Tíz ember - köztük gyerekek és fiatalok - vesztették életüket egy kisrepülő-szerencsétlenségben a Fülöp-szigeteki főváros, Manila közelében szombaton .
A Piper 23 Apache típusú, kétmotoros repülő egy lakóépületre zuhant.
A Lite Air Express személyszállítási és szállítmányozási vállalat által működtetett eszköz épphogy felszállt Plaridel városka repülőteréről, amikor a tragédia bekövetkezett .
Az ország északi részén található Laoagba tartó repülőgép fedélzetén a pilótával együtt öten utaztak. A többi halálos áldozat - köztük egy 7 és egy 10 éves gyerek, valamint egy 17 éves fiatal - a lakóépületben tartózkodott.
Médiaértesülések szerint a család éppen az ebédjét költötte el, amikor a kisrepülő becsapódott házukba.
Két embert a szerteszét szóródó roncsdarabok sebesítettek meg.
A ház leégett, a Piper 23 Apache-ből pedig csak roncsok maradtak.
Szemtanúk szerint a kisrepülő először egy fába és egy villanyoszlopba csapódott.
Czifra nyomorúság: még Gagarint látott An12-es tragacs repülővel szállítottak el 9 tonna aranyat, platinát és gyémántot Jakutföldről, ki is szakadt a tehertere a gépnek és így lett aranyeső Yuccában.
Az úszást már a K.u.K. haditengerészet is kötelezően oktatta, még a vitéz nagybányai pelyhes állú korában. Szóval ilyet feltételezni a 21. századi amerikai fegyveres erőkről legfeljebb orosz troll-szájtokon illik.
> vagy túl hideg volt a tenger
Hideg? Floridában, ahová az amcsi nyugdíjasok azért költöznek, hogy sose kelljen fázniuk? Floridában, ami pont szemben van Kubával (pálmafák, cukornád, stb.)?
Ennél még az is reálisabb, hogy a krokodilok ették meg a vízbe leért pilótákat, mivel azokból tényleg sok van Floridában.
Katapultálás előtt meg végképp nem szokás meghalni, mert akkor nincs aki meghúzza a sárga-fekete majrézsinórt.
Egy hülye esetet tudok elképzelni, hogy éppen fejrefordult a gép a levegőben a kilövés pillanatában, és gyakorlatilag a földbe lőtte őket. Lásd F-104 özvegycsináló, amelyik helyből lefelé lőtte ki a pilótát.
Az USA-ban egy F/A-18 zuhant a tengerbe. A pilóta és a fegyver kezelő katapultált, de már meghaltak mikorra kihalászták őket. Okokról még nem tudni semmit, egy reptér elött voltak.
Lezuhant egy szenegáli katonai helikopter a nyugat-afrikai ország déli részében, hatan életüket vesztették és tizennégyen megsebesültek a történtek során - közölte a dakari kormány.
- A baleset helyszínére kiküldött mentőegységektől beérkezett legfrissebb értesülések szerint a tragédiában hatan meghaltak. További 14-en megsérültek, hárman közülük súlyosan - olvasható a közleményben.
A helikopter 20 fővel a fedélzetén egy árterületen fekvő mangroveerdőben zuhant le. Az első hét sérültet helyi lakosok mentették ki a roncsból.
Pontosan, ráadásul az ösztönös tevékenységet igen nehéz felülírni, pláne 4fokos vízben. Sokkal egyszerűbb dolog: mikor elvész egy gép sebessége,átesik,sokan ösztönösen nem lefelé tolják az orrát, holott ez az alapvető tananyag és kellően begyakoroltnak kellene lennie, hanem húzzák felfelé az orrát.
Szerintem is, semmi mást nem tehetett, mentette az életét. Hát nem búvár ő, hanem csak pilóta. Hogyan álljon neki a víz alatt a becsatolt embereket menteni? Nem életszerű.
> További tényező volt, hogy az utasok mind fotósok voltak, akik nyitott ajtóval fotóztak, ezért külön hevederrel be voltak kötve. Valószínűleg ezért sem tudtak időben kimenekülni a felfordult gépből.
Ez nem ilyen egyszerű. Milyen oktatást kaptak az utasok a kimenekülési módozatokról a felszállás előtt? Ez teljesen a pilóta felelőssége - ahogy egy hajónál is kapitány felel azért, ha bele fulladnak az utasok, amikor elsüllyed. Rendes kapitány el is süllyed a hajójával együtt. Szóval szégyene az ilyen gyáva elúszó pilóta a szakmájának!
Amúgy pl. olajfúró munkások szállításánál helikopter törzs atrapot forgatnak meg úszómedencében és ott kell gyakorlatban bizonyítani a kabinból kimenekülésről tanultakat mindenkinek, mielőtt a fedélzetre léphet.
kihűlt vízbefúltak ellátására egyébként mostanában dolgoznak ki új eljárásokat. minél hidegebb a víz, annál hosszabb szívleállást követően van esély sikeres reanimációra. csak ehhez ismerni kell az új módszereket + merni kell alkalmazni, mert ha mégse sikerül, a hozzátartozók ügyvédje szarrá pereli a mentőorvost. amit hallottam erről, az a hideg (érthető) konzerváló hatása + az oxigénhiányos állapotban végbemenő változások kutatása, ami kb azt mutatta, hogy NEM maga az agyszövet sérül maradandóan a szívleállás után pár perccel, hanem a fokozatosan leállló anyagcsere-reakcióknak vannak olyan anaerob melléktermékei, amelyek toxikusak az idegsejtek számára. a terápia pedig egyrészt ezeknek a toxikus anyagoknak a kiszűrése a vérből, másrészt olyan gyógyszerek adagolása, amelyek valamelyest kompenzálják ezeket a toxikus hatásokat (pl az évtizedekkel ezelőtt népszerű öngyilkos altatószerek, a barbiturátok).
További tényező volt, hogy az utasok mind fotósok voltak, akik nyitott ajtóval fotóztak, ezért külön hevederrel be voltak kötve. Valószínűleg ezért sem tudtak időben kimenekülni a felfordult gépből.
A Basaran Holding elnökének 28 éves lánya és barátnői tértek volna haza a többnapos leánybúcsújáról Dubajból...
"the plane belongs to a company named Basaran Holding"
"Mina Basaran, the 28-year-old daughter of Basaran's chairman who is part of the company's board of managers and is in line to run the business, posted photographs on Instagram of what appeared to be her bachelorette party in Dubai."
"At around 6:01 p.m. (1431 GMT; 10:31 a.m. EST), something appears to have gone wrong with the flight as it rapidly gained altitude and then dropped drastically within minutes"