Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 37805

Neked is kevés lenne a 84 ló ha nem közlekedésre kellene hanem száguldozásra .

Előzmény: Poc2 (37802)
P.Ági70 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 37804

Köszi!Megnézzük! :)

Előzmény: Poc2 (37800)
P.Ági70 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 37803

A fékeket néztük mi is,úgy néz ki.hogy rendben van!A kipufogót ajánlották még,hogy nézzük meg!A szíjat kipróbáljuk,remélem jó lesz!Köszönöm a segítséget! :)

Előzmény: Bakancs4 (37801)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 37802

Egy régebbi eszmecserénk jutott eszembe erről a cikkről:

Gondolnád, hogy ez a legjobb pizzafutár-autó?

Legalábbis a világ egyik legnagyobb pizzakészítő cége szerint. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

84Le miért is kevés egy 770kilós autóba?Főleg pizzát kihordani.

Előzmény: Bakancs4 (37801)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 37801

ki kellett cserélni!A teljes fékrendszert,variátor szíjat,első lengéscsillapítókat,szűrőket,rezonátor csövet stb.A problémám annyi,hogy szerelés előtt simán ment 55-60 km/h most viszont éppen hogy 40 km/h!!!

 

Ezek közül a variátorszíj illetve a fék tudja befolyásolni a sebességet . Egyrészt én is visszatenném kísérletképp a régi szíjat , illetve meg kell nézni a felújított fék nem szorul-e ?

Poc2 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 37800

Meg a szélessége is!

Előzmény: somi1955 (37798)
P.Ági70 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 37799

Oké!Köszi a választ! :)

 

Előzmény: somi1955 (37798)
somi1955 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 37798

Mérd meg a két szíjat,( ha megvan a régi)a hossza erősen befolyásoló tényező.

Előzmény: P.Ági70 (37797)
P.Ági70 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 37797

Üdv.Mindenkinek!

Van egy Aixam 500.4-es mopedautónk!Elég leharcolt állapotban vettük(mint utólag kiderült)ezért elég sok mindent ki kellett cserélni!A teljes fékrendszert,variátor szíjat,első lengéscsillapítókat,szűrőket,rezonátor csövet stb.A problémám annyi,hogy szerelés előtt simán ment 55-60 km/h most viszont éppen hogy 40 km/h!!!

Mi lehet a gond????

Előre is köszi!Ági

Fekuzsa Creative Commons License 2015.10.24 0 0 37796

Sziasztok!

"Eladósorba" lépett az Aixamom...

400 E körül gondoltam.

Magyar papíros, rendszámos, 400-as kéthengeres diesel, variátoros, könnyűfém felnis, napfénytetős.

Motor jól indul, a variátor nem hangos, és nem rángat.

Adatlapomon megtaláljátok a Facebook-os címemet, vagy 06304375274

A jármű Fóton található.

Üdv

Zsuzsa

eddy7759 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 37795

Nekem eddig még sosem lazult meg, csak a jobb oldali tartóbakot törte le :( de az valószínű hogy az első gumibak gyengesége miatt volt. Amióta egy Trabi gumibak van benne, nincs problémám.

De hogy el fér-e az valóban kérdéses. Talán ha nem oldalt van a hűtő, akkor van esélye. De szerintem akkor már a motortartó sem stimmel és gyárilag nem tudok róla hogy 3 hengeres motorral kiadtak volna ilyen Ligiert.

Előzmény: Malaguszti (37791)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 37794

Így már értem!A másik cikket is nem sokkal az előtt olvastam hogy linkelted,de nem rémlett semmi úgyhogy átfutottam még 2x.

Előzmény: Bakancs4 (37793)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 37793

Rossz linket szúrtam be , ezt volt a tényleges a szándékaim szerint -- erre vonatkozott , hogy a mopedautó mindig pörgeti a motorját , nem lehet alacsony fordulattal gyötörni :

 

A nyomaték öl, nem a fordulat

Milyen olajat tegyek a nagy fordulatú motoromba? Majdnem mindegy, mert nem a fordulat számít. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Előzmény: Bakancs4 (37781)
imy59 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 37792

Sziasztok! Én már egyszer sokat fizettem ennek a Maglódi  úri ? ember hibájából! Akit tudok az le beszélem hogy tőle vásároljon.

