aixam. De per pillanat nincs felesleges 700e Ft-om lítium aksikra, pedig azok min. 10 évig bírnák, így évente csak max. 70e lenne az akkuamortizáció, cserébe gyakorlatilag nem kellene az üzemanyagra költeni, és még a hatótáv is kb. 150 km-re nőne...
Én leggtöbbször még ennél is rövidebb távokra használom a jdm-et, naponta többször, egész évben. 4 liter a fogyasztásom. Akár 60-70 km/h mellett is. Ezért vettem a brumit.
Ennél többet nemigen lehet szerintem vele megetetni.
Ma délben tankoltam az Aixam EVO 400-as mopedautómba . A halálpontos digitális (bicikli) kilométeróra szerint mentem 391 km.t , és ehhez szüksége volt 14,04 liter gázolajra . A jármű lényegében 4-szer volt a városon kívül : kimentem Zsolthoz traktorvillamosságot szerelni Szentgálra (2x10 km ) , visszahoztam Decsről a szekunder variátor lehúzóját (2x12 km ) , valamint voltam táncházban Bonyhádon és Bátaszéken , ezek gyakorlatilag 20-20 km-re vannak tőlünk . Az összes többi 270 km kizárólag városban , most októberben történt , az érdeklődőhöz hasonló használati körülmények között . A fenti bő 3.5 literes fogyasztás ebből jött ki .
.... Kész szerencse , hogy a magasan kvalifikált újságíró ( valami Varjasi , vagy Hollósi ? ) , miután a szakma szabálya szerint alaposan tájékozódott a témában megírt a, hogy a mopedautó rossz megoldás . Különben még felmerülne bennem , hogy esetleg ....
Majd egy éve hírdettek mopedautó kerekeket Zalaegerszegen . Azt se tudták milyen kocsihoz volt , de éppen akkor jártam arrafelé édesanyámat és a testvéreimet látogatva , ezért kis kitérőt tettem , megnéztem . Mivel az Aixammel nem egyezett , ezért Ligiernek tippeltem a felniket , és végülis megvettem . A járgány a néhai nagypapáé volt , de nem tudták megmondani , hogy a bácsi halála után eladott járgánynak mi volt a neve . És volt ott még maradékként egy féktárcsa -- ami viszont nem Ligierhez volt -- azt is odaadták .
Itthon annyit tudtam megállapítani a féktárcsáról , hogy nem Aixam ; és annyiban maradt ezzel , majd lesz vele valami , Hát lett is , megvettem pár hete ezt a Microcart , ennek alapvető hibája , hogy a motorja ripityomra van szedve . Bár a tulaj kissé másképp emlékszik mint a szerelő , de végülis a nagy bukta a következőképpen történt : amikor kezdett a motorja nehezen indulni , illetve indíthatlanná lett akkor meggyűrűzték . A tulaj állítása szerint nagyon szépen indult és járt a gyűrűzés után , de nem pörgött föl . Akkor a félnótás ismerőse -- a rokkant tulajdonos tudta nélkül -- elvitte Lajosmizsére a márkaszervizbe , ahol szétszedték . A szétszedést úgy kell érteni : hegerfej le , adagolók ki , főtengely ki , lendkerék és hajtókarok le , siklócsapágyak ott henteregnek a csavarok között . Aztán benyögték a szakik : az összerakás 460 ezer forintba kerül , A tulajdonos .. amilyen kicsinyes -- sokallotta a 350 ezer Ft-ért vett járgány esetében ezért úgy maradt . Mivel közel 2 éve (!) állt a szerelőnél az udvarban meg tudtam venni potom pénzért . Hazacimbáltam , nekiláttam . és akkor kiderült miért olyan nehéz tologatni .
Így van eltörve a kerékagy :
És láss csodát , az egy éve őrizgetett féktárca is Microcar ! A képen a jobb oldali az ép darab , balról tőből kitört hibás masina látható .
Ha ez így van -- és miért ne lenne így -- elég elkeserítő .
Nem néztem utána az utazási irodák árainak , de szerintem abból a negyedszázezer forintból kijön egy prágai menettérti jegy és egy olcsóbb szállás reggelivel . És hát az Arany Prágát látni ne, lehet utolsó dolog . Én életemben egyszer voltam Dél-Csehországban , nagyon kellemes hely.
Érdekes dolog ez a Lamborghini-Lombardini viszony . Az autózás annyira áthatja az életünket , hogy komolyan viszonyítási alappá vált .
A Lamborghini alapvetően mezőgazdasági erőgépeket gyártott tudtommal -- magyarul traktorgyár volt . Csak a tulaj egyszer hiába reklamált a Ferrarinál , beszóltak neki , erre bekattant és elhatározta : készít majd különb autót mint a Ferrari . Mivel a traktorgyártás jól jövedelmezett , abból lehet fedezni a luxuskocsikon előadódó tetemes ráfizetést . Vagy legalábbis a kifejlesztés horribilis költségeit . A mezőgazdasági gépekről kevesen hallottak , a sportkocsikat viszont mindenki ismeri .
Hasonló a helyzet Rolls-Royce-szal is . A cég ( amíg nem a BMW alá tartozott ) termlésének 1%-át adták az autógyártások , a tényleges profilról ( repülőgépmotorok és erőművi berendezések ) kevesen tudnak . A világ legnagyobb fényképezőgépét -- 2,7 tonna súlyú volt -- is ők gyártották .
Egy időben a Porsche is gyártott traktort , de arra ki emlékszik már ? A 911 , az igen ! A száguldásban élünk , nem a racionalitásban .
Nem mind1 hogy Lombardini vagy Lamborghini, ekkorát egy kicsit túúlzás lenne tévedni, de hát ki tudja, ez kb. olyan mintha a Maserati-t keverném a názáretivel, de tényleg senkit se szeretnék bántani :)