Előzmény: Törölt nick (37787)
Malaguszti Creative Commons License 2015.10.23 0 0 37791

Ez a kéthengeres lombimoci is alig fér el benne, ráadásul olyan nehéz, hogy ha nem húzzuk meg a rögzitőcsavarjait időnként képes kirázni magát a helyéről.

Előzmény: eddy7759 (37790)
eddy7759 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 37790

mondjuk szépen néz ki, de a három hengeres motorról ellőhetett volna egy fotót :)

Tudom, hogy van a lomberdininek  ilyen motorja, de ha tényleg az lenne benn, az már nem segédmotor kategória,

meg a 3 literes fogyasztás is kérdéses lehet.

Előzmény: Malaguszti (37789)
Malaguszti Creative Commons License 2015.10.23 0 0 37789

Ez is érdekes lehet :

3 hengeres friss műszakival :)

3 Liter/100km

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ligier/js_rc/ligier_js_rc_162-9301503

Poc2 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 37788

Na meg annak a 2.3L-nek is örülnénk sokan.Bár én halgassak,mert nekem egyszer annyi jött ki.Illetve 200km-re 4.6L. De akkor egyenletes sebességgel mentem szinte végig városon kívül.

Előzmény: Törölt nick (37787)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.23 0 0 37787

Ennél a szélhámosnál egyáltalán nem biztos, hogy a képen szereplő autó van a feltüntetett áron. Rendszeresen megcsinálja ezt a poént. 

  

Itt meg azt írja, hogy " lóhajtási igazolvánnyal " is vezethető. Egy szöget se vennék ettől a simlis alaktól. 

Előzmény: eddy7759 (37785)
Berci666 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 37786

Az én Aixamom tartja a 3L átlagot (még) :) remélem már hamarosan kész lesz és újra úton leszünk.

Előzmény: eddy7759 (37785)
eddy7759 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 37785

Ez is jó :)

 

"Kubota motoros segedmotor jogsival is vezetheto..aixam 400 ccm es 2 hengeres disel 2 litert fogyaszt ..."

http://www.jofogas.hu/pest/Aixam_741_mopedauto_400_japan_motor_kis_fogyaszts_37167339.htm?cg=2105&w=114

A két liter gondolom 50 km távon :)

Mondjuk hirtelen kinézetre az ár nem is olyan vészes, főleg ha még alkuképes is.

A ligierem is már lassan ennyiben van :(

Előzmény: Poc2 (37783)
WooDoo Creative Commons License 2015.10.22 -1 0 37784

Én meg visszasírom a régi elektromos Aixamomat, még télen is elment 40-50 km-t egy töltéssel, a villanymotornak meg nem árt a hideg. Mondjuk se az aksik, se én nem szerettem fagyoskodni, de síruhában ki lehetett bírni a minuszokat is ülés és szélvédő fűtéssel. Rövid távon a nagylámpás Aixamokban se nagyon lehet észrevenni a fűtést..:)

 

Az üzemanyag költség jelképes volt, befizettem pluszban 5e Ft-ot a társasház közös költségébe, és ezzel letudtuk egy évre a kocsi töltését. De már Debrecenben is vannak ingyenes töltők, ahol ingyen is lehet parkolni. Egy Tesla szokott az egyetlen gyorstöltőnél állni, bár nem hinném hogy a tulajdonosa rászorulna..:)

 

Az elektromos autóknál az akkuamortizáció szokott a nagyobb tétel lenni, ez nálam úgy alakult, hogy a 100e Ft-ért vásárolt kiselejtezett aksik kibírtak 2 évet, így az akkuamortizáció kb. havonta 4000 Ft-ra jött ki. Viszont nem kellett olajat cserélnem, nem kellett a variátorra sem költenem, és a motor se kopott. A diesel motoros Aixamomra se kell sokat költeni, de ha csak évente 2 olajcserét meg egy szíjcserét számolok, már az megvan havonta 2e Ft, és akkor még a motor és a variátor kopására nem számoltam semmit...

 

Szóval abban igaza van a cikkírónak, hogy rövid távokra a legjobb választás az elektromos autó...

 

Sajnos az elektromos Aixamomat elkezdtem tovább fejleszteni, az új, erősebb motorhoz meg már nem elég annyi ólom aksi, amit elbír az Aixam. De per pillanat nincs felesleges 700e Ft-om lítium aksikra, pedig azok min. 10 évig bírnák, így évente csak max. 70e lenne az akkuamortizáció, cserébe gyakorlatilag nem kellene az üzemanyagra költeni, és még a hatótáv is kb. 150 km-re nőne... 

Előzmény: Bakancs4 (37780)
Poc2 Creative Commons License 2015.10.22 0 0 37783
Előzmény: Berci666 (37767)
kiggyo Creative Commons License 2015.10.22 0 0 37782

Én leggtöbbször még ennél is rövidebb távokra használom a jdm-et, naponta többször, egész évben. 4 liter a fogyasztásom. Akár 60-70 km/h mellett is. Ezért vettem a brumit.

Ennél többet nemigen lehet szerintem vele megetetni.

Előzmény: Bakancs4 (37781)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.22 0 0 37781

Sajátos vonatkozása a dolognak ,. hogy mopedautókkal nem lehet alacsony fordulatszámon menni .

Merthogy itt azt írják :

Öt kilométerek hideg motorral. Naponta többször

A G Astrám nem annyira szereti, de 12 literrel egyelőre bírja. Kéne valami, amit nem visel meg ez a fajta terhelés, és ne is egyen sokat. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Előzmény: Bakancs4 (37780)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.22 -1 0 37780

Ma délben tankoltam az Aixam EVO 400-as mopedautómba . A halálpontos digitális (bicikli) kilométeróra szerint mentem 391 km.t , és ehhez szüksége volt 14,04 liter gázolajra . A jármű lényegében 4-szer volt a városon kívül : kimentem Zsolthoz traktorvillamosságot szerelni Szentgálra (2x10 km ) , visszahoztam Decsről a szekunder variátor lehúzóját (2x12 km ) , valamint  voltam táncházban Bonyhádon és Bátaszéken , ezek gyakorlatilag 20-20 km-re vannak tőlünk . Az összes többi 270 km kizárólag városban , most októberben történt , az érdeklődőhöz hasonló használati körülmények között . A fenti bő 3.5 literes fogyasztás ebből jött ki .

 

   .... Kész szerencse , hogy a magasan kvalifikált újságíró ( valami Varjasi , vagy Hollósi ? ) , miután a szakma szabálya szerint alaposan tájékozódott a témában megírt a, hogy a mopedautó rossz megoldás . Különben még felmerülne bennem , hogy esetleg ....

 

Öt kilométerek hideg motorral. Naponta többször

A G Astrám nem annyira szereti, de 12 literrel egyelőre bírja. Kéne valami, amit nem visel meg ez a fajta terhelés, és ne is egyen sokat. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 37779

Majd egy éve hírdettek mopedautó kerekeket Zalaegerszegen . Azt se tudták milyen kocsihoz volt , de éppen akkor jártam arrafelé édesanyámat és a testvéreimet látogatva , ezért kis kitérőt tettem , megnéztem . Mivel az Aixammel nem egyezett , ezért Ligiernek tippeltem a felniket , és végülis megvettem . A járgány a néhai nagypapáé volt , de nem tudták megmondani , hogy a bácsi halála után eladott járgánynak mi volt a neve . És volt ott még maradékként egy féktárcsa -- ami viszont nem Ligierhez volt -- azt is odaadták .

Itthon annyit tudtam megállapítani a féktárcsáról , hogy nem Aixam ; és annyiban maradt ezzel  , majd lesz vele valami ,  Hát lett is , megvettem pár hete ezt a Microcart , ennek  alapvető hibája , hogy a motorja ripityomra van szedve . Bár a tulaj kissé másképp emlékszik mint a szerelő , de végülis a nagy bukta a következőképpen történt : amikor kezdett a motorja nehezen indulni , illetve indíthatlanná lett akkor meggyűrűzték . A tulaj állítása szerint nagyon szépen indult és járt a gyűrűzés után  , de nem pörgött föl . Akkor a félnótás ismerőse -- a rokkant tulajdonos tudta nélkül -- elvitte Lajosmizsére a márkaszervizbe , ahol szétszedték .  A szétszedést úgy kell érteni :  hegerfej le , adagolók ki , főtengely ki , lendkerék és hajtókarok le ,  siklócsapágyak ott henteregnek a csavarok között . Aztán benyögték a szakik : az összerakás 460 ezer forintba kerül , A tulajdonos .. amilyen kicsinyes -- sokallotta a 350 ezer Ft-ért vett járgány esetében ezért úgy maradt .  Mivel közel 2 éve (!) állt a szerelőnél az udvarban meg tudtam venni potom pénzért . Hazacimbáltam , nekiláttam . és akkor kiderült miért olyan nehéz tologatni .

Így van eltörve a kerékagy :

 

És láss csodát , az egy éve őrizgetett féktárca is Microcar ! A képen a jobb oldali az ép darab , balról tőből kitört hibás masina látható .

Előzmény: Bakancs4 (37696)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 37778

Úgy tűnik számomra, hogy csak a súlyokat gyártották le házilag valamiből , egyébként ez egy normál IBC variátor ( vagy utángyártott ) .

Előzmény: kjoni (37757)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 37777

Ha ez így van -- és miért ne lenne így -- elég elkeserítő .

Nem néztem utána az utazási irodák árainak , de szerintem abból a negyedszázezer forintból kijön egy prágai menettérti jegy és egy olcsóbb szállás reggelivel . És hát az Arany Prágát látni ne, lehet utolsó dolog . Én életemben egyszer voltam Dél-Csehországban , nagyon kellemes hely.

    Érdekes dolog ez a Lamborghini-Lombardini viszony . Az autózás annyira áthatja az életünket , hogy komolyan viszonyítási alappá vált .

A Lamborghini alapvetően mezőgazdasági erőgépeket gyártott tudtommal -- magyarul traktorgyár volt . Csak a tulaj egyszer hiába reklamált a Ferrarinál , beszóltak neki , erre bekattant és elhatározta : készít majd különb autót mint a Ferrari . Mivel a traktorgyártás jól jövedelmezett , abból lehet fedezni a luxuskocsikon előadódó tetemes ráfizetést . Vagy legalábbis a kifejlesztés  horribilis költségeit . A mezőgazdasági gépekről kevesen hallottak , a sportkocsikat viszont mindenki ismeri .

   Hasonló a helyzet Rolls-Royce-szal is . A cég ( amíg nem a BMW alá tartozott ) termlésének 1%-át adták az autógyártások , a tényleges profilról ( repülőgépmotorok és erőművi berendezések ) kevesen tudnak .  A világ legnagyobb fényképezőgépét -- 2,7 tonna súlyú volt -- is ők gyártották .

 

    Egy időben a Porsche is gyártott traktort , de arra ki emlékszik már ? A 911 , az igen ! A száguldásban élünk , nem a racionalitásban .

Előzmény: Törölt nick (37772)
Berci666 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 37776

Nem mind1 hogy Lombardini vagy Lamborghini, ekkorát egy kicsit túúlzás lenne tévedni, de hát ki tudja, ez kb. olyan mintha a Maserati-t keverném a názáretivel, de tényleg senkit se szeretnék bántani :)

Előzmény: Törölt nick (37769)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